Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dogo argentino
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
dogo argentino
een dorpje naast dat van ons zit een dogo argentino fokker, ik was er omdat ze ook honden opvang doen en we gingen gisteren zwemmen en diesel is daar een paar uurtjes gebleven.
ze hebben 5 van die argentiono's en super mooie ook vind ik.
kent iemand deze kennel en opvang?
ik wil graag wat meer zekerheid of ik de juiste plek voor mijn hond gevonden heb
ik wil graag wat meer zekerheid of ik de juiste plek voor mijn hond gevonden heb
Groetjes Silvia en Diesel
-
- Zeer actief
Re: dogo argentino
twinmamasilvia schreef:een dorpje naast dat van ons zit een dogo argentino fokker, ik was er omdat ze ook honden opvang doen en we gingen gisteren zwemmen en diesel is daar een paar uurtjes gebleven.
gauw weghalen hoor.....dogo argentinos zijn levensgevaarlijk, dat zijn jachthonden en gemene vechthonden die zo je pekingeesje kapotmaken

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
is dat echt zo??Rob* schreef:twinmamasilvia schreef:een dorpje naast dat van ons zit een dogo argentino fokker, ik was er omdat ze ook honden opvang doen en we gingen gisteren zwemmen en diesel is daar een paar uurtjes gebleven.
gauw weghalen hoor.....dogo argentinos zijn levensgevaarlijk, dat zijn jachthonden en gemene vechthonden die zo je pekingeesje kapotmaken![]()
![]()
de dogo's zitten in een grote kooi/ren of hoe heet dat en kunnen aan de achterkant uitlopen maar niet bij mijn hond.
Diesel loopt in hun thuis waar de kennels aan vast zitten en kan wel met zijn kop door die tralies.
dus ik vroeg al of ze hem zijn kop niet zouden afbijten gezen ze zo gromden met zijn allen naar hem.
ik vond ze machtig mooi maar ben er wel een beetje bang van.
de teef was binnen en had 6 mand geleden jongen gehad ze sprong naar me (lief) maar was stieke bang.
Groetjes Silvia en Diesel
-
- Zeer actief
twinmamasilvia schreef:is dat echt zo??Rob* schreef:twinmamasilvia schreef:een dorpje naast dat van ons zit een dogo argentino fokker, ik was er omdat ze ook honden opvang doen en we gingen gisteren zwemmen en diesel is daar een paar uurtjes gebleven.
gauw weghalen hoor.....dogo argentinos zijn levensgevaarlijk, dat zijn jachthonden en gemene vechthonden die zo je pekingeesje kapotmaken![]()
![]()
de dogo's zitten in een grote kooi/ren of hoe heet dat en kunnen aan de achterkant uitlopen maar niet bij mijn hond.
Diesel loopt in hun thuis waar de kennels aan vast zitten en kan wel met zijn kop door die tralies.
dus ik vroeg al of ze hem zijn kop niet zouden afbijten gezen ze zo gromden met zijn allen naar hem.
ik vond ze machtig mooi maar ben er wel een beetje bang van.
de teef was binnen en had 6 mand geleden jongen gehad ze sprong naar me (lief) maar was stieke bang.
Ze zijn niet voor niks bijna verboden geweest.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
M@ri@nne schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=91163

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
twinmamasilvia schreef:ik ben net een beetje gaan zoeken en zie inderdaad veel beelden dat ze op wilde zwijnen jagen enzo.
maar ze zijn toch niet allemaal killers neem ik aan of zit dat in het karakter?
Sommige Argentijnen staat bekend dat ze echt killers en bijters zijn....Kempes is zo een heel bekende killer argentijn geweest.
En dan Vilas, dat waseen echte gravelbijter eerste klasse, zo ook Guilermo Perez Roldan....dat waren echte bijters hoor

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
- Zeer actief
Al die vooroordelen weerBranka schreef:bianca83 schreef:Een Argentijn lompBranka schreef:Hooguit lomper! :N: :N: :N:lars schreef: Ik mag die humor wel.![]()
Goed, omdat TS meteen mee gaat in de grote honden hysterie, argentijnen zijn niet gevaarlijker dan een willekeurige andere hond.
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe kom je daar nou bij
![]()
![]()
Géén idee!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ja je mag een vraag stellen maar ik snap toch niet dat je zo serieus op Rob ingaat. En ja kijk maar uit hoor voor Argentijnen voor je het in de gaten hebt ben je dood geknuffeldtwinmamasilvia schreef:ik mag toch wel een vraag stellen en ik heb de ras kenmerken gezocht en daar stond ik dat het echte jagers zijn en vaak niet met andere honden samen kunnen. vandaar mijn vraag.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Natuurlijk mag je vragen en het zijn echte jagers en Nee ze kunnen idd niet altijd met andere hondentwinmamasilvia schreef:ik mag toch wel een vraag stellen en ik heb de ras kenmerken gezocht en daar stond ik dat het echte jagers zijn en vaak niet met andere honden samen kunnen. vandaar mijn vraag.

Naar mensen toe zijn het geweldige honden en de reuen kunnen over het algemeen goed met alle teven maar reuen-reuen en teef-teef gaat zeker niet zomaar altijd goed.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Tsja, denk dat de meeste hondenrassen als jager ingezet zijn vroeger.twinmamasilvia schreef:ik mag toch wel een vraag stellen en ik heb de ras kenmerken gezocht en daar stond ik dat het echte jagers zijn en vaak niet met andere honden samen kunnen. vandaar mijn vraag.

Een Yorkie is ook een jachthond dus kijk maar uit want volgens jouw denkwijze zou die die van jou ook zomaar kunnen verscheuren.

- cloris
- Zeer actief
Yep en als iedereen maar vol blijft houden dat je een Dogo als een Labrador (no-offence) kan houden met andere honden zullen mensen zich niet snel beseffen wat ze in huis halen
Een Dogo is nou eenmaal geen honden-hond en dan kunnen er geintjes gemaakt worden tot en nee het zijn geen verscheurende monsters maar ik zou een kleine vreemde hond wel degelijk weg houden van mijn kennels, dat noem ik gewoon; voorzichtigheid mbt de hond van een ander

Een Dogo is nou eenmaal geen honden-hond en dan kunnen er geintjes gemaakt worden tot en nee het zijn geen verscheurende monsters maar ik zou een kleine vreemde hond wel degelijk weg houden van mijn kennels, dat noem ik gewoon; voorzichtigheid mbt de hond van een ander

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Idd!cloris schreef:Yep en als iedereen maar vol blijft houden dat je een Dogo als een Labrador (no-offence) kan houden met andere honden zullen mensen zich niet snel beseffen wat ze in huis halen![]()
Ik snap dat "aanprijzen" soms ook niet zo goed...
Enige voorzichtigheid lijkt me geen overbodige luxe...
Omdat je 1 foto ziet van een Dogo spelend met andere hond..wil dat niet zeggen dat ze dit allemaal kunnen...
Net zo goed als dat er een Dogo een andere hond dood bijt..dat het allemaal monsters zijn

Leanne schreef: Idd!
Ik snap dat "aanprijzen" soms ook niet zo goed...

Dat lijkt me handig met alle honden.Enige voorzichtigheid lijkt me geen overbodige luxe...

Maar goed, de toon is weer gezet.

- cloris
- Zeer actief
Ik heb geen zin hier verder op door te gaan heb andere dingen aan mijn kop maar sommige rassen (waaronder de Dogo) zijn nou eenmaal niet altijd even makkelijk met andere honden en dat is wel degelijk een ras-eigenschap waar je rekening mee dient te houden..
En dat is zeker niet "de toon zetten"

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Daar ben ik het deels mee eens , want er zijn genoeg rassen die er om bekend staan dat ze niet zo goed met andere honden overweg kunnen.lars schreef:Leanne schreef: Idd!
Ik snap dat "aanprijzen" soms ook niet zo goed...![]()
Dat lijkt me handig met alle honden.Enige voorzichtigheid lijkt me geen overbodige luxe...![]()
Maar goed, de toon is weer gezet.Een dogo is gewoon een ras, het zegt niks over hoe de hond zelf om gaat met andere honden. Je kan gewoon niet zeggen, puur op basis van ras, of het wel of niet kan.
Dat betekend niet dat elke hond van dat ras vreemde honden zomaar zal aanvallen ... Er zullen genoeg van die grote vriendelijke lobbesen zijn die wel overweg kunnen met andere honden. Ik zal zeker voorzichtiger zijn, als ik een hond zou hebben van een ras dat erom bekend staat dat ze niet zo goed met andere honden overweg kunnen.
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 19 jun 2006 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Leanne
- Zeer actief
Heb je jeuk? krijg je goeie middeltjes voor tegenwoordiglars schreef:Leanne schreef: Idd!
Ik snap dat "aanprijzen" soms ook niet zo goed...![]()
Dat lijkt me handig met alle honden.Enige voorzichtigheid lijkt me geen overbodige luxe...![]()
Maar goed, de toon is weer gezet.Een dogo is gewoon een ras, het zegt niks over hoe de hond zelf om gaat met andere honden. Je kan gewoon niet zeggen, puur op basis van ras, of het wel of niet kan.
Je snapt toch wat ik bedoel of niet?
Je hoeft het ras niet over te laten komen als knuffelhondjes..dat is wat ik bedoel

Niet zo handig als je er dan zelf op ingaat niet?cloris schreef:Ik heb geen zin hier verder op door te gaan heb andere dingen aan mijn kop

Okee jij je zin, TS doe maar niet want dat kleintje van je wordt direct in stukjes gescheurd. Waarom? Het zijn dogo's en die doen dat.maar sommige rassen (waaronder de Dogo) zijn nou eenmaal niet altijd even makkelijk met andere honden en dat is wel degelijk een ras-eigenschap waar je rekening mee dient te houden..

Ik vind het af en toe zo jammer dat uitgerekend jij als mede dogo eigenaar zo stigmatiserend bezig bent over een heel ras.

- Leanne
- Zeer actief
Wat kun jij je aanstellen zeg..lars schreef:Niet zo handig als je er dan zelf op ingaat niet?cloris schreef:Ik heb geen zin hier verder op door te gaan heb andere dingen aan mijn kop![]()
Okee jij je zin, TS doe maar niet want dat kleintje van je wordt direct in stukjes gescheurd. Waarom? Het zijn dogo's en die doen dat.maar sommige rassen (waaronder de Dogo) zijn nou eenmaal niet altijd even makkelijk met andere honden en dat is wel degelijk een ras-eigenschap waar je rekening mee dient te houden..
En dat is zeker niet "de toon zetten"![]()
Ik vind het af en toe zo jammer dat uitgerekend jij als mede dogo eigenaar zo stigmatiserend bezig bent over een heel ras.![]()
Hoe wil jij het ras omschrijven dan?

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Wees juist blij dat er eigenaren zijn die rekening houden met bepaalde ras-eigenschappen.lars schreef:Niet zo handig als je er dan zelf op ingaat niet?cloris schreef:Ik heb geen zin hier verder op door te gaan heb andere dingen aan mijn kop![]()
Ik vind het af en toe zo jammer dat uitgerekend jij als mede dogo eigenaar zo stigmatiserend bezig bent over een heel ras.![]()
Ik ken er genoeg die er geen rekening mee houden , met alle gevolgen van dien ( algemeen bedoeld )

Of heb jij liever dat de eigenaren er geen rekening mee houden, en hun honden bij elke hond loslaten , en we over een tijdje op tv horen dat het ras verboden wordt omdat er èèn een ander hondje heeft doodgebeten.

Laatst gewijzigd door MonaToetje op 19 jun 2006 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Leanne
- Zeer actief
Nee hoor..het is veel beter als alle eigenaren een plank voor hun kop hebben...MonaToetje schreef:Wees juist blij dat er eigenaren zijn die rekening houden met bepaalde ras-eigenschappen.lars schreef:Niet zo handig als je er dan zelf op ingaat niet?cloris schreef:Ik heb geen zin hier verder op door te gaan heb andere dingen aan mijn kop![]()
Ik ken er genoeg die er geen rekening mee houden , met alle gevolgen van dien ( algemeen bedoeld )