Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het kan soms raar lopen...dit is Minttu

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Het kan soms raar lopen...dit is Minttu

Ongelezen bericht door Maeve »

Afgelopen juni werd Bizzy's nest van 5 pups geboren. Of nouja, in eerste instantie dacht ik dat ze een viertal had gekregen. Na de geboorte van 4 pups werd Bizzy rustig, begon haar pups te poetsen en alles wees erop dat ze klaar was. Dus de werpkist verschoond en we maakten ons klaar voor de nacht. Terwijl ik m'n tanden stond te poetsen hoor ik Biz een enorme gil geven :80: Daarop ren ik naar de werpkist en tel...vijf pupjes :mrgreen: Een laatste, donkerrood meisje werd uren na de rest nog geboren, gezond en wel.

Alle pups hadden al direct een baasje, voor dit nest had iedereen die uiteindelijk aan bod kwam lang gewacht, minstens 9 maanden wel. Het zat helemaal goed, want stuk voor stuk hadden ze leuke plannen voor hun toekomstige pup. De schok was dan ook best groot toen ik werd gebeld toen de pups ruim 6 weken waren. Een huilende vrouw aan de lijn die met pijn in haar hart moest bekennen dat een pup voor hen gewoon echt niet uit kwam nu, vanwege medische problemen binnen het gezin. Vreselijk, maar ze hadden wel gelijk dat een pup nu niet past. En dus ging ik op zoek naar een ander thuis voor één van de teefjes. Ik had na de geboorte wat mensen moeten teleurstellen omdat er te weinig pups waren, maar die waren inmiddels allemaal voorzien. Ofwel ze hadden inmiddels een Tollerpup van een andere fokker, of ze waren voor een ander ras gegaan. En ook van de zogenaamde reservelijst viel iedereen af, om verschillende redenen. Een stel moest nee zeggen omdat hun volwassen Toller precies die week z'n kruisbanden scheurde en lang moet revalideren, weer een andere had zojuist te horen gekregen dat één van hun honden botkanker blijkt te hebben, dan nog één waarbij verhuisplannen roet in het eten gooien. Het was verbazingwekkend hoe veel pech en slechte timing er aan te pas kwam :80: Na de puppytest met 7 weken volgde de verdeling van de pups, en ik had me voorgehouden om de pups te plaatsen bij het gezin dat nu ideaal voor ze was, en dan te bekijken welke er "over" zou blijven, om daar vervolgens een nieuw, passend gezin bij te vinden. En uiteraard was het kleine, donkerrode Zipfizz die ik niet kon plaatsen bij de gezinnen die ik al had. Ze was wat pittiger dan de rest in de zin van werklust, en geen van allen hadden dezelfde ambities als ik bij haar vond passen.

Na wat rondvragen kwam ik voor 2 weken geleden in contact met een stel dat was doorverwezen door een collegafokker. Ze klonken precies als dat wat kleine Zipfizz nodig had: veel tijd en energie voor de hond en de wil om er mee aan de slag te gaan in de hondensport. Welke sport wisten ze nog niet, maar samenwerking stond voorop :ok: Na een kennismaking bleek het ook te klikken tussen hen en de pup, het hele beeld klopte gewoon. Ze waren voorbereid op een pup, want al met al waren ze ook al ruim een jaar aan het wachten, waarbij ze bij andere fokkers steeds net pech hadden gehad. Hun geplande vakantie werd met liefde geannuleerd voor de komst van een pup, de puppycursus werd geregeld en iedereen was er klaar voor. Precies een week geleden verhuisde ze, op de leeftijd van 10.5 week. Ze was ondertussen al een heel eind omdat ze iets langer is gebleven dan haar nestgenootjes. De zindelijkheidstraining ging goed, ze liep al keurig mee aan een riem, kon al even alleen blijven, sliep de nachten door etc. De eerste berichten waren dan ook positief, ze deed het heel goed!

Tot ik gister een appje kreeg van haar nieuwe eigenaar. Wederom positieve berichten, en de vraag of ze me 's avonds even kon bellen. Ik had er een raar gevoel over, maar vertelde mezelf dat ik niet zo moeilijk moest doen, gewoon even wat vragen van een nieuwbakken puppy-eigenaar, want alles gaat super verder! Maar niet dus..ik nam de telefoon op en sprak een geëmotioneerde puppybaas. Na wat doorvragen bleek het niet het gebruikelijke gevoel dat pups je soms wel geven, omdat pups in huis heus niet altijd leuk zijn :wink: Het gevoel was er niet (meer), en ze zag het niet voor zich om de komende +- 13 jaar voor een hond te zorgen, laat staan zo intensief als ze van plan was. En zo gebeurde het dat Zipfizz vanmiddag, na precies een week, weer hier de drempel over liep. Met alle spullen waar ze mee was vertrokken en meer, want er is echt de intentie geweest om goed en lang voor haar te zorgen. Ze werd hier gelukkig echt binnen enkele seconden weer opgenomen in de roedel. Bizzy begon haar direct van top tot teen te poetsen en de andere twee stonden er ook geïnteresseerd omheen te dansen :wink:

En nu...nu blijft ze toch. Ondanks dat ik 4 honden echt veel vind. Ik heb mezelf voorgenomen om altijd te handelen in het belang van de pup. Ze werd geplaatst omdat ik overtuigd was dat ze het daar beter zou hebben dan hier, dat ze daar meer tijd en aandacht voor haar zouden hebben. Dat blijkt niet zo te zijn, en er zit een limiet aan hoe vaak ik een hond wil laten verhuizen. Dus ze blijft, ze past naadloos in de roedel hier, en dan heb ik zelf in de hand dat het goed met haar gaat :wink:

Daar hoort nog wel een laatste naamsverandering bij. Zipfizz/Zippy bekt niet lekker in combinatie met Bizzy, dus het wordt nu heel iets anders: Minttu.

Net thuis, weer even in de roedel voegen :wink:
Afbeelding

Lief Minttu-meisje..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Het kan soms raar lopen...dit is Minttu

Ongelezen bericht door crutz »

Welkom terug Minttu
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Gek maar toen ik vorige week las 'ze willen graag een hondensport doen maar weten nog niet welke' kreeg ik al een voorgevoel. Ik ben niet verbaasd.
Gek eigenlijk. En blij voor pup en voor jou!
En eens met Nanna.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

*Esther schreef:Gek maar toen ik vorige week las 'ze willen graag een hondensport doen maar weten nog niet welke' kreeg ik al een voorgevoel. Ik ben niet verbaasd.
En eens met Nanna.
Op moment ook zo’n aanvraag, willen sporten maar nog geen doel. Gezin met tieners en eerste herder wordt het. Denk dat m’n vragen te lastig werden want al paar dagen geen reactie op m’n laatste mail. Die zonder al een doel vallen meestal af
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

He hoe kan zo'n schatje nou terugkomen? Nou ja jouw geluk. Geniet van haar.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Veel plezier met je pup dan maar :mrgreen:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Wat een ontzettend gaaf koppie heeft ze zeg!
Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Die hoort dus gewoon bij jou! :mrgreen:
Wat een mooi snuitje, echt een meisje :I:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

De kleur is ook heel mooi soms lopen dingen zoals ze lopen en dat is goed ze is al heel speciaal als laatste geboren omdat ze vast bij je zal horen
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Heel veel geluk met haar gewenst!

Ik heb anders ook aangegeven te willen gaan sporten met zazoe maar ook nog niet een plan wat het gaat worden hoor. Afhankelijk van wat hij leuk vindt wordt die keuze gemaakt. Dat zij het nog niet wisten zegt mij niets over de intenties.

Dat het ze zwaar valt snap ik nu we na 10 jaar weer een pup, zelfs een behoorlijk slimme, hebben ook best.
Maar jammer dat ze niet verder kunnen kijken dat het een maatje voor het leven wordt.
Ik vind het ook heerlijk om te zien hoe de pup hier iedere dag weer ook bijleert en groeit.
Astrid en Indra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond

Ongelezen bericht door Astrid en Indra »

Minttu is weer thuis, van harte met je nieuwe gezinslid. Wat een prachtig meisje :I:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

gelukkig is ze nu bij jou terug, veel plezier met haar, pracht van een pup trouwens,
ik blijf mij verbazen, hoe weinig mensen zich voorbereiden en nadenken over het nemen van een pup.
kan me niet voorstellen dat je in 1 week opeens geen zin meer hebt in een pup, maar goed, ik zal wel bijzonder zijn
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Er komt bij mij in de toekomst ook weer een pup.

Dat ik daar actief mee aan de gang ga is behoorlijk zeker. Maar wat die activiteit inhoud kan ik nu ook nog niet zeggen.
Habibi deed het leuk in de obedience, en voor de lol deden we wel eens agility mee. (Best redelijk overigens)

We zijn ooit wezen kijken bij reddingswerk, hebben gekeken bij speurwerk.
Dat viel beide om verschillende redenen af, op dat moment en met Habibi.

Maar kan maar zo zijn dat ik dat met een toekomstige pup wel wil, of nog wat anders.

Dus nog niet weten welke sport wil niet per se zeggen dat ze niet serieus zijn.
Het zou mijn antwoord geweest kunnen zijn. En ik ben beslist serieus als ik voor een pup ga!

Maar eigenlijk vind ik het wel gewoon heel gaaf dat dit bijzondere pupje terugkomt!

En ik zou het leuk vinden om te volgen hoe ze het gaat doen.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Tja, sommige pups hebben geen geluk, kwa plaatsing. Wat helemaal niks met de hond in kwestie heeft te maken.
Het zegt duidelijk ook niks, of mensen " goed voorbereid" ,lijken te zijn. Als het je eerste hond is, lijkt het wel zo, dat hoe meer ze "voorbereid" zijn, hoe meer het tegenvalt.
Hoor in ieder geval veel van zulke verhalen.

Het is een prachtige pup :lol1: veel plezier met haar :ok:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

crutz schreef:
*Esther schreef:Gek maar toen ik vorige week las 'ze willen graag een hondensport doen maar weten nog niet welke' kreeg ik al een voorgevoel. Ik ben niet verbaasd.
En eens met Nanna.
Op moment ook zo’n aanvraag, willen sporten maar nog geen doel. Gezin met tieners en eerste herder wordt het. Denk dat m’n vragen te lastig werden want al paar dagen geen reactie op m’n laatste mail. Die zonder al een doel vallen meestal af
Het is binnen ons ras eigenlijk heel normaal. Mensen zoeken een actieve hond, en gaandeweg blijkt dan wat baas en hond het leukst vinden om te doen. Ik zie het vaker dan mensen die al heel zeker weten wat ze willen. Dus nee, dat was in dit geval niet het probleem. Wat het wel was is me nog steeds een raadsel :19: Ze hebben zich echt goed voorbereid, maar uiteindelijk is theorie anders dan praktijk denk ik.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Frootje schreef:Wat zonde. Het is een heel leuk hondje. Maar ach, nu heb jij er plezier van en kunnen wij nog foto's bekijken ook. :tongue:

Ik herken dat gevoel op zich wel. Ik heb spijt gehad als een malle nadat Froo bij mij kwam. Zeker twee weken, en de eerste was het ergste. Ik vond het echt ineens totaal niet leuk meer en vroeg me af waarom ik er ooit voor had gekozen, want zo makkelijk ging het allemaal niet en ik vond het ook maar wat om verantwoordelijk te zijn voor zo'n klein beestje. Ik heb ook overwogen Froo terug te brengen, ik ben blij dat ik me er niet door heb laten leiden. Met een beetje aanmoediging van familie en van de stichting, zijn wij er wel gewoon doorheen gekomen. Maar het gevoel kan ik me nog erg goed voor de geest halen. Het kan wel ineens heel overweldigend zijn allemaal. :oeps:
Ja, mensen onderschatten vaak, dat een puppie bijna net zo is als een mensenbaby, je bent er in het begin gewoon continu mee bezig, s'nachts eruit enz. Zindelijkheid training, ofwel heel vaak pup naar buiten. Pup entertainen etc.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik heb ook bij elke pup in wanhoop uitgeroepen waar ben ik aan begonnen, ik kan dit helemaal niet. Gelukkig dat ik hier altijd weer tips kreeg en een hart onder de riem zodat ik weer nieuwe moed had.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Voor de tweede keer van harte met je pup :cheer:
Wel met een omweg, maar je zult vast even veel van haar gaan genieten.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

En eens met Nanna.
Nou ja, als ik een hond neem weet ik ook nog niet wat voor sport ik ermee ga doen. Ik kijk gaandeweg wat er bij de hond en mij past. Dus zo vreemd vind ik dat niet.

Heel sneu dat het zo gelopen is met Minttu, maar stiekem ben ik er heel blij om, nu kan ik haar blijven volgen :cheer:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:
crutz schreef:
En eens met Nanna.
Het is binnen ons ras eigenlijk heel normaal. Mensen zoeken een actieve hond, en gaandeweg blijkt dan wat baas en hond het leukst vinden om te doen. Ik zie het vaker dan mensen die al heel zeker weten wat ze willen. Dus nee, dat was in dit geval niet het probleem. Wat het wel was is me nog steeds een raadsel :19: Ze hebben zich echt goed voorbereid, maar uiteindelijk is theorie anders dan praktijk denk ik.
Het is denk ik zeker ras afhankelijk of dat al iets zegt of niet ;)

Idd theorie en praktijk scheelt behoorlijk. Ooit kopers gehad die bewust gewacht hebben tot de jongste 5 was en al een jaar op school zat. Diverse fokkers bezocht, hondenschool aangemeld etc echt voorbereid. Maar mevrouw verviel net als bij de laatste vd kinderen in een postnatale depressie (die ze gelukkig herkende) dus ja, eigen gezondheid gaat voor en pup kwam terug
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Gefeliciteerd met beeldschone Minttu :cheer:
Afbeelding
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Ik vind haar zo leuk! Heel veel plezier met haar!
Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Nou ja zeg, hun pech dan maar. Heel veel geluk met Minttu. :I:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Wat een mooi pupje! Gefeliciteerd!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat een geweldig hondje om te zien. Dat wordt lekker aan de bak gaan straks qua trainen :wink:
Heel veel geluk en plezier met Minttu :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Ligt het aan mij of mensen tegenwoordig steeds verwender en zeikstraleriger?
Nou ja, het heeft zo moeten zijn dat ze blijft, denk ik maar zo ;-)
Wat noem jij tegenwoordig?

Ik ben op vrijwel identieke manier aan Ita gekomen ruim 11 jaar geleden.
Alleen was zij na 1 dag al terug :mrgreen:

Maeve, heel veel plezier en succes met deze kleine. :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat een waanzinnig leuke pup, Minttu.

Fijn dat ze dan in jouw roedel kan blijven. Zal best druk zijn, maar tjonge, wat een leukerd. :I: :I:
Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

Wat een plaatje zeg :I:
Het heeft zo moeten zijn, dat is wel duidelijk. Heel veel plezier met deze dame!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat een mooi hondje.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Het is wel echt een heel mooi kopje, ik moet zeggen dat ik haar het mooiste koppie van al jouw honden vind hebben, for now! Gefeliciteerd met Blafbek Vier ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”