Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eet obsessie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Saremi
Vaste gebruiker

Eet obsessie

Ongelezen bericht door Saremi »

Mijn jongste hond, golden retriever, eet alles op wat los en vast zit of het nu in een zak zit of niet dat maakt allemaal niet uit.
Vorige week heb ik toen hij aan het poepen was een plastic zak uit zijn anus moeten trekken wat hij niet echt prettig vond want die zat ook nog in zijn darmen ( sorry geen fris verhaal )
een paar weken geleden is hij bijna overleden omdat hij buiten iets had gegeten wat of bedorven was of waar gif in zat.
Hij heeft een week lang gespuugd en diaree gehad waar veel bloed bij zat.
Na een berg medicijnen is hij er uiteindelijk bovenop gekomen maar de schrik zit er goed in.

Los lopen is op het moment geen optie meer omdat hij gelijk op onderzoek uitgaat naar eten.

Hij heeft al heel zijn leven lamb en rice brokken ivm een voedselallergie.
Nu vraag ik me af of hij niet gewoon heel erg honger heeft want het is wel heel licht verteerbaar en het is een hele energieke hond waar ik veel mee loop en fiets.

Heeft iemand hier ervaring mee want dit wordt nog een keer zijn dood :cry:

Groetjes....Saremi
Golden Stanley

Re: Eet obsessie

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Saremi schreef:Mijn jongste hond, golden retriever, eet alles op wat los en vast zit of het nu in een zak zit of niet dat maakt allemaal niet uit.
Vorige week heb ik toen hij aan het poepen was een plastic zak uit zijn anus moeten trekken wat hij niet echt prettig vond want die zat ook nog in zijn darmen ( sorry geen fris verhaal )
een paar weken geleden is hij bijna overleden omdat hij buiten iets had gegeten wat of bedorven was of waar gif in zat.
Hij heeft een week lang gespuugd en diaree gehad waar veel bloed bij zat.
Na een berg medicijnen is hij er uiteindelijk bovenop gekomen maar de schrik zit er goed in.

Los lopen is op het moment geen optie meer omdat hij gelijk op onderzoek uitgaat naar eten.

Hij heeft al heel zijn leven lamb en rice brokken ivm een voedselallergie.
Nu vraag ik me af of hij niet gewoon heel erg honger heeft want het is wel heel licht verteerbaar en het is een hele energieke hond waar ik veel mee loop en fiets.

Heeft iemand hier ervaring mee want dit wordt nog een keer zijn dood :cry:

Groetjes....Saremi
Dat is erg naar. Ik denk zeker dat er iets moet veranderen in het voedingspatroon van je hond. Zelf geloof ik niet in een diagnose 'voedselallergie' als je enkel op brokvoeding blijft hangen.
Veel honden ondervinden problemen als allergische reacties op graan, spijsverteringsproblemen, maar ook voedingstekorten omdat het verhittingsproces van brok bepaalde stoffen toxisch maakt, wat sterk op elkaar kan reageren. Een hond die daarnaast nog eens veel energie verbruikt, kan ernstige tekorten oplopen.
Bij deze extreme vorm van opvreten, denk ik dat jouw hond continu verzadiging zoekt en dat vindt hij nu uit de succesmomenten van zijn scharreltochten. Je kan dit compenseren door rauwe voeding te geven, zodat je hond alles binnen krijgt wat het nodig heeft. :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Voor wat betreft het buiten lopen; kun je hem geen muilkorfje om doen? Dan kan hij wel lekker loslopen en rennen, maar niets opvreten wat hij tegenkomt?
Saremi
Vaste gebruiker

Ja een muilkorf heb ik al geprobeerd, sorry wordt weer smerig, Die duwd hij gewoon in een hoop en dat komt het geperforeerd in de muilkorf binnen.
Het voordeel is wel dat hij wat minder binnen krijgt.

Tja een voedselallergie blijft gewoon erg vaag.
Ik heb heel lang zijn voer zelf gemaakt van lamslevertjes,rijst, krijtje olie en toen ging het heel goed.
Ben toen overgegaan op brokken omdat dat toch makkelijker was en als ik lams en rijst geef gaat het goed.

Maar als hij buiten allemaal andere troep binnen krijgt heeft het ook niet veel zin.

Hij poept al vijf jaar lang de kamer onder s,nachts als hij iets anders heeft gegeten en dan ligd dus heel de kamer onder en ook de meubels moeten het ontgelden dus ik ga er toch maar vanuit dat het allergie is ???

Verzadigd vers voer beter dan brokken ?
Ik geef ze wel regelmatig pens bij de brokken en daar reageerd hij goed op maar dat is geen volledige voeding toch.

Welk voer zou je dan aanbevelen, ik ga regelmatig naar de groothandel waar ze heel veel keus hebben dus het moet wel een voer zijn waarbij de minste kans is op diaree.

het is een hond die heel goed luisterd en goed is opgevoed maar zodra de poort open gaat rent hij gelijk naar de route die we het laatste hebben gelopen en eet dan alsnog alles op.
Vervolgens komt hij voldaan weer naar huis.

Ik zelf heb ook het idee dat hij wat tekort komt want sinds ik hem de laaste weken aan de lijn heb gehouden nadat hij zo ziek is geweest is hij heel erg afgevallen omdat hij niet veel kans had om buiten te eten.

Ik baal er echt van want een ontspannen wandeling zit er niet in, ik zit alleen maar op eten te letten buiten om hem voor te zijn.

Ik geef zelf trainingen bij een kynologenvereniging en heb al 12 jaar ervaring met honden maar dit probleem lukt me niet om op te lossen.
Heb bij verschillende deskundigen geinformeerd en bij onze gedrags therapeut maar er is nog niemand met een zinnig antwoord gekomen :idea:

Ik ben erg blij met je reactie dan heb ik weer een spoor om te proberen.
Dus als je nog meer info hebt graag.

Groetjes....saremi
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Voor heel veel honden met voedselallergie is BARF-en een uitkomst. Dus rauw vlees,bot en orgaan zelf samenstellen. Max had niet heel erg allergie, maar wel vaak jeuk"aanvallen" na het eten. Sinds ze BARF't heeft ze dat nauwelijks meer, we hadden nog geen brok gevonden met dit resultaat. Ik zou het dus zeker proberen, er zijn veel fora en mensen die je kunnen helpen met goed en verantwoord rauw vlees voeren :ok:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Maxiem
Zeer actief

Saremi schreef:
Welk voer zou je dan aanbevelen, ik ga regelmatig naar de groothandel waar ze heel veel keus hebben dus het moet wel een voer zijn waarbij de minste kans is op diaree.
Ik zou dus echt rauw vlees, gewoon hele stukken.
Dit dus: (ik heb een foto van Sandra(?) gepikt, ik hoop dat ze me vergeeft :N: )

Afbeelding
Saremi
Vaste gebruiker

Zijn die kant er klare maaltijden minder goed?????

Ik zou het met liefde allemaal zelf gaan maken maar heb ook een ziek kind thuis die heel veel aandacht en verzorging nodig heeft op het moment dus zit niet zo ruim in de tijd.
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Als je hond het zo goed deed op rauwe voeding waarom zet je hem dan niet terug op rauwe voeding? Een hond is inderdaad meer verzadigd met rauwe voeding vooral als je hem grote stukken voert.
Als je er eenmaal handigheid in krijgt dan ben je niet zoveel meer tijd kwijt met rauw voeren als met een bak brokken vol gieten.
Pens is volwaardig genoeg om zeker 3x per week te voeren. Verder woon je dicht bij Rotterdam dus dicht bij het Islam Centrum. Het walhalla voor veel rauwvoeders onder ons.
Als je een auto hebt en een vriezer dan kom je al een heel eind.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Saremi schreef:Zijn die kant er klare maaltijden minder goed?????

Ik zou het met liefde allemaal zelf gaan maken maar heb ook een ziek kind thuis die heel veel aandacht en verzorging nodig heeft op het moment dus zit niet zo ruim in de tijd.
KVV bevat over het algemeen teveel orgaanvlees en de meeste merken ook graan. Carnibest en Bibi (te koop in Hoogvliet) bevatten geen granen.
KVV is ook een gemaald product dus verlaat de maag ook sneller dan grotere stukken spiervlees. Wil je toch KVV geven dan zou ik regelmatig spiervlees toevoegen om het meer in verhouding te krijgen en de hond krijgt dan ook eerder een verzadigd gevoel.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Golden Stanley

Whooper van mij was ook zo'n vreter. Toen hij bij ons kwam, stond hij op brok en vrat stront en andere troep bij het leven. Ik heb hem vrijwel meteen overgezet op NRV en dat beviel erg goed (ook vanwege zijn smetplekken, maar dat is een ander verhaal). Hij is eerder verzadigd, de neiging naar alle soorten hondenpoep vreten is veel en veel minder (het is nu nog maar af en toe en door meteen actief te reageren, ben ik ook dat succesmoment meestal wel voor). Rotte vis is erg aantrekkelijk, maar hij heeft geleerd te ruilen en is daarin niet meer zo obsessief. Op andere vieze dingen is hij veel makkelijker te corrigeren en laat het voor wat het is. Dus ja, rauwe voeding levert in zovele opzichten voordelen op voor een hond. Het is een stuk gezonder.
Ik zou niet per definitie ervan uit gaan dat alles wat een hond nodig heeft in een brokvoeding zit. :denken:
Zelf samenstellen is wat mij betreft de beste manier van voeden. Maar ik kan me zo voorstellen dat je daar niet 1, 2, 3 op zit te wachten. Dan kun je kiezen voor een KVV als Carnibest, Bibi of Duck en dat afwisselen met bevleesde kraakbeenbotten. Zo houdt je hond de verzadiging die hij nodig heeft.

Wat het lopen in je losloopgebied betreft. Ik lijn Whooper aan op punten waar die betreffende hondendrol (of dood wild) ligt. Al ruim 30 meter er voor, gewoon aan de 10 mtr. lijn. Dan laat ik hem dat stuk uitlopen en op het moment dat hij bij die plek is en hij stuift erop af, dan gaat er gelijk een doos knikkers met een bars NEE er achter aan. Als je dat 3x hebt gedaan, dan durf ik te verwedden dat je hond daar de volgende keer gewoon netjes langs loopt. En juist die momenten beloon je overvloedig met iets wat veel lekkerder is dan zo'n drol of andere vreterij. Gun hem die succesmomenten niet. Lange lijntraining is op dit moment het enige denk ik, waarmee je bepaalt gedrag kan doorbreken en kan omzetten naar het gewenste gedrag wat jij wilt zien. Neem voor mijn part biefstuk of ander lekkers dan normaal mee, maar wees heel consequent, let op je timing van het Nee-commando en inzet van bakje knikkers en beloon meteen uitbundig op het moment dat hij afwijkt van die plek. En laat niet te vroeg weer los. Als je dit goed volhoudt, zal je zien dat het werkt. :wink:
Golden Stanley

Maxiem schreef:
Saremi schreef:
Dit dus: (ik heb een foto van Sandra(?) gepikt, ik hoop dat ze me vergeeft :N: )

Afbeelding
:N: :N: :N: Wa's da voor lelijkerd????
Maxiem
Zeer actief

Golden Stanley schreef:
Maxiem schreef:
Saremi schreef:

Afbeelding

Stanley ? :mrgreen:
Maxiem
Zeer actief

Saremi schreef:Zijn die kant er klare maaltijden minder goed?????

Je hebt alleen even tijd nodig met uitvogelen wat je hond nodig heeft, verder is het ook gewoon een stuk vlees geven, kost niet veel tijd.
Het voordeel van BARF is dat het over het algemeen goedkoper is en dat de hond zijn gebit goed gebruikt, en dat zijn spijsverteringstelsel goed aan het werk wordt gezet. Hoewel dit laatste ook bij KVV aan de hand is.
Golden Stanley

Maxiem schreef:
Golden Stanley schreef:
Maxiem schreef:
Saremi schreef:

Afbeelding

Nee, dat is mijn dikkop Whooper. :mrgreen:
Saremi
Vaste gebruiker

ik had een tip elders op het forum gelezen over een waterpistool.
Ik gewapend het park in :roll: en iedere keer als hij een hap wilde nemen spoot ik op zijn kop.
Helaas kwam hij niet naar me toe van schrik zodat ik zijn angst kon bevestigen maar hij was wel een klein beetje onder de indruk.
Dus dit moet ik wss heeeeeel lang volhouden.

Ik ga beginnen met veel vers voer te geven en dan maar kijken of het helpt.

Kan ik ook sóchtends vlees geven en sávonds brokken of moet het alleen maar vlees zijn ??????
Ik heb nog een hond dus die zal ik dan ook op vers moeten gaan zetten.
Die eet trouwens ook alles op als hij de kans krijgt maar die is al 10 dus die is niet zo snel meer :smile:

Groetjes....saremi
Maxiem
Zeer actief

Golden Stanley schreef:
Maxiem schreef:
Nee, dat is mijn dikkop Whooper. :mrgreen:
Ah, jammer! Toch fout gegokt :oohja:
Golden Stanley

Saremi schreef:ik had een tip elders op het forum gelezen over een waterpistool.
Ik gewapend het park in :roll: en iedere keer als hij een hap wilde nemen spoot ik op zijn kop.
Helaas kwam hij niet naar me toe van schrik zodat ik zijn angst kon bevestigen maar hij was wel een klein beetje onder de indruk.
Dus dit moet ik wss heeeeeel lang volhouden.

:smile: Waterspuit zou hier geen enkele indruk maken.
Maar.....je moet gewoon uitproberen wat aansluit bij het karakter van jouw hond.
De uiteindelijke clou zou moeten zijn, dat jij na de NEE-correctie een commando Weg daar (=doorlopen voor mijn jongens) inzet, en als hij dat opvolgt dat je hem dan uitbundig beloont. Dan ben je een paar stappen verder, hoor. Als mijn Whooper nu wat ziet liggen, dan zie je dat aan zijn hele houding. Als ik hem daarop heb gecorrigeerd met NEE, hoef ik geen Weg daar-commando meer te geven en loopt vanzelf voor me uit. Als ik dan stop, dan komt hij vanzelf naar me toe gesjokt om zijn beloning te halen. En heeft geen interesse meer om zo obsessief terug te vliegen. Hij weet dondersgoed dat het niet mag.

Ik ga beginnen met veel vers voer te geven en dan maar kijken of het helpt.

Kan ik ook sóchtends vlees geven en sávonds brokken of moet het alleen maar vlees zijn ??????
Ik heb nog een hond dus die zal ik dan ook op vers moeten gaan zetten.
Die eet trouwens ook alles op als hij de kans krijgt maar die is al 10 dus die is niet zo snel meer :smile:

Groetjes....saremi
Ja hoor, als er maar geruime tijd tussen een brokken- en een vleesmaaltijd zit. En als je KVV geeft, zou ik letten op een Compleetversie. Gut, heeft je oude hond nog is mazzel op zijn bejaarde dag. :ok:
Mijn andere hond Stanley heeft dat obsessieve vreetgedrag totaal niet. Die houdt zich af en toe bezig met een rolpartij in paardendrol, koeienvlaai of vogelpoep, maar is zo makkelijk corrigeerbaar.
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het gaat. Hou ons op de hoogte. :ok:
Saremi
Vaste gebruiker

Ja dat rollen is mij ook erg bekend :smile:

Vroeger als ik nee zei deed hij het ook niet, maar de laaste maanden draaide hier alles alleen maar om stront ( sorry )

Het belangrijkste is om er nu achter te komen of het een gedragprobleem is of een voedings probleem.
Daar ik al twaalf jaar gedragstrainingen geef verwacht ik niet echt dat dat het probleem is zeker omdat hij altijd heel goed luistert.

Ik denk dus echt dat het voer een probleem is.
Hij is van pup af aan aan aan de diaree geweest en na twee jaar zoeken stond hij nu op lambs en rice er daar doet hij het goed op.
Maar omdat het toch heel licht verteerbaar is en hij een zeer actieve hond denk ik toch dat hij daar niet genoeg aan heeft.

Ik heb nu bij drie maaltijden een hoop pens gegeven en hij heeft geen hap genomen buiten ( wel aan de lijn ) dus ik hoop niet dat ik te vroeg juig maar ben erg optimistisch.

En als het zo goed blijft gaan dan is het probleem dus duidelijk.
Mocht het daarna niet verbeteren tja dan zal ik toch de gedragskant op moeten want dan kan het ook aangeleerd gedrag zijn.

Dus volgende week ga ik maar is veel vers voer inslaan bij de groothandel en tot die tijd vul ik het nog maar aan met pens zodat hij in ieder geval geen honger hoeft te lijden, arm beest .

Ik hou julie zeker op de hoogte, het is altijd fijn als iemand met je meedenkt.

Groetjes....saremi
Jasparov
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasparov »

Het voeren van versvlees is al geopperd. Maar ik denk dat het heel belangrijk is om niet alleen versvlees of BARF te gaan voeren maar ook om ervoor te zorgen dat de darmflora aangepakt wordt.
Het vele vreten van straat kan een gedragsprobleem zijn maar ook een chronisch tekort of onbalans in de voeding.
Een lam rijst brok is zeer schraal. Licht verteerbaar. zodra de hond iets "verkeerd "eet is het het mis.
In feite kan een gezonde hond een rottend stuk vlees opeten zonder er ziek van te worden. Maar als de darmflora niet goed is gaat het niet goed.
De darmflora kan je flink oppeppen door nu eerst een tijd een alleen kompleet versvlees te geven waar veel vuile pens inzit. Als dan de ontlasting een tijdje goed blijft dan eens verder te gaan kijken naar andere voer mogelijkheden ( vlees, Barf, kvv , brok , whatever)
En is het niet zo , dat met een ziek kind thuis , dit de hond dit heel goed aanvoelt en het ook een gedragsprobleem is?
Groeten Ursula
Saremi
Vaste gebruiker

Bedankt voor je reactie ik ben het helemaal met je eens dat de darmflora ook goed moet wezen en ik denk niet dat dat het geval is want als hij buiten wat heeft gevreten dan is hij gelijk aan de diaree.

Ik heb net in ieder geval een paar pakken kant en klare versvoer gehaald om te proberen hoe hij het er op doet en als dat goed gaat dan ga ik verder kijken.
Op pens doet hij het erg goed gelukkig maar dat is maar een aanvulling dus daar moet nog meer bij.

Het probleem was er al voor mijn kind ziek werd dus in die hoek zoek ik het niet maar dat zou idd kunnen als het tegelijk zou spelen.

Hij heeft nu twee dagen veel gegeten met die pens en hij is een heel stuk rustiger buiten dus ik neig er toch naar dat hij honger heeft.
Een lichtverteerbaar voer en een actieve hond matcht ook niet echt met elkaar maar ik had niet echt veel keus omdat hij gelijk aan de diaree ging met wat anders dus nu maar hopen dat hij op versvlees het heeeel goed gaat doen.

Groetjes....saremi
Saremi
Vaste gebruiker

Nou ik ben nu toch wel heel optimistisch hoor, ik heb sinds maanden weer een ontspannen wandeling.

Hij luistert weer meteen, komt steeds naar me toe en is mega relaxt.
Dus ik blijf nu elke dag vers voer geven, das zeker.

Groetjes....saremi
peerle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door peerle »

Saremi schreef:Nou ik ben nu toch wel heel optimistisch hoor, ik heb sinds maanden weer een ontspannen wandeling.

Hij luistert weer meteen, komt steeds naar me toe en is mega relaxt.
Dus ik blijf nu elke dag vers voer geven, das zeker.

Groetjes....saremi
wauw dat is gewoon geweldig ! Ik had stiekem wel een beetje verwacht dat er een positieve verandering zou optreden met het geven van vers voer, maar dit had ik ook niet verwacht, zo snel ! Super voor jou en je hond ! :cheer: :cheer: :cheer:
Groetjes van Veerle en een lek van Lucy en Seya !
Kleine schuurtongetjes van Isis en Anubis...

http://www.barf-vlaanderen.be/forum
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Dat is echt fijn dat het gelijk resultaat heeft, goed hoor
Saremi
Vaste gebruiker

Ja ik ben helemaal happy de peppie.
Heb net weer een lange wandeling gemaakt en geen van beide heeft een hap genomen :cheer:

Morgen wil ik hem weer is los laten lopen en kijken hoe het dan gaat :denken:

Groetjes....saremi
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik zal duimen dat het goed blijft gaan
Golden Stanley

Dat is onwijs fijn. :ok:
Laat ff weten hoe het gaat als hij los is.
Succes!
Saremi
Vaste gebruiker

Ja dat doe ik :wink:
Ik wilde hem vanmiddag loslaten maar dat leek me niet zo veilig met die storm.
Hij loopt wel aan de lange lijn en ook vandaag weer geen hap genomen.
Ook mijn ouwetje heeft alle hapjes buiten netjes laten liggen.
Gisteren wilde hij wel en toen ik nee zei liep hij netjes door :neenee:

Heb vandaag gelijk een mailtje gestuurd naar een collega die bij onze vereniging gedragstherapeut is en die kon zichzelf wel voor de kop slaan dat zij daar niet op is gekomen.

Ze zei ook dat wij zoveel bezig zijn met gedrag dat we eigelijk te weinig denken aan andere factoren.
Weer een goede les als de cursussen weer gaan beginnen volgende maand.

Ik heb regelmatig cursisten die met de vraag komen hoe ze het poep eten kunnen afleren dus ik ga ze nu allemaal kvv aansmeren :smile:

Groetjes.....Saremi
Saremi
Vaste gebruiker

Nou hij vandaag weer los geweest :eek:

Het eerste stuk ging heel goed en zodra ik zijn naam riep kwam hij meteen weer bij me.

Toen kwam ik bij het punt waar hij altijd weg rende om zijn snaai route te volgen en toen rende hij dus weg.
Als hij klaar is met zijn rondje komt hij altijd weer naar me toe.

Ik heb toen heel voorzichtig aan zijn bek geroken maar daar kwam geen poeplucht uit pfffffffffffffffff.

Dus al met al ben ik toch heel erg blij ondanks het toch vaak 1 hap mis gaat.
Maar normaal gingen er toch gemiddeld 20 hopen gescoord worden.
Hij zoek ze nu ook niet meer op en wandeld heel relax zonder die obcessie om naar eten te zoeken.

Ik ga morgen naar de groothandel en ga alleen nog maar vers kopen en laat de brokken voor gezien :pffff:

Groetjes....Saremi
Golden Stanley

Saremi schreef:Ja dat doe ik :wink:
Ik wilde hem vanmiddag loslaten maar dat leek me niet zo veilig met die storm.
Hij loopt wel aan de lange lijn en ook vandaag weer geen hap genomen.
Ook mijn ouwetje heeft alle hapjes buiten netjes laten liggen.
Gisteren wilde hij wel en toen ik nee zei liep hij netjes door :neenee:

Heb vandaag gelijk een mailtje gestuurd naar een collega die bij onze vereniging gedragstherapeut is en die kon zichzelf wel voor de kop slaan dat zij daar niet op is gekomen.

Ze zei ook dat wij zoveel bezig zijn met gedrag dat we eigelijk te weinig denken aan andere factoren.
Weer een goede les als de cursussen weer gaan beginnen volgende maand.

Ik heb regelmatig cursisten die met de vraag komen hoe ze het poep eten kunnen afleren dus ik ga ze nu allemaal kvv aansmeren :smile:

Groetjes.....Saremi
Ik zal het je nog sterker vertellen. Veel negatieve gedragingen vloeien voort door tekorten uit brokvoeding. ADHD-gedrag wordt beïnvloed door medicamentenstoffen wat in vele brokvoeding wordt verwerkt. Brokkenhonden blokkeren sneller op leerprocessen dan vers gevoerde honden. Verse voeding is voor allerhande gedrag een 'must' en dan praten we nog niet eens over gezondheidsbevordering. :mrgreen:
Golden Stanley

Saremi schreef:Nou hij vandaag weer los geweest :eek:

Het eerste stuk ging heel goed en zodra ik zijn naam riep kwam hij meteen weer bij me.

Toen kwam ik bij het punt waar hij altijd weg rende om zijn snaai route te volgen en toen rende hij dus weg.
Als hij klaar is met zijn rondje komt hij altijd weer naar me toe.

Ik zou hem hier dus aanlijnen en hem na 50 mtr. ofzo pas weer losgooien. Dit is een geweldig succesmoment voor hem, he.....beetje narren met de baas. Negatieve aandacht is ook aandacht. Wil je hem hier toch los laten lopen, dan zou ik hem compleet negeren. Geen oogcontact niks, alleen maar op stem belonen als hij weer terug naar jou is gerend.

Ik heb toen heel voorzichtig aan zijn bek geroken maar daar kwam geen poeplucht uit pfffffffffffffffff.

Dus al met al ben ik toch heel erg blij ondanks het toch vaak 1 hap mis gaat.
Maar normaal gingen er toch gemiddeld 20 hopen gescoord worden.
Hij zoek ze nu ook niet meer op en wandeld heel relax zonder die obcessie om naar eten te zoeken.

Gelukkig maar!

Ik ga morgen naar de groothandel en ga alleen nog maar vers kopen en laat de brokken voor gezien :pffff:

Groetjes....Saremi
Haha geweldig hoor! Je bent goed geslaagd voor je inkopen, las ik. :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”