Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wessel,mijn friese vriendje..

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Wessel,mijn friese vriendje..

Ongelezen bericht door Pemba »

Easy_Rider schreef:Mooie Fries hoor.
Maar staat hij altijd achter zo'n slechte omheining in de weide?
Waar slaat dit nou weer op?
Ze zal zelf wel weten dat haar paarden netjes achter de omheining blijven.
Afbeelding
snuffel11
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Ik vind hem prachtig :I:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Echt een schitterend paard :I: en een prima omheining toch? :S
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

:U: ja er moeten inmiddels wel wat palen tussen gezet worden maar gevaarlijk dat zie ik niet zo...

ben het er wel mee eens dat het voor het zicht strakker en netter moet worden,maar dat staat op de agenda,als het goed is en alles meezit gaan we flink opknappen deze zomer :) ( de bak en alle palen nalopen en alles weer netjes maken...)
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Vergeleken met de fries die bij ons loopt is hij fors. Maar of hij te vet is kan ik niet zeggen van een foto.

Ik vind het een prachtig dier!

Ik denk ook dat de reacties op bokt waren? Er zitten daar veel mensen die een ander het geluk niet gunnen.
Afbeelding
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

l
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Hij is prachtig :I: :I:
Ik vind dit type fries zoveel mooier dan de slankere/elegantere versie die je tegenwoordig steeds meer ziet.
Dit is een echte fries voor mij. :E:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

GrethavW schreef:Hij is prachtig :I: :I:
Ik vind dit type fries zoveel mooier dan de slankere/elegantere versie die je tegenwoordig steeds meer ziet.
Ja he, ik houd ook van mooie ronde billen. Ik zag laatst een docu over Friezen en ik vond er een hoop heel iel.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Gollum schreef:
GrethavW schreef:Hij is prachtig :I: :I:
Ja he, ik houd ook van mooie ronde billen. Ik zag laatst een docu over Friezen en ik vond er een hoop heel iel.
Ja, zo jammer.
Afbeelding
Kimmie

nou dat had ik laatst ook,had iemand een topic geopend met een heel mooi elegant zwart paard,keurig getrokken manen,geen sokken,dacht echt "mooie kwpn-er"

tot iemand een opmerking maakte dat je zo er niets van zag dat het een fries was...

zat echt zo:
:80: :hmmm:

ik ben dan toch meer van de zware friezenkant geloof ik...hou wel van zo'n tank :D
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik vind hem niet te dik, fors is hij wel. Dat is ook niet raar met die enorme hengstennek en dat hij het barokke type is.
Die iele dingen van de laatste jaren vind ik echt niet mooi.
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Prachtig paard, enne gewoon hier op hf foto's blijven posten hoor.
Kimmie

voor de mensen die wel van een stevige fries houden,dit is lieuwe, daar past wessel wel 2x in :lol1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit is wel het type jorus goedbloed paard
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Wessel :I: Die heb ik gemist zeg! Fijn om weer 's foto's van 'm te zien, machtig mooi dier is het. Ik blijf het stiekem een beetje jammer vinden dat ie niet ohz haha is maar als "kijkpaard" doet ie het ook lang niet onaardig ;)
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Dat is zeker een tank! Daar past die van mij ook wel een keer in haha. Ik zal morgen even kijken of ik ook een foto van mijn fries kan plaatsen. Die heeft niet veel sokken maar verder is hij wel breed en rond. Ik vind die ouderwetse types ook wel het mooist.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Nou dat is zeker een grotert! Die zou mij misschien nog kunnen dragen :lol1:
Kimmie

Gollum schreef: Die zou mij misschien nog kunnen dragen :lol1:
zo erg zal het toch wel niet zijn ??
Yara schreef:Dat is zeker een tank! Daar past die van mij ook wel een keer in haha. Ik zal morgen even kijken of ik ook een foto van mijn fries kan plaatsen. Die heeft niet veel sokken maar verder is hij wel breed en rond. Ik vind die ouderwetse types ook wel het mooist.
ja lieuwe is echt een tank,maar wel heul braaf...zeg maar flegmatiek te noemen,is wel handig,hij is van een hele goede vriendin en zij heeft ms en dan is zo'n bravert wel heel fijn ...

en ik ben benieuwd naar jouw friesje :D
Gollum
Zeer actief

Kimmie schreef:
Gollum schreef: Die zou mij misschien nog kunnen dragen :lol1:
zo erg zal het toch wel niet zijn ??
Yara schreef:Dat is zeker een tank! Daar past die van mij ook wel een keer in haha. Ik zal morgen even kijken of ik ook een foto van mijn fries kan plaatsen. Die heeft niet veel sokken maar verder is hij wel breed en rond. Ik vind die ouderwetse types ook wel het mooist.
ja lieuwe is echt een tank,maar wel heul braaf...zeg maar flegmatiek te noemen,is wel handig,hij is van een hele goede vriendin en zij heeft ms en dan is zo'n bravert wel heel fijn ...

en ik ben benieuwd naar jouw friesje :D
Ik had laatst gelezen dat een paard het beste maar 15% van zijn lichaamsgewicht kan dragen, ik zou dan een best paard moeten hebben :mrgreen:
Kimmie

je kent toch wel dat mensen heel erg kunnen overdrijven? dat is die regel ook...mensen slaan zo door tegenwoordig....
Yara
Zeer actief

Ik ben de lichtste ook niet maar mijn paard kan mij prima houden. Nog nooit gemerkt dat hij er last van heeft. En het is een enorme zielepiet dus als hij ergens last van heeft dan laat hij dat heel erg goed merken.

Dit ben ik met mijn fries. Foto is wel een paar jaar oud maar heb op de laptop geen andere. Maar dit was hij in sport conditie. Ik kan zelf ook niet veel meer rijden helaas. Maar hou hem met longeren wel zoveel mogelijk in de spieren en zorg dat hij niet te dik wordt.
Laatst gewijzigd door Yara op 19 jul 2016 00:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Wat is Wessel toch gaaf! Ik heb hem ook al vaker op bokt langs zien komen en de vervelende reacties zijn me ook opgevallen. Dat is precies de reden dat ik nauwelijks actief ben en bijna alleen nog maar meelees.
Ik heb zelf een 3 kwart fries en ook hij is redelijk breed en rond, inmiddels ook wel een welvaartsbuikje omdat hij heel weinig doet. Ach er zijn zat mensen die snel hun conclusies trekken aan de hand van een foto, niks van aan trekken hoor!
Groetjes Ella & Cooper :D
Kimmie

yara zoo dat is ook een heel knap paard!wat zijn ze toch mooi die friesjes :love: en jij longeert nog,ik doe echt helemaal niets met ze...staan eigenlijk alleen maar op de wei hier,alleen als er visite komt wil er nog weleens een paard onder het zadel gaan,maar dat is op 1 hand te tellen..

EllaBellaah,tja dat niets van aantrekken heb ik jaren geprobeerd maar eens is het emmertje vol zeg maar...
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Prachtige fries! Ik vind hem niet te dik, hij is gewoon van het zwaardere type en dan vinden mensen het al snel te dik :roll:
Yara
Zeer actief

Kimmie schreef:yara zoo dat is ook een heel knap paard!wat zijn ze toch mooi die friesjes :love: en jij longeert nog,ik doe echt helemaal niets met ze...staan eigenlijk alleen maar op de wei hier,alleen als er visite komt wil er nog weleens een paard onder het zadel gaan,maar dat is op 1 hand te tellen..

EllaBellaah,tja dat niets van aantrekken heb ik jaren geprobeerd maar eens is het emmertje vol zeg maar...
Het is ook een enorme lieverd. Ik longeer hem wel geregeld ja, puur om hem wat in model te houden. Dat lukt wel aardig gelukkig, hij ziet er nog steeds goed uit met zijn 16 jaar. Geweldig beest is het. Ook heel braaf, als je tijden niet rijd is het opstappen en weg rijden. Hij houd niet echt van vreemden op zijn rug, maar een enkele keer rijd er wel eens een ander op. Een vrouw had haar kwpn-er hier een tijdje geleden gestald en dat is een hele aardige meid en die kan ook heel goed met hem overweg. Zij komt nog wel regelmatig langs en soms rijd ze er ook wel eens op. Ze rijd erg netjes en vriendelijk, dat is ook de enige die er op mag van mij. Hij is best wel eenkennig en mensen die niet eerlijk met hem omgaan daar kan hij erg vervelend tegen worden. Maar voor ons is het een super fijn en lief dier. Ben heel erg blij met hem al 13 jaar lang :D
Afbeelding
Kimmie

maar dat is toch heel fijn om iemand te hebben die hem af en toe rijdt ,iemand vinden is zo makkelijk niet en dan ook nog wat gewoon goed klikt tussen alle partijen is heel prettig ,en ja dat eenkennige ken ik wel... :D
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Hoezo dik? Ik zie voor een paard dat eigenlijk alleen maar hoeft te luieren een prachtig gespierd barok gebouwd paard! Echt een plaatje! :I:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

*Wolf* schreef:Mooi paard maar hij toont vrij klein. Meer een pony. Of klopt dat niet?

Tegenwoordig zijn veel friesen wat kleiner.
Mooi voor de show ;)

De echte reuzen blijven ook wel echt prachtig.

Maar Wessel is ook knap.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Kimmie

een fries was/is een ras wat niet zo heel groot is,maar omdat ze steeds meer gefokt worden voor de sport worden ze steeds groter ,smaller en hoger op de benen gefokt, soms moet je echt 3x kijken of het paard nu een kwpn-er is of een fries,ik vind het zonde...als je een fries wil kies dan voor het ras zoals deze is,en vern*euk die beesten niet in de vorm waarin ze eleganter zijn,maar ja...

de vraag is wat men fokt..

zo zie je dat ook bij de haflingers en fjorden gebeuren ,ook die zie je steeds groter/smaller en meer sport gericht gefokt worden...

men wil nu eenmaal met een apart type paard opvallen in de ring,maar deze mag dan liefst niet voldoen aan de oorspronkelijke ongewenste ras eigenschappen,ze moeten natuurlijk wel mee komen tussen de dressuur gefokte kwpn-ers..
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Kimmie schreef:een fries was/is een ras wat niet zo heel groot is,maar omdat ze steeds meer gefokt worden voor de sport worden ze steeds groter ,smaller en hoger op de benen gefokt, soms moet je echt 3x kijken of het paard nu een kwpn-er is of een fries,ik vind het zonde...als je een fries wil kies dan voor het ras zoals deze is,en vern*euk die beesten niet in de vorm waarin ze eleganter zijn,maar ja...

de vraag is wat men fokt..

zo zie je dat ook bij de haflingers en fjorden gebeuren ,ook die zie je steeds groter/smaller en meer sport gericht gefokt worden...

men wil nu eenmaal met een apart type paard opvallen in de ring,maar deze mag dan liefst niet voldoen aan de oorspronkelijke ongewenste ras eigenschappen,ze moeten natuurlijk wel mee komen tussen de dressuur gefokte kwpn-ers..
Klopt. Heel veel te zien bij de haflingers. Gelukkig heb ik nog een ouderwetse :P
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Mooi paardje! Hou echt van die zwartjes.
_Esmee
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”