Ik heb dit hele topic nog niet gelezen maar zag het aan je onderschrift en ben toen hier gaan kijken.
Het is niet te bevatten, ik heb er geen woorden voor. Zit te huilen achter mijn pc.
Heel heel heel veel sterkte voor jullie
Moderator: moderatorteam
Ja klopt Mark, Moritz kwam uit Griekenland. Hij was ongeveer 1,5 á 2 jaar toen hij naar Nederland kwam.markdh schreef:had een foutje getypt n.l. heb opgemerkt uit een aantal reacties dat Moritz uit Spanje weg gehaald is en zal zeker ook die topics van je lezen ben erg benieuwd ernaar.
Naar nu blijkt kwam Moritz uit Griekenland toch? sorry voor het foutje van me

Wat mooi en treffend geschreven Hanneke, ontroerend ook.Hanneke2 schreef:Het is en blijft een nachtmerrie die jullie en Moritz door hebben gemaakt, maar toch vind ik het wel heel ontroerend en mooi dat hij *even* zo helemaal enthousiast en zorgeloos was. Op de foto's waar hij als eem gek speelt met Kaya is het echt geen hond die de weg kwijt is, maar gewoon een heerlijk vrolijke hond die even al zijn angsten heeft laten varen. Ik heb echt de indruk dat Moritz op dat moment nog 100% happy was, als was het dan onder invloed van een soort medische dronkenschap in zijn koppie. Kaya's reactie spreekt daar ook boekdelen: ze vindt het helemaal niet raar of eng dat Moritz zo doet, ze vindt het alleen maar geweldig dat haar allerbeste maatje zo met haar wil dollen.
Ik denk dat Moritz toch nog heel even heeft laten zien wat een waanzinnig geweldige en zelfverzekerde hond hij had kunnen zijn als hij niet dat ellendige verleden had gehad. Niet dat het geen geweldige hond was, maar meer, nou ja, alsof mijn Jack bijvoorbeeld 1 keertje zou kunnen laten zien hoe hard hij had kunnen rennen zonder *zijn* verleden.
Moritz had kunnen verpieteren in Griekenland, of hier in Nederland bij compleet verkeerde mensen terecht kunnen komen, maar hij heeft ontzettend veel geluk gehad dat hij bij jullie is gekomen, en ik denk niet dat hij ergens anders een beter leven had kunnen hebben.
Heel veel sterkte met het een plaatsje geven van jullie jaren met die Griekse Adonis.
Ja, heel mooi Hanneke..... hij heeft inderdaad een paar dagen heerlijk gespeeld met Kaya.... dat was fantastisch!!LongFields schreef:Wat mooi en treffend geschreven Hanneke, ontroerend ook.Hanneke2 schreef:Het is en blijft een nachtmerrie die jullie en Moritz door hebben gemaakt, maar toch vind ik het wel heel ontroerend en mooi dat hij *even* zo helemaal enthousiast en zorgeloos was. Op de foto's waar hij als eem gek speelt met Kaya is het echt geen hond die de weg kwijt is, maar gewoon een heerlijk vrolijke hond die even al zijn angsten heeft laten varen. Ik heb echt de indruk dat Moritz op dat moment nog 100% happy was, als was het dan onder invloed van een soort medische dronkenschap in zijn koppie. Kaya's reactie spreekt daar ook boekdelen: ze vindt het helemaal niet raar of eng dat Moritz zo doet, ze vindt het alleen maar geweldig dat haar allerbeste maatje zo met haar wil dollen.
Ik denk dat Moritz toch nog heel even heeft laten zien wat een waanzinnig geweldige en zelfverzekerde hond hij had kunnen zijn als hij niet dat ellendige verleden had gehad. Niet dat het geen geweldige hond was, maar meer, nou ja, alsof mijn Jack bijvoorbeeld 1 keertje zou kunnen laten zien hoe hard hij had kunnen rennen zonder *zijn* verleden.
Moritz had kunnen verpieteren in Griekenland, of hier in Nederland bij compleet verkeerde mensen terecht kunnen komen, maar hij heeft ontzettend veel geluk gehad dat hij bij jullie is gekomen, en ik denk niet dat hij ergens anders een beter leven had kunnen hebben.
Heel veel sterkte met het een plaatsje geven van jullie jaren met die Griekse Adonis.
Hoe gaat het nu Caro?
Probeer er voor te zorgen dat je gevoelens (dus ook boosheid) niet wegdrukt. Je mag best wel even boos zijn, dat is niet verkeerd en doet geen afbreuk aan je liefde voor Moritz of de nagedachtenis aan Moritz.Stang schreef:Een kloterige teek heeft hem vermoord, een stichting die veel te laconiek met levens van honden is omgegaan....
Maar ik wil proberen daar allemaal niet aan te denken, om niet naast verdriet ook nog woede en verbittering te voelen. Dat is niet hoe Moritz was en dat wil ik dus eigenlijk ook niet.