Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

malinois schreef:
Scooby schreef:
malinois schreef:
Scooby schreef: Volgens mij zijn er zat vrouwen gestereliseerd of hebben ze hun baarmoeder laten verwijderen... Dat doen de meesten van die vrouwen toch ook voor hun eigen gemak?
ik laat me toch echt niet leeghalen om te voorkomen dat ik eventueel iets ergens aan zou krijgen :neenee: en ik denk dat de meeste vrouwen die hun baarmoeder hebben laten verwijderen dat niet gedaan hebben om te voorkomen dat ze baarmoederkanker of iets dergelijks krijgen. :wink:

Diegene die ik ken hebben dat allemaal gedaan om medische redenen.
Dat bedoel ik dus ook niet. Het gaat in dit topic toch ook om stereliseren om te voorkomen dat die teef zwanger wordt?! Nou, ik denk dat dat voor een heel aantal vrouwen een reden is om zich te laten stereliseren, hoor.
nee dat denk ik eigenlijk niet persoonlijk.... :wink: ik denk dat die niet zo snel zoiets onherstelbaars doen. Er zijn tegenwoordig genoeg alternatieven om niet zwanger te worden.
Waarom zou iemand zich dan laten sterilliseren denk je? Je wordt dan nog gewoon ongesteld alleen je kan niet meer zwanger worden. Voor zover ik weet is dat het enige gevolg van sterillisatie bij een vrouw.

De baarmoeder verwijderen is natuurlijk iets heel anders en ik denk ik niet dat dat gebeurt alleen maar om niet zwanger te worden.
Afbeelding
p@tty
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door p@tty »

yamie schreef:
dat iets kan gebeuren, zegt niet dat het altijd zo is, maar het risico is wel degelijk aanwezig, niks geen bangmakerij, ik zal jou eens uit een droom helpen, een DA praat graag naar zijn portemonnee :wink:
Nee ieder half jaar een pilletje of spuitje, een operatietje hier en een ingreepje daar, en dan na al die ellende van ontstoken melkklieren of baarmoederhalzen, pilltjes tegen schijnzwangerschappen, alsnog besluiten om een castratie te doen. Wie praat er dan naar wiens portomonee?
Groetjes Patty
Bowowow Thirza
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Scooby schreef:
malinois schreef:Waarom onzinnig snijden in een gezond dier? We halen jou toch ook niet leeg om het maar te voorkomen, want als ooit als als als.... :roll: Vind dat altijd zo makkelijk neem dan lekker een reu maar blijf ook hier van z'n ballen af....
Volgens mij zijn er zat vrouwen gestereliseerd of hebben ze hun baarmoeder laten verwijderen... Dat doen de meesten van die vrouwen toch ook voor hun eigen gemak?
een vrouw is geen hond.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

linlin schreef:
Scooby schreef:
malinois schreef:Waarom onzinnig snijden in een gezond dier? We halen jou toch ook niet leeg om het maar te voorkomen, want als ooit als als als.... :roll: Vind dat altijd zo makkelijk neem dan lekker een reu maar blijf ook hier van z'n ballen af....
Volgens mij zijn er zat vrouwen gestereliseerd of hebben ze hun baarmoeder laten verwijderen... Dat doen de meesten van die vrouwen toch ook voor hun eigen gemak?
een vrouw is geen hond.
Malinois trok de vergelijking, daar ging ik op in.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

p@tty schreef:
yamie schreef:
dat iets kan gebeuren, zegt niet dat het altijd zo is, maar het risico is wel degelijk aanwezig, niks geen bangmakerij, ik zal jou eens uit een droom helpen, een DA praat graag naar zijn portemonnee :wink:
Nee ieder half jaar een pilletje of spuitje, een operatietje hier en een ingreepje daar, en dan na al die ellende van ontstoken melkklieren of baarmoederhalzen, pilltjes tegen schijnzwangerschappen, alsnog besluiten om een castratie te doen. Wie praat er dan naar wiens portomonee?
als je er bij voorbaat al 10 castreert spekt dat je kas meer dan die ene die een keer iets krijgt....
Mijn dierenarts is dus wel TEGEN onnodige castratie ook bij teven gelukkig!
Mijn teef is regelmatig schijnzwanger, niemand die er last van heeft, de hond niet en wij niet... geen haar op mijn hoofd die er over piekert haar leeg te halen om zoiets onbenulligs. Als ze er last van had en er echt een medische reden is tuurlijk, maar dit niet....
gaat overigens ook vanzelf weer over, ik heb er in al die jaren 2 x homeopatische druppels voor gebruikt a 3,75 (zelfgemaakt door een homeopatisch arts) dus 1 flesje en 2 x een kuurtje Lactafal dus altijd nog ruim en dan ook heel veel goedkoper dan een onnodige castratie :pffff:

Ooit nagedacht over de risico's van narcose naast de enorme zooi die je maakt in een hondenlichaam door de hele hormoonhuishouding door de war te gooien? :roll:
Laatst gewijzigd door malinois op 23 jul 2006 20:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
linlin schreef:
Scooby schreef:
een vrouw is geen hond.
Malinois trok de vergelijking, daar ging ik op in.
nee ik zei een vrouw laat zich toch ook niet leeghalen om iets te voorkomen.... :neenee: Het ging om het leeghalen om te voorkomen bij mij :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

p@tty schreef:
yamie schreef:
mijn honden krijgen niet ieder half jaar een pilletje, of operatietje hier ingreepje daar, zou dit het geval zijn? dan castreer je dus om medische redenen, dat is iets heel anders, daarbij had ik het over gedrags veranderingen. dat een Da zegt dat het bangmakerij is, vind ik simpelweg getuigen van onkunde :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:dat een Da zegt dat het bangmakerij is, vind ik simpelweg getuigen van onkunde :wink:
onkunde en kasspekken noem ik zo'n DA, zou daar dus meteen niet meer komen. Dat is hetzelfde als die DA toen ik met m'n puppyteef van 8 weken kwam voor de enting en vroeg wanneer ze gecastreerd zou worden. Dat is dus meteen de laatste keer dat je me ziet bij zo'n DA :roll:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Mijn teef is regelmatig schijnzwanger, niemand die er last van heeft, de hond niet en wij niet... geen haar op mijn hoofd die er over piekert haar leeg te halen om zoiets onbenulligs.
Nou, ik zou een schijnzwangerschap toch niet willen afdoen als 'iets onbenulligs'. Het zou niet de eerste keer zijn dat een teef een verwaarloosde schijnzwangerschap heeft die uitmondt in een fikse baarmoederontsteking (waarna overigens vaak alsnog de hele baarmoeder er uit moet op een heel risicovol moment om te opereren).
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:nee ik zei een vrouw laat zich toch ook niet leeghalen om iets te voorkomen.... :neenee: Het ging om het leeghalen om te voorkomen bij mij :wink:
O.k., ik dacht dat je het over het voorkomen van een zwangerschap had, omdat het daar in eerste instantie bij de vraag van de topicstartster ook over ging. :wink:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

linlin schreef:
Scooby schreef:
een vrouw is geen hond.
en bij een sterilisatie bij een vrouw worden er alleen maar clipjes geplaatst op de eileiders (ervaringsdeskundige :wink:), alles blijft er dus in zitten en je wordt gewoon ongesteld etc....alleen kan je niet meer zwanger worden....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
malinois schreef:Mijn teef is regelmatig schijnzwanger, niemand die er last van heeft, de hond niet en wij niet... geen haar op mijn hoofd die er over piekert haar leeg te halen om zoiets onbenulligs.
Nou, ik zou een schijnzwangerschap toch niet willen afdoen als 'iets onbenulligs'. Het zou niet de eerste keer zijn dat een teef een verwaarloosde schijnzwangerschap heeft die uitmondt in een fikse baarmoederontsteking (waarna overigens vaak alsnog de hele baarmoeder er uit moet op een heel risicovol moment om te opereren).
mijn teef heeft geen last van de schijnzwangerschap, geen karakterverandering, nog even aktief als voorheen etc. Aan niets is te merken dat ze schijnzwanger is hooguit de achterste 2 tepels. Dat vind ik in haar geval inderdaad iets onbenulligs. Ik hou het in de gaten natuurlijk, maar dat doe ik met alles... Mijn andere teef is gecastreerd omdat ze doodziek werd van de loopsheid. Dat is voor mij een medische reden of een schijnzwangerschap waarvan de hond weken beroerd is of een dermatige gedragsverandering heeft wat voor zowel baas als hond een probleem is/wordt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
malinois schreef:nee ik zei een vrouw laat zich toch ook niet leeghalen om iets te voorkomen.... :neenee: Het ging om het leeghalen om te voorkomen bij mij :wink:
O.k., ik dacht dat je het over het voorkomen van een zwangerschap had, omdat het daar in eerste instantie bij de vraag van de topicstartster ook over ging. :wink:
malinois schreef:Waarom onzinnig snijden in een gezond dier? We halen jou toch ook niet leeg om het maar te voorkomen, want als ooit als als als....
:wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
linlin schreef:
Scooby schreef:
een vrouw is geen hond.
en bij een sterilisatie bij een vrouw worden er alleen maar clipjes geplaatst op de eileiders (ervaringsdeskundige :wink:), alles blijft er dus in zitten en je wordt gewoon ongesteld etc....alleen kan je niet meer zwanger worden....
dat komt omdat er bijna altijd sprake is van castratie bij een teef maar mensen die altijd ten onrechte sterilisatie noemen...

Ik zou er niet over piekeren om mijzelf leeg te halen omdat ik weleens baarmoederontsteking zou kunnen krijgen... dat hoort bij het risico van het leven hoor :roll:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
linlin schreef:
Scooby schreef:
een vrouw is geen hond.
Dat is dan toch voor je eigen gemak? :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Scooby schreef:
malinois schreef:Waarom onzinnig snijden in een gezond dier? We halen jou toch ook niet leeg om het maar te voorkomen, want als ooit als als als....
:wink:
Ja, dat had ik dus anders opgevat, omdat het onderwerp ergens anders over ging. :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Ik zou er niet over piekeren om mijzelf leeg te halen omdat ik weleens baarmoederontsteking zou kunnen krijgen... dat hoort bij het risico van het leven hoor :roll:
Volgens mij komt baarmoederontsteking bij vrouwen ook bij lange na niet zo vaak voor als bij honden?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
Ik zou er niet over piekeren om mijzelf leeg te halen omdat ik weleens baarmoederontsteking zou kunnen krijgen... dat hoort bij het risico van het leven hoor :roll:
Dat zou ik ook niet doen. :wink:
Voor de honden moet iedereen zijn eigen keuze maken.
Voor mijn hond (en daardoor ook voor mij :mrgreen: ) was het een grote opluchting. (elke 3 maanden loops)
Bovendien als jij een ontsteking hebt voel je je niet lekker en ga je naar de dokter.
Een baarmoederontsteking bij een hond kan heel lang door zeuren voor je iets merkt als baas.
Een "gesloten" baarmoederontsteking bij de hond wens ik geen baas toe.
Net even te laat en je vergeet het gegil van je hond van je leven niet meer :jank:
Zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen en beslist op grond daarvan. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Scooby schreef:
crutz schreef:
linlin schreef:
Scooby schreef: Volgens mij zijn er zat vrouwen gestereliseerd of hebben ze hun baarmoeder laten verwijderen... Dat doen de meesten van die vrouwen toch ook voor hun eigen gemak?
een vrouw is geen hond.
nou, voor t gemak kan je beter de pil blijven slikken,
kan je tenminste nog t eea regelen.... :wink:
Hondengek
Actief

Ongelezen bericht door Hondengek »

Nou ik weet niet waar jullie het allemaal over hebben, maar dat geeft ook niks. Ik blijf bij mijn standpunt dat ik haar niet laat sterilliseren, en ik geef haar ook geen pillen of spuitjes omdat dat nare gevolgen kan hebben.

sommigen van jullie laten hun hond wel strelliseren maar ik niet. Ik wil gewoon dat risico niet nemen en ik vindt het ook helemaal niet nodig.
dus einde discussie voor mij.

En trouwens die trainster heeft er wel degelijk voor geleerd. Ze werkt ook met honden met echte probleemgedrag. Ik weet niet of ze gelijk heeft maar ik ga op haar advies af.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Scooby schreef:
crutz schreef:
linlin schreef: een vrouw is geen hond.
nou, voor t gemak kan je beter de pil blijven slikken,
kan je tenminste nog t eea regelen.... :wink:
ja precies... ik slik ook veel liever de pil heb ik het zelf in eigen handen :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hondengek schreef:Nou ik weet niet waar jullie het allemaal over hebben, maar dat geeft ook niks. Ik blijf bij mijn standpunt dat ik haar niet laat sterilliseren, en ik geef haar ook geen pillen of spuitjes omdat dat nare gevolgen kan hebben.

sommigen van jullie laten hun hond wel strelliseren maar ik niet. Ik wil gewoon dat risico niet nemen en ik vindt het ook helemaal niet nodig.
dus einde discussie voor mij.

En trouwens die trainster heeft er wel degelijk voor geleerd. Ze werkt ook met honden met echte probleemgedrag. Ik weet niet of ze gelijk heeft maar ik ga op haar advies af.
:ok: Lijkt me na deze discussie geen slecht idee. :wink:
Je raakt helemaal in de war van al die verschillende meningen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik snap niet dat honden gecastreerd moeten worden (buiten medische noodzaak om natuurliijk). Wat is het nut ervan?? Kan iemand mij dat uitleggen? En een baarmoederontsteking merk je bij je eigen teef. Tenzij je niet veel met je hond bemoeit :neenee:

Dat hoort er gewoon bij :19: als je al die "rommel" niet wil koop je maar een speelgoedhond bij Bart Smit!!

In het koopcontract van de puppen van mijn ouders komt er nu ook ik te staan dat het castreren van de honden niet is toegestaan.

In het nest van mijn hond (waren er 7) zijn er :evil: 5!! gecastreerd. Eeuwig zonde want deze honden hadden veel kunnen betekenen voor het ras.

En ik wil nog tegen de TS zeggen; Wijze beslissing :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Ik snap niet dat honden gecastreerd moeten worden (buiten medische noodzaak om natuurliijk). Wat is het nut ervan?? Kan iemand mij dat uitleggen? En een baarmoederontsteking merk je bij je eigen teef. Tenzij je niet veel met je hond bemoeit :neenee:
Een 'gesloten' baarmoederontsteking merk je pas op aan je hond als het al bijna te laat is. Dus het klopt niet om te zeggen dat je een baarmoederontsteking merkt bij je eigen teef, dat hoeft dus zeker niet altijd het geval te zijn.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Castratie van een teef kan inderdaad ervoor zorgen dat agressie erger wordt, de teef wordt wat zelfverzekerder over het algemeen. Zeker bij een hond die al wat agressie vertoont zou ik niet zomaar een castratie aanbevelen.
Mijn dierenarts verzekerde mij echter dat hij in zijn praktijk eigenlijk zelden ziet dat teven die goed overweg kunnen met andere honden, dat na de castratie niet meer kunnen. :wink: Dit was voor mij de doorslaggevende reden om Marouck toch te laten castreren, omdat zij steeds maanden "anders" was na de loopsheid, door heftige schijnzwangerschappen die ook al 2x tot melkklierontsteking had geleid. :wink: Zij had ook echt karakterveranderingen door de hormonen.
Het is pas enkele weken geleden dat ze gecastreerd is, maar tot op heden is ze gelukkig nog net zo sociaal en makkelijk naar andere honden als voorheen. :wink:
Hondengek schreef:
Ik heb mijn hond gewoon los op mijn erf, ze loopt niet weg maar er komen wel reuen op haar af. Ik heb wel een kennel maar daar wil ik ze niet de hele dag in hebben. Omdat ik niet altijd oplet wat ze doet kan het zo gebeurd wezen dat er een reu op haar af komt. tegen over ons hebben ze een reu en die komt dan wel even langs als ze loops is.

En daarom leek het me wel handig om haar loopsheid overteslaan zo dat ik me niet zorgen hoef te maken.
Sorry hoor, maar het is toch niet zo moeilijk om 3 weken op te letten? Dan maar 3 weken niet los op het erf maar in de kennel als je er niet bij bent of binnen. :roll: In de kennel is trouwens ook geen garantie dat er geen pups komen, de moeder van Biène is 2 jaar geleden door de kennel heen gedekt door de reu van haar eigenaar. :19:
Ik vind het jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat er geen pups kunnen komen, dat valt niet af te schuiven op reuen die hun natuur volgen en het erf opkomen als daar een loopse teef rondloopt. Bovendien kan je teef ook het erf af als zij los rondloopt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
ranetje
Zeer actief

Melanie 74 schreef:Ik snap niet dat honden gecastreerd moeten worden (buiten medische noodzaak om natuurliijk). Wat is het nut ervan?? Kan iemand mij dat uitleggen? En een baarmoederontsteking merk je bij je eigen teef. Tenzij je niet veel met je hond bemoeit :neenee:

Dat hoort er gewoon bij :19: als je al die "rommel" niet wil koop je maar een speelgoedhond bij Bart Smit!!

In het koopcontract van de puppen van mijn ouders komt er nu ook ik te staan dat het castreren van de honden niet is toegestaan.

In het nest van mijn hond (waren er 7) zijn er :evil: 5!! gecastreerd. Eeuwig zonde want deze honden hadden veel kunnen betekenen voor het ras.
Zet je dan ook in het contract dat, als de honden iets kunnen betekenen voor het ras, ze een nest moeten krijgen? :19:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Castratie van een teef kan inderdaad ervoor zorgen dat agressie erger wordt, de teef wordt wat zelfverzekerder over het algemeen. Zeker bij een hond die al wat agressie vertoont zou ik niet zomaar een castratie aanbevelen.
Hoi Inge,

Dan zal je eerst moeten kijken wat deze agressie veroorzaakt. Als het agressie uit onzekerheid is, is het misschien wel prettig als de teef wat zelfverzekerder wordt? (Niet dat dàt de reden tot castratie moet zijn, hoor!)
Melanie 74

dubbel
Laatst gewijzigd door Melanie 74 op 24 jul 2006 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Melanie 74

Inge O schreef:
Melanie 74 schreef: In het koopcontract van de puppen van mijn ouders komt er nu ook ik te staan dat het castreren van de honden niet is toegestaan.
goed geprobeerd, maar als ze het wel doen heb je geen poot om op te staan.
Dat weten we maar niet geprobeerd is altijd mis, en er zijn weinig dekreuen bij de tatra's. In het laaste nest van mijn ouders is er toch een pupkoper van de drie teefjes die een nestje wil fokken. Kijk je kan niemand verplichten, maar die mensen vinden het wel leuk om een nestje te mogen en kunnen fokken maar hebben echt steun nodig wat ze uiteraard krijgen. Haar hd uitslag is al binnen (HD-A norgbergwaarde 38) op de clubmatch(eerste show) heeft ze gelijk een U gehaald onder een poolse raskenner. Dus niet slecht!!
ranetje schreef:
Zet je dan ook in het contract dat, als de honden iets kunnen betekenen voor het ras, ze een nest moeten krijgen?

Waar lees jij dat dan??
Laatst gewijzigd door Melanie 74 op 24 jul 2006 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:
ranetje schreef:Zet je dan ook in het contract dat, als de honden iets kunnen betekenen voor het ras, ze een nest moeten krijgen?

Waar lees jij dat dan??
Volgens mij is dat gewoon een vraag van Ranetje? :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”