Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tarwegrassap en de ontbrekende info

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Anna*

Tarwegrassap en de ontbrekende info

Ongelezen bericht door Anna* »

Heb besloten alle door mij getypte info over mijn ervaring met behandeling van allergie te verwijderen :pffff:

Het is een machtig leuke klucht geworden maar er is, op een enkele reactie na, geen enkele zinnige bijdrage geleverd. En daar vind ik mijn ervaring nét wat te speciaal voor :wink:

Overigens blijf ik bij mijn uitspraken en conclusies :cheer:

Natuurlijk is in de quotes wel eea terug te vinden, dus geïnteresseerden kunnen het nog wel begrijpen :ok:
Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 08:02, 2 keer totaal gewijzigd.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Nee ik heb er totaal geen ervaring mee
is het niet gewoon te koop ergens?
Anna*

Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 07:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Ilma
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilma »

In speciaalzaken ( groentenzaken) kan je het wel kopen.

Is van het merk Pure Planet.
Noemt Purely greens/pure groenen.
100% natuurlijk.
Bevat 3 sorten biologische graangrassensap: gerst, tarwe en haver.
Bevat ook spirulina en luzernesap.
Anna*

Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 07:59, 5 keer totaal gewijzigd.
Anna*

Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Anna*

Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

als ik tarwe lees moet ik wel meteen even denken aan de honden met tarwe/granen allergieen :wink:
Niet aan de orde bij Rimpel hoor....maar toch wel iets waar rekening mee gehouden moet worden

Maar hartstikke fijn dat het goed gaat! :ok:
Anna*

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het is idd waar dat een allergie zich uit omdat het afweermechanisme van het lichaam te goed werkt en niet gevaarlijke stoffen als probleem gaat zien en dus gaat afweren...

als dit helpt is dat heel fijn, maar kijk idd uit dat je hond niet ineens andere klachten krijgt.
Afbeelding
Anna*

Anna*

Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

Anna Penta schreef:
massam schreef:het is idd waar dat een allergie zich uit omdat het afweermechanisme van het lichaam te goed werkt en niet gevaarlijke stoffen als probleem gaat zien en dus gaat afweren...
Ik zou zelf zeggen dat het afweermechanisme slecht werkt, doordat het geen onderscheid meer kan maken tussen onschuldige en gevaarlijke stoffen. Misschien is dat ook wel de reden waarom bepaalde voedingssupplementen dan een goede keus zijn :wink:
ik zeg niks.. dit is wat de vele dierenartsen en homeopatische dierendokters mij verteld hebben :wink:
Afbeelding
Anna*

Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Anna*

Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Anna*

Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Anna*

Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Anna*

Martijn schreef:Deze hoeft ook niet. :pffff:
Bevat ook een grotere waarheid :wink:
Anna*

Anna*

Ilma
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilma »

MSM poeder,groene kleipoeder, visolie , tarwegrassap,vitamine C , andere voedingssupplementen., gisttabletten,....als de hond er beter van wordt of het er goed op doet , ..daar is toch niks mis mee?

Ik ga hier maar niet opsommen welke supplementen ( kuren ) onze hond krijgt :wink: , ...

Het tarwegrassap is misschien de volgende in het rijtje :wink:
Anna*

Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Anna Penta schreef:Bedacht me gisteravond nog iets, waardoor ik e.e.a. wat beter ging begrijpen:

Inge O. is dierenarts zag ik, en dierenartsen vinden het héél vaak NIET leuk dat mensen buiten hun kundigheid om aan de slag gaan. En helemaal niet als ze dan zonder veel nuance een wat simplistisch geformuleerd eurekabericht op een groot forum plaatsen :mrgreen:

Correct me if I'm wrong (en dat zal zeker gebeuren :wink: )
Ja hoor, Inge is nu vast bang voor haar broodwinning :smile:
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Ik heb je wel vaker horen roepen dat Poncho's allergie genezen was, wat was het de vorige keer ook alweer, aloa vera geloof ik :roll:
M@scha
Zeer actief

beetje rare reactie van je over inge :denken:

ik vind het heel logisch dat jouw bericht laat denken dat alle natuurlijke dingen goed zijn en dat inge dus even aangeeft dat niet zomaar alles waar een stempel natuurlijk op zit ok is...

dan je link.. dat is interessant, maar zegt niet alles. iedereen praat toch in zijn eigen straatje..

weleens het bottendocument gelezen? dan is je hond morgen dood hoor als ie nog brok zou eten! is dat pure waarheid? natuurlijk niet, maar het goede van het vlees moet omhooggetilt worden en dat maakt scheve verhoudingen hoe goed hetgene waar het om gaat ook is.
Afbeelding
Anna*

Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

Anna Penta schreef:Omgekeerd zou een d.a. (in dit geval Inge O.) ook kunnen denken: hé iemand heeft goede ervaringen met iets tegen allergie waar ik nog niet bekend mee ben. Even kijken wat het is, misschien leer ik ervan. En niet zonder enige kennis van zaken over het product (in dit geval tarwegrassap) met informatie aan te komen die in feite helemaal niet ter zake doet. Dat komt op mij bijzonder betweterig, zelfs arrogant, over.

En als je vindt dat mijn reactie ongenuanceerd is, kun je me daar ook op een andere manier op wijzen, door een normale discussie aan te gaan, vragen te stellen, met een open geest te reageren, en niet door in te vallen als alomwetende d.a./docent die geen tegenspraak duldt :wink:

Maar goed, 't is logisch dat ik dit wat anders zie, zoals een t.s. reacties doorgaans anders ervaart dan de gemiddelde lezer. Is dus in feite ook een zinloze discussie :ok:

ik ga geen discussie aan hoor. maar ik vind dat je erg kort door de bocht bent.

op geen enkele wijze heeft inge namelijk je tarwedinges veroordeeld.

ik vind je erg oppervlakkig en niet objectief tegenover degene die informatie zocht voor haar boek zocht......

dit bedoel ik niet negatief. maar ik vind dat je je erg aangevallen voordoet tegenover iemand die, terecht, een waarschuwing naar de honderden andere mensen doet die hier ook lezen en niet uit jouw context halen wat inge erbij zette.
Afbeelding
Anna*

Laatst gewijzigd door Anna* op 01 dec 2006 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:nou, ik ben echt aangeslagen hoor :roll: .
gelukkig heb ik geen praktijk, en hoef ik niet te vrezen dat auteur penta nu massaal klanten bij me zal wegjagen. oeffff.

weet je waarom ik docente ben? omdat ik het reuze interessant vind om overal het 'waarom' van uit te zoeken, en vooral, omdat ik het belangrijk vind studenten wat genuanceerd tegen dingen aan te leren kijken.
docente zijn wil niet zeggen 'alles weten' (want van die overtuiging verdenk je me, toch?) maar net beseffen dat je amper het begin van de dingen weet.

daar hebben sommige mensen tegenwoordig vaak nog weinig last van, van dat gevoel, neeee, ze lezen iets en huppa, meteen expert ter zake :cheer: .

ik waan me geen expert aangaande tarwegrassap en alles wat daar familie van is - maar ik heb de onbedwingbare neiging om overal wat dieper over door te denken en daardoor met vragen te zitten, ja.
wil dat zeggen dat ik tégen natuurprodukten ben? bijlange niet, wel in tegendeel, maar dan wel gebaseerd op feiten, en niet op zweverige verhaaltjes. dat er chlorofyl in tarwegras zit, en dat dit één van de belangrijkste 'gezondmakers' zou zijn bijvoorbeeld. ja, da-ag denk ik dan, hoeveel miljoenen planten wil je nog van me met chlorofyl? waarom ga je bijvoorbeeld geen gras persen dan? als het echt zo is dat tarwegras ontstekingsremmend werkt (en dat dit zo kan zijn wil ik absoluut best geloven) dan moet er een bepaalde ontstekingsremmende stof in zitten, en dat is géén chlorofyl, nee.
het is dus een andere (onbekende?) stof, waarmee je, zoals met alle stoffen die op het lichaam inwerken, voorzichtig moet zijn bij langduriger toediening.

kortom, na één pagina zinloze tegenwerpingen van jou over dit (in wezen interessante) onderwerp kwam ik tot de conclusie dat het een ongenuanceerd eureka-verhaal was, vermits je zelf duidelijk niet in staat was om de nuances aan te brengen of zelfs te vatten.
hoppa, op z'n Inges :ok:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

berendien uut wisp. opeens moet ik aan haar denken.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”