Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hondengek
Actief

Loops

Ongelezen bericht door Hondengek »

Hallo mijn hond is weer eens loops. En nu ben ik er dus te laat bij want anders had ik even een pilletje ofzo bij da gevraagd om de loopsheid uittestellen. Maar nu vroeg ik me af kan ik dat nu nog doen of is het nu te laat? Misschien een domme vraag.

Alvast bedankt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Volgens mij te laat :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Loops

Ongelezen bericht door malinois »

Hondengek schreef:Hallo mijn hond is weer eens loops. En nu ben ik er dus te laat bij want anders had ik even een pilletje ofzo bij da gevraagd om de loopsheid uittestellen. Maar nu vroeg ik me af kan ik dat nu nog doen of is het nu te laat? Misschien een domme vraag.

Alvast bedankt.
waarom zou je het willen uitstellen?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

malinois schreef:
Hondengek schreef:Hallo mijn hond is weer eens loops. En nu ben ik er dus te laat bij want anders had ik even een pilletje ofzo bij da gevraagd om de loopsheid uittestellen. Maar nu vroeg ik me af kan ik dat nu nog doen of is het nu te laat? Misschien een domme vraag.

Alvast bedankt.
waarom zou je het willen uitstellen?

dat vraag ik mij ook af :denken:
maar met dat tabletje ben je volgens mij al telaat
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Waarom heb je een teef?
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

hmmm, die van mij is momenteel ook loops, maar gaat gewoon lekker mee op vakantie met ons.....

Jammer dan, zullen we wat meer moeten schipperen. Natuur laat zich nou eenmaal niet sturen.

Maar als ik jou zo hoor, kan je je hond beter laten steriliseren, ben je gelijk van die loopsheid af..... :blah:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Hondengek
Actief

Ten eerste laat ik mijn hond niet steriliseren omdat ik op hondencursus zit en de trainer heeft gezegd, als ik het doe mijn hond zijn gedrag erger wordt dan het al is. (mijn hond kan niet goed met andere honden opschieten door onzekerheid.) Tenminste dat heeft de trainer gezegd.
en zij ziet dat heus wel, wat het beste voor mijn hond is want zij heeft er voor geleerd.

iemand vroeg is je hond een teef. ja mijn hond is een teef.

Ik heb mijn hond gewoon los op mijn erf, ze loopt niet weg maar er komen wel reuen op haar af. Ik heb wel een kennel maar daar wil ik ze niet de hele dag in hebben. Omdat ik niet altijd oplet wat ze doet kan het zo gebeurd wezen dat er een reu op haar af komt. tegen over ons hebben ze een reu en die komt dan wel even langs als ze loops is.

En daarom leek het me wel handig om haar loopsheid overteslaan zo dat ik me niet zorgen hoef te maken.

Maar het wordt nu dus extra opletten.
Hondengek
Actief

Hutsje schreef:Waarom heb je een teef?
Oh sorry je vroeg waarom heb ik een teef! Nou zij was het laatste hondje uit het nest en we wilden haar perse hebben.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Hondengek schreef:Ten eerste laat ik mijn hond niet steriliseren omdat ik op hondencursus zit en de trainer heeft gezegd, als ik het doe mijn hond zijn gedrag erger wordt dan het al is. (mijn hond kan niet goed met andere honden opschieten door onzekerheid.) Tenminste dat heeft de trainer gezegd.
en zij ziet dat heus wel, wat het beste voor mijn hond is want zij heeft er voor geleerd.

iemand vroeg is je hond een teef. ja mijn hond is een teef.

Ik heb mijn hond gewoon los op mijn erf, ze loopt niet weg maar er komen wel reuen op haar af. Ik heb wel een kennel maar daar wil ik ze niet de hele dag in hebben. Omdat ik niet altijd oplet wat ze doet kan het zo gebeurd wezen dat er een reu op haar af komt. tegen over ons hebben ze een reu en die komt dan wel even langs als ze loops is.

En daarom leek het me wel handig om haar loopsheid overteslaan zo dat ik me niet zorgen hoef te maken.

Maar het wordt nu dus extra opletten.
Op wat voor manier zou de hond zijn gedrag veranderen?
heb een aantal teven gehad en ook gesterliseerd maar hun gedrag is niet verandert vandaar mijn vraag en een trainster hoeft het niet altijd teweten omdat zij er voor geleerd heeft :wink:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

nou, die trainster heeft het helemaal niet zo verkeerd hoor, gedrag kan wel zeker veranderen, juist een hond die wat te zelfverzekerd is, agressief , kan dit gedrag versterkt gaan vertonen,een onzekere hond kan dus ook nog onzekerder worden.

KAN dus he :wink:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Alvast bedankt.
Volgens mij ben je te laat.

Maar je zegt dat je hond weer eens loops is, begrijp ik goed dat ze dus niet voor de eerste keer loops is?
Ik pillen tegen de loopsheid zitten mannelijke hormonen. Op den duur kan de onbalans tussen de mannelijke en vrouwelijke hormonen kanker veroorzaken. Die middelen zijn doodgewoon niet goed voor een dier/mens.
Ze doen eea met een lichaam en de psyche.

Misschien kan je wat meer vertellen over de onzekerheid van je teef. Hoe zich dat uit ed.
Een trainer op een hondencursus is nog niet per definitie een deskundige. Als je hond echt gedragsproblemen heeft kan je beter een therapeut in de arm nemen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dat kan zeker wel, heb het meegemaakt.
Maar middelen (pilletje, spuiten) om de loopsheid te voorkomen kunnen baarmoederontsteking veroorzaken en kanker, dus dat zou ik zeker niet doen. Kun je haar niet in huis nemen dan als je haar niet de hele dag in de kennel wilt hebben? Of zorgen dat er geen reuen op je erf komen?
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Vooral teven kunnen na castratie nog meer agressie vertonen naar soortgenoten.

Maar wat al eerder is aangegeven, goed opletten en het hoort erbij :wink:
p@tty
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door p@tty »

Foutje.........bedankt :mrgreen:
Laatst gewijzigd door p@tty op 22 jul 2006 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Patty
Bowowow Thirza
p@tty
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door p@tty »

Dus als ik de antwoorden goed lees, dan zou mijn onderdanige teef, nu zo onderdanig moeten zijn dat het niet normaal meer is?? Of, zoals ik wel eens op andere sites, die tegen een castratie zijn, lees zou ze nu een heel dominante teef moeten zijn, en dan vooral tegenover andere teven.

Even uit de droom helpen, ze is qua karakter totaal niet verandert sinds haar castratie. Dit is bangmakerij om mensen maar toch die castratie niet te laten doen.

Doodeerlijk de mening van mijn dierenarts na zijn laatste congress: Voordeel idd het tegen gaan van kanker aan de melkklieren/baarmoeder.
Nadeel, ze zou eventueel(en dat is echt een heel klein percentage) later incontinent kunnen worden, maar daar zijn weer tabletjes voor.

Dus wil je geen nestje met je hond dan zou ik zeker overwegen om over te gaan op castratie
Groetjes Patty
Bowowow Thirza
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

p@tty schreef:Dus als ik de antwoorden goed lees, dan zou mijn onderdanige teef, nu zo onderdanig moeten zijn dat het niet normaal meer is?? Of, zoals ik wel eens op andere sites, die tegen een castratie zijn, lees zou ze nu een heel dominante teef moeten zijn, en dan vooral tegenover andere teven.

Even uit de droom helpen, ze is qua karakter totaal niet verandert sinds haar castratie. Dit is bangmakerij om mensen maar toch die castratie niet te laten doen.

Doodeerlijk de mening van mijn dierenarts na zijn laatste congress: Voordeel idd het tegen gaan van kanker aan de melkklieren/baarmoeder.
Nadeel, ze zou eventueel(en dat is echt een heel klein percentage) later incontinent kunnen worden, maar daar zijn weer tabletjes voor.

Dus wil je geen nestje met je hond dan zou ik zeker overwegen om over te gaan op castratie
dat iets kan gebeuren, zegt niet dat het altijd zo is, maar het risico is wel degelijk aanwezig, niks geen bangmakerij, ik zal jou eens uit een droom helpen, een DA praat graag naar zijn portemonnee :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

p@tty schreef:
Wat voor jouw hond geldt, geldt niet voor elke teef. Op loopsheid reageren verschillende teven ook niet allemaal hetzelfde. Bij sommige merk je niks aan het gedrag, andere slaan om als een blad aan een boom.

Anne
Hondengek
Actief

Daarom wil ik het risico niet nemen om haar te laten sterilliseren. Ik ben bang dat haar gedrag dan nog erger wordt. En wat die pilletjes en spuitjes betreft, als ik het zo lees dat het kanker kan veroorzaken wil ik dat risico helemaal niet nemen. Dat wordt extra opletten, en ja ik heb ze nu vaak bij me in huis.
en ach het is ook maar 1 x in het half jaar.
Hondengek
Actief

Liesbeth schreef: Misschien kan je wat meer vertellen over de onzekerheid van je teef. Hoe zich dat uit ed.
Een trainer op een hondencursus is nog niet per definitie een deskundige. Als je hond echt gedragsproblemen heeft kan je beter een therapeut in de arm nemen.

Je vroeg of ik wat meer wilde vertellen over mijn hond haar onzekere gedrag.
Nou mijn hond weet niet hoe ze moet reageren als een andere hond te dicht bij haar komt. ze is dus erg onzeker. Daardoor valt ze erg uit naar andere honden. Niet echt bijten maar wel echt waarschuwen van blijf uit mijn buurt.

Maar ik merk wel ik zit nu anderhalf jaar met haar op cursus en het gedrag neemt wel wat af.

Mijn trainer heeft mij ook als advies gegeven om een soort van roedeltraining met haar te doen. Ik heb hier echter nooit van gehoord.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hondengek schreef:
Mijn trainer heeft mij ook als advies gegeven om een soort van roedeltraining met haar te doen. Ik heb hier echter nooit van gehoord.
Ik ben benieuwd wat deze trainer daar mee bedoelt :denken:
Vraag het hem eens? Een advies wat je niet kan opvolgen omdat je er nooit van hebt gehoord is nogal moeilijk :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hondengek schreef:en zij ziet dat heus wel, wat het beste voor mijn hond is want zij heeft er voor geleerd.
ja zo ken ik er wel meer maar die kwamen nog met zulke methoden dat zelfs ik accuut misselijk werd en per direct weg ben gegaan bij die gehoorzaamheidscursus.... :19:

als je ergens voor leert wil dat nog niet zeggen dat je er verstand van hebt en gebruikt in de juiste situaties
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

p@tty schreef:Dus als ik de antwoorden goed lees, dan zou mijn onderdanige teef, nu zo onderdanig moeten zijn dat het niet normaal meer is?? Of, zoals ik wel eens op andere sites, die tegen een castratie zijn, lees zou ze nu een heel dominante teef moeten zijn, en dan vooral tegenover andere teven.

tuurlijk er gebeurt helemaal niets met een hondenlichaam die hormonen heeft een hond ook helemaal voor niks... :19: Waarom onzinnig snijden in een gezond dier? We halen jou toch ook niet leeg om het maar te voorkomen, want als ooit als als als.... :roll: Vind dat altijd zo makkelijk neem dan lekker een reu maar blijf ook hier van z'n ballen af....
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

schotse collie schreef: een trainster hoeft het niet altijd teweten omdat zij er voor geleerd heeft :wink:
Daarbij hebben lang niet alle trainers bij hondenscholen ergens voor geleerd...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hondengek schreef:Ten eerste laat ik mijn hond niet steriliseren omdat ik op hondencursus zit en de trainer heeft gezegd, als ik het doe mijn hond zijn gedrag erger wordt dan het al is. (mijn hond kan niet goed met andere honden opschieten door onzekerheid.)
Veel teven worden juist zelfverzekerder als je ze laat stereliseren...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Waarom onzinnig snijden in een gezond dier? We halen jou toch ook niet leeg om het maar te voorkomen, want als ooit als als als.... :roll: Vind dat altijd zo makkelijk neem dan lekker een reu maar blijf ook hier van z'n ballen af....
Volgens mij zijn er zat vrouwen gestereliseerd of hebben ze hun baarmoeder laten verwijderen... Dat doen de meesten van die vrouwen toch ook voor hun eigen gemak?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
malinois schreef:Waarom onzinnig snijden in een gezond dier? We halen jou toch ook niet leeg om het maar te voorkomen, want als ooit als als als.... :roll: Vind dat altijd zo makkelijk neem dan lekker een reu maar blijf ook hier van z'n ballen af....
Volgens mij zijn er zat vrouwen gestereliseerd of hebben ze hun baarmoeder laten verwijderen... Dat doen de meesten van die vrouwen toch ook voor hun eigen gemak?
ik laat me toch echt niet leeghalen om te voorkomen dat ik eventueel iets ergens aan zou krijgen :neenee: en ik denk dat de meeste vrouwen die hun baarmoeder hebben laten verwijderen dat niet gedaan hebben om te voorkomen dat ze baarmoederkanker of iets dergelijks krijgen. :wink:

Diegene die ik ken hebben dat allemaal gedaan om medische redenen.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Scooby schreef:
ik laat me toch echt niet leeghalen om te voorkomen dat ik eventueel iets ergens aan zou krijgen :neenee: en ik denk dat de meeste vrouwen die hun baarmoeder hebben laten verwijderen dat niet gedaan hebben om te voorkomen dat ze baarmoederkanker of iets dergelijks krijgen. :wink:

Dat bedoel ik dus ook niet. Het gaat in dit topic toch ook om stereliseren om te voorkomen dat die teef zwanger wordt?! Nou, ik denk dat dat voor een heel aantal vrouwen een reden is om zich te laten stereliseren, hoor.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
malinois schreef:
Scooby schreef:

Dat bedoel ik dus ook niet. Het gaat in dit topic toch ook om stereliseren om te voorkomen dat die teef zwanger wordt?! Nou, ik denk dat dat voor een heel aantal vrouwen een reden is om zich te laten stereliseren, hoor.
nee dat denk ik eigenlijk niet persoonlijk.... :wink: ik denk dat die niet zo snel zoiets onherstelbaars doen. Er zijn tegenwoordig genoeg alternatieven om niet zwanger te worden.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Scooby schreef:
malinois schreef:
Scooby schreef: Volgens mij zijn er zat vrouwen gestereliseerd of hebben ze hun baarmoeder laten verwijderen... Dat doen de meesten van die vrouwen toch ook voor hun eigen gemak?

nee dat denk ik eigenlijk niet persoonlijk.... :wink: ik denk dat die niet zo snel zoiets onherstelbaars doen. Er zijn tegenwoordig genoeg alternatieven om niet zwanger te worden.
Ik weet wel zeker dat dat wel gebeurt. Vrouwen kiezen liever voor een sterelisatie dan om hun leven lang de Pil te slikken als ze zeker weten dat ze geen kinderen (meer) willen. Ik ken er in elk geval zat.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
malinois schreef:
Scooby schreef:
malinois schreef: ik laat me toch echt niet leeghalen om te voorkomen dat ik eventueel iets ergens aan zou krijgen :neenee: en ik denk dat de meeste vrouwen die hun baarmoeder hebben laten verwijderen dat niet gedaan hebben om te voorkomen dat ze baarmoederkanker of iets dergelijks krijgen. :wink:

Ik weet wel zeker dat dat wel gebeurt. Vrouwen kiezen liever voor een sterelisatie dan om hun leven lang de Pil te slikken als ze zeker weten dat ze geen kinderen (meer) willen. Ik ken er in elk geval zat.
tja het zal zeker wel gebeuren maar ik ken ze dus niet :wink: daarnaast zijn er zat alternatieven voor de pil inmiddels...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”