Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dogo argentino

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

lars

Ongelezen bericht door lars »

little-wolf schreef:wat had je dan gedaan als ik gevraagt had om op te zouten met je hond zodat balou er ook eens bij kon zitten?
je hond kon ook niet in de auto omdatie anders je interieur molt :19:
Dan was ik inderdaad naar huis gegaan maar goed ik heb niks van je gehoord. :wink:

Een hond in de auto met dergelijke temperaturen vind ik zelf ook behoorlijk onverantwoordelijk, onze auto is daar in ieder geval niet geschikt voor. :denken:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

lars schreef:
Ik vind het jammer dat er achteraf pas kritiek komt, een meeting met andere hondeneigenaren is een prima plek om onderling ervaringen e.d. uit te wisselen maar goed, er wordt niet voor gekozen, iemand achteraf vanachter een toetsenbord afschieten is natuurlijk veel makkelijker. :roll:
Ondanks dat je reactie niet tegen mij was :wink: reageer ik hier wel even op, aangezien ik degene ben die over zijn gedrag begonnen ben hier. :wink:
Ik heb op de meeting inderdaad niets gezegd tegen jullie, wel denk ik dat mijn gezichtsuitdrukking duidelijk was :wink: Maar goed, je had je handen vol aan Quasar op dat moment dus hebt echt geen tijd gehad om naar mijn gezicht te kijken. :wink: Ik heb wel tegen iemand gezegd dat ik me zorgen maakte (maar tegen wie dat was??? Ik weet het niet meer :denken: ).
Juist omdat je je handen vol genoeg had was het in mijn ogen niet verstandig om op dat moment iets te zeggen. Quasar kon niet even apart gelegd worden waardoor je je aandacht echt even op iets anders kon richten, dat maakt het lastig om een discussie aan te gaan. :wink: Ik kan ook niet discussiëren als ik mijn handen vol heb. :wink:

Eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed hoe dit gedrag aan te pakken. Biène kon ook ineens boos worden en happen, maar zij heeft direct de wind van voren gekregen. Maar Biène is een hele andere hond als Quasar en bovendien nog erg jong. Een instinctieve reactie was een tik geven en haar verbaal onderschoffelen. Nu heb ik genoeg aan een verbale correctie gecombineerd met me groot maken en recht op haar af lopen.

Ik heb het vermoeden dat Quasar dat al helemaal niet zou pikken en dan heb je helemaal een probleem.
Ik ben wel heel benieuwd wat anderen in dit geval zouden doen. Fysiek ingrijpen is in mijn ogen namelijk geen optie, wat doe je dan?

Ik vond het verschil wanneer Quasar ontspannen was en wanneer hij geïrriteerd raakte echt heel groot, zeker zijn gedrag naar jullie toe op die momenten. Ontspannen was het een heerlijke knuffel, geïrriteerd een hond die niet schroomde om zijn lip op te trekken en hapbewegingen te maken naar degene die hem kalmeerde. Niet raak (hoewel ik Bianca wel een keer haar hand snel zag wegtrekken), maar deze hap-beweging vind ik eigenlijk al onaanvaardbaar, het zegt iets over de relatie tussen jullie en Quasar op momenten dat hij geïrriteerd is. Op dat moment mist hij in mijn ogen het respect voor jullie.

Ik zou hier heel graag een discussie over willen hebben, maar ik denk dat een aparte topic dan beter zou zijn. :wink:
Het is ook absoluut niet bedoeld als "iemand afschieten vanachter het toetsenbord", ik maak me oprecht zorgen en vraag me echt af of dit goed blijft gaan.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

lars schreef:
little-wolf schreef:wat had je dan gedaan als ik gevraagt had om op te zouten met je hond zodat balou er ook eens bij kon zitten?
Dan was ik inderdaad naar huis gegaan maar goed ik heb niks van je gehoord. :wink:

Een hond in de auto met dergelijke temperaturen vind ik zelf ook behoorlijk onverantwoordelijk, onze auto is daar in ieder geval niet geschikt voor. :denken:
dat vraag ik me af...en was dat nou leuk geweest dan?
Dat mensen tegen je gezegd hadden : "We hebben liever dat je naar huis gaat?" Heb je zelf ook niet engiszins in de gaten gehad dat mensen hun honden continue in de gaten moesten houden? Dat Whera continue Milk achter de stoel moest houden? Dat zelfs Caroline met goedsul Moritz het in de gaten moest houden? Dat Jolanda Balou in de auto had?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:
lars schreef:

dat vraag ik me af...en was dat nou leuk geweest dan?
Dat mensen tegen je gezegd hadden : "We hebben liever dat je naar huis gaat?" Heb je zelf ook niet engiszins in de gaten gehad dat mensen hun honden continue in de gaten moesten houden? Dat Whera continue Milk achter de stoel moest houden? Dat zelfs Caroline met goedsul Moritz het in de gaten moest houden? Dat Jolanda Balou in de auto had?
Zo erg vond ik zijn gedrag naar honden nou ook weer niet :19:
Maar ik heb natuurlijk teven, waarop hij zowiezo al heel anders reageerde. Marouck heeft heerlijk met hem gespeeld.
Dat hij moeilijker is met reuen is een raseigenschap, je weet wanneer je een dogo aanschaft dat hij op termijn waarschijnlijk niet meer met andere reuen kan.
Als ik een reu had gehad en ik wilde die erbij nemen was ik of ergens anders gaan zitten of had gevraagd of Lars even ergens anders kon gaan zitten. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
lars

mercedes2803 schreef: En eerlijk gezegd vond ik het weekend allerminst geschikt om met Qasar in een grote groep te gaan zitten.
Ik snap best dat je het graag wil trainen
Het gaat niet om trainen, het gaat erom dat er een hondenmeeting is. :wink:
Dat die van ons op dit moment vrij moeilijk is doet daar niks aan af, ik zat daar niet voor mezelf en had me eigenlijk ook afgemeld de dag vantevoren.
Het is vragen om problemen en eigenlijk verschuif je Qasar's problemen naar een ander...want die voelt zich geroepen zijn hond bij zich te houden omdat jij in die zin eigenlijk niet je verantwoordelijkheid nam...
Waar verschuif ik het probleem naar een ander? :denken: Als mensen ons blijkbaar liever weg hadden gehad dan hadden ze dat gewoon moeten zeggen, no offence taken en ik was gegaan.
Dat er nu achteraf zoveel verwijten komen vind ik een beetje vreemd, je kan het ook gewoon recht in mijn gezicht zeggen. :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als ik een jachthond koop ga ik er van uit dat die wel eens zin kan krijgen om zijn/haar neus achterna te gaan i.p.v. mij.Dat zit in de genen van zo'n hond :wink:
Hoe mooi en leuk ik ze zelf ook vind.......als mensen interesse hebben in bijvoorbeeld een Drent noem ik als eerste de nadelen!Uit liefde voor het ras en om teleurstellingen of andere vervelende dingen te voorkomen kun je die roze bril maar beter af zetten,want daar komt heel vaak rottigheid van.
Ik vind de Dogo ook mooi maar zal er om voornoemde raseigenschappen nooit een kopen,hoe lief ze verder ook zijn....
Doet niets af aan de hond of het ras op zich,maar wat niet past past niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mercedes2803
Zeer actief

en daar zit hem de kneep...
Niemand vind jullie een stel eikels...dus voelt het rot om dat ter plekke te vragen toch?
En daarom is dat niet gedaan. Je wilt toch iemands weekend niet vergallen?

Ik blijf erbij dat het jullie verantwoordelijkheid was...en dat het weekend daarvoor niet geschikt was.
Vorig jaar was Richard er met Snowy...een hond die hij nog niet goed in kon schatten met mensen.
Richard koos er bewust voor in een trekkershut te gaan zitten.
Hij kwam op het veld en bleef wat afzijdig.
Tijdens de wandeltocht is hij op het strandje gebleven en hij hield zich gewoon wat apart van de groep.
niemand die "last" heeft gehad van Snowy...
Hij nam duidelijk zijn verantwoordelijkheid en heeft niet een ander eigenlijk verplicht zijn hond kort te houden of wat dan ook.
En achteraf ging het met Snowy prima :ok: Ik heb hem nog een pensstaafje gegeven en heb een tijdje bij hem gezeten
lars

mercedes2803 schreef:dat vraag ik me af...en was dat nou leuk geweest dan?
Dat mensen tegen je gezegd hadden : "We hebben liever dat je naar huis gaat?"
Ik heb inderdaad liever dat mensen gewoon eerlijk zijn en niet achteraf gaan lopen miepen. :roll:
Heb je zelf ook niet engiszins in de gaten gehad dat mensen hun honden continue in de gaten moesten houden? Dat Whera continue Milk achter de stoel moest houden? Dat zelfs Caroline met goedsul Moritz het in de gaten moest houden? Dat Jolanda Balou in de auto had?
Vantevoren heeft Bianca aangegeven te twijfelen over het meenemen van Quasar, zonder uitzondering riep iedereen om het hardst dat ze hem vooral niet thuis moest laten.
Niemand heeft op de meeting er iets over gezegd maar nu achteraf komen er allerlei verwijten.

Ik ben niet blind. :wink: Van Balou wist ik echt niet, vooral in het begin toen ik meen Marouck direct op ons af kwam had ik mijn handen vol en genoeg uit te kijken. Direct daarna ben ik neergeploft in het hoekje bij Desi en dacht daar goed aan te doen aangezien hij maar 1 kant op kon en dat was van me weg en dus in mijn zichtsveld. Ik heb hem zonder uitzondering aangelijnd gehad.

Maar goed, het was een uitputtende dag maar ik heb er geen spijt van. Niet dat ik het na dit gezeur nog een keer in mijn hoofd haal te komen. Schiet me verder maar helemaal af, ik vond het op zich best gezellig en zo zal ik me die dag dan ook herinneren. :ok:
mercedes2803
Zeer actief

ergens komt de boodschap niet over denk ik.
Inge geeft het ook al aan...
Sommigen maken zich echt oprecht zorgen...
En dat is dus niet om af te branden...

Dat het achteraf komt...oke, dat vind jij misschien lullig...
Maar ik vraag me af of je er op het weekend wel op zat te wachten...net wat Inge zegt...je had je handen vol aan Quasar
Ik bljif erbij dat het weekend niet de plek was...
En ik vind het gewoon rot voor jullie, vandaar dat ik het hier maar bij laat. Ik wil het niet op de spits drijven hier.

Ik hoop gewoon heel serieus dat Quasar zich een andere kant op ontwikkeld en niet de kant waarbij er bij mij (en zeker ook anderen) allerlei enge doemscenario's tevoorschijn komen...
Ik hoop ook dat er misschien nog mensen met opbouwende kritiek kunnen komen hier...misschien wat tips?
lars

mercedes2803 schreef:en daar zit hem de kneep...
Niemand vind jullie een stel eikels...dus voelt het rot om dat ter plekke te vragen toch?
Nee dus ga je er achteraf over beginnen en dan ook nog eens ruime tijd na de meeting... :roll:
Als jij op deze manier met mensen omgaat die je geen "eikels" vind dan heb ik liever dat je me wel een eikel vind eigenlijk.
Ik blijf erbij dat het jullie verantwoordelijkheid was...en dat het weekend daarvoor niet geschikt was.
Ik ga in de vergelijking even niet mee als je het niet erg vind. Wat jij/jullie er verder dan ook van vonden, ik heb hem continu aangelijnd gehad en er is toen ik er was althans niks voorgevallen. :wink:

Wees gewoon eerlijk, nu komt het op mij over alsof er mensen een "minder" weekend hebben gehad dan als ik er niet was geweest. :jank:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

lars schreef: Wees gewoon eerlijk, nu komt het op mij over alsof er mensen een "minder" weekend hebben gehad dan als ik er niet was geweest. :jank:
Dat geldt in ieder geval absoluut niet voor mij :wink: , echt niet!

Sta je wel open voor een discussie over zijn gedrag?
Je hebt namelijk op geen enkele post van mij gereageerd en ik ben echt heel benieuwd hoe jij zelf zijn gedrag ziet en hoe anderen hier mee om zouden gaan.
Groetjes Inge
Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief

veel mensen maken zich zorgen...
lees mijn berichtje boven de jouwe nog eens...
En lees die van Inge nog eens...
De discussie hier aangaan over zijn gedrag is toch helemaal niet verkeerd? Hier zit meer Dogo kennis dan op de forummeeting hoor :wink:

En daar laat ik het bij :wink: heb geen zin in een zeik rel
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Probeer het niet te zien als aanval. Ik vond het heel jammer dat Bianca wegging, vond het echt balen dat het niet ging. Bianca zat er naar mijn gevoel echt mee en zat zelf niet lekker. Heel begrijpelijk maar toch balen.
Milk heeft er niets van als een reu met praatjes op haar afkomt. Is daar ook niet van onder de indruk en wijst hem terecht als zij het echt vervelend vind en dat deed zij ook. Kort, duidelijk en na een stemcorrectie van mijn kant direct stoppend en naar mij toe komend.
Dan krijg je de raseigenschap van de dogo die hier helemaal van overstuur is, een correctie van een andere hond en ook nog eens van een teef. Hij lag niet meer rustig waardoor Bianca ook niet meer prettig zat. We lachte erom dat hij toen ik hem later op de avond een knuffel gaf en hij op mijn been wilde rijden, ik hem corrigeerde en hij snapte en van mij meteen lik op stuk kreeg waar hij van schrok.
Ik schrok weer van het feit dat hij dit ook naar Bianca deed, zich afreageren op haar en de volgende dag dit ook bij jou deed maar niet onder de indruk was van de correctie die hij kreeg. Dat is gedrag dat wijst op het respectloos zijn naar mensen toe en het niet accepteren van een hogere.
Wat ik niet zo goed begreep is dat hij de volgende dag weer terug kwam want het was duidelijk dat hij zolang hij de "baas" kon zijn zich goed voelde maar zodra er honden waren die ook mans waren (teef of reu) dat hij helemaal pist off ging. Ik heb uiteindelijk mijn honden in de auto gezet voor de rust want zodra Milk of Kito ook maar in zijn ooghoek kwam was het raak en ging hij over zijn zeik.
Balou en Kito moest je ook uit elkaar laten, twee reuen, allebei dominant en graag de baas. We zaten naast elkaar met de honden en zolang de honden de kans niet kregen om oogcontact te hebben was er niets aan de hand. er is geen grom gevallen. Ik hield mijn honden weg bij de honden van Cloor net zoals dat zij haar honden weg hield bij andere honden.

Wat ik merk is dat in deze discussie twee dingen door elkaar lopen, jij voelt je aangevallen op een raseigenschap van een hond. Probeer dat uit elkaar te houden. Zijn gedrag gaat alleen maar "erger" worden naarmate hij volwassen gaat worden en het is aan jou hoe je daarmee omgaat. Je heb gezien dat hij niet meer in grote groepen kan en hopelijk zie je dat zelf ook. Het neemt niet weg dat het een geweldige hond is, een prachtig ras maar wel een ras dat je niet zomaar kan vergelijken met bijvoorbeeld een retriever.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Wat door zowel Whera als Inge wordt gesteld, kan ik me wel enigszins in vinden.
Ik moet ook zeggen dat ik schrok van Quasar's reactie op het kalmeren en corrigeren van Lars en Bianca. Ik heb dat wel gezegd tegen zowel Bianca als Lars op de meeting zelf. Mede doordat ik deze manier van reageren door Quasar nog niet eerder had gezien/meegemaakt en me ook afvroeg of dan nu de "tijd" aangebroken zou zijn dat Quasar zich meer mans begint te voelen.

Even los hiervan: ik denk dat zowel Lars als Bianca weten hoe een Dogo in elkaar steekt en ze zelf ook wel gezien hebben hoe zijn reactie was en hoe dit te plaatsen in de verdere opvoeding van Quasar. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

lars schreef:
mercedes2803 schreef:en daar zit hem de kneep...
Nee dus ga je er achteraf over beginnen en dan ook nog eens ruime tijd na de meeting... :roll:
Als jij op deze manier met mensen omgaat die je geen "eikels" vind dan heb ik liever dat je me wel een eikel vind eigenlijk.
Ik ga in de vergelijking even niet mee als je het niet erg vind. Wat jij/jullie er verder dan ook van vonden, ik heb hem continu aangelijnd gehad en er is toen ik er was althans niks voorgevallen. :wink:

Wees gewoon eerlijk, nu komt het op mij over alsof er mensen een "minder" weekend hebben gehad dan als ik er niet was geweest. :jank:
nee zo ervaar ik t niet. twas verder een super weekend en ik vond t oprecht rot voor jullie dat je hond zo uit zn pan zat te gaan. :wink:

maar je moet ff ook reeel blijven, zaterdag ging t goed toen jij erbij was, omdat anderen hun honden niet in de buurt lieten komen. :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Er moet me iets van het hart. Zolang ik dit topic volg blijf ik er maar aan denken en ik wil het toch even kwijt.

Ik kan me nog héél goed een topic herinneren waarin op een gegeven moment het gedrag van Quasar te spraken kwam door Linda (Zoek stok!). Zij gaf eerlijk aan wat ze van Quasar vond en dat ze het idee had dat hij niet meer met grote wandelingen mee kon, mede door zijn gedrag.

De stront die ze in dat topic over zich heen heeft gekregen, ze is nog net niet letterlijk aan de schandpaal genageld. Maar ze heeft behoorlijk wat shit over zich heen gekregen, uitgemaakt voor rotte vis, beledigingen waren niet van de lucht af.

En nu??? Nu vallen mensen ook over het gedrag van Quasar, die in dat desbetreffende topic Linda voor rotte vis uitmaakten? Nu wordt het gedrag wel opeens erkend :eek: :eek:
Hoe noemen ze dit soort gedrag in de mensenwereld?? :denken:

Ik val letterlijk van m'n stoel van dit topic, en hoe er nu opeens wel door anderen over gepraat kan worden.

Linda blijkt dus veel meer van hondengedrag te weten dan toen werd gesuggereerd, zij zag dit al aankomen en heeft Bianca daar ook op aangesproken, wat toen trouwens niet in dank werd afgenomen.

Dat topic was zelfs de aanleiding van Lars om zich aan te melden.

Vol verbazing ben ik, en ben ook heel erg benieuwd of mensen nu ook het lef hebben om excuses aan te bieden mocht dat nodig zijn. Altijd maar grote bek, maar als je het mis hebt, mag dat ook gewoon gezegd worden.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Tamara, die wandeling is zo ongeveer een half jaar geleden geweest, Quasar had dit gedrag toen zeker niet. Zij had op dat moment een veel te grote bek en schreef dingen die ik zeker niet pik van iemand die mijn hond 2x kort gezien heeft. Het gaat erom hoe dingen geschreven worden. In dit topic is de toon toch heel erg anders dan de toon van Linda op dat moment :wink:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Tamara en Bowie schreef:Er moet me iets van het hart. Zolang ik dit topic volg blijf ik er maar aan denken en ik wil het toch even kwijt.

Ik kan me nog héél goed een topic herinneren waarin op een gegeven moment het gedrag van Quasar te spraken kwam door Linda (Zoek stok!). Zij gaf eerlijk aan wat ze van Quasar vond en dat ze het idee had dat hij niet meer met grote wandelingen mee kon, mede door zijn gedrag.

De stront die ze in dat topic over zich heen heeft gekregen, ze is nog net niet letterlijk aan de schandpaal genageld. Maar ze heeft behoorlijk wat shit over zich heen gekregen, uitgemaakt voor rotte vis, beledigingen waren niet van de lucht af.

En nu??? Nu vallen mensen ook over het gedrag van Quasar, die in dat desbetreffende topic Linda voor rotte vis uitmaakten? Nu wordt het gedrag wel opeens erkend :eek: :eek:

Ik val letterlijk van m'n stoel van dit topic, en hoe er nu opeens wel door anderen over gepraat kan worden.

Linda blijkt dus veel meer van hondengedrag te weten dan toen werd gesuggereerd, zij zag dit al aankomen en heeft Bianca daar ook op aangesproken, wat toen trouwens niet in dank werd afgenomen.

Vol verbazing ben ik, en ben ook heel erg benieuwd of mensen nu ook het lef hebben om excuses aan te bieden mocht dat nodig zijn. Altijd maar grote bek, maar als je het mis hebt, mag dat ook gewoon gezegd worden.
dat zat ik me later idd te bedenken.
dat ze t idd goed zat over quaser.
ik had t idee dat t overtrokken was en dat lars en bianca wel weten hoe hun hond in elkaar zit. ( bedoel ik absoluut niet mee dat ze dat niet zouden weten. :wink: )

geen idee of ik linda in dat topic over dit onderwerp heb uitgemaakt voor wat dan ook.
als dat zo is, dan ben ik best bereid om mn excusus aan te bieden.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:Er moet me iets van het hart. Zolang ik dit topic volg blijf ik er maar aan denken en ik wil het toch even kwijt.

Ik mag toch hopen dat mijn reactie heel anders geïnterpreteerd wordt als de reactie van Linda destijds :eek: :eek:
Linda gooide met stront en dat was hetgeen mensen over vielen (geen idee trouwens of ik daar toen op gereageerd heb :denken: )
Zijn gedrag naar honden is overigens totaal niet iets waar ik me druk over maak :wink: , dat is iets wat te ontwijken valt.
Groetjes Inge
Afbeelding

lars

Inge schreef:Dat geldt in ieder geval absoluut niet voor mij :wink: , echt niet!
Daar ben ik blij om. :wink:
Sta je wel open voor een discussie over zijn gedrag?
Je hebt namelijk op geen enkele post van mij gereageerd en ik ben echt heel benieuwd hoe jij zelf zijn gedrag ziet en hoe anderen hier mee om zouden gaan.
Jawel zeer zeker echter ga ik nu vooral in op de kritiek achteraf omdat ik er niet bij kan dat mensen nu ineens zoveel kritiek hebben. Ik kan me daar mateloos aan ergeren zoals je waarschijnlijk merkt. :wink:

Goed ondanks dat dit topic hier totaal niet over gaat (ontspoort was het toch al :mrgreen: ) ga ik er maar even kort op in.
Ik zie dit gedrag ook, gedrag dat zonder uitzondering voorkomt als hij zich opnaait bij aanwezigheid van voornamelijk sexegenoten.
Uit paniek oid gebeurt dit niet.
Ik trek mijn hand niet weg maar verhef direct mijn stem (iets wat ik op de meeting niet wilde doen vanwege eerdere klachten over geluidsoverlast. :pffff: ) en dit heeft tot nu toe een goed effect.
Het waarom ben ik nog niet achter, het kan heel goed dominantie zijn of gebrek aan respect maar dat rijmt voor mij niet met het feit dat dit niet voorkomt vanuit paniek bijv.
Ik ben sowieso niet voor een fysieke aanpak van dit soort problemen, ik heb het hierdoor enkel erger zien worden. (naast het feit dat dit met een dogo... nah ja je snapt het punt) Wat niet wil zeggen dat ik hem dan niet kort houd.

Probleem? Ja. Paniek? Nee.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

lars schreef: Ik zie dit gedrag ook, gedrag dat zonder uitzondering voorkomt als hij zich opnaait bij aanwezigheid van voornamelijk sexegenoten.
Niet w.b. de forummeeting, want daar was ik niet (mijn hond is daar niet geschikt voor :wink: ) maar dat is dan toch slimmer om zulke ontmoetingen zoveel mogelijk te vermijden en eens af en toe op een kleine overzichtelijke wandeling af te spreken.

Anne
lars

chrico schreef:Wat ik merk is dat in deze discussie twee dingen door elkaar lopen, jij voelt je aangevallen op een raseigenschap van een hond.
Nee hoor, ik ergerde me aan het feit dat het rasspecifiek werd. :wink:
Zoals eerder al aangegeven zijn er meer honden die deze eigenschap hebben maar nu werd specifiek de dogo eruit gelicht en dat vind ik jammer. Het had er even alle schijn van dat alles liever is dan een dogo en dan doe je het ras geen recht aan.
Je heb gezien dat hij niet meer in grote groepen kan en hopelijk zie je dat zelf ook. Het neemt niet weg dat het een geweldige hond is, een prachtig ras maar wel een ras dat je niet zomaar kan vergelijken met bijvoorbeeld een retriever.
Ik zal inderdaad (afgezien van online aanwezigheid) niet meer in de buurt komen van ook maar iets dat riekt naar het hondenforum. :wink:
Daarnaast blijf ik gewoon kritisch kijken naar zijn gedrag maar ga hem niet weghouden oid. Ik zoek het niet op maar ga er ook niet met een boog omheen. Hoe vervelend het gedrag van Quasar ook mag zijn, ik heb de verantwoordelijkheid hem bij me te houden en doe dat dan ook. Losgooien kan niet, maar aangelijnd lopen wel. :wink:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ook ik zit hier toch wel even te kijken.......
De toon is misschien anders...de strekking van de woorden zijn hetzelfde.
Plus dat als ik mij alles goed herinner ...Reini aan Bianca gevraagd heeft Quasar thuis te laten om evt problemen tussen Vegas en Quasar te vermijden en dat daar ook erg boos op gereageerd werd door sommige mensen.
Dat de toon van Linda anders was is te wijten aan al de bagger die toen over haar heen is gestort (naar mijn idee zeer onterecht) en dat Bianca aangaf dat Quasar niet mee mocht omdat het een zgn 'gevaarlijke' hond was, wat natuurlijk olie op het vuur was voor sommigen..terwijl het Reini ging om een mogelijk vervelende situatie uit de weg te gaan tusssen hun 2 twee honden.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

lars schreef:
Inge schreef: Sta je wel open voor een discussie over zijn gedrag?
Jawel zeer zeker echter ga ik nu vooral in op de kritiek achteraf omdat ik er niet bij kan dat mensen nu ineens zoveel kritiek hebben. Ik kan me daar mateloos aan ergeren zoals je waarschijnlijk merkt. :wink:
Dat is op zich ook heel logisch hoor, ik denk dat ik waarschijnlijk net als jij pissig zou zijn en in de verdediging zou schieten :wink:
Ik heb dan ook heel erg getwijfeld of ik het moest typen, maar het is wel iets wat al sinds de meeting in mijn hoofd spookt. Oprect zorgen dus. :wink:
lars schreef:Goed ondanks dat dit topic hier totaal niet over gaat (ontspoort was het toch al :mrgreen: ) ga ik er maar even kort op in.
Ik zie dit gedrag ook, gedrag dat zonder uitzondering voorkomt als hij zich opnaait bij aanwezigheid van voornamelijk sexegenoten.
Uit paniek oid gebeurt dit niet.
Ik trek mijn hand niet weg maar verhef direct mijn stem (iets wat ik op de meeting niet wilde doen vanwege eerdere klachten over geluidsoverlast. :pffff: ) en dit heeft tot nu toe een goed effect.
Het waarom ben ik nog niet achter, het kan heel goed dominantie zijn of gebrek aan respect maar dat rijmt voor mij niet met het feit dat dit niet voorkomt vanuit paniek bijv.
Ik ben sowieso niet voor een fysieke aanpak van dit soort problemen, ik heb het hierdoor enkel erger zien worden. (naast het feit dat dit met een dogo... nah ja je snapt het punt) Wat niet wil zeggen dat ik hem dan niet kort houd.

Probleem? Ja. Paniek? Nee.
Het viel mij inderdaad op dat dit gedrag plaatsvindt wanneer hij dus geïirriteerd raakt, boos wordt omdat andere honden te dicht in zijn buurt zijn en hij daar niet op mag reageren. :wink:
Jullie probeerden hem te kalmeren maar zijn focus bleef bij die andere honden, hij was daar nog niet mee "klaar".
Of hij zich er helemaal bewust van was dat jullie degenen waren naar wie hij hapte weet ik ook niet, hoewel ik me ook niet voor kan stellen dat een hond niet weet naar wie hij dat gedrag vertoont. Maar omgezet naar de mens: als ik ergens op gefocusd ben en woedend ben kan een persoon die mij aanraakt op zo'n moment ook een "snep"(verbaal dan) verwachten. Het is dan niet specifiek naar die persoon gericht maar een afreageren van...
Fysiek ingrijpen is in het geval van Quasar zeker geen optie in mijn ogen, was het maar omdat je dat niet zult winnen mocht hij door het lint gaan.
Het gedrag negeren kun je echter ook niet.
Maar wat zou je dan moeten doen? Hem direct uit de situatie moeten halen en een time-out geven? Deze situaties gewoon gaan ontwijken?
Ik weet het niet. :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

lars

Marie-José schreef:Ook ik zit hier toch wel even te kijken.......
Plus dat als ik mij alles goed herinner ...Reini aan Bianca gevraagd heeft Quasar thuis te laten om evt problemen tussen Vegas en Quasar te vermijden en dat daar ook erg boos op gereageerd werd door sommige mensen.
Dat de toon van Linda anders was is te wijten aan al de bagger die toen over haar heen is gestort (naar mijn idee zeer onterecht) en dat Bianca aangaf dat Quasar niet mee mocht omdat het een zgn 'gevaarlijke' hond was, wat natuurlijk olie op het vuur was voor sommigen..terwijl het Reini ging om een mogelijk vervelende situatie uit de weg te gaan tusssen hun 2 twee honden.
Nou dan heb jij andere dingen gelezen dan ik. :wink:
Bottomline was dat het een forummeeting werd genoemd, er ontkent werd dat het een kleine honden meeting was maar Bianca gevraagd was Quasar thuis te laten.

Dat was nog niet eens het probleem alswel dat Linda koos voor de persoonlijke aanval. :wink:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Inge schreef:Maar wat zou je dan moeten doen? Hem direct uit de situatie moeten halen en een time-out geven? Deze situaties gewoon gaan ontwijken?
je kan met veel geduld, en consequentie de hond proberen aan te leren, stapje voor stapje , dat jij intressanter bent voor hem dan andere honden dat zijn, dat hij op jou gefocused is ( jou en jij zijn in dit geval natuurlijk lars en bianca :wink: ) en zo de andere honden leert negeren en leert dat de baasjes het allerleukste zijn op de hele wereld.

dat snappen naar de baas is in mijn ogen een vorm van omgerichte agressie, hij moet die energie kwijt, kan het niet kwijt aan hetgene waar het op gericht is en neemt dan het eerste bereikbare om zijn agitatie op te uiten.

maar goed ik ken deze hond niet, de mensen niet ik weet alleen wat ik hier lees en reageer daarop ,misschien heeft iemand er wat aan.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

lars schreef:
Marie-José schreef:Ook ik zit hier toch wel even te kijken.......
Nou dan heb jij andere dingen gelezen dan ik. :wink:
Bottomline was dat het een forummeeting werd genoemd, er ontkent werd dat het een kleine honden meeting was maar Bianca gevraagd was Quasar thuis te laten.

Dat was nog niet eens het probleem alswel dat Linda koos voor de persoonlijke aanval. :wink:
:denken: Ik meen me te herinneren dat het zeer zeker niet om een kleine hondenwandeling ging (maxi is nu niet écht ieniemienie :mrgreen: )....en dat er geschreven is dat er verschillende pb's vanuit Reini naar Bianca en vice versa gegaan zijn en het vragen over Quasar niet mee te nemen als voorzichtigheid is genomen wegens het mogelijke risico wbt Vegas en Quasar en Reini dit voor beide partijen niet wilde. In het begin werd er gekscherend gesproken over : mochten de 'gevaarlijke 'honden niet mee waarop Bianca inhaakte dat zij niet mee mocht met Quasar, wat dus bij velen olie op het vuur was.
Het is dat ik moet werken straks (en het was een ellenlang topic :roll: :mrgreen: ) anders had ik even nagezocht of ik het me allemaal goed herinner. Misschien vanavond. :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

lars schreef:
chrico schreef:Wat ik merk is dat in deze discussie twee dingen door elkaar lopen, jij voelt je aangevallen op een raseigenschap van een hond.
Nee hoor, ik ergerde me aan het feit dat het rasspecifiek werd. :wink:
Zoals eerder al aangegeven zijn er meer honden die deze eigenschap hebben maar nu werd specifiek de dogo eruit gelicht en dat vind ik jammer. Het had er even alle schijn van dat alles liever is dan een dogo en dan doe je het ras geen recht aan.
Dat komt omdat dit topic over de dogo ging. Juist door je eigen reactie stel je de dogo in een verkeerd daglicht want ipv de eigenschappen te respecteren en uitleg te geven aan iemand die een vraag stelde omtrend het ras ging je ze ontkennen waardoor deze discussie ontstond en dat is gewoon jammer en niet nodig geweest.
Je heb gezien dat hij niet meer in grote groepen kan en hopelijk zie je dat zelf ook. Het neemt niet weg dat het een geweldige hond is, een prachtig ras maar wel een ras dat je niet zomaar kan vergelijken met bijvoorbeeld een retriever.
Ik zal inderdaad (afgezien van online aanwezigheid) niet meer in de buurt komen van ook maar iets dat riekt naar het hondenforum. :wink:
Daarnaast blijf ik gewoon kritisch kijken naar zijn gedrag maar ga hem niet weghouden oid. Ik zoek het niet op maar ga er ook niet met een boog omheen. Hoe vervelend het gedrag van Quasar ook mag zijn, ik heb de verantwoordelijkheid hem bij me te houden en doe dat dan ook. Losgooien kan niet, maar aangelijnd lopen wel. :wink:
Wat heeft het forum of de mensen van het forum hier nu mee van doen. Het is niet naar bedoeld maar ook jij zou geschrokken zijn als je dit gezien had bij een andere hond. Je kan wel heel kritisch kijken naar zijn gedrag maar je zal er ook iets mee moeten doen en niet op de manier zoals nu want dan kan je erop wachten dat het fout gaat. Het is een schat van een hond maar heeft wel duidelijkheid nodig op het juiste moment en op de juiste manier. Men probeerd je iets te vertellen en dat kan alleen als je er ook open voor staat, het is bezorgdheid en geen kift of de grond in boren. je heb een hond die laat volwassen word en nu in een fase zit waarin hij alles gaat aangrijpen om zich beter te voelen en zijn plek te veroveren. Daar is nog niets mis mee maar wat niet is kan wel komen en juist om dat te voorkomen reageren mensen. Zie het niet als een persoonlijke aanval maar als advies. Het zijn nu eenmaal geen teckels als die tegenover je gaan staan dus dat wil je voorkomen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
lars

Inge schreef: Dat is op zich ook heel logisch hoor, ik denk dat ik waarschijnlijk net als jij pissig zou zijn en in de verdediging zou schieten :wink:
Snap je meteen waarom ik niet op jou inging. :wink:
Ik heb dan ook heel erg getwijfeld of ik het moest typen, maar het is wel iets wat al sinds de meeting in mijn hoofd spookt. Oprect zorgen dus. :wink:
Dat is ook heel goed :ok: en wordt weldegelijk gewardeert.
Het viel mij inderdaad op dat dit gedrag plaatsvindt wanneer hij dus geïirriteerd raakt, boos wordt omdat andere honden te dicht in zijn buurt zijn en hij daar niet op mag reageren. :wink:
Jullie probeerden hem te kalmeren maar zijn focus bleef bij die andere honden, hij was daar nog niet mee "klaar".
Of hij zich er helemaal bewust van was dat jullie degenen waren naar wie hij hapte weet ik ook niet, hoewel ik me ook niet voor kan stellen dat een hond niet weet naar wie hij dat gedrag vertoont. Maar omgezet naar de mens: als ik ergens op gefocusd ben en woedend ben kan een persoon die mij aanraakt op zo'n moment ook een "snep"(verbaal dan) verwachten. Het is dan niet specifiek naar die persoon gericht maar een afreageren van...
Fysiek ingrijpen is in het geval van Quasar zeker geen optie in mijn ogen, was het maar omdat je dat niet zult winnen mocht hij door het lint gaan.
Het gedrag negeren kun je echter ook niet.
Maar wat zou je dan moeten doen? Hem direct uit de situatie moeten halen en een time-out geven? Deze situaties gewoon gaan ontwijken?
Tsja op dit moment is ie gewoon een heel stuk minder leuk in de omgang maar gezien de leeftijd is dat niet heel vreemd.
Ik ben echt niet zo naief om te denken dat het vanzelf "over" gaat maar nu al stellen dat het nooit meer zou gaan in groepen gaat ook wat ver en is puur koffiedik kijken.
Dogo's zijn niet makkelijk met andere honden en dat sneppen (leuk woord trouwens :smile: ) is natuurlijk hoogst ongewenst gedrag maar we blijven er druk mee bezig. :wink:

Ontwijken is een optie maar dat zal waarschijnlijk betekenen dat hij zich bevestigd voelt in zijn "foute" gedrag. Ook sluit je hiermee de mogelijkheid af om te zoeken naar de trigger.
Fysiek gezien kan ik hem vrij makkelijk uit de situatie halen maar goed de focus verandert niet bij hem. Hij richt zich ook hoofdzakelijk tegen grotere reuen en in aanwezigheid van Quincy is ie echt een heel stuk meer mans dan alleen.
mercedes2803
Zeer actief

Hier heb ik, en anderen dus ook, nog aan gedacht ja.
Maar het is gewoon wel zo dat Linda haar verhaal gebasseerd was op 1 wandeling in Soest waar ik ook bij was. Daar lag Quasar in de klinsch met Elvis van Marlous en was hij misschien wat opdringerig naar andere honden toe...maar dat was niet te vergelijken met het forumweekend.
Het gedrag naar andere honden toe is iets heel anders dan het gedrag dat hij naar Bianca en lars vertoond...DAT is wat opviel het forumweekend.

Ik vond echt dat Linda daar te ver ging in wat ze zei en dat heb ik denk ik ook wel gezegd...zou het niet meer weten.
Ik ging er ook vanuit dat Bianca Quasar goed genoeg zou kennen om te kunnen beoordelen of Qusar in groepen nog mee kon doen.
Dat kan Bianca miin inziens inmiddels wel (zij wilde hem zaterdag eigenlijk niet meenemen), maar heeft lars er nog wat moeite mee.

In dat topic ging het gewoon te ver van beide kanten...en een half jaar geleden was er nog geen sprake van wat er nu aan de hand is.
Inge geeft ook aan dat hij ontzettend veranderd is in een half/driekwart jaar.

Misschein heeft Linda een voorziene blik gehad...
Ik had zijn gedrag naar mensen toe in ieder geval niet voorzien.
Dat een Dogo op een gegeven moment slecht met andere honden kan zag iedereen wel aankomen denk ik.
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 20 jun 2006 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”