Jaap* schreef:Budkes schreef:Het is 12 hé en geen 8.
Dat zit ik ook steeds te denken. Ik moet er niet aan dénken om ook nog verantwoordelijk te zijn voor een beetje leuk hondenleven als ik bijvoorbeeld van 06.00 tot 18.00 weg zou zijn.
Dan moet je nog een hapje eten, bakje koffie en even bijpraten, een half oog krant of tv en dan met de hond op sjouw voor vrijwel de enige echte uitdaging voor zo'n hond op een hele dag.
Élke dag weer, regen of zonneschijn. En als je s'ochtends nog een blokje om wilt met de hond kun je meteen door naar bed lijkt me. Maarja, het is maar net wat je leuk vind. Voor mij zou de lol er snel vanaf zijn geloof ik. Ik zou me niet prettig voelen als de hond een soort sluitpost van mijn tijd zou zijn.
Ik ben helegaar geen oetsiekoetsie hondenbaas, maar het moet wel érgens op lijken.
Inderdaad zulke werkdagen breken je toch op zou je zo denken.
Jan werkt full time een gedeelte daarvan is nachtdienst dan ben ik thuis en ik werk partime en dan hebben wij ook nog eens de mogelijkheid om de honden mee te nemen naar werk

al maken we daar niet altijd gebruik van, tenminste voor Sien en Rio,Spok en Micron gaan altijd mee.
Op werkdagen wordt er 'sochtends gelopen met de honden, en dan een lekkere losloopwandeling,geen rondje om de kerk.
Wanneer ik dan thuis kom uit werk ,zo rond 14.30 -15.00 al naar gelang we thuis zitten of op ons buitenhuisje dan ga ik erop uit met Sien en Rio.
Rio aan de flex en Sien met de bal spelend als we hier zijn, omdat ik dan naar een lekker koel bos ga en Sien zwemmend als we op ons andere huisje zitten en het weer dat toe staat.
Anders een ''geoon'' rondje door het park waar we direct in lopen als we de tuin uit gaan.
En ik moet eerlijk bekennen op die extreem warme dagen moet ik mezelf daar wel echt toe zetten ,al maak ik het dan niet al te lang ,na een werkdag van 12 uur zou ik daar niet veel zin meer in hebben.
Uiteraard is dat persoonlijk
Als we op ons buitenhuisje zitten hebben Sien en Rio ook nog eens de vrijheid van een grote tuin die goed afgezet is dus bij een plasje of poepje kunnen ze dat ook nog kwijt.
Niet dat ze dat snel doen maar indien nodig.
Al met al best te doen dus maar ik zou er niet aan moeten denken dat dit 5 dagen per week 12 uur lang zo zou zijn ,laat staan een hond alleen ,dan zou ik er echt van afzien.