Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
ja er moeten inmiddels wel wat palen tussen gezet worden maar gevaarlijk dat zie ik niet zo...
ben het er wel mee eens dat het voor het zicht strakker en netter moet worden,maar dat staat op de agenda,als het goed is en alles meezit gaan we flink opknappen deze zomer ( de bak en alle palen nalopen en alles weer netjes maken...)
Hij is prachtig
Ik vind dit type fries zoveel mooier dan de slankere/elegantere versie die je tegenwoordig steeds meer ziet.
Dit is een echte fries voor mij.
GrethavW schreef:Hij is prachtig
Ik vind dit type fries zoveel mooier dan de slankere/elegantere versie die je tegenwoordig steeds meer ziet.
Ja he, ik houd ook van mooie ronde billen. Ik zag laatst een docu over Friezen en ik vond er een hoop heel iel.
GrethavW schreef:Hij is prachtig
Ja he, ik houd ook van mooie ronde billen. Ik zag laatst een docu over Friezen en ik vond er een hoop heel iel.
nou dat had ik laatst ook,had iemand een topic geopend met een heel mooi elegant zwart paard,keurig getrokken manen,geen sokken,dacht echt "mooie kwpn-er"
tot iemand een opmerking maakte dat je zo er niets van zag dat het een fries was...
zat echt zo:
ik ben dan toch meer van de zware friezenkant geloof ik...hou wel van zo'n tank
Ik vind hem niet te dik, fors is hij wel. Dat is ook niet raar met die enorme hengstennek en dat hij het barokke type is.
Die iele dingen van de laatste jaren vind ik echt niet mooi.
Wessel Die heb ik gemist zeg! Fijn om weer 's foto's van 'm te zien, machtig mooi dier is het. Ik blijf het stiekem een beetje jammer vinden dat ie niet ohz haha is maar als "kijkpaard" doet ie het ook lang niet onaardig
Dat is zeker een tank! Daar past die van mij ook wel een keer in haha. Ik zal morgen even kijken of ik ook een foto van mijn fries kan plaatsen. Die heeft niet veel sokken maar verder is hij wel breed en rond. Ik vind die ouderwetse types ook wel het mooist.
Gollum schreef: Die zou mij misschien nog kunnen dragen
zo erg zal het toch wel niet zijn ??
Yara schreef:Dat is zeker een tank! Daar past die van mij ook wel een keer in haha. Ik zal morgen even kijken of ik ook een foto van mijn fries kan plaatsen. Die heeft niet veel sokken maar verder is hij wel breed en rond. Ik vind die ouderwetse types ook wel het mooist.
ja lieuwe is echt een tank,maar wel heul braaf...zeg maar flegmatiek te noemen,is wel handig,hij is van een hele goede vriendin en zij heeft ms en dan is zo'n bravert wel heel fijn ...
Gollum schreef: Die zou mij misschien nog kunnen dragen
zo erg zal het toch wel niet zijn ??
Yara schreef:Dat is zeker een tank! Daar past die van mij ook wel een keer in haha. Ik zal morgen even kijken of ik ook een foto van mijn fries kan plaatsen. Die heeft niet veel sokken maar verder is hij wel breed en rond. Ik vind die ouderwetse types ook wel het mooist.
ja lieuwe is echt een tank,maar wel heul braaf...zeg maar flegmatiek te noemen,is wel handig,hij is van een hele goede vriendin en zij heeft ms en dan is zo'n bravert wel heel fijn ...
en ik ben benieuwd naar jouw friesje
Ik had laatst gelezen dat een paard het beste maar 15% van zijn lichaamsgewicht kan dragen, ik zou dan een best paard moeten hebben
Ik ben de lichtste ook niet maar mijn paard kan mij prima houden. Nog nooit gemerkt dat hij er last van heeft. En het is een enorme zielepiet dus als hij ergens last van heeft dan laat hij dat heel erg goed merken.
Dit ben ik met mijn fries. Foto is wel een paar jaar oud maar heb op de laptop geen andere. Maar dit was hij in sport conditie. Ik kan zelf ook niet veel meer rijden helaas. Maar hou hem met longeren wel zoveel mogelijk in de spieren en zorg dat hij niet te dik wordt.
Laatst gewijzigd door Yara op 19 jul 2016 00:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat is Wessel toch gaaf! Ik heb hem ook al vaker op bokt langs zien komen en de vervelende reacties zijn me ook opgevallen. Dat is precies de reden dat ik nauwelijks actief ben en bijna alleen nog maar meelees.
Ik heb zelf een 3 kwart fries en ook hij is redelijk breed en rond, inmiddels ook wel een welvaartsbuikje omdat hij heel weinig doet. Ach er zijn zat mensen die snel hun conclusies trekken aan de hand van een foto, niks van aan trekken hoor!
yara zoo dat is ook een heel knap paard!wat zijn ze toch mooi die friesjes en jij longeert nog,ik doe echt helemaal niets met ze...staan eigenlijk alleen maar op de wei hier,alleen als er visite komt wil er nog weleens een paard onder het zadel gaan,maar dat is op 1 hand te tellen..
EllaBellaah,tja dat niets van aantrekken heb ik jaren geprobeerd maar eens is het emmertje vol zeg maar...
Kimmie schreef:yara zoo dat is ook een heel knap paard!wat zijn ze toch mooi die friesjes en jij longeert nog,ik doe echt helemaal niets met ze...staan eigenlijk alleen maar op de wei hier,alleen als er visite komt wil er nog weleens een paard onder het zadel gaan,maar dat is op 1 hand te tellen..
EllaBellaah,tja dat niets van aantrekken heb ik jaren geprobeerd maar eens is het emmertje vol zeg maar...
Het is ook een enorme lieverd. Ik longeer hem wel geregeld ja, puur om hem wat in model te houden. Dat lukt wel aardig gelukkig, hij ziet er nog steeds goed uit met zijn 16 jaar. Geweldig beest is het. Ook heel braaf, als je tijden niet rijd is het opstappen en weg rijden. Hij houd niet echt van vreemden op zijn rug, maar een enkele keer rijd er wel eens een ander op. Een vrouw had haar kwpn-er hier een tijdje geleden gestald en dat is een hele aardige meid en die kan ook heel goed met hem overweg. Zij komt nog wel regelmatig langs en soms rijd ze er ook wel eens op. Ze rijd erg netjes en vriendelijk, dat is ook de enige die er op mag van mij. Hij is best wel eenkennig en mensen die niet eerlijk met hem omgaan daar kan hij erg vervelend tegen worden. Maar voor ons is het een super fijn en lief dier. Ben heel erg blij met hem al 13 jaar lang
maar dat is toch heel fijn om iemand te hebben die hem af en toe rijdt ,iemand vinden is zo makkelijk niet en dan ook nog wat gewoon goed klikt tussen alle partijen is heel prettig ,en ja dat eenkennige ken ik wel...
een fries was/is een ras wat niet zo heel groot is,maar omdat ze steeds meer gefokt worden voor de sport worden ze steeds groter ,smaller en hoger op de benen gefokt, soms moet je echt 3x kijken of het paard nu een kwpn-er is of een fries,ik vind het zonde...als je een fries wil kies dan voor het ras zoals deze is,en vern*euk die beesten niet in de vorm waarin ze eleganter zijn,maar ja...
de vraag is wat men fokt..
zo zie je dat ook bij de haflingers en fjorden gebeuren ,ook die zie je steeds groter/smaller en meer sport gericht gefokt worden...
men wil nu eenmaal met een apart type paard opvallen in de ring,maar deze mag dan liefst niet voldoen aan de oorspronkelijke ongewenste ras eigenschappen,ze moeten natuurlijk wel mee komen tussen de dressuur gefokte kwpn-ers..
Kimmie schreef:een fries was/is een ras wat niet zo heel groot is,maar omdat ze steeds meer gefokt worden voor de sport worden ze steeds groter ,smaller en hoger op de benen gefokt, soms moet je echt 3x kijken of het paard nu een kwpn-er is of een fries,ik vind het zonde...als je een fries wil kies dan voor het ras zoals deze is,en vern*euk die beesten niet in de vorm waarin ze eleganter zijn,maar ja...
de vraag is wat men fokt..
zo zie je dat ook bij de haflingers en fjorden gebeuren ,ook die zie je steeds groter/smaller en meer sport gericht gefokt worden...
men wil nu eenmaal met een apart type paard opvallen in de ring,maar deze mag dan liefst niet voldoen aan de oorspronkelijke ongewenste ras eigenschappen,ze moeten natuurlijk wel mee komen tussen de dressuur gefokte kwpn-ers..
Klopt. Heel veel te zien bij de haflingers. Gelukkig heb ik nog een ouderwetse