Ik loop niet in officiele losloopgebieden
Behalve op Soestduinen met de wandelingen van hier..
Hier is alles aanlijngebied..wil je je hond los laten lopen, dan kun je naar het bos, maar officieel is dat ook geen losloopgebied.
Maar goed...in het bos zie je mij niet...want het wordt er gedoogd en ik vind dat ook prima, want het is eigenlijk belachelijk dat je hier in de hele gemeente je hond nergens legaal los mag laten lopen.
Dus dat het in dat bos gedoogd wordt vind ik prima...maar ik loop er niet.
In de woonwijk vind ik persoonlijk dat je je hond bij je moet houden...Er rijden hier continue auto's door de wijk en we zitten in een stuk waar nog vollop gebouwd wordt met dus allemaal vrachtwagens, shovels en trekkers hier door de wijk te denderen.
Tja..ik heb een hond die op zich de indruk wekt dat ie heel wat is misschien...maar mijn ervaring is dat de meesten hun hond niet aanlijnen als ze me zien lopen...hier in de wijk valt het mee.
De meesten lopen aan de lijn..maar vorige week nog weer..
man op fiets...hond los...sta ik daar midden op het veld...
Tja...dan krijg ik echt het zweet los hoor...die man fietst door met 1 handje dat naar de hond wijst ten teken dat hij daar moet blijven lopen...maar dta doet ie niet en hij blijft een meter of 5 achter de fiets sjokken en loert naar ons...Ik sta dan op scherp en heb Rimpel stijf tussen mijn benen en hij mag geen beweging maken...
Hond liep uiteindelijk toch door...maar als ie een spurt neemt dan is die man nooit op tijd bij mij als het mis gaat...
Hier kennen de meesten me...en degene die me niet kennen? Daar hoop ik diep in mijn hart eigenlijk van dat ze dan maar bang zijn voor Rimpel aan zijn grote zwarte tuig....op die manier blijven ze uit mijn buurt,
De mensen die me wel kennen lijnen of hun hond aan, of roepen hem bij zich of laten hondje op ons afkomen...maar dat is omdat het goed gaat.
In een losloopgebied moet je niet zanniken met een aangelijnde hond in mijn ogen...dan moet je maar een plek opzoeken waar je aangelijnd moet lopen.
Ik zannik ook niet...ik loop er gewoon niet.