1. Een hond doet alleen iets als hij daar zelf beter van wordt. Dus hij doet alleen iets als dat wat oplevert. Hij wordt er dus voor beloond, of hij wordt er niet (meer) voor gestraft.
Bijten op zich is voor een hond een beloning. (mist hij het in zich heeft, wat niet veel honden hebben)
Iets waar zijn instinkt vaak door word aan gesproken.
Iets wat veel honden al in het verleden en heden verloren zijn.
Doordat de hond onderworpen word aan de wensen van de mens die hem graag ziet als een mens en behandeld als een mens.
Ik wil dat ik in mijn volgende leven een huis hond word.
2. Daarnaast leerd een hond van straffen geen door jou gewenst gedrag. Hij leert alleen het door jou ongewenste gedrag te vermijden.
Als je hem dan eerst het gewenste gedrag aan leerd op een vrolijke manier dan kan je hem later straffen en maak je duidelijk dat er maar 1 manier is de vrolijke
Hij mag dus zelf kiezen
Als we nu 1 en 2 optellen, dan krijgen we dat als je een hond gewenst gedrag wilt leren, je hem dan dus moet belonen. Punt 1 en 2 zijn overigens door wetenschappelijk onderzoek vastgesteld en da's niet iets wat ik uit mijn duim zit te zuigen.
Dat wetenschappelijk is zo rekbaar
Iemand die nog geen kaas heeft gegeten van
africhten
Maar wel van
opvoeden van huishonden kan zich zelf deskundige noemen van alles.
Maar er is een wezenlijk verschil tussen honden waarvan de driften worden aangesproken en honden waarvan dat niet word.
Een speurhond kan je tenslotte, als hij slecht speurt ook niet hetzelfde aanpakken als een bijtende hond, .
Dus: trainen met een slipketting, prikband, TT, Halti, etc. levert geen gewenst gedrag op. Je hond leert alleen het ongewenste gedrag te vermijden, maar hij leert niet wat hij dan wel moet doen. En daarom vergelijk ik de slip dus met de TT, omdat beide op hetzelfde principe gestoeld zijn.
LOL
Ik kan eigenlijk alleen maar lachen en denken.
Je hebt gelijk
Leren door spel en dan afleren door straf.
Straf is iets wat voor een hond natuurlijk is.
Nou snap ik dat we honden niet meer als natuurlijk mogen zien.
maar het schijnt dat als ze in een roedel leven ze ook moeten luisteren en als ze dat niet doen dat er ook wat zwaait.
Maar inmiddels zijn we wel behoorlijk off-topic.
Ja das waar