Fijn voor Minttu dat ze weer bij jou terecht kan!
Moderator: moderatorteam
De redenen om haar niet te houden hadden vooral met mijn wensen te makenCleva schreef:Puur benieuwd. Wat is de correlatie tussen terugkomen en blijven?
Je had toch redenen om haar niet aan te houden?
Blij wordt je er toch wel mee maar dat geld voor de twaalfde en de zestiende ook.
Maar waarom vorige week niet en nu wel?
Ja, dat zeg je goed hoor. Het is ergens wel dubbel, want ik had liever gehad dat ze daar met haar kontje in de boter was gevallenCleva schreef:Maeve schreef:De redenen om haar niet te houden hadden vooral met mijn wensen te makenCleva schreef:Puur benieuwd. Wat is de correlatie tussen terugkomen en blijven?
Je had toch redenen om haar niet aan te houden?
Blij wordt je er toch wel mee maar dat geld voor de twaalfde en de zestiende ook.
Maar waarom vorige week niet en nu wel?Of ik drie jonge Tollers voldoende beweging en training kan geven om ze tevreden te houden geloof ik wel, dat was toen het punt ook niet. Ik vind het alleen niet ideaal, want ik heb graag meer tijd/energie voor minder honden, zodat je er ook meer uit kan halen qua niveau waarop je wil werken. Alleen dat ze nu terugkwam baal ik echt van, het is een gevoelige leeftijd waarin je de toekomst maakt of breekt zeg maar. En eigenlijk heeft ze dus al een hele tijd te weinig vastigheid gehad. Ik heb heus aan haar gewerkt toen ze hier nog was, maar met in m'n achterhoofd dat ze niet zal blijven. Toen gingen haar volgende eigenaren met haar aan de slag, maar die gingen na een paar dagen ook twijfelen of ze moest blijven. En uiteindelijk was het antwoord nee. Dat vind ik vervelend voor het hondje, en op die voet wil ik niet verder gaan. Ik heb momenteel niemand die ik persoonlijk echt goed ken die haar zou willen, en waar ik op dit moment het vertrouwen in heb. Dat vertrouwen had ik in het vorige stel, ze waren doorverwezen door verschillende fokkers die ook zeker niet gemakzuchtig omgaan met waar hun pups naartoe gaan. Die staan allemaal net zo perplex als ik trouwens. Maar goed, het alternatief is dus dat ik haar weer op een zelfde manier plaats. Via iemand die eenmalig op kennismaking is geweest bij een andere fokker en die had daar een goed gevoel bij. Dat sluit voor mij niet uit dat ze weer terugkomt, en dat zou ik écht heel naar vinden. Ik kan je vertellen dat ik na het telefoontje van gister al beroerd heb geslapen
Dus nee, ik heb mezelf voorgehouden om te handelen in haar belang en dat is op dit moment dat ze blijft.
Helder verhaal. Kan ik volgen.
Als Mira haar pups krijgt kan ik er ook wel een of twee houden als ik er geen goede plekken voor heb.
Dat heb ik liever dan gezeur met een hond die elders niet goed woont.
Maar ik zou er ook van balen. Misschien niet terecht maar een hond meer of minder maakt hier wel uit. Niet voor de aandacht. Daar is inderdaad gewoon geen schaarste aan maar meer haar, meer riemen, weer zo'n onzindelijk beest in huis.
Het zou me niet weerhouden maar heb ik dat aan mijn fiets?
under the red sky schreef:Veel geluk met Minttu! En als tollerfokker gaan hier juist de alarmbellen af als er vooraf al een hele loopbaan is uitgestippeld
Soms kom je pas veel later achter de echte reden. We hebben Luna teruggekregen toen ze 5 maanden was. Zou onhandelbaar en dominant zijn. Bijna een jaar later kregen we te horen dat mevrouw in een heftige burnout was beland en een pup te veel was. Alle begrip voor natuurlijk maar had dat gewoon gelijk gezegd.Maeve schreef:under the red sky schreef:Veel geluk met Minttu! En als tollerfokker gaan hier juist de alarmbellen af als er vooraf al een hele loopbaan is uitgestippeldPrecies. Ik hoor het iedereen al zeggen "En wat nou als je hond dat allemaal helemaal niet leuk vindt?!"
Nee, ik twijfel echt niet aan de goede intenties van deze mensen. Ze zijn niet voor niets door de ballotage gekomen bij verschillende fokkers
Waar het nu mis ging begrijp ik nog steeds niet helemaal, maar ik ben wel overtuigd dat zij zich er ook op verkeken hebben..
Weet ik niet. Hun kijk op het hondje en persoonlijke omstandigheden interesseren me alleen als het hondje daar nog is en ik desgewenst ondersteuning kan geven op welke manier dan ook.under the red sky schreef:Soms kom je pas veel later achter de echte reden. We hebben Luna teruggekregen toen ze 5 maanden was. Zou onhandelbaar en dominant zijn. Bijna een jaar later kregen we te horen dat mevrouw in een heftige burnout was beland en een pup te veel was. Alle begrip voor natuurlijk maar had dat gewoon gelijk gezegd.Maeve schreef:under the red sky schreef:Veel geluk met Minttu! En als tollerfokker gaan hier juist de alarmbellen af als er vooraf al een hele loopbaan is uitgestippeldPrecies. Ik hoor het iedereen al zeggen "En wat nou als je hond dat allemaal helemaal niet leuk vindt?!"
Nee, ik twijfel echt niet aan de goede intenties van deze mensen. Ze zijn niet voor niets door de ballotage gekomen bij verschillende fokkers
Waar het nu mis ging begrijp ik nog steeds niet helemaal, maar ik ben wel overtuigd dat zij zich er ook op verkeken hebben..
Nou ja, dat is ook zo. Ik heb tientallen aanvragen gehad voor haar. Maar met de stijgende populariteit zijn dat nu overwegend mensen die geen idee hebben waar ze aan beginnenLothian schreef:Gefeliciteerd met je boomerang dan maarze is wel enig om te zien hoor. Ik dacht dat mensen dik in de rij zouden staan voor Tollerpups maar zo zie je maar weer dat het vinden van geschikte mensen in de praktijk dan toch tegen kan vallen. Fijn dat ze nou lekker bij jou zit.