Leuk voorbeeld. Zondag gooide de baas van Droef zijn vriend de bal per ongeluk in het water. Koud natuurlijk en tis daar hartstikke diep dus de honden gaan daar bij voorkeur het water niet in.
Liepen we te kloten met een stok, de een hield de ander vast want het is daar behoorlijk stijl ook. Droef was al 3 x oog rollend voorbij gekomen en bij de 4de keer legde hij zijn eigen bal neer en ging ons helpen, pure samenwerking op zijn eigen initiatief.
Zo heb ik ook wel eens een dame hier uit de sloot gevist samen met Droef. Ze was weg gegleden tijdens het pakken van een bal en stond met haar laarzen in de sloot maar kwam er niet meer uit. Dus ze gooide haar riem zodat ik haar omhoog kon trekken. Ik had mijn stuitje gekneusd(door die zelfde Droef

) dus het lukte niet helemaal. Droef kwam er bij want dat ging niet goed volgens hem. Riem aan hem gegeven en hij heeft geholpen met haar het water uit te trekken.
Hekken en deuren kan hij ook gewoon openen, zonder dat het aangeleerd is. Hij hou er wel van dat zelfstandige. Niet altijd handig, maar wel leuk.