ik dacht dat de tt op de hals moest geplaats worden . maar heb iemand op de club gezien die hem heel hoog in de nek zette

Moderator: moderatorteam
Misschien daarom net dat hij het vraagt.janinca2002 schreef: Als je niet weet hoe je iets gebruiken moet blijf er dan af
janinca2002 schreef:bij jou op de keel in de hoogste stand en dan lang drukkne. Als je niet weet hoe je iets gebruiken moet blijf er dan af
ja dat dacht ik ook dat je hem alleen maar in de hals moet plaatsen .Perle schreef:Misschien daarom net dat hij het vraagt.janinca2002 schreef: Als je niet weet hoe je iets gebruiken moet blijf er dan afDa's verstandiger dan mensen die zomaar vanalles beginnen te gillen.
Bij ons wordt de TT enkel op de keel/hals gebruikt, nooit bovenaan op de nek.
Jan & Scooby, kunnen we het alsjeblieft gezellig houdenscooby doo schreef:janinca2002 schreef:bij jou op de keel in de hoogste stand en dan lang drukkne. Als je niet weet hoe je iets gebruiken moet blijf er dan af
heb ik jouw iets gevraagd stom kreng ; ik heb iemand de tt in de nek zien plaatsen en was daar niet zo zeker van of het wel juist geplaatst werd . dus hou ff je bek ipv conclusies te trekken
tuurlijk maar ik wordt van de honderste keer beschuldigt van hondenmartelaar als ze even haar of zijn bril op had gezet wist ze dat het niet over mij ging , in plaats van dadelijk moord en brand te schreeuwenShita schreef:Jan & Scooby, kunnen we het alsjeblieft gezellig houdenscooby doo schreef:janinca2002 schreef:bij jou op de keel in de hoogste stand en dan lang drukkne. Als je niet weet hoe je iets gebruiken moet blijf er dan af
heb ik jouw iets gevraagd stom kreng ; ik heb iemand de tt in de nek zien plaatsen en was daar niet zo zeker van of het wel juist geplaatst werd . dus hou ff je bek ipv conclusies te trekken
een wat overdreven reactie hoor... vraag eerst es wat ie wil voor je zo reageert....janinca2002 schreef:bij jou op de keel in de hoogste stand en dan lang drukkne. Als je niet weet hoe je iets gebruiken moet blijf er dan af
janinca2002 schreef:voor meer info zie:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=36687
prima, maar het lijkt me vrij logisch dat iemand eerst normaal uitleg mag en kan geven hoe hij het bedoeld voordat er maar meteen in de grond gestampt wordt. Er wordt namelijk heel makkelijk vanuit gegaan dat hij het dus zo wil gebruiken terwijl dit niet eens het geval is.Stang schreef:Voordat dit verder gaat, het vriendelijke verzoek om ontopic te reageren![]()
Scooby heeft Janinca al geantwoord en laten we hierbij houden.
Daar zeg ik toch ook niks van?malinois schreef:prima, maar het lijkt me vrij logisch dat iemand eerst normaal uitleg mag en kan geven hoe hij het bedoeld voordat er maar meteen in de grond gestampt wordt. Er wordt namelijk heel makkelijk vanuit gegaan dat hij het dus zo wil gebruiken terwijl dit niet eens het geval is.Stang schreef:Voordat dit verder gaat, het vriendelijke verzoek om ontopic te reageren![]()
Scooby heeft Janinca al geantwoord en laten we hierbij houden.
scooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
correctie naar beneden gedrukt.
2) Bij de "zit oefening" de ontvanger bij de adamsappel plaatsen, de hond word door
de correctie omhoog gedrukt.
3) Bij de "volg oefening de ontvanger plaatsen aan de linkerkant van de hals, op deze
wijze corrigeer je de hond naar je toe.
4) Bij het "apporteren" de ontvanger plaatsen in de nek, de hond word gecorrigeerd
naar het blok toe.
bron : henri Ravesteijn
Henri, dat is toch met die dobers?scooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
2) Bij de "zit oefening" de ontvanger bij de adamsappel plaatsen, de hond word door
3) Bij de "volg oefening de ontvanger plaatsen aan de linkerkant van de hals, op deze
4) Bij het "apporteren" de ontvanger plaatsen in de nek, de hond word gecorrigeerd
naar het blok toe.
Ja Sandra heeft site met veel info over africhitngShita schreef:Henri, dat is toch met die dobers?scooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
naar het blok toe.
PreciesEline* schreef:scooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
naar het blok toe.
bron : henri RavesteijnAls je hiervoor een teletakt nodig hebt, wat bezielt je dan te denken dat je goed bezig bent? Ik leer mijn hond dat gewoon normaal zonder geweld en heel veel met mij. Dat je een TT in moet zetten omdat je hond zich zover verliest in zijn driften dat hij bv niet meer wil lossen..hm..maar voor normaal appel? Dan ben je voor mij geen africhter maar een prutser.
ben ik het mee eens maar vroeg in de eerste instantie waarom er een tt in de nek werd geplaatst ? en had het stukje gevonden .Eline* schreef:scooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
naar het blok toe.
bron : henri RavesteijnAls je hiervoor een teletakt nodig hebt, wat bezielt je dan te denken dat je goed bezig bent? Ik leer mijn hond dat gewoon normaal zonder geweld en heel veel met mij. Dat je een TT in moet zetten omdat je hond zich zover verliest in zijn driften dat hij bv niet meer wil lossen..hm..maar voor normaal appel? Dan ben je voor mij geen africhter maar een prutser.
heb hier werkelijk nog nooit van gehoordscooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
naar het blok toe.
heb het es gezien in een ringclub bij houdingen op afstand mannen van 75jaar die slecht te been zijn en dan nog een mechelaar willen africhtenmalinois schreef:heb hier werkelijk nog nooit van gehoordscooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
naar het blok toe.
heb toch best veel gezien en gehoord.... maar dit.... vraag me af waar ze dat vandaan getoverd hebben en wie...scooby doo schreef:heb het es gezien in een ringclub bij houdingen op afstand mannen van 75jaar die slecht te been zijn en dan nog een mechelaar willen africhtenmalinois schreef:heb hier werkelijk nog nooit van gehoordscooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
naar het blok toe.
bron : henri Ravesteijngebruiken deze methode wel veel
ik heb op de relatief korte tijd dat ik de sport beoefen al veel dingen gezien , een meestal nog hoe het net niet moet .malinois schreef:heb toch best veel gezien en gehoord.... maar dit.... vraag me af waar ze dat vandaan getoverd hebben en wie...scooby doo schreef:heb het es gezien in een ringclub bij houdingen op afstand mannen van 75jaar die slecht te been zijn en dan nog een mechelaar willen africhtenmalinois schreef:heb hier werkelijk nog nooit van gehoordscooby doo schreef:heb het stukje gevonden :1) Bij de "af oefening" de ontvanger in de nek plaatsen, de hond word door de
naar het blok toe.
bron : henri Ravesteijngebruiken deze methode wel veel
dit ben ik werkelijk nog nooit tegengekomen hoor... dat dit zo per oefening opgedeeld is... had er ook nog nooit van gehoord en heb het gelukkig ook nog nooit gezien.MARC_S schreef:En nog steeds vragen mensen zich af waarom sommigen toch zo fel tegen africhting geworden zijn.
Misstanden als deze lijken daar werkelijk schering en inslag.![]()
klopt, de TT kan een prima hulpmiddel zijn maar als je dit soort dingen weer leest...De TT is het wondermiddel voor de domme boer om zijn kennelhond in het weekend een beetje te verprutsenWas die domme boer er door de week ook maar een beetje mee bezig, dan had hij die TT niet nodig gehad. Op zaterdagochtend vraagt die hond zich iedere keer weer af wie die beul toch is die hij door de week nooit ziet achter de schuur in de betegelde tuin met de hoge schutting bij zijn hok