mijn vorige hond was een angst bijter. voor hem had ik een snoetje. heb het wel 1 keer geprobeert wat hij los zou doen met dat ding om. dat was eens en nooit meer. hij kon idd niet bijten maar dook wel op een andere hond. gevolg, gevecht waarvan 1 kan bijten en de ander niet. dus toen was het helemaal nooit los gewoon dus. bo droog het snoetje overigens eigenlijk zo goed als nooit. ik kon hem prima houden aan de lijn al ging hij wel te keer en trok me armen zowat een meter langer dan mogelijk, hij glipte nooit los. ik deed met uitlaten zijn snoet niet om omdat ik veel te bang was voor andere los lopende honden. als die op bo af zouden komen en bo zou die snoet dragen, zou de kans dat hij gepakt zou worden erg groot zijn. door zijn gedrag los of aan de lijn, zou bo een aanval uitlokken. als hij dan niet kan bijten en de ander wel heb je een heel oneerlijk gevecht.
als ik met bo liep blerde ik altijd op meters afstand al van roep je hond terug deze bijt!!!!!! reactie was dan altijd nee hoor mijne bijt niet.

neeeee maar de mijne wel.
sindsdien heb ik er dus een gruwelijke hekel aan als mensen hun hond op een aan de lijn lopende hond af laten gaan. honden die vast zitten zullen meestal of niet luisteren of niet los kunnen door bijtgedrag. lijn je loslopende hond aan of roep die bij je wanneer je aangelijnde honden passeerd! snoet, muilkorf of niks, maakt niet uit.
zo heb ik 1 keer hier toch wat mee gemaakt

. ik liep achter met bo en daar kwam dus ook een vrouw met een rott met snoet om aan. die snoet had ik in eerste instantie niet gezien. ik liep al zo ver mogelijk van haar weg om al dat gezeik met bo te voorkomen. nee begint die rott een beetje te trekken en laat ze hem los!!!!!!!!!! die rott vliegt gelijk op bo af en duikt er boven op. toen pas zag ik dat hij een snoet om had. maar goed, groot of klein bo beet gewoon. door de lerrie hoera die ik maakte en de beten van bo ging de rott uiteindelijk weer weg. ik zsm bo boven gebracht en weer naar die vrouw toe. ik met mijn gekke bek eerst nog kijken of die rott niks mankeerde totdat het een beetje tot me door drong en ik die vrouw even heel duidelijk vertelde wat ik ervan vond dat zij die rott los liet toen ze zag dat deze aan wilde vallen. was haar antwioord ja ik hou hem toch niet en gelijk daarna werd ze me toch boos op mij!!!! ik mocht daar niet lopen met mijn kut hond en moest maar verhuizen en weet ik veel wat!!!!!!!!??????????????????? pardon?????? ik kan die van mij bij me houden hoor!!!!! overigens had bo de rott niet door gebeten. de keren dat hij uitgevallen is heeft hij nooit door gebeten. ze had 3 rotties en 2 kleine beesies.
daarna heb ik nog een aanvaring met haar gehad omdat zij voor de deur stond te ouwehoeren en dat kleine beest van haar liep daar los bij rond. zat lekker te blaffen en bo uit te dagen. ik wachtte eerst even voor ik verder liep want ik moest daar zijn om naar me huis te kunnen gaan. zij woonde precies naast het portiek. na5 minuten riep ze dat beest nog niet bij zich dus ik stuurde me buurjongentje die toevallig even bij me stond met een paar knullenom bo te aaien naar haar toe om te vragen of zij dat beest even bij zich wilde houden zodat ik er langs kon. gaat ze me toch tegen die knullen tekeer!!!!!! dat ging echt van schelden tot dreigen de rott los te laten. echt hoor, dat mens spoorde niet. maar goed, miss mag ik het niet verellen want over de doden niks dan goeds toch? ze is inmiddels over leden. sorry maar ik kon er niet erg rouwig om zijn