lars schreef:
Ik vind het jammer dat er achteraf pas kritiek komt, een meeting met andere hondeneigenaren is een prima plek om onderling ervaringen e.d. uit te wisselen maar goed, er wordt niet voor gekozen, iemand achteraf vanachter een toetsenbord afschieten is natuurlijk veel makkelijker.
Ondanks dat je reactie niet tegen mij was

reageer ik hier wel even op, aangezien ik degene ben die over zijn gedrag begonnen ben hier.
Ik heb op de meeting inderdaad niets gezegd tegen jullie, wel denk ik dat mijn gezichtsuitdrukking duidelijk was

Maar goed, je had je handen vol aan Quasar op dat moment dus hebt echt geen tijd gehad om naar mijn gezicht te kijken.

Ik heb wel tegen iemand gezegd dat ik me zorgen maakte (maar tegen wie dat was??? Ik weet het niet meer

).
Juist omdat je je handen vol genoeg had was het in mijn ogen niet verstandig om op dat moment iets te zeggen. Quasar kon niet even apart gelegd worden waardoor je je aandacht echt even op iets anders kon richten, dat maakt het lastig om een discussie aan te gaan.

Ik kan ook niet discussiëren als ik mijn handen vol heb.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed hoe dit gedrag aan te pakken. Biène kon ook ineens boos worden en happen, maar zij heeft direct de wind van voren gekregen. Maar Biène is een hele andere hond als Quasar en bovendien nog erg jong. Een instinctieve reactie was een tik geven en haar verbaal onderschoffelen. Nu heb ik genoeg aan een verbale correctie gecombineerd met me groot maken en recht op haar af lopen.
Ik heb het vermoeden dat Quasar dat al helemaal niet zou pikken en dan heb je helemaal een probleem.
Ik ben wel heel benieuwd wat anderen in dit geval zouden doen. Fysiek ingrijpen is in mijn ogen namelijk geen optie, wat doe je dan?
Ik vond het verschil wanneer Quasar ontspannen was en wanneer hij geïrriteerd raakte echt heel groot, zeker zijn gedrag naar jullie toe op die momenten. Ontspannen was het een heerlijke knuffel, geïrriteerd een hond die niet schroomde om zijn lip op te trekken en hapbewegingen te maken naar degene die hem kalmeerde. Niet raak (hoewel ik Bianca wel een keer haar hand snel zag wegtrekken), maar deze hap-beweging vind ik eigenlijk al onaanvaardbaar, het zegt iets over de relatie tussen jullie en Quasar op momenten dat hij geïrriteerd is. Op dat moment mist hij in mijn ogen het respect voor jullie.
Ik zou hier heel graag een discussie over willen hebben, maar ik denk dat een aparte topic dan beter zou zijn.
Het is ook absoluut niet bedoeld als "iemand afschieten vanachter het toetsenbord", ik maak me oprecht zorgen en vraag me echt af of dit goed blijft gaan.