Wel een keer dat je je honden nooit wat lekkers gaf bij het aanleren van iets en dat de honden graag deden wat jij wilde omdat jij het was of zoietsCa Cajuina schreef:
Hahahaha duidelijk nooit geschreven stukjes van mij gelezen!!!!

Anne
Moderator: moderatorteam
hahahaha. Niet goed gelezen dus!!!!!! Een duidelijk bewijs dat je niet weet waar je het over hebt. Gebruik de zoekfuncite maar even. Wat dit zijn woorden die ik nooit zou gebruiken.starfleet schreef:Wel een keer dat je je honden nooit wat lekkers gaf bij het aanleren van iets en dat de honden graag deden wat jij wilde omdat jij het was of zoietsCa Cajuina schreef:
Hahahaha duidelijk nooit geschreven stukjes van mij gelezen!!!!![]()
Anne
Wel goed gelezen, maar ik had een andere auteur in mijn hoofd. Ik heb een tamelijk fotografisch geheugen en jij quote de oorspronkelijke auteur. Maar jij was (na zoeken) niet degene die het geschreven had.Ca Cajuina schreef:hahahaha. Niet goed gelezen dus!!!!!!starfleet schreef:Wel een keer dat je je honden nooit wat lekkers gaf bij het aanleren van iets en dat de honden graag deden wat jij wilde omdat jij het was of zoietsCa Cajuina schreef:
Anne
Tja, dat werk ook niet bij iedere hond…Ik heb 3 weken geleden mijn jonge hond beloont door een balletje uit de kist te toveren…en nu ben ik dus al weer 2 weken bezig om hem af te leren om het kistje om ver te gooien.Ik weet wel dat een elektronisch kistje anders werkt, maar het enige voordeel daarvan zou zijn ( wat ik er over gelezen heb) dat als je het “handmatig doet, sommige honden pas gaan blaffen als de geleider in het zicht komt en dat je nu dus het balletje kan lanceren zonder dat je zelf in zicht bent voor de hond.En ik kan het verkeerd hebben, maar ik verwacht op den duur ook problemen met het wegvolgen als er een keer geen balletje uit komt.Ca Cajuina schreef: De werking gezien van een ballenkist. Waar dmv een elektronische afstandbediening een ballejte uit kwam.
artikel staat in sporthonden. Vandaag die ballenmachine en kist in werking gezien ben nog niet overtuigdvisaton schreef:Tja, dat werk ook niet bij iedere hond…Ik heb 3 weken geleden mijn jonge hond beloont door een balletje uit de kist te toveren…en nu ben ik dus al weer 2 weken bezig om hem af te leren om het kistje om ver te gooien.Ik weet wel dat een elektronisch kistje anders werkt, maar het enige voordeel daarvan zou zijn ( wat ik er over gelezen heb) dat als je het “handmatig doet, sommige honden pas gaan blaffen als de geleider in het zicht komt en dat je nu dus het balletje kan lanceren zonder dat je zelf in zicht bent voor de hond.En ik kan het verkeerd hebben, maar ik verwacht op den duur ook problemen met het wegvolgen als er een keer geen balletje uit komt.Ca Cajuina schreef: De werking gezien van een ballenkist. Waar dmv een elektronische afstandbediening een ballejte uit kwam.
Zoals ik al eerder schreef werkt de KNPV-club waar ik lid ben geweest dus al vele jaren met een zogenaamde klapkist.Ca Cajuina schreef:Zo nu dit topic toch nog steeds open is.
Ik kom net van een seminar over het gebruik van elektronische hulpmiddelen en het trainen met zowel negatieve als positieve bekrachtiging.
Heel interresant!!
En ik sta er een stuk positiever tegenover. De werking gezien van een ballenkist. Waar dmv een elektronische afstandbediening een ballejte uit kwam. Er werd mooi weergegeven hoe gebruik kon maken van de verschillende trainingsmethode binnen operante conditionering zonder de hond pijn te doen maar wel een zekere plicht erop te zetten
Tja...Mijn hond wacht dus niet af maar gaat rotzooien met de kist.De bal ligt in dat kistje en die moet er uit..Inge schreef:Zoals ik al eerder schreef werkt de KNPV-club waar ik lid ben geweest dus al vele jaren met een zogenaamde klapkist.Ca Cajuina schreef:Zo nu dit topic toch nog steeds open is.
Ik kom net van een seminar over het gebruik van elektronische hulpmiddelen en het trainen met zowel negatieve als positieve bekrachtiging.
Heel interresant!!
En ik sta er een stuk positiever tegenover. De werking gezien van een ballenkist. Waar dmv een elektronische afstandbediening een ballejte uit kwam. Er werd mooi weergegeven hoe gebruik kon maken van de verschillende trainingsmethode binnen operante conditionering zonder de hond pijn te doen maar wel een zekere plicht erop te zetten
In die kist wordt een balletje gelegd en de kist is met een afstandbedieng te openen op afstand, de hond leert dus dat hij door te blaffen de kist opent en zijn bal verdient.De geleider hoeft dus inderdaad niet in de buurt van de kist te komen.
Werkt bij hen heel goed, zeker bij het aanleren van de kist bewaken.Op zich hetzelfde principe, met dat verschil dat de bal er dus niet uitrolt, maar dat de kist open gaat en de hond dan zelf zijn bal mag pakken.
![]()
Marouck had het destijds binnen no time door en stond dus echt enthousiast te blaffen bij die kist
Maar moet ie ook wachten tot iemand bij de kist komt om hem open te maken?visaton schreef:Tja...Mijn hond wacht dus niet af maar gaat rotzooien met de kist.De bal ligt in dat kistje en die moet er uit..
En als de beloning bij jouw vandaan komt? Wat doet Ãe dan? Op welke afstand doe je de oef. nu? Begin je met uitbouwen of net met de oef?visaton schreef: Tja...Mijn hond wacht dus niet af maar gaat rotzooien met de kist.De bal ligt in dat kistje en die moet er uit..
daarom moet je ook niet naar 1 verenging gaan maar naar meerdere verengingen verspreid over het land.starfleet schreef:Weet je wat het is als ik ga kijken dan kom ik natuurlijk ergens terecht wat een uitzondering is en in de rest van het land gaat het heel anders etc. En net zo goed als ik niet op de links klik bij hond en leed, wil ik zoiets gewoon persé niet zien.malinois schreef: hoe weet jij nou veel over trainingsmethoden als je er blijkbaar nog nooit geweest bent, alleen van horen zeggen dus.
Ik ben helemaal niet tegen africhting en ik kan me ook heel best voorstellen dat er op de ene school anders aan toe gaat dan de andere, dat de ene geleider anders is dan de andere. Dat de een meer kennis in huis heeft dan de ander en ga zo maar door. Ik ben zelfs niet tegen een teletact omdat ik me gevallen kan voorstellen waarin dat zo ongeveer de enige mogelijkheid is.
Wat ik niet goed begrijp is het denigrerende gedoe over clicker en positief trainen. Ik zie hier heus wel mensen waar ik een wat hogere dunk van heb, maar als ik hoor: "dan sta je daar tte zwaaien met je worstje" en "kc kutje" dan sterkt me dat in het idee dat er bij een aantal mensen een grote onwil is om positief te trainen en dat er imo vaak te snel naar barse middelen wordt gegrepen.
Als je een goede vereniging kunt noemen in Zuid Holland Zuid waar het er naar jou idee wel goed aan toe gaat, wil ik daar graag, met zoveel mogelijk open geestgaan kijken. Maar ik wil niet getrakteerd worden op misstanden die er beslist zijn. Er zijn ook nog steeds hondenschool die pups en jonge honden trainen met een slip, daar ben ik ook niet gaan kijken toen ik een hondenschool zocht. Dat wil ik niet zien.
Anne
in het systeme waarin dat kistje gebruikt wordt dat afgezekerd Harold dmvTTvisaton schreef:Tja...Mijn hond wacht dus niet af maar gaat rotzooien met de kist.De bal ligt in dat kistje en die moet er uit..Inge schreef:Zoals ik al eerder schreef werkt de KNPV-club waar ik lid ben geweest dus al vele jaren met een zogenaamde klapkist.Ca Cajuina schreef:Zo nu dit topic toch nog steeds open is.
Heel interresant!!
In die kist wordt een balletje gelegd en de kist is met een afstandbedieng te openen op afstand, de hond leert dus dat hij door te blaffen de kist opent en zijn bal verdient.De geleider hoeft dus inderdaad niet in de buurt van de kist te komen.
Werkt bij hen heel goed, zeker bij het aanleren van de kist bewaken.Op zich hetzelfde principe, met dat verschil dat de bal er dus niet uitrolt, maar dat de kist open gaat en de hond dan zelf zijn bal mag pakken.
![]()
Marouck had het destijds binnen no time door en stond dus echt enthousiast te blaffen bij die kist
Handluid doet hij prima, dat zat er met z’n 8 of 9 weken al opSelena schreef:En als de beloning bij jouw vandaan komt? Wat doet Ãe dan? Op welke afstand doe je de oef. nu? Begin je met uitbouwen of net met de oef?visaton schreef: Tja...Mijn hond wacht dus niet af maar gaat rotzooien met de kist.De bal ligt in dat kistje en die moet er uit..
Ja, inderdaad…daar had ik ook al aan gedacht dat ik hem beloon voor het wegvolgen…Maar ik wil ook weer niet dat hij van de kist afkomt om dat balletje te halen..Selena schreef:Als je hem nu beloond terwijl hij (naar jouw mening lang genoeg blaffen, kan 5 blaffen of 15 zijn) op de kist staat? Je beloont hem nu voor het wegvolgen en niet voor zijn blaffen terwijl hij op de kist staat. Hij moet nog ff de link leggen dat het goed is dat hij handluid geeft op de kist. Als hij dat goed snapt kan je het na het wegvolgen doen. Dat moet hem wel wat enthousiaster maken, ook tijdens het blaffen wat animeren met zijn bal. (ik doe het trouwens tegenwoordig op een klein bijtrolletje, de mijne willen uit enthousiasme nog wel eens naast het balletje bijten)
Nee toch :N:malinois schreef:qyan schreef::sst:malinois schreef:qyan schreef: :N: :N: :N:
misschien dat we maar gewoon thuis blijven danangst.. alleen maar angst
is toch ook hartstikke eng, mijn lieve lieve dobertje, samen met jou levensgevaarlijke bijtgrage hedders, in 1 auto + in een kennelarme dober bij die 'levensgevaarlijke hedders' ze nemen alle slechte dingen van elkaar over hoor
Als je echt interesse hebt, ga dan eens een kijkje nemen bij dobermannvereniging Etten-leur, trainen met de clicker, maar indien echt noodzakelijk dus ook een prikker of een TT, maar dit vooral in het manwerk en het zijn maar 1 of 2 honden.starfleet schreef:Weet je wat het is als ik ga kijken dan kom ik natuurlijk ergens terecht wat een uitzondering is en in de rest van het land gaat het heel anders etc. En net zo goed als ik niet op de links klik bij hond en leed, wil ik zoiets gewoon persé niet zien.malinois schreef: hoe weet jij nou veel over trainingsmethoden als je er blijkbaar nog nooit geweest bent, alleen van horen zeggen dus.
Ik ben helemaal niet tegen africhting en ik kan me ook heel best voorstellen dat er op de ene school anders aan toe gaat dan de andere, dat de ene geleider anders is dan de andere. Dat de een meer kennis in huis heeft dan de ander en ga zo maar door. Ik ben zelfs niet tegen een teletact omdat ik me gevallen kan voorstellen waarin dat zo ongeveer de enige mogelijkheid is.
Wat ik niet goed begrijp is het denigrerende gedoe over clicker en positief trainen. Ik zie hier heus wel mensen waar ik een wat hogere dunk van heb, maar als ik hoor: "dan sta je daar tte zwaaien met je worstje" en "kc kutje" dan sterkt me dat in het idee dat er bij een aantal mensen een grote onwil is om positief te trainen en dat er imo vaak te snel naar barse middelen wordt gegrepen.
Als je een goede vereniging kunt noemen in Zuid Holland Zuid waar het er naar jou idee wel goed aan toe gaat, wil ik daar graag, met zoveel mogelijk open geestgaan kijken. Maar ik wil niet getrakteerd worden op misstanden die er beslist zijn. Er zijn ook nog steeds hondenschool die pups en jonge honden trainen met een slip, daar ben ik ook niet gaan kijken toen ik een hondenschool zocht. Dat wil ik niet zien.
Anne
excuses aanvaardstarfleet schreef:Wel goed gelezen, maar ik had een andere auteur in mijn hoofd. Ik heb een tamelijk fotografisch geheugen en jij quote de oorspronkelijke auteur. Maar jij was (na zoeken) niet degene die het geschreven had.Ca Cajuina schreef:hahahaha. Niet goed gelezen dus!!!!!!starfleet schreef:Wel een keer dat je je honden nooit wat lekkers gaf bij het aanleren van iets en dat de honden graag deden wat jij wilde omdat jij het was of zoietsCa Cajuina schreef:
Anne
Waarvoor excuus.
Anne
Tuurlijk werkt het niet bij iedere hond. Net zo min als een balletje dat doet. Doe rekening met die problemen te ouden bij de oefening opbouw kan je dit veromen natuurlijk. Zo heb je overal voor- en nadelen aan. Ik vond het leuk bedacht. of het werkt voor iedere hond. Dat weet ik niet. Is het voor sommige geleiders en honden handig dat het bestaat. Dat denk ik dan weer welvisaton schreef:Tja, dat werk ook niet bij iedere hond…Ik heb 3 weken geleden mijn jonge hond beloont door een balletje uit de kist te toveren…en nu ben ik dus al weer 2 weken bezig om hem af te leren om het kistje om ver te gooien.Ik weet wel dat een elektronisch kistje anders werkt, maar het enige voordeel daarvan zou zijn ( wat ik er over gelezen heb) dat als je het “handmatig doet, sommige honden pas gaan blaffen als de geleider in het zicht komt en dat je nu dus het balletje kan lanceren zonder dat je zelf in zicht bent voor de hond.En ik kan het verkeerd hebben, maar ik verwacht op den duur ook problemen met het wegvolgen als er een keer geen balletje uit komt.Ca Cajuina schreef: De werking gezien van een ballenkist. Waar dmv een elektronische afstandbediening een ballejte uit kwam.
visaton schreef:
Ca Cajuina schreef:
De werking gezien van een ballenkist. Waar dmv een elektronische afstandbediening een ballejte uit kwam.
Tja, dat werk ook niet bij iedere hond…Ik heb 3 weken geleden mijn jonge hond beloont door een balletje uit de kist te toveren…en nu ben ik dus al weer 2 weken bezig om hem af te leren om het kistje om ver te gooien.Ik weet wel dat een elektronisch kistje anders werkt, maar het enige voordeel daarvan zou zijn ( wat ik er over gelezen heb) dat als je het “handmatig doet, sommige honden pas gaan blaffen als de geleider in het zicht komt en dat je nu dus het balletje kan lanceren zonder dat je zelf in zicht bent voor de hond.En ik kan het verkeerd hebben, maar ik verwacht op den duur ook problemen met het wegvolgen als er een keer geen balletje uit komt.
Er komt een balletje uit het kistje rollen op het moment dat je op een knopje. Het is dus de bedoeling dat je de hond gaat leren te blaffen tot het balletje eruit komt.maart schreef:visaton schreef:
Ca Cajuina schreef:
De werking gezien van een ballenkist. Waar dmv een elektronische afstandbediening een ballejte uit kwam.
Tja, dat werk ook niet bij iedere hond…Ik heb 3 weken geleden mijn jonge hond beloont door een balletje uit de kist te toveren…en nu ben ik dus al weer 2 weken bezig om hem af te leren om het kistje om ver te gooien.Ik weet wel dat een elektronisch kistje anders werkt, maar het enige voordeel daarvan zou zijn ( wat ik er over gelezen heb) dat als je het “handmatig doet, sommige honden pas gaan blaffen als de geleider in het zicht komt en dat je nu dus het balletje kan lanceren zonder dat je zelf in zicht bent voor de hond.En ik kan het verkeerd hebben, maar ik verwacht op den duur ook problemen met het wegvolgen als er een keer geen balletje uit komt.
hoe werkt dat kistje dan precies? bij ons op de club kan je werken met een baldropper: dat wordt ergens hoog (op 1.5-2 meter hoogte) vastgemaakt en wordt ook op afstand bediend. de honden kijken niet naar de geleider als de beloning er komt. ik vind dit een zeer handig systeem om vb. de vooruit aan te leren of het revieren.
is dit kistje dan meer iets dat op de grond staat en een balletje in de lucht gooit?
groetjes
Staat een heel artikel aan gewijd in de laatste hondensport en sporthonden..maart schreef:visaton schreef:
Ca Cajuina schreef:
hoe werkt dat kistje dan precies? bij ons op de club kan je werken met een baldropper: dat wordt ergens hoog (op 1.5-2 meter hoogte) vastgemaakt en wordt ook op afstand bediend. de honden kijken niet naar de geleider als de beloning er komt. ik vind dit een zeer handig systeem om vb. de vooruit aan te leren of het revieren.
is dit kistje dan meer iets dat op de grond staat en een balletje in de lucht gooit?
groetjes