Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Probleemoplossende vaardigheden, vorming van jonge pups

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Probleemoplossende vaardigheden, vorming van jonge pups

Ongelezen bericht door laeken »

Verder zou je mij dolblij maken met de pup die op zijn reet gaat zitten en alles eens aankijkt. Ik hou van honden die niet overal hun neus insteken en meteen willen oplossen en doen. Die heb ik al. Dat is Guus. Bas is een doortrapte heks die net doet alsof ze niks snapt maar op zichzelf aangewezen de grootste haaibaai allertijden blijkt.
Ik vind een hondje dat met 8 weken op zijn gat gaat zitten als je hem in een wasmand zet dus echt heerlijk. Doe me die maar hoor. Beter dan een die gaat springen en weer een die gaat krijsen en dan de laatste die er als een houdini uitklimt. Allemaal leuk bij een ander maar ik wil de doos die op haar gat zit en mij aankijkt met een moet-dit?-zucht....-blik. :I:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Verder zou je mij dolblij maken met de pup die op zijn reet gaat zitten en alles eens aankijkt. Ik hou van honden die niet overal hun neus insteken en meteen willen oplossen en doen. Die heb ik al. Dat is Guus.
Dat pupje was Guus, daarom vonden we hem van begin af aan zo speciaal. Eerst denken, dan doen en alles in zijn eigen tempo.
Zus is zijn tegenpool. Haantje de voorste en een krijslel, maar wel altijd met een medestander.
Ze zijn echt geen spat veranderd sinds het prille begin.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Verder zou je mij dolblij maken met de pup die op zijn reet gaat zitten en alles eens aankijkt. Ik hou van honden die niet overal hun neus insteken en meteen willen oplossen en doen. Die heb ik al. Dat is Guus.
Dat pupje was Guus, daarom vonden we hem van begin af aan zo speciaal. Eerst denken, dan doen en alles in zijn eigen tempo.
Zus is zijn tegenpool. Haantje de voorste en een krijslel, maar wel altijd met een medestander.
Ze zijn echt geen spat veranderd sinds het prille begin.
Ik snap jouw honden bestand niet goed. Heb jij die Guus ook nog? Want dat was echt een mooi diertje. Dat was mijn favoriete pup. Zwart en lekker dik en stoïcijns.

Ik denk dat je als fokker niet veel kan doen als je goed met de pups bent. Ze zijn zoals ze zijn en goed is ruim goed genoeg.

Bas is zoals jouw Guus. Die gaat alles met de staart omhoog tegemoet maar zal nooit problemen maken of krijgen. Ze denkt even na en reageert dan goed.
Zoals het hoort en moet.

Guus is soms zoals Zus. Rent soms tever door en staat ineens oog in oog met honden die al zeiden...afstand kleine... :schrik: Hij springt ook iedereen die hem wil aaien likkend in het gezicht. Allemaal super ongeremd en eerst doen en dan denken. Soms is hij zo impulsief dat hij vergeet dat hij staat te kakken en loopt dan domweg poepend achter een blaadje aan of springt richting iets dat ritselt. Dan raakt hij in de war. Ik zie een muis maar er hangt een keutel uit mijn kont. En nu? :engel: :schrik: :LOL:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Ja, herkenbaar.

Guus is bij de fokker gebleven, die kon hem niet laten gaan.
We spreken eens per maand af om de pups lekker uit te laten razen. Vinden ze prachtig.
En zo zie ik hem gelukkig regelmatig, hij was ook mijn favoriet. Nog even dik en stoïcijns :lol1:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Afbeelding
Hier heb ik dus een filmpje van.. heb haar uiteindelijk maar geholpen.. Maar ze bleef proberen op de zelfde manier door dat hek heen te komen en werd nog narrig ook :LOL:
Ik gok zomaar dat ze in het nest ook zo was. Gewoon doen en niet denken.
En die andere honden zijn ook wel gestimuleerd in het nest, maar die zijn en waren ook weer heel anders in hun doen en laten. Dus het is wel goed als honden gestimuleerd worden, maar ergens denk ik dat bepaalde vaardigheden en met name gedragingen ook wel in de aard van het beestje zitten.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Vooral zelfvertrouwen stimuleren is denk ik belangrijk in het nest. Sommige pups hebben gewoon meer intellectuele potentie dan anderen :mrgreen:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Leuk voorbeeld. Zondag gooide de baas van Droef zijn vriend de bal per ongeluk in het water. Koud natuurlijk en tis daar hartstikke diep dus de honden gaan daar bij voorkeur het water niet in.

Liepen we te kloten met een stok, de een hield de ander vast want het is daar behoorlijk stijl ook. Droef was al 3 x oog rollend voorbij gekomen en bij de 4de keer legde hij zijn eigen bal neer en ging ons helpen, pure samenwerking op zijn eigen initiatief.
Zo heb ik ook wel eens een dame hier uit de sloot gevist samen met Droef. Ze was weg gegleden tijdens het pakken van een bal en stond met haar laarzen in de sloot maar kwam er niet meer uit. Dus ze gooide haar riem zodat ik haar omhoog kon trekken. Ik had mijn stuitje gekneusd(door die zelfde Droef :hmmm: ) dus het lukte niet helemaal. Droef kwam er bij want dat ging niet goed volgens hem. Riem aan hem gegeven en hij heeft geholpen met haar het water uit te trekken.

Hekken en deuren kan hij ook gewoon openen, zonder dat het aangeleerd is. Hij hou er wel van dat zelfstandige. Niet altijd handig, maar wel leuk.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”