Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Katten en buren $#%%@#

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Katten en buren $#%%@#

Ongelezen bericht door Demi »

In mijn vorige woning is het al eens gebeurd en ik woon hier amper een paar maanden en het is weer bingo.
Ik vind katten echt leuk, of ondertussen vond ze leuk, maar ik ben er nu echt helemaal klaar mee.
Net de honden uitgelaten, geluk voor de kat had ik ze alle 5 bij me, kom ik terug komt er een kat van mijn trap afgelopen :80:
Nou daar vloog alles door het huis, mn Amy, Iz en Iv killen een kat en nee dat wil ik niet. Mijn buurman heeft 2 katten, dus die zijn bed uitgebeld. Snapte het niet, maar goed ik met een bakje kattenvlees op zoek naar de kat ergens onder mijn bed. (Honden uiteraard beneden).
Na heel veel moeite kat gevangen zegt buurman, dat is Herman niet :ugh:
Kat woont 8 huizen verder zei hij en gaat bij iedereen naar binnen. Ja lekker handig NOT
Ik wil naar binnen doet de schone slaapster (andere buurvrouw 46 jaar ligt elke dag tot minimaal 12 uur op bed) en begint me toch tekeer te gaan. Heb nog geprobeerd uit te leggen dat er een kat binnen zat ( zij heeft een enorme hekel aan katten en mept ze met een bezem de tuin uit), maar nee, schoonheidsslaapje was verstoord schold nog wat en smeet haar raam dicht.
Ik ben er zo klaar mee, kan godver niet eens mijn ramen open laten of er zit weer een kat binnen. Echt de volgende keer vang ik hm en krijgt hij een enkeltje asiel.
Straks krijg ik nog gezeik dat mijn honden een kat gekilled hebben in mijn eigen huis
Schijtzooi :kotz:
Laatst gewijzigd door Demi op 03 jan 2014 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Godverdomme!

Ongelezen bericht door Barnsley »

Als je weet waar de kat woont had ik naar die mensen toe gegaan en alvast gewaarschuwd dat hij bij jou naar binnen gaat en dat dat niet zo'n goede beslissing van meneer kat is en dat die een volgende keer fout kan aflopen.
Dan heb je de eigenaar in ieder geval gewaarschuwd.
Afbeelding
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monique1963 »

Horren ?
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Kan je dan geen hor voor je raam doen?..of van die plakband dingen met gaas ervoor bij xenos?
Ja ik weet dat jij dan iets moet doen terwijl het een ander zijn kat is :engel: maar als je het nou zo kan oplossen. :ok:
Dol zou een kat binnen ook niet toleren hoor.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Barnsley schreef:Als je weet waar de kat woont had ik naar die mensen toe gegaan en alvast gewaarschuwd dat hij bij jou naar binnen gaat en dat dat niet zo'n goede beslissing van meneer kat is en dat die een volgende keer fout kan aflopen.
Inderdaad. En de volgende keer naar het asiel ermee als mensen daar blijkbaar niks om geven.

Ik heb mijn tuin zelfs afgezet, mijn katten komen er niet uit, en ik dacht dan komen er andere katten ook niet in. Maar toch al een paar keer paniek in de tuin als ik met Jura terugkom van wandelen want dan zit er weer zo'n beest van iemand anders die toch de tuin in is gesprongen maar er dus niet meer uit komt. Meestal hebben ze het dan wel afgeleerd.

Er zit er ook eentje bij die klimt over de daken en breekt in via de dakramen. :piew:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Barnsley schreef:Als je weet waar de kat woont had ik naar die mensen toe gegaan en alvast gewaarschuwd dat hij bij jou naar binnen gaat en dat dat niet zo'n goede beslissing van meneer kat is en dat die een volgende keer fout kan aflopen.
Ik zag een zwarte kat en ik dacht dat er 1 zwarte in de buurt woonde. Dat was niet zo en uiteraard deed de eigenaar vd kat niet open, maar ik ga straks even naar hem toe.
En er wonen hier 22 katten op een klein stukje en ik ga echt niet iedereen vragen of ze hun kat uit mijn huis willen houden. Hun kat hun verantwoordelijkheid
Demi
Zeer actief
Contacteer:

monique1963 schreef:Horren ?
Aanwezig en nu stuk
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Demi schreef:In mijn vorige woning is het al eens gebeurd en ik woon hier amper een paar maanden en het is weer bingo.
Ik vind katten echt leuk, of ondertussen vond ze leuk, maar ik ben er nu echt helemaal klaar mee.
Net de honden uitgelaten, geluk voor de kat had ik ze alle 5 bij me, kom ik terug komt er een kat van mijn trap afgelopen :80:
Nou daar vloog alles door het huis, mn Amy, Iz en Iv killen een kat en nee dat wil ik niet. Mijn buurman heeft 2 katten, dus die zijn bed uitgebeld. Snapte het niet, maar goed ik met een bakje kattenvlees op zoek naar de kat ergens onder mijn bed. (Honden uiteraard beneden).
Kat woont 8 huizen verder zei hij en gaat bij iedereen naar binnen. Ja lekker handig NOT
Ik wil naar binnen doet de schone slaapster (andere buurvrouw 46 jaar ligt elke dag tot minimaal 12 uur op bed) en begint me toch tekeer te gaan. Heb nog geprobeerd uit te leggen dat er een kat binnen zat ( zij heeft een enorme hekel aan katten en mept ze met een bezem de tuin uit), maar nee, schoonheidsslaapje was verstoord schold nog wat en smeet haar raam dicht.
Ik ben er zo klaar mee, kan godver niet eens mijn ramen open laten of er zit weer een kat binnen. Echt de volgende keer vang ik hm en krijgt hij een enkeltje asiel.
Straks krijg ik nog gezeik dat mijn honden een kat gekilled hebben in mijn eigen huis
Opties: raMpjes dicht (of hor ervoor zetten)
Honden afleren katten te jagen.
Lukt dat niet (vanwege wat voor kut smoes dan ook): hondjes in laten slapen.
Waarom?
Een goede buur is beter dan een verre vriend. :mrgreen:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

runninggirl schreef:
Inderdaad. En de volgende keer naar het asiel ermee als mensen daar blijkbaar niks om geven.

Ik heb mijn tuin zelfs afgezet, mijn katten komen er niet uit, en ik dacht dan komen er andere katten ook niet in. Maar toch al een paar keer paniek in de tuin als ik met Jura terugkom van wandelen want dan zit er weer zo'n beest van iemand anders die toch de tuin in is gesprongen maar er dus niet meer uit komt. Meestal hebben ze het dan wel afgeleerd.

Er zit er ook eentje bij die klimt over de daken en breekt in via de dakramen. :piew:
Ik ga mijn tuin ook afzetten ik krijg 2 konijntjes. Wel in een goed afgesloten hok, maar ja je weet het maar nooit. Mijn honden lopen vaak in de tuin en als er dan een kat in mijn tuin springt en ik zie het niet kan ik er echt weinig aan veranderen dat de kat dat niet overleefd. En ja ik vind het erg als een dier gekilled wordt door een van mijn honden, maar mijn tuin, niet de tuin van de poezen eigenaren
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Hier slaapt voortdurend een kat bij ons onder het afdak.. lekker beschut met dit weer...
Lizzy ( de witte chihuahua) gister in alle staten... vond de kat.. en heeft 'm vreselijk fel uit de tuin verjaagd... die komt voorlopig niet weer...

Maar da's maar een klein hondje.... wil niet weten wat er gebeurd met zulke grote honden als die van jou...

En idd wie krijgt de schuld als het mis gaat.... de hond
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Onbegrijpelijk die katteneigenaren. Ik heb er ook zo één rondlopen die er niet moeilijk over zal doen om een dutje te doen op iemand anders bank/bed whatever te gaan slapen. Dat is dus ook een vd redenen waarom mijn katten niet buitenlopen.
Je wilt dat toch niet je geweten hebben? Je kat dood en een ander en trauma. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn hond een kat dood zal bijten. Enkeltje asiel zou ik ook doen, wie weet leren ze het dan om hun kat bij zich te houden.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

silvester schreef:
Demi schreef:In mijn vorige woning is het al eens gebeurd en ik woon hier amper een paar maanden en het is weer bingo.
Opties: raMpjes dicht (of hor ervoor zetten)
Honden afleren katten te jagen.
Waarom?
Ik hou echt mijn raam niet dicht voor andermans dieren, er zitten al horren voor, maar die heeft ie kapot getrokken.
Honden afleren is geen optie. Op straat doen ze niet vervelend eigen terrein is ander verhaal.
Je bedoeld kat inslapen neem ik aan :mrgreen:
Ik denk dat ik straks met mijn honden bij de eigenaar even naar binnen ga, bedoel zijn kat komt ook gezellig buurten, dus dan zijn mijn honden ook vast welkom :engel:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Oh en mijn directe buurvrouw interreseert me geen hol, die maakt zelf zoveel overlast dat alles en iedereen het hoort. Mijn buurman vind ik wel vervelend, wakker gebeld en het niet zijn kat :ugh: ik zie het verschil niet tussen een zwarte kat en een andere zwarte kat ( en ik dacht dat er maar 1 echte zwarte woonde in de buurt)
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Moest stiekem wel beetje lachen, maar wel superirritant inderdaad.
Veel mensen zijn ook onverantwoordelijk met hun katten.
Omdat katten weinig kosten nemen veel te veel mensen gemakkelijk een kat, daar gaat het ook mis.
Na 1 dag nadenken halen ze een kat op, en na de kittenperiode word ie de deur uitgetrapt.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

heel irritant inderdaad.. kat kan er niks aan doen maar die is bijna altijd de dupe...
Hier komen de katten gelukkig niet door de horren heen , mss dat je andere horren kan plaatsen??
Sowieso zijn goede horren wel handig als je vaak de ramen open hebt staan tegen ongedierte etc.
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Die zwarte van mij is ook zo'n type dat zomaar naar binnen loopt. Hij is in het begin een paar keer ontsnapt en zat toen dus gezellig bij de (huisdierloze) buren binnen :oeps: Het positieve daaraan is dat een paar van die bezoekjes wel helpen om uit te leggen waarom mijn tuin van die schuine gaasranden heeft gekregen, want katten binnen houden is niet echt gebruikelijk in dit dorp. Maar met zo'n overlastbeest als die zwarte van mij is het toch wel fijn dat ik hem bij me hou :lol1:

Mijn advies: probeer te achterhalen wie het baasje is en laat die lekker bijdragen aan stevigere horren!
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

1x is genoeg
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:heel irritant inderdaad.. kat kan er niks aan doen maar die is bijna altijd de dupe...
Hier komen de katten gelukkig niet door de horren heen , mss dat je andere horren kan plaatsen??
Sowieso zijn goede horren wel handig als je vaak de ramen open hebt staan tegen ongedierte etc.
Toen ik hier kwam wonen is zo ongeveer het eerste wat ik gedaan heb horren plaatsen. Ik heb juist stevige horren genomen met in mijn achterhoofd de poes van mijn vorige buren. Dit waren erg dure horren, want het zijn ramen die alleen aan de bovenzijde open kunnen (wel heel ver)
De kat is waarschijnlijk op de schutting gaan staan, toen op de betonnen rand onder mijn raam en dan kan hij zo naar binnen.
De buurman zei trouwens ook nog dat deze kat graag bij een ander gaat buurten in huis. Ik ga nu weer even kijken of de eigenaar er is en vragen of hij kan voorkomen dat dit weer gebeurd. Ik heb ondertussen gekeken wat er stuk is en dat is best veel. Hij heeft, in nood natuurlijk, over mijn nieuwe bank gerend en er zitten overal halen in, hij is tegen een plank aan gevlogen, parfum flesjes gebroken (het ruikt wel lekker in huis nu :mrgreen: ) en onder mijn bed ligt een dekbed (zomer) en daar is hij in gaan liggen en heeft even zijn nagels gestrekt :S:
Dus ja ik heb echt enorm de balen ervan
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Plumeau schreef:1x is genoeg

Mag wel 2 keer hoor haha maar ik ga inderdaad even naar die man toe als hij thuis is/komt en vragen of hij het aan zijn verzekering wil aangeven. Ik baal echt enorm van mijn bank, deze is van stof en de honden liggen erop, maar op kleden en op de zitting. De poes is over de leuning gevlogen en je kan precies zien hoe en waar, er steken allemaal halen uit en die bank heb ik in oktober gekocht....
Browny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Browny »

Ik zou die mensen vertellen, dat als jij niet thuis bent en de honden wel en de kat weer komt buurten, dit heel fout kan aflopen.
Ik heb dat ook gehad met mijn vorige buurvrouw, haar katten waren haar alles. Die kwamen ook soms in de tuin (helemaal hoog afgezet) en ook soms op het balkon. Onze honden kunnen bijna altijd in de tuin en ik heb de buurvrouw gezegd, dat als ik er niet ben haar katten dood zijn als ze op mijn terrein komen. (Zullen ze denk ik niet doen maar ik moet andermans kat niet in mijn tuin/huis). Nou toen heeft de buurvrouw haar katten afgeleerd om over onze schutting te klimmen en ze hield die beesten meer bij zich. Dus dat kan wel degelijk :ok:

Een kat die bij mij binnen komt, zal dit nooit een tweede keer doen :engel: en dan heb ik het niet over de schrik van de honden
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

silvester schreef: Honden afleren katten te jagen.
Waarom?
Huh? Ik heb dit bericht er niet tussen staan. (oh toch wel)

Is Silvester wel goedwijs??

TS hoeft toch eigenlijk geen maatregelen te treffen? Omgekeerde wereld. Katteneigenaren moeten ervoor zorgen dat hun katten binnen blijven!
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Browny schreef:Een kat die bij mij binnen komt, zal dit nooit een tweede keer doen :engel: en dan heb ik het niet over de schrik van de honden
Dat vind ik dan ook weer onzinnig. Alsof die kat schuldig is. Kun je niet beter bij zijn baas aankloppen?
Dat zou ik doen tenminste. Beestje kan er niks aan doen hoor.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Nou idd

Heb zelf katten , die hebben een eigen kennel buiten waar ze niet uit komen
Heb er nl ook zo eentje die bij iedereen naar binnen gaat

Ik wil dat niet hebben , dus toen ik erachter kwam was het los op straat meteen verleden tijd

Mijn honden doen niets naar mijn eigen katten , maar zou er hier een vreemde binnen of in de tuin komen dan heeft die kat 2 problemen

Mijn honden die er graag hondenvoer van maken en mijn vriend

Die is nl zwaar allergisch voor katten , en heeft er ook n hekel aan

Zou idd langs de eigenaar gaan , en de schade op hem verhalen

Vergeet trouwens geen foto's van je schade te maken
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een heerlijke nieuwe buurt is dit voor jou :roll:
Hopelijk heeft de kat nu voldoende geleerd maar daar heb je met je schade niks aan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Je kan neem ik aan toch de schade op de kateigenaar verhalen? Ik weet niet of je een foto van die kat gemaakt hebt zodat je ook echt bewijs hebt?
Hoe kan het eigenlijk dat katteneigenaren altijd overal mee weg komen :hmmm: Als een hond iets vernield krijg je meteen de rekening, maar als een kat je huis sloopt dan kan je zeker fluiten naar je spullen?
Perry en Noah

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

mmartinn schreef:
Waarom?

TS hoeft toch eigenlijk geen maatregelen te treffen? Omgekeerde wereld. Katteneigenaren moeten ervoor zorgen dat hun katten binnen blijven!
Ik denk maar zo dat hij het niet zo meent.
Maar ook denk ik niet dat de reden is dat katten zo goedkoop zijn.
Er zijn genoeg mensen die hoe duur zijn of haar hond ook is wel verantwoording en gevoel in hun donder hebben.
Net als dat er mensen met dure dieren het niks intreseerd zijn
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

duitse herder schreef:Je kan neem ik aan toch de schade op de kateigenaar verhalen? Ik weet niet of je een foto van die kat gemaakt hebt zodat je ook echt bewijs hebt?
Hoe kan het eigenlijk dat katteneigenaren altijd overal mee weg komen :hmmm: Als een hond iets vernield krijg je meteen de rekening, maar als een kat je huis sloopt dan kan je zeker fluiten naar je spullen?
Weet je echt het antwoord daar niet op??
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

twinkeltje schreef:
mmartinn schreef:
Waarom?

Ik denk maar zo dat hij het niet zo meent.
Maar ook denk ik niet dat de reden is dat katten zo goedkoop zijn.
Er zijn genoeg mensen die hoe duur zijn of haar hond ook is wel verantwoording en gevoel in hun donder hebben.
Net als dat er mensen met dure dieren het niks intreseerd zijn
Nou ik denk dat de groep die hun DURE dier verwaarlozen een stuk kleiner is dan de groep die hun GOEDKOPE dier verwaarlozen.
Sylvester zal het ook wel niet menen inderdaad.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 03 jan 2014 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Browny »

mmartinn schreef:
Browny schreef:Een kat die bij mij binnen komt, zal dit nooit een tweede keer doen :engel: en dan heb ik het niet over de schrik van de honden
Dat vind ik dan ook weer onzinnig. Alsof die kat schuldig is. Kun je niet beter bij zijn baas aankloppen?
Dat zou ik doen tenminste. Beestje kan er niks aan doen hoor.
als mijn hond ongevraagd bij iemand naar binnen zou stappen, omdat ik hem niet binnen hou. Mogen ze hem/haar ook de stuipen op het lijf jagen, zodat hij/zij dit geen tweede keer doet :wink:

als je kat voor overlast zorgt en dit al eens gemeld is, dan voed je hem op of laat je deze gewoon binnen :ok:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik gok zomaar dat deze kat dit niet nog een keer doet :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier