Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan?

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
lieke schreef:Om met Nanna te spreken: maat 43 eronder zou dan ook mijn keuze zijn.
Als die hond hier structureel door de buurt zou lopen en zich structureel misdroeg omdat de baas dat wel geil vindt, zou ik een taser kopen. Gewoon een aantal voltjes erop, kijken wie het het langste volhoudt.
Korte metten.
En als die baas verhaal komt halen: dezelfde procedure.

Volgens mij kan je dan een proces-verbaal aan je broek krijgen, Nanna :N: . Dieren of mensen taseren mag volgens mij echt niet..... :wink:
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Guapa loopt soms ook met korf los, maar dat is geen vrij brief voor haar, zij zoekt zowiezo geen vreemde honden op, maar als ze naar haar komen kan het zijn dat ze snauwt/knauwt en dat wil ik niet, met korf gromt ze alleen ff en gaat dan weer weg

ik zie me niet Shadow los gooien met korf, het kan goed zijn dat de hond zichtbaar niets heeft, maar ik ga er dan wel vanuit dat hij/zij op zijn minst blauwe plekken moet hebben, toch zeker als het een "kleiner, ieler" hondje is als hij, zelfs een grotere hond zou volgens mij blauwe plekken hebben, omdat hij dus vol met die korf op de hond klapt en dat komt volgens mij best aan Shadow gaat trouwens zowiezo niet los, ook niet als er geen honden in de buurt zijn
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Valerie schreef:
Devel schreef:Excuus :smile: niet helemaal wakker vandaag, komt natuurlijk door die heerlijke zon! :E:
Dat je onzin typt heeft niets met dit weer te maken hoor.
Dat is je eigen omschrijving. Het is mijn mening dat een hond die een muilkorf om heeft wel recht heeft tot loslopen. En wat een ander daar van vind smeer ik aan mn ass... :E:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het ook belachelijk. Ik zie het ook heel soms weleens. Een beer van een hond, met muilkorf, los, en met een baas erbij die nul komma nul invloed heeft op de hond. Dus die staat dan te roepen en te roepen, en de hond kijkt niet eens om. Maar ja, beest heeft een muilkorf om he, dan kan dat schijnbaar :roll: Ik ga met Saar dan dus helemaal geen risico lopen en ga dan het losloopgebied op die plek maar niet in. Ik kan me er dan ook wild aan ergeren dat mensen zich op die manier bepaalde plekken toe-eigenen, allemaal onder het mom van "maar hij/zij is toch gemuilkorft??".
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Devel schreef:
Dat is je eigen omschrijving. Het is mijn mening dat een hond die een muilkorf om heeft wel recht heeft tot loslopen. En wat een ander daar van vind smeer ik aan mn ass... :E:
Uhuh, tot je de verkeerde tegenkomt en je hond afgevoerd word tussen 6 plankies. Voordeel is dan wel weer dat je er met je ass op kan gaan zitten :mrgreen:

Ik ken ook zo iemand en ik hoop echt ze nooit tegen te komen want 1 ding weet ik wel en dat is dat ik ingrijp voor die hond bij ons is. Menig kleinere hond is al de dupe geworden van dit heerschap en ik vind het schandalig.
Even aanvullen, heeft een hond een korf om omdat hij van straat vreet heb ik er geen probleem mee maar als het is om te voorkomen dat hij schade aanricht hou je fikkie lekker aangelijnd
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Loslopen mag inderdaad.. maaarrrr dan alleen als ie goed onder appel staat dat, als je een andere hond tegen komt waarbij je bij voorbaat weet dat dat niet goed gaat, je je hond terug kunt roepen.
Kun je dat niet (omdat de hond niet luisterd) dan hoor je zo,n dier ten alle tijden aangelijnd te houden :pffff:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Natuurlijk moet een hond ook met muilkorf onder appel staan ,het is geen vrijbrief om andere maar aan gort te trekken lijkt mij.
Rio is laatst gebeten door een rottweiler met muilkorf ,zo'n plastic gevalletje alsof dat wat tegenhoud :roll: hang er dan in godsnaam zo'n hannibal lector geval om :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eva "beet" gister een wielrennen met haar muilkorf om :engel: Hij had niks dus. :cheer: Maar het was ook een lul en Eva had groot gelijk. Ik fietste op een fietspad van net iets meer dan een meter breed bovenop een brug boven de snelweg. Ineens hoor ik keihard remmen staat er een idioot op een wielrenfiets met het voorwiel tussen mij en Eva en schelden maar.... :N: Eva schrikt zich de tering net als ik. Dus voor ik haar kon terugtrekken sprong ze naar die man. Poten in zijn buik en muilkorf tegen zijn borst. Ik weet niet of ze wilde bijten maar ik vond het er niet zo vriendelijk uit zien al maakte ze geen geluid. Kerel nog meer schelden. Wat een idioten zijn dat zeg. :piew:

Geen bel, niet even roepen, gewoon je wiel tussen een fietser en zijn hond planten en dan gaan schelden. Eigenlijk schrok hij zich rot geloof ik van Eva. Maar dat geeft niet. Ik was wel blij dat ze de muilkorf om had want dit is nu precies een situatie waarin ze die nodig heeft want dit pikte ze terecht absoluut niet. :neenee: Maargoed, als ze gebeten had was ik weer ver van huis en dat schiet dan ook niet op. Nu kon hij mij niks maken en stond ik volledig in mijn recht gelukkig. Ik hoop dat hij in zijn broek zeek toen Eva tegen hem op sprong met haar Hannibal Lector muilkorf :smile:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Mijn pup van 9wkn. werd aangevallen door een hond met een korf en echt hoor die klapte erop.
Ik heb dat beest eraf getieft en de bazin was nog boos ook :piew:
De eerste keer in de vrije natuur. :roll:
Honden die niet luisteren moeten niet worden losgegooit met of zonder korf :engel: :ok:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Lillith schreef:Honden die niet luisteren moeten niet worden losgegooit met of zonder korf :engel: :ok:
Zo is het maar net! :ok:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

laeken schreef:Eva "beet" gister een wielrennen met haar muilkorf om :engel: Hij had niks dus. :cheer: Maar het was ook een lul en Eva had groot gelijk. Ik fietste op een fietspad van net iets meer dan een meter breed bovenop een brug boven de snelweg. Ineens hoor ik keihard remmen staat er een idioot op een wielrenfiets met het voorwiel tussen mij en Eva en schelden maar.... :N: Eva schrikt zich de tering net als ik. Dus voor ik haar kon terugtrekken sprong ze naar die man. Poten in zijn buik en muilkorf tegen zijn borst. Ik weet niet of ze wilde bijten maar ik vond het er niet zo vriendelijk uit zien al maakte ze geen geluid. Kerel nog meer schelden. Wat een idioten zijn dat zeg. :piew:

Geen bel, niet even roepen, gewoon je wiel tussen een fietser en zijn hond planten en dan gaan schelden. Eigenlijk schrok hij zich rot geloof ik van Eva. Maar dat geeft niet. Ik was wel blij dat ze de muilkorf om had want dit is nu precies een situatie waarin ze die nodig heeft want dit pikte ze terecht absoluut niet. :neenee: Maargoed, als ze gebeten had was ik weer ver van huis en dat schiet dan ook niet op. Nu kon hij mij niks maken en stond ik volledig in mijn recht gelukkig. Ik hoop dat hij in zijn broek zeek toen Eva tegen hem op sprong met haar Hannibal Lector muilkorf :smile:

Ik haat wielrenners, Eva heeft groot gelijk, goeie tip trouwens, als Zen die van hem heeft ga ik ook wielrenners laten schrikken :cheer: :cheer:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

laeken schreef:Ik hoop dat hij in zijn broek zeek toen Eva tegen hem op sprong met haar Hannibal Lector muilkorf :smile:
:smile: :smile: Zal net goed zijn voor die #%#@ wielrenner!
Afbeelding
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Onze herder heeft eigenlijk enkel haar muilkorf om in situaties waar ze sowieso niet los mag. Als we naar de speeltuin gaan als er kindjes op bezoek zijn, bijvoorbeeld, is die muilkorf ideaal: ze ziet er eng en gevaarlijk uit en houdt nieuwsgierige kinderen dus netjes op afstand en als er toch eentje in de buurt komt kan ze in haar speelse opwinding van iemand nieuws te mogen begroeten niet happen.

Ik vind het alles bij elkaar erg contradictorisch, een loslopende hond met muilkorf. Als je van mening bent dat je hond niet zonder muilkorf kan zou je misschien ook wel mogen beseffen dat het een hond is die beter helemààl nooit losloopt op plekken waar andere honden komen.
Langs de andere kant... toch liever los met muilkorf dan zonder. Ik zie af en toe pit-eigenaren lopen die een te groot ego hebben om hun aggressieve hond te muilkorven..
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Devel schreef:

Neeeee, JIJ vind dat JIJ het recht hebt om je hond met korf los te laten lopen, die hond heeft geen flauw benul van zn' rechten hoor..
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

laeken schreef:Eva "beet" gister een wielrennen met haar muilkorf om :engel: Hij had niks dus. :cheer: Maar het was ook een lul en Eva had groot gelijk. Ik fietste op een fietspad van net iets meer dan een meter breed bovenop een brug boven de snelweg. Ineens hoor ik keihard remmen staat er een idioot op een wielrenfiets met het voorwiel tussen mij en Eva en schelden maar.... :N: Eva schrikt zich de tering net als ik. Dus voor ik haar kon terugtrekken sprong ze naar die man. Poten in zijn buik en muilkorf tegen zijn borst. Ik weet niet of ze wilde bijten maar ik vond het er niet zo vriendelijk uit zien al maakte ze geen geluid. Kerel nog meer schelden. Wat een idioten zijn dat zeg. :piew:

Oh man, ik heb echt de pest aan wielrenners! Als je hun nog maar bij benadering in hun geplande route loopt met je hond gaan ze al van veraf gillen dat je aan de kant moet en kijken ze in het voorbijgaan jou en je hond al aan met een blik van absolute verontwaardiging, alsof ze écht niet kunnen begrijpen dat iemand anders hun wielerhobby niet de allerhoogste prioriteit vindt.
Goed zo Eva! Zo'n wielerpakje lijkt trouwens nergens naar.
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Gkeysha gaat soms ook uit met een muilkorf om.
Juist omdat ze echt niet te vertrouwen is met andere honden en ik geen risico's wil lopen.
Dit vooral als we op onbekende gebieden komen of gebieden waar veel honden zijn

Maar nooit, maar ook echt nooit, zal ik er aan denken om haar dan maar gewoon los te doen, omdat ze toch "niks" kan doen..

Ten eerste, zelfs met muilkorf zal ze er alles aan doen om de andere hond te verwonden

Ten tweede, juist met muilkorf neem ik de tijd om haar te trainen in het negeren van andere honden, aangezien ik dan minder met het ontwijken van gevaar bezig ben, daar ze geremd is door de korf.

En ook niet onbelangrijk, je neemt een gigantisch risico om je gemuilkorfde hond op een vreemde hond af te laten lopen.
Je weet nooit wat de andere hond doet en je eigen hond is op dat moment weerloos en kan zichzelf niet verdedigen
Jij als baas zou dan toch moeten zorgen dat je hond veilig is
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Herkenbaar. :ugh: Heb er ook ooit een topic over geopend. Toen Billy onder de grond werd geschoffeld door een reus van een poolhond(kruising?) met muilkorf sprak ik de eigenaar van de hond daarop aan. Deze reageerde toen ontzettend verontwaardigd. De hond had immers een muilkorf, wat kon er gebeuren? Ik moest niet zo zeuren...
Nu kwam Bill inderdaad wel met de schrik vrij (omdat hij zelf ook geen kleintje is) maar een iets kleinere, oudere of minder fitte hond had absoluut schade geleden.
De baas zelf fietste trouwens meters verder op, had totaal geen oog voor de hond. Lekker makkelijk. :boos:
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Moet er niet aan denken dat een gemuilkorfde grote hond zich vol op mijn kleintjes stort! :N:
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Idioot. Zelfs met muilkorf komt er natuurlijk een ontzettende kracht uit zo'n hond en hij kan dan nog behoorlijk wat schade aanrichten ook al zijn het geen bijtwonden.

Hier loopt sinds een tijdje een corgi-achtig hondje met een snoetje om, door zn hele houding naar mijn honden is het wel duidelijk waarom hij hem om heeft. Hij loopt wel los, komt alsnog helemaal mijn honden al fixerend tegemoed, etc. Jolie geef ik de bal en die gaat er dan omheen en Milo geef ik even een koekje als afleiding of lijn ik aan.
Hij probeert toch echt wel naar ze toe te gaan en is behoorlijk opdringerig.
Moet er niet aan denken wat een hond van groot formaat zou doen, etc. die is niet zo makkelijk even voorbij te lopen.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Bitch loopt bij mij ook los met muil korf om zo een snuitje
maar dat doe ik juist om er op te trainen dat ze stopt met elke nieuwe binnenkomer in het park wil opjagen snappen of door heen beuken dus dat ik er op kan reageren als ze aanstalten maakt om zoiets te gaan doen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xantos kon ook met muilkorf om knokken met Xito... en dat was net zo erg als zonder korf, alleen zonder gaatjes... maar de stress bij Xito was minstens zo groot....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noeska »

Devel schreef:Zover ik weet niet en het doodmaken al helemaal niet, zou neit weten hoe?

En tja als jij je hond los laat en loopt van je vandaan weet je toch dat je hem niet onder controle hebt, en kunt verwachten dat de ander terug gaat vechten? Moet je niet gaan klagen dat hij niks kon doen...
Wedden dat als een zware hond op 1 van mijn kleintjes klapt deze vervolgens ofwel ter plekke sterft aan een gebroken rug of nek ofwel levenslang kreupel is. Wat een vreemd idee dat dat niet zou kunnen. Bovendien zou mijn ene grote hond met ernstige rug en knie klachten en de andere met ernstige HD mogelijk ook na zo'n ervaring er niet mee fatsoenlijk mee wegkomen of zelfs helemaal niet meer. Nee die zullen wellicht niet direct dood neervallen, maar einde oefening is het zeker wel dan.

Een muilkorf is leuk tegen vreten en tegen honden die de NEIGING hebben om wat happerig te zijn, maar beslist niet voor honden die zo agressief zijn als deze. Die moet gekorfd EN aangelijnd zijn. Ook als er geen andere honden lopen!!! Je weet immers nooit wat er om de hoek komt zeilen en dan is het zielig want die persoon had niks gezien :Q: ....

We hebben het hier niet over een agressieve york of maltese (zouden die bestaan die laatste???) maar wel over één bonk spier!
chrico
Zeer actief

Ayurveda schreef:Moet er niet aan denken dat een gemuilkorfde grote hond zich vol op mijn kleintjes stort! :N:
Ik moet er ook niet aan denken dat een gemuilkorfde kleine hond zich op mijn grote hond stort :N:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

frank-bobby schreef:Bitch loopt bij mij ook los met muil korf om zo een snuitje
maar dat doe ik juist om er op te trainen dat ze stopt met elke nieuwe binnenkomer in het park wil opjagen snappen of door heen beuken dus dat ik er op kan reageren als ze aanstalten maakt om zoiets te gaan doen
En dat trainen kan je toch ook doen met een lang touw?
want als bitch de benen neemt kun jij er niet tegen knipogen of ze staat te ouwehoeren bij een andere hond.
Mijn hond is niet ongevraagd een trainingsobject voor welke willekeurige andere gemuilkorfde hond die los mag lopen of dat "hij/zij" er maar aan moet wennen.
Daar leen ik mijn willem niet voor en als dat zou gebeuren kon de hond in kwestie een schop van me krijgen als hij te dicht bij willem komt.
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

jenny* schreef:
frank-bobby schreef:Bitch loopt bij mij ook los met muil korf om zo een snuitje
En dat trainen kan je toch ook doen met een lang touw?
want als bitch de benen neemt kun jij er niet tegen knipogen of ze staat te ouwehoeren bij een andere hond.
Mijn hond is niet ongevraagd een trainingsobject voor welke willekeurige andere gemuilkorfde hond die los mag lopen of dat "hij/zij" er maar aan moet wennen.
Daar leen ik mijn willem niet voor en als dat zou gebeuren kon de hond in kwestie een schop van me krijgen als hij te dicht bij willem komt.
nou als ik 1 brul geef stopt ze hoor maar die schop geven raad ik je echt niet aan gisteren nog iemand die met een ballen werper haar dreigde te slaan nou mt muilkorf om vloog ze hem aan en ja toen lag meneer nou sorry maar kon niet meer dan me hond gelijk geven moet je dr maar niet schoppen slaan of bedreigen :19:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

frank-bobby schreef:
nou als ik 1 brul geef stopt ze hoor maar die schop geven raad ik je echt niet aan gisteren nog iemand die met een ballen werper haar dreigde te slaan nou mt muilkorf om vloog ze hem aan en ja toen lag meneer nou sorry maar kon niet meer dan me hond gelijk geven moet je dr maar niet schoppen slaan of bedreigen :19:
Wat ik niet begrijp is dat als honden mensen aan vliegen dat de baas er nog begrip voor op kan brengen ook en het goed gaan praten :piew:
Als jij je hond vast had gehouden was er helemaal niets gebeurd en voelen mensen zich ook niet geroepen om een mep te geven of de hond weg te jagen. Dat die ene brul niet altijd gegeven word op tijd bewijst dit voorval toch of zie ik dit fout :U:
Echt schandalig dit, sorry
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

chrico schreef:
frank-bobby schreef:
Wat ik niet begrijp is dat als honden mensen aan vliegen dat de baas er nog begrip voor op kan brengen ook en het goed gaan praten :piew:
Als jij je hond vast had gehouden was er helemaal niets gebeurd en voelen mensen zich ook niet geroepen om een mep te geven of de hond weg te jagen. Dat die ene brul niet altijd gegeven word op tijd bewijst dit voorval toch of zie ik dit fout :U:
Echt schandalig dit, sorry
ja dat zie je heel fout
ik was in een losloop parkje en we zaten gezellig in het zonnetje te praten met elkaar
en dr was 1 man die met zn hond de bal aan het gooien was en alle honden deden mee maar Bitch die blaft altijd als de bal gegooid word dus ik gaf een brul dat dat dus niet mag en hij wou haar aan raken met dat ding en madam is van niemand anders dan van mij gediend van een correctie nou prima toch daar ben ik ook voor dus snap het probleem echt niet :U:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

frank-bobby schreef:
Als jouw bitch dreigend op mij of mijn hond afkomt heb jij haar bij je te houden.
En als dat dus kennelijk niet met 1 correctie "brul" kan....
Of als ik jou toeroep dat je haar bij je moet houden....
Dan krijgt ze een mega oplawaai van me voordat ze mij omver loopt.
Ben gezegend met een lang stabiel lijf, dus dat loopt wel los.

Eigenlijk vind ik dat jij die man een excuses schuldig bent en dat je mag hopen dat hij er geen werk van gaat maken.
Dit had ik niet zomaar laten gebeuren.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

frank-bobby schreef:
ja dat zie je heel fout
ik was in een losloop parkje en we zaten gezellig in het zonnetje te praten met elkaar
en dr was 1 man die met zn hond de bal aan het gooien was en alle honden deden mee maar Bitch die blaft altijd als de bal gegooid word dus ik gaf een brul dat dat dus niet mag en hij wou haar aan raken met dat ding en madam is van niemand anders dan van mij gediend van een correctie nou prima toch daar ben ik ook voor dus snap het probleem echt niet :U:
Dan nog vind ik het gedrag niet goed te praten en als je weet dat je hond dit kan doen breng je hem/haar niet in dit soort situaties maar haal je hem/haar weg voordat dit fout gaat. Het enige wat je hond leert is dat dit mag, niet meer en niet minder.
Gek he dat bepaalde type honden een slechte naam krijgen. Heel raar :piew:
Nog steeds sorry, maar hier kan ik weinig begrip voor opbrengen al is je verhaal nu heel anders dan je in eerste instantie schreef. Dit is eigenlijk nog erger
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

frank-bobby schreef:dus ik gaf een brul dat dat dus niet mag en hij wou haar aan raken met dat ding en madam is van niemand anders dan van mij gediend van een correctie nou prima toch daar ben ik ook voor dus snap het probleem echt niet :U:
Als je hond in iemand klapt als hij aangeeft dat ze weg moet.
Staat hij in zijn volste recht.
Als een brul niet helpt dan loop je er direct naar toe en haal je haar weg bij hem.

'Excuses meneer, ik haal haar NU bij u weg'
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”