Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het kan soms raar lopen...dit is Minttu

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5

Re: Het kan soms raar lopen...dit is Minttu

Ongelezen bericht door Nevache »

Dan moet het kennelijk gewoon zo zijn :wink:
Fijn voor Minttu dat ze weer bij jou terecht kan!
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Soms moet het zo zijn, heel veel geluk met haar
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Veel geluk met Minttu! En als tollerfokker gaan hier juist de alarmbellen af als er vooraf al een hele loopbaan is uitgestippeld
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Nou, je vat het nog best kort samen zo :mrgreen: . Dit is echt zo’n typisch gevalletje van ‘het móet echt zo zijn.’ Veel geluk samen, in alle opties kwam ze als een boemerang bij je terug, ze hoort gewoon bij jullie. Nu lekker genieten en een ritme vinden met z’n allen :I:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gefeliciteerd met je pup!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Is ze niet inmiddels al oud genoeg voor Shibby? :lol1:

Jammer. Ik had ook zo'n voorgevoel toen de vorige baasjes van Tux vroegen of ze me even konden bellen terwijl ze op vakantie waren. Het moest zo zijn, nu zit ze 100x beter nog. Leuk dat we haar kunnen volgen ;)
Maeve
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:Puur benieuwd. Wat is de correlatie tussen terugkomen en blijven?
Je had toch redenen om haar niet aan te houden?

Blij wordt je er toch wel mee maar dat geld voor de twaalfde en de zestiende ook.
Maar waarom vorige week niet en nu wel?
De redenen om haar niet te houden hadden vooral met mijn wensen te maken :wink: Of ik drie jonge Tollers voldoende beweging en training kan geven om ze tevreden te houden geloof ik wel, dat was toen het punt ook niet. Ik vind het alleen niet ideaal, want ik heb graag meer tijd/energie voor minder honden, zodat je er ook meer uit kan halen qua niveau waarop je wil werken. Alleen dat ze nu terugkwam baal ik echt van, het is een gevoelige leeftijd waarin je de toekomst maakt of breekt zeg maar. En eigenlijk heeft ze dus al een hele tijd te weinig vastigheid gehad. Ik heb heus aan haar gewerkt toen ze hier nog was, maar met in m'n achterhoofd dat ze niet zal blijven. Toen gingen haar volgende eigenaren met haar aan de slag, maar die gingen na een paar dagen ook twijfelen of ze moest blijven. En uiteindelijk was het antwoord nee. Dat vind ik vervelend voor het hondje, en op die voet wil ik niet verder gaan. Ik heb momenteel niemand die ik persoonlijk echt goed ken die haar zou willen, en waar ik op dit moment het vertrouwen in heb. Dat vertrouwen had ik in het vorige stel, ze waren doorverwezen door verschillende fokkers die ook zeker niet gemakzuchtig omgaan met waar hun pups naartoe gaan. Die staan allemaal net zo perplex als ik trouwens. Maar goed, het alternatief is dus dat ik haar weer op een zelfde manier plaats. Via iemand die eenmalig op kennismaking is geweest bij een andere fokker en die had daar een goed gevoel bij. Dat sluit voor mij niet uit dat ze weer terugkomt, en dat zou ik écht heel naar vinden. Ik kan je vertellen dat ik na het telefoontje van gister al beroerd heb geslapen :oeps: Dus nee, ik heb mezelf voorgehouden om te handelen in haar belang en dat is op dit moment dat ze blijft.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Maeve schreef:
Cleva schreef:Puur benieuwd. Wat is de correlatie tussen terugkomen en blijven?
Je had toch redenen om haar niet aan te houden?

Blij wordt je er toch wel mee maar dat geld voor de twaalfde en de zestiende ook.
Maar waarom vorige week niet en nu wel?
De redenen om haar niet te houden hadden vooral met mijn wensen te maken :wink: Of ik drie jonge Tollers voldoende beweging en training kan geven om ze tevreden te houden geloof ik wel, dat was toen het punt ook niet. Ik vind het alleen niet ideaal, want ik heb graag meer tijd/energie voor minder honden, zodat je er ook meer uit kan halen qua niveau waarop je wil werken. Alleen dat ze nu terugkwam baal ik echt van, het is een gevoelige leeftijd waarin je de toekomst maakt of breekt zeg maar. En eigenlijk heeft ze dus al een hele tijd te weinig vastigheid gehad. Ik heb heus aan haar gewerkt toen ze hier nog was, maar met in m'n achterhoofd dat ze niet zal blijven. Toen gingen haar volgende eigenaren met haar aan de slag, maar die gingen na een paar dagen ook twijfelen of ze moest blijven. En uiteindelijk was het antwoord nee. Dat vind ik vervelend voor het hondje, en op die voet wil ik niet verder gaan. Ik heb momenteel niemand die ik persoonlijk echt goed ken die haar zou willen, en waar ik op dit moment het vertrouwen in heb. Dat vertrouwen had ik in het vorige stel, ze waren doorverwezen door verschillende fokkers die ook zeker niet gemakzuchtig omgaan met waar hun pups naartoe gaan. Die staan allemaal net zo perplex als ik trouwens. Maar goed, het alternatief is dus dat ik haar weer op een zelfde manier plaats. Via iemand die eenmalig op kennismaking is geweest bij een andere fokker en die had daar een goed gevoel bij. Dat sluit voor mij niet uit dat ze weer terugkomt, en dat zou ik écht heel naar vinden. Ik kan je vertellen dat ik na het telefoontje van gister al beroerd heb geslapen :oeps: Dus nee, ik heb mezelf voorgehouden om te handelen in haar belang en dat is op dit moment dat ze blijft.

Helder verhaal. Kan ik volgen.

Als Mira haar pups krijgt kan ik er ook wel een of twee houden als ik er geen goede plekken voor heb.
Dat heb ik liever dan gezeur met een hond die elders niet goed woont.
Maar ik zou er ook van balen. Misschien niet terecht maar een hond meer of minder maakt hier wel uit. Niet voor de aandacht. Daar is inderdaad gewoon geen schaarste aan maar meer haar, meer riemen, weer zo'n onzindelijk beest in huis.
Het zou me niet weerhouden maar heb ik dat aan mijn fiets?
Ja, dat zeg je goed hoor. Het is ergens wel dubbel, want ik had liever gehad dat ze daar met haar kontje in de boter was gevallen :wink: Maar dat is niet zo, en als ik het dan relativeer: ik had anders over +- 2 jaar een pup willen houden, die planning schuift dan nogal op. En als je toch een pup wil houden, is dit wel de topper. Het is gewoon echt een heel leuk hondje qua karakter, en dat vind ik niet van alle pups zeg maar :mrgreen: Sommigen zijn hier geboren en zijn me heel dierbaar, maar passen bij een ander. Minttu past gelukkig bij mij, en in z'n algemeenheid als rasvertegenwoordiger vind ik haar ook top. Geen onzekere zenuwpees maar heel stabiel, mensgericht en open zonder dat het saai wordt :wink: Dus welja, het is even schakelen maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit gaat lukken.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

under the red sky schreef:Veel geluk met Minttu! En als tollerfokker gaan hier juist de alarmbellen af als er vooraf al een hele loopbaan is uitgestippeld Afbeelding
:mrgreen: Precies. Ik hoor het iedereen al zeggen "En wat nou als je hond dat allemaal helemaal niet leuk vindt?!" :LOL: Nee, ik twijfel echt niet aan de goede intenties van deze mensen. Ze zijn niet voor niets door de ballotage gekomen bij verschillende fokkers :wink: Waar het nu mis ging begrijp ik nog steeds niet helemaal, maar ik ben wel overtuigd dat zij zich er ook op verkeken hebben..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Super knap hondje.
Het is gevaarlijk, dat fokken :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

fijn dat ze dan toch op een permanente plek is gekomen :engel: home sweet home, nooit weggeweest zeg maar, heel even logeren .. komt helemaal goed , zo`n prul groeit mee met de roedel
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Mintu is prachtig :I:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik vind het een plaatje van een pup. En nu zit ze in elk geval goed :ok:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik ben er helemaal blij van, Zipfizz terug. :I: Vanaf het begin vond ik haar al de leukste en als de fokker zijnde had ik haar sowieso gehouden.
Succes met het viertal, Manon! Het gaat je zeker lukken!
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Maeve schreef:
under the red sky schreef:Veel geluk met Minttu! En als tollerfokker gaan hier juist de alarmbellen af als er vooraf al een hele loopbaan is uitgestippeld Afbeelding
:mrgreen: Precies. Ik hoor het iedereen al zeggen "En wat nou als je hond dat allemaal helemaal niet leuk vindt?!" :LOL: Nee, ik twijfel echt niet aan de goede intenties van deze mensen. Ze zijn niet voor niets door de ballotage gekomen bij verschillende fokkers :wink: Waar het nu mis ging begrijp ik nog steeds niet helemaal, maar ik ben wel overtuigd dat zij zich er ook op verkeken hebben..
Soms kom je pas veel later achter de echte reden. We hebben Luna teruggekregen toen ze 5 maanden was. Zou onhandelbaar en dominant zijn. Bijna een jaar later kregen we te horen dat mevrouw in een heftige burnout was beland en een pup te veel was. Alle begrip voor natuurlijk maar had dat gewoon gelijk gezegd.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Prachtkoppie heeft ze, veel geluk met haar.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

under the red sky schreef:
Maeve schreef:
Soms kom je pas veel later achter de echte reden. We hebben Luna teruggekregen toen ze 5 maanden was. Zou onhandelbaar en dominant zijn. Bijna een jaar later kregen we te horen dat mevrouw in een heftige burnout was beland en een pup te veel was. Alle begrip voor natuurlijk maar had dat gewoon gelijk gezegd.
Weet ik niet. Hun kijk op het hondje en persoonlijke omstandigheden interesseren me alleen als het hondje daar nog is en ik desgewenst ondersteuning kan geven op welke manier dan ook.
Als de beslissing al genomen is maakt het voor mij niet meer uit.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Gefeliciteerd met je boomerang dan maar :mrgreen: ze is wel enig om te zien hoor. Ik dacht dat mensen dik in de rij zouden staan voor Tollerpups maar zo zie je maar weer dat het vinden van geschikte mensen in de praktijk dan toch tegen kan vallen. Fijn dat ze nou lekker bij jou zit.
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Ze is weer thuis, daar waar ze hoort :ok:
Ik vind haar ook prachtig :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Gefeliciteerd met je boomerang dan maar :mrgreen: ze is wel enig om te zien hoor. Ik dacht dat mensen dik in de rij zouden staan voor Tollerpups maar zo zie je maar weer dat het vinden van geschikte mensen in de praktijk dan toch tegen kan vallen. Fijn dat ze nou lekker bij jou zit.
Nou ja, dat is ook zo. Ik heb tientallen aanvragen gehad voor haar. Maar met de stijgende populariteit zijn dat nu overwegend mensen die geen idee hebben waar ze aan beginnen :oeps: Dus ja, serieuze aanvragen zijn wel schaars.
Sigrid & Atka
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een husky

Ongelezen bericht door Sigrid & Atka »

Wat een leukerd :I:
Veel plezier met haar!
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Welkom terug Minttu! Heel veel geluk met haar! :I:
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Wat een dikke mazzelaar is Minttu:)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik ben jaloers op je :wink:
Wat een heerlijk meisje! Veel geluk samen.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Heel veel geluk met haar.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Toeval bestaat niet volgens mij, fijn dat Minttu nu thuis is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”