Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Katten en buren $#%%@#

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Godverdomme!

Ongelezen bericht door Demi »

blondie schreef:
Muk schreef:
Femmel schreef: Volgende keer dus echt naar het asiel brengen, hopen dat hij gechipt is en geregistreerd, dan kun je waarschijnlijk de schade wel verhalen.

Echt rare mensen. :piew:

Zou je trouwens niet nog iets kunnen doen met een eventuele getuigenis van je buurman? Hij wist toch wiens kat het wél was en heeft toch alles gezien/gehoord?
Of naar de dierenarts om de chipgegevens uit te laten lezen. Dan kun je, mits de kat gechipt is, de schade wel verhalen. En toch maar nieuwe horren nemen, om dit te voorkomen én ook die rekening verhalen op die vrouw.
Moet je zo'n kat eerst wel te pakken krijgen. Hier zat er ook eens een vreemde kat in huis, dat was nog niet makkelijk om dat kreng weg te krijgen die vloog recht op mijn gezicht af toen ik hem wilde pakken :schrik:
Bij de buren ook eens een kat weggehaald, toen had ik wel handschoenen aan en mijn gezicht bedekt overigens :o .
Deze zat helemaal weggekropen onder mijn bed (en het is een elektrisch bed met een hele zware lattenbodem :ugh: ), maar hij bleef zitten. Hij was ook echt heel rustig toen ik hem pakte, maar ik gok maar even dat hij de schrik van zijn leven gehad heeft en in shock was :F:
Maar als ik het mijn buurman gevraagd heb, hij woont hier langer en weet wel waar alle katten thuis horen, dan probeer ik hem toch te pakken en iom de buurman ga ik mijn schade verhalen. Tussenpersoon belde terug en het kan niet op mijn inboedelverzekering verhaald worden (ging er al vanuit dat dat niet kon)
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
Verder zou ik ook per direct verhuizen uit zo'n buurt als dat mogelijk was.
Geloof me, dat zou ik per direct doen, het kost alleen in Amersfoort 8 jaar voordat je een andere woning hebt :roll:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Demi schreef:
tineke schreef:
Geloof me, dat zou ik per direct doen, het kost alleen in Amersfoort 8 jaar voordat je een andere woning hebt :roll:
Uitwijken naar ergens anders geen mogelijkheid of ben je gebonden aan Amersfoort?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Katten en buren $#%%@#

Ongelezen bericht door kooi »

Ik dacht bij je eerste bericht al meteen: binnen houden die kat!
Dan had je nl. kunnen bewijzen dat het haar kat was geweest.
Helaas is dat nu te laat....
Ik hoop dat je buurman wil getuigen voor je en misschien handtekeningen ophalen bij buren die ervoor willen tekenen dat die kat ook bij hen binnen is geweest?
Demi
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
Demi schreef:
tineke schreef:
Uitwijken naar ergens anders geen mogelijkheid of ben je gebonden aan Amersfoort?
Ik ben gebonden aan Amersfoort en omgeving. En daar is overal een enorme lange wachttijd helaas
Demi
Zeer actief
Contacteer:

kooi schreef:Ik dacht bij je eerste bericht al meteen: binnen houden die kat!
Dan had je nl. kunnen bewijzen dat het haar kat was geweest.
Helaas is dat nu te laat....
Ik hoop dat je buurman wil getuigen voor je en misschien handtekeningen ophalen bij buren die ervoor willen tekenen dat die kat ook bij hen binnen is geweest?
Ik heb echt een hele lieve buurman, maar wel een die zich het liefst nergens mee bemoeit ik heb een bloemetje gehaald voor ze, want ik vind het echt vervelend dat ik hem zijn bed uit gebeld heb.
De kat binnen houden was geen optie, hij had al van alles gesloopt en de honden ruiken die kat en slaan dan echt door
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Demi schreef:
Femmel schreef:
Safari schreef:Ik zou op de 1 of andere manier gebruik maken van die betonnen rand. Denk dan aan duivenpennen of een schuine rand er op maken.
Prikka strips blijken ook goed te helpen : http://ongedierteproducten.nl/prikkastrips.html

Edit : Deze strips verwonden de katten niet, het doet alleen pijn aan hun voetzooltjes als ze er overheen lopen dus lopen ze er niet overheen. :wink:
Die ga ik kopen en op de betonnen rand leggen. Via de voordeur komt er geen kat in achterdeur kan wel, maar dan help ik de kat wel even de deur uit (als Amy, Izzy of Ivy dat al niet gedaan hebben)
Vergeet dan de bijgeleverde waarschuwingsstickers niet ergens in het zicht te hangen. Hebben de katten een keuze... :LOL:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Demi schreef:
Femmel schreef:
Safari schreef:Ik zou op de 1 of andere manier gebruik maken van die betonnen rand. Denk dan aan duivenpennen of een schuine rand er op maken.
Prikka strips blijken ook goed te helpen : http://ongedierteproducten.nl/prikkastrips.html

Edit : Deze strips verwonden de katten niet, het doet alleen pijn aan hun voetzooltjes als ze er overheen lopen dus lopen ze er niet overheen. :wink:
Die ga ik kopen en op de betonnen rand leggen. Via de voordeur komt er geen kat in achterdeur kan wel, maar dan help ik de kat wel even de deur uit (als Amy, Izzy of Ivy dat al niet gedaan hebben)
Vergeet dan de bijgeleverde waarschuwingsstickers niet ergens in het zicht te hangen. Hebben de katten een keuze... :LOL:
haha en daarnaast hang ik een foto van Amy op :engel:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Demi schreef:
tineke schreef:
Woningruil.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Demi schreef:
metav schreef:
Demi schreef:
Ik ben gebonden aan Amersfoort en omgeving. En daar is overal een enorme lange wachttijd helaas
heb je wel eens gekeken naar woningruil
http://www.woningruil.nl/Search/Wonlist ... =123&CC=31
Daar ga ik eens naar kijken, zal ze maar niet zeggen waar ze terecht komen :schrik: :F:
Gezocht: kattenliefhebber.... :wink:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Demi schreef:
metav schreef:
Demi schreef:
heb je wel eens gekeken naar woningruil
http://www.woningruil.nl/Search/Wonlist ... =123&CC=31
Daar ga ik eens naar kijken, zal ze maar niet zeggen waar ze terecht komen :schrik: :F:
Gezocht: kattenliefhebber.... :wink:
oh ja dat kan natuurlijk wel de buurvrouw laat ik maar even achterwege :mrgreen:
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras

Ongelezen bericht door Connie »

Demi schreef:
Connie schreef:Het ging toch over de katten van buren of snap ik het nu niet meer
ga lekker katten via pb

Ik Heb hier ook ooit een kat binnen gehad van buren Mijn honden vonden dit prima maar mijn katten niet :blauwoog:
beest had toen op mijn bed gezeken van angst :boos: Ik heb helaas de eigenaar nooit kunnen vinden Beest is hier ook nooit meer binnen geweest

Tja twee rooie donderstralen die je een pakslaag geven dan kijk je wel beter uit :mrgreen:
Ja dat kan ook, ik weet niet veel van katten, maar ik geloof dat katten andere katten in huis niet echt tolereren toch?
Geen wild vreemde en zomaar Als ik hier kat erbij zou zetten zou het een kitten zijn een volwassen kat zou echt niet lukken daar houden deze mannen niet van een kitten zou prima kunnen
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die buurvrouw weet jou vast wel te vinden, als jouw hond schade aanricht bij haar thuis. Ik snap daarom niet dat je haar ermee weg laat komen. Het is haar kat, dus zij is aansprakelijk. En ik zou haar dan ook aansprakelijk stellen.

Ze moet haar kat bij zich houden. Zeker als hij bij anderen binnendringt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Demi
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Die buurvrouw weet jou vast wel te vinden, als jouw hond schade aanricht bij haar thuis. Ik snap daarom niet dat je haar ermee weg laat komen. Het is haar kat, dus zij is aansprakelijk. En ik zou haar dan ook aansprakelijk stellen.

Ze moet haar kat bij zich houden. Zeker als hij bij anderen binnendringt.
Als ik dezelfde kat zie ga ik even langs mijn Da voor de chip te lezen en daarna gaat hij naar het asiel. Zielig voor de kat, maar vanochtend zielig voor mijn spullen

Ik kan niet iemand gaan beschuldigen als ik het niet 100% zeker weet en dan nog is het civiel en dat durt vaak erg lang als er al iets mee gedaan wordt
iones
Zeer actief

Hou er rekening mee dat de kat niet gechipt is. Ik denk dat de meeste katten namelijk niet gechipt zijn. En dat is maar wát gemakkelijk voor die buurvrouw want zo valt er nooit wat te bewijzen en komt zij lekker overal mee weg!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Demi
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Hou er rekening mee dat de kat niet gechipt is. Ik denk dat de meeste katten namelijk niet gechipt zijn. En dat is maar wát gemakkelijk voor die buurvrouw want zo valt er nooit wat te bewijzen en komt zij lekker overal mee weg!
Ja dat weet ik, maar een andere manier zou ik ook niet weten. Ze heeft kleine kinderen, dus ik neem aan dat ze haar kat wel terug wil en uiteindelijk bij het asiel uitkomt en mag betalen om hem mee te krijgen

Als je niet 100% weet dat het haar kat is kan je er gewoon weinig mee. Ik woon hier net, ken niet alle mensen en zeker niet alle katten. En als de buurman er zo is zal ik vragen of hij het zeker weet, maar nogmaals, hij houdt zich liever buiten dit soort dingen
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

iones schreef:Hou er rekening mee dat de kat niet gechipt is. Ik denk dat de meeste katten namelijk niet gechipt zijn. En dat is maar wát gemakkelijk voor die buurvrouw want zo valt er nooit wat te bewijzen en komt zij lekker overal mee weg!
Nha, je hoort buuv na drie dagen haar echt wel om haar katje roepen, weet je meteen van wie ie was. :mrgreen:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Topic is opgeschoond, graag weer on topic en persoonlijke beschuldigingen achterwege laten. Persoonlijke vete's vecht je maar buiten het forum uit
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Jeannettebo schreef:Topic is opgeschoond, graag weer on topic en persoonlijke beschuldigingen achterwege laten. Persoonlijke vete's vecht je maar buiten het forum uit

Zo is dat :ok:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
kooi
Zeer actief

Ik denk dat de meeste katten namelijk niet gechipt zijn.
Want?????
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik vind het ook vaak moeilijk met buurtkatten. één van mijn honden is (helaas) een echte cat-killer...... Komt er een kat in onze tuin die niet zo snel is,en onze hond krijgt hem te pakken, dan is het einde verhaal kat.......ik ben er niet trots op, maar het is de realiteit. :(:
Ik waarschuw mijn buren zo goed mogelijk. Ze doen er maar mee wat ze willen.

Één van de buren liet hun konijn los door de buurt heen lopen. Ik heb hun gewaarschuwd, dat als onze hond hem te pakken kreeg, het einde konijn zou zijn....
Helaas kreeg hij hem even later toch te pakken.....Ik ben daar altijd beroerd van. Het hoeft niet zo te zijn als we allemaal wat meer moeite deden om op onze dieren te letten. Ik let zo veel mogelijk op mijn honden. Maar 100 procent lukt nooit....

Maar goed: ik denk dat kattenbaasjes wat "makkelijker" zijn, lijkt het. Jammer....ik krijg er ook af en toe de kriebels van....
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Ik geloof dat ik iets gemist heb? Nou ja zal wel. Buurman weet het niet 100% zeker, wel dat er 2 zwarte katten zijn die van hem en die andere dus.
Kat kan er weinig aan doen, baasje wel en als ik hm zie krijgt hij een enkeltje asiel van mij
iones
Zeer actief

kooi schreef:
Want?????
moet ik dat werkelijk uitleggen?

De meeste katteneigenaren zijn echt niet zo gewetensvol hoor! Daarnaast leven er denk ik meer katten op het platteland dan in de stad en die worden echt niet gechipt. Kost geld en als je een keer moet betalen voor een die ga je kennelijk dood. Want ze verrekken het om de dieren ook maar te laten helpen.
kooi
Zeer actief

iones schreef:
kooi schreef:
Want?????
moet ik dat werkelijk uitleggen?

De meeste katteneigenaren zijn echt niet zo gewetensvol hoor! Daarnaast leven er denk ik meer katten op het platteland dan in de stad en die worden echt niet gechipt. Kost geld en als je een keer moet betalen voor een die ga je kennelijk dood. Want ze verrekken het om de dieren ook maar te laten helpen.
:piew:
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras

Ongelezen bericht door Connie »

Demi schreef:Ik geloof dat ik iets gemist heb? Nou ja zal wel. Buurman weet het niet 100% zeker, wel dat er 2 zwarte katten zijn die van hem en die andere dus.
Kat kan er weinig aan doen, baasje wel en als ik hm zie krijgt hij een enkeltje asiel van mij

Ik zou hem vangen en in een bak meenemen naar de buren met de vraag of dat hun kat is zo niet dat je hem dan naar het asiel brengt omdat hij weer je huis is ingeslopen
Dat werkt denk ik beter Als het hun kat is laten ze dat beest echt niet naar het asiel gaan en kan jij meteen je rekening geven :wink:
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Connie schreef:
Demi schreef:Ik geloof dat ik iets gemist heb? Nou ja zal wel. Buurman weet het niet 100% zeker, wel dat er 2 zwarte katten zijn die van hem en die andere dus.

Ik zou hem vangen en in een bak meenemen naar de buren met de vraag of dat hun kat is zo niet dat je hem dan naar het asiel brengt omdat hij weer je huis is ingeslopen
Dat werkt denk ik beter Als het hun kat is laten ze dat beest echt niet naar het asiel gaan en kan jij meteen je rekening geven :wink:
Ja is ook een idee, ik heb nog een stoffen/rubberen kleine draagbare bench en daar past poes prima in. Vandaag, uiteraard, nog niet gespot. Ik denk dat poes voorlopig even binnen zit :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”