Inge O schreef:nou, ik ben echt aangeslagen hoor

.
gelukkig heb ik geen praktijk, en hoef ik niet te vrezen dat auteur penta nu massaal klanten bij me zal wegjagen. oeffff.
weet je waarom ik docente ben? omdat ik het reuze interessant vind om overal het 'waarom' van uit te zoeken, en vooral, omdat ik het belangrijk vind studenten wat genuanceerd tegen dingen aan te leren kijken.
docente zijn wil niet zeggen 'alles weten' (want van die overtuiging verdenk je me, toch?) maar net beseffen dat je amper het begin van de dingen weet.
daar hebben sommige mensen tegenwoordig vaak nog weinig last van, van dat gevoel, neeee, ze lezen iets en huppa, meteen expert ter zake

.
ik waan me geen expert aangaande tarwegrassap en alles wat daar familie van is - maar ik heb de onbedwingbare neiging om overal wat dieper over door te denken en daardoor met vragen te zitten, ja.
wil dat zeggen dat ik tégen natuurprodukten ben? bijlange niet, wel in tegendeel, maar dan wel gebaseerd op feiten, en niet op zweverige verhaaltjes. dat er chlorofyl in tarwegras zit, en dat dit één van de belangrijkste 'gezondmakers' zou zijn bijvoorbeeld. ja, da-ag denk ik dan, hoeveel miljoenen planten wil je nog van me met chlorofyl? waarom ga je bijvoorbeeld geen gras persen dan? als het echt zo is dat tarwegras ontstekingsremmend werkt (en dat dit zo kan zijn wil ik absoluut best geloven) dan moet er een bepaalde ontstekingsremmende stof in zitten, en dat is géén chlorofyl, nee.
het is dus een andere (onbekende?) stof, waarmee je, zoals met alle stoffen die op het lichaam inwerken, voorzichtig moet zijn bij langduriger toediening.
kortom, na één pagina zinloze tegenwerpingen van jou over dit (in wezen interessante) onderwerp kwam ik tot de conclusie dat het een ongenuanceerd eureka-verhaal was, vermits je zelf duidelijk niet in staat was om de nuances aan te brengen of zelfs te vatten.