Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Drama Moritz

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Oh mijn god Caroline :cry: :cry: :cry: .
Ik heb dit hele topic nog niet gelezen maar zag het aan je onderschrift en ben toen hier gaan kijken.
Het is niet te bevatten, ik heb er geen woorden voor. Zit te huilen achter mijn pc.

Heel heel heel veel sterkte voor jullie :knuffel1: :knuffel1: . Meer kan ik niet zeggen....
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

heel veel sterkte!
groetjes!Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

O mijn hemel, dit is wel heel erg onverwacht. Het leek beter te gaan en nu dit.

Ik wens jullie heel veel sterkte met dit toch nog onverwachte verlies. Wat ontzettend jammer is dit.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Ari@ne

Lieve Caroline, ik heb nu alles gelezen en wil je nog een keer laten weten hoe erg ik het vind voor jullie. Wat moeten jullie en Moritz door een hel gegaan zijn de laatste dagen.

Moritz, het is goed zo. Nu heb je je welverdiende rust. Slaap zacht.

Caroline en Pieter, weer heel veel sterkte en net zoals vele anderen hier huil ik met jullie mee.

:ghug:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik huil ook met jullie mee, ik vind het echt heel verdrietig. ik heb Moritz meerdere keren mogen meemaken en hij had echt een speciaal plekje bij mij!
Die vrolijke Griek die hoe bang hij ook was, wel altijd even een koekje kwam schooien bij me en me dan heel vorzichtig een likje op mijn hand gaf..

Jullie hebben er alles aan gedaan wat jullie konden voor Moritz en uiteindelijk de enige goede beslissing genomen en jullie moppie zijn zo verdiende rust gegeven..

Nogmaals sterkte Caroline en Pieter :knuffel1:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Rosa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rosa »

Caroline, ik lees dit hele topic nu pas.....
Ik weet even niet zo goed wat ik moet schrijven, ik dacht juist dat het de laatste tijd weer wat beter ging....
Heel veel sterkte voor jou en Pieter! Hoe is het met Kaya?
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

had een foutje getypt n.l. heb opgemerkt uit een aantal reacties dat Moritz uit Spanje weg gehaald is en zal zeker ook die topics van je lezen ben erg benieuwd ernaar.

Naar nu blijkt kwam Moritz uit Griekenland toch? sorry voor het foutje van me
Afbeelding
Loesje
Actief

Ongelezen bericht door Loesje »

Wat moet dit vreselijk voor jullie zijn. Wat een verdriet.
Heel erg veel sterkte!!

rust zacht lieve moritz :cry:
Luca
14.04.99 - 03.08.06
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

:knuffel: huil maar lekker uit Caroline, tis niet meer dan normaal.
Nogmaals heel veel sterkte :knuffel:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

markdh schreef:had een foutje getypt n.l. heb opgemerkt uit een aantal reacties dat Moritz uit Spanje weg gehaald is en zal zeker ook die topics van je lezen ben erg benieuwd ernaar.

Naar nu blijkt kwam Moritz uit Griekenland toch? sorry voor het foutje van me
Ja klopt Mark, Moritz kwam uit Griekenland. Hij was ongeveer 1,5 á 2 jaar toen hij naar Nederland kwam.
Hij is toen tijdelijk, als gastgezin, bij WendyV (van dit forum) geplaatst en ik zag zijn foto en was op slag verliefd op hem. Toen is hij bij ons dus definitief gekomen.
Hij is 4 jaar bij ons geweest, in oktober zou het exact 4 jaar geweest zijn...

------

Kaya is er redelijk onder. Ze is wel erg timide, speelt niet en ligt veel wat sip te staren. Maar ze is niet nerveus op zoek en ze eet wel gewoon.
Ook voor haar zijn het vreemde dagen geweest en vaak was heel duidelijk dat ze het allemaal niet snapte de drukheid van Moritz die heen en weer bleef lopen en bij de werkelijke aanvallen kwam ze steeds heel timide kijken wat er aan de hand was.
Ze heeft zich keurig gedragen al die dagen. Af en toe dacht ik eventjes dat het fout zou gaan, maar steeds hield ze zich in alsof ze wist dat er meer aan de hand was dan dat Moritz respectloos over haar heen denderde.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dana
Actief
Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url]

Ongelezen bericht door dana »

Heb net alles gelezen en wat kan ik nog zeggen....wat een verdriet :jank: .
Alle spanningen en dan helaas toch afscheid moeten nemen van je maatje.
Een beslissing genomen uit liefde maar het doet zo zeer :jank: .

Kan helaas niet meer doen dan jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van een heel bijzondere hond.
Want heel bijzonder was hij ...
Afbeelding

Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ben een paar dagen op cusus geweest en lees dit nu pas. Wat een verdrietige afloop. Maar het was het enige wat jullie nog konden doen voor jullie kanjer. Heel veel sterkte met het verlies van jullie vriendje.
Daantje*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daantje* »

Ik lees dit nu eigenlijk pas, maar wel met tranen in mijn ogen :cry:

Caroline en Pieter heel veel sterkte allebei, en voor Kaya natuurlijk ook

Lieve Moritz, rust zacht mooie vent...
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

...............

Ik ken Moritz alleen van de verhalen op het forum...
Maar wat intens verdrietig ben ik nu... Voor jullie als baasjes, je hond zo te moeten aanzien en je zo machteloos moeten voelen... en voor Moritz, zo vreselijk in de war...

Rust zacht mooie zwarte...

Sterkte...
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Heel veel sterkte........
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Lees net dit topic en heb geen woorden voor de nachtmerrie die jullie en Moritz hebben moeten meemaken.

Ik vind het zo verschrikkelijk, heb Moritz 1x ontmoet op een wandeling en vond hem heel bijzonder.

Ik wens jullie heel veel sterkte,
het is een echt verlies, Moritz.... :cry:
groetjes, Wina

Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

:J:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Het is en blijft een nachtmerrie die jullie en Moritz door hebben gemaakt, maar toch vind ik het wel heel ontroerend en mooi dat hij *even* zo helemaal enthousiast en zorgeloos was. Op de foto's waar hij als eem gek speelt met Kaya is het echt geen hond die de weg kwijt is, maar gewoon een heerlijk vrolijke hond die even al zijn angsten heeft laten varen. Ik heb echt de indruk dat Moritz op dat moment nog 100% happy was, als was het dan onder invloed van een soort medische dronkenschap in zijn koppie. Kaya's reactie spreekt daar ook boekdelen: ze vindt het helemaal niet raar of eng dat Moritz zo doet, ze vindt het alleen maar geweldig dat haar allerbeste maatje zo met haar wil dollen.

Ik denk dat Moritz toch nog heel even heeft laten zien wat een waanzinnig geweldige en zelfverzekerde hond hij had kunnen zijn als hij niet dat ellendige verleden had gehad. Niet dat het geen geweldige hond was, maar meer, nou ja, alsof mijn Jack bijvoorbeeld 1 keertje zou kunnen laten zien hoe hard hij had kunnen rennen zonder *zijn* verleden.

Moritz had kunnen verpieteren in Griekenland, of hier in Nederland bij compleet verkeerde mensen terecht kunnen komen, maar hij heeft ontzettend veel geluk gehad dat hij bij jullie is gekomen, en ik denk niet dat hij ergens anders een beter leven had kunnen hebben.

Heel veel sterkte met het een plaatsje geven van jullie jaren met die Griekse Adonis.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ari@ne

Ook vandaag even een knuffel.
:knuffel1:
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

rust zacht moritz
Pieter en caroline heel veel sterkte gewenst
Laatst gewijzigd door Jacan op 30 sep 2006 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik weil jullie heel veel sterkte wensen en het spijt me echt dat jullie dit gevecht verloren hebben, al was het dus niet tewinnen....had zo gehoopt voor jullie.
En jullie Kaya is echt een kanjer!

Jacqueline
Afbeelding
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

:cry:
Ik wil jullie hier heel veel sterkte mee wensen! :knuffel1:
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hanneke2 schreef:Het is en blijft een nachtmerrie die jullie en Moritz door hebben gemaakt, maar toch vind ik het wel heel ontroerend en mooi dat hij *even* zo helemaal enthousiast en zorgeloos was. Op de foto's waar hij als eem gek speelt met Kaya is het echt geen hond die de weg kwijt is, maar gewoon een heerlijk vrolijke hond die even al zijn angsten heeft laten varen. Ik heb echt de indruk dat Moritz op dat moment nog 100% happy was, als was het dan onder invloed van een soort medische dronkenschap in zijn koppie. Kaya's reactie spreekt daar ook boekdelen: ze vindt het helemaal niet raar of eng dat Moritz zo doet, ze vindt het alleen maar geweldig dat haar allerbeste maatje zo met haar wil dollen.

Ik denk dat Moritz toch nog heel even heeft laten zien wat een waanzinnig geweldige en zelfverzekerde hond hij had kunnen zijn als hij niet dat ellendige verleden had gehad. Niet dat het geen geweldige hond was, maar meer, nou ja, alsof mijn Jack bijvoorbeeld 1 keertje zou kunnen laten zien hoe hard hij had kunnen rennen zonder *zijn* verleden.

Moritz had kunnen verpieteren in Griekenland, of hier in Nederland bij compleet verkeerde mensen terecht kunnen komen, maar hij heeft ontzettend veel geluk gehad dat hij bij jullie is gekomen, en ik denk niet dat hij ergens anders een beter leven had kunnen hebben.

Heel veel sterkte met het een plaatsje geven van jullie jaren met die Griekse Adonis.
Wat mooi en treffend geschreven Hanneke, ontroerend ook.
Hoe gaat het nu Caro?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

LongFields schreef:
Hanneke2 schreef:Het is en blijft een nachtmerrie die jullie en Moritz door hebben gemaakt, maar toch vind ik het wel heel ontroerend en mooi dat hij *even* zo helemaal enthousiast en zorgeloos was. Op de foto's waar hij als eem gek speelt met Kaya is het echt geen hond die de weg kwijt is, maar gewoon een heerlijk vrolijke hond die even al zijn angsten heeft laten varen. Ik heb echt de indruk dat Moritz op dat moment nog 100% happy was, als was het dan onder invloed van een soort medische dronkenschap in zijn koppie. Kaya's reactie spreekt daar ook boekdelen: ze vindt het helemaal niet raar of eng dat Moritz zo doet, ze vindt het alleen maar geweldig dat haar allerbeste maatje zo met haar wil dollen.

Wat mooi en treffend geschreven Hanneke, ontroerend ook.
Hoe gaat het nu Caro?
Ja, heel mooi Hanneke..... hij heeft inderdaad een paar dagen heerlijk gespeeld met Kaya.... dat was fantastisch!!
Alle andere woorden ook, ze troosten allemaal, van het kleinste woord tot de mooiste zinnen. Ik weet hoe ze bedoeld zijn en alles troost.

Het gaat vooral nog met vallen Suzanne, ik probeer op te staan steeds weer, maar erg wil het nog niet lukken.
Ik wil alleen maar foto's kijken, filmpjes kijken en met Moritz bezig zijn, maar tegelijkertijd raak ik hier compleet van over mijn toeren. Dus ik ga toch proberen wat afleiding te zoeken.
Kaya is ook zo timide en is nog totaal niet bij me komen liggen, een klein knuffeltje is alles en dan gaat ze weer timide liggen.
We hebben even tijd nodig om te verwerken wat er de laatste tijd allemaal is gebeurd, van zeer hoopvol naar geen hoop en visa-versa steeds maar weer en uiteindelijk een einde wat ik te allen tijde voor Moppie had willen voorkomen, maar niet heb aan zien komen.

De gedachtes aan 'oneerlijk' probeer ik te verdringen... hij had recht op zoveel meer, op een gezonde afgelopen 4 jaar áls ik het maar geweten had, op nog zoveel meer jaren waarin hij op kon bloeien.
Een kloterige teek heeft hem vermoord, een stichting die veel te laconiek met levens van honden is omgegaan....
Maar ik wil proberen daar allemaal niet aan te denken, om niet naast verdriet ook nog woede en verbittering te voelen. Dat is niet hoe Moritz was en dat wil ik dus eigenlijk ook niet.

M'n schaduw is er niet meer en ik moet proberen verder te gaan, uiteindelijk zal het opstaan weer lukken, maar het is voor nu nog heel erg moeilijk allemaal...
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ari@ne

:knuffel1: :knuffel1: :roos:
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Stang schreef:Een kloterige teek heeft hem vermoord, een stichting die veel te laconiek met levens van honden is omgegaan....
Maar ik wil proberen daar allemaal niet aan te denken, om niet naast verdriet ook nog woede en verbittering te voelen. Dat is niet hoe Moritz was en dat wil ik dus eigenlijk ook niet.
Probeer er voor te zorgen dat je gevoelens (dus ook boosheid) niet wegdrukt. Je mag best wel even boos zijn, dat is niet verkeerd en doet geen afbreuk aan je liefde voor Moritz of de nagedachtenis aan Moritz. :knuffel:
Groetjes Lisa
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Dikke knuffel meis, ik denk aan je hoor! :knuffel:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Heel veel sterkte :(:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Lieve Caroline, tijdens mijn vakantie heb ik nog aan moritz en jou gedacht.(we kwamen een mooi zwart buitenlandertje tegen dat op moritz leek)
Hoe mooi ik het vond dat hij zo aan de betere hand was.
En nu ik dit lees, een klap in mijn gezicht...

Met tranen in mijn ogen las ik de eerste paar pagina's.
Door jou berichten, waar de liefde voor moritz vanaf spettert, zat ik na een paar pagina's met tranen over mijn wangen...

Heel veel sterkte toegewenst in de komende tijd.
Denk aan jezelf, en uit je verdriet en woede.
Hou je taai :knuffel1:
Sammm
nieuw lid

Ongelezen bericht door Sammm »

traantjes in mijn ogen...

rust zacht moritz...

sterkte!!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”