Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik vind hem zielig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Jinx schreef:Kan me voorstellen dat je het sneu vindt...Wij gaan binnenkort ook een korf of snuitje kopen voor Quasar. In eerste instantie om de eerste paar keer loslopen gewoon geen enkel risico te nemen. Zien we er reden toe dan zal hij hem altijd om moeten als hij losloopt. Het lijkt me ook wel even akelig, maar voor hem is het de beste keus, je krijgt hem alleen niet uitgelegd dat hij met dat ding los mag lopen en anders niet natuurlijk...
Zou ik wel kiezen voor de korf ipv het snuitje, dat zijn van die bekdicht dingen waarbij een hond niet eens normaal kan hijgen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Ik gebruik zelf ook een muilkorf voor mijn teefje tijdens het loslopen en snap niet dat je niet optie 1 hebt gekozen voor het aanleren. Het is toch veel lekkerder wanneer je hond gewoon ontspannen is wanneer dat ding om is? Denk dat hij er dan misschien ook wel minder moeite mee zou hebben wanneer je honden tegen zou komen...

Overigens vind ik het zelf ook geen fijn gezicht hoor:
Afbeelding
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

**Tamara** schreef:Ik gebruik zelf ook een muilkorf voor mijn teefje tijdens het loslopen en snap niet dat je niet optie 1 hebt gekozen voor het aanleren. Het is toch veel lekkerder wanneer je hond gewoon ontspannen is wanneer dat ding om is? Denk dat hij er dan misschien ook wel minder moeite mee zou hebben wanneer je honden tegen zou komen...

Overigens vind ik het zelf ook geen fijn gezicht hoor:
Afbeelding
Ik vind altijd dat er 1 nadeel aanzit, als je een muilkorf gebruikt, voor het loslopen.

Je hond kan zichzelf niet veredigen, mocht dat nodig zijn.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

doggy schreef: Ik vind altijd dat er 1 nadeel aanzit, als je een muilkorf gebruikt, voor het loslopen.
Tja, er zijn maar weinig honden die echt voor de kill gaan, en die hoop ik dan ook nooit los tegen te komen, ook niet wanneer ze geen muilkorf om heeft trouwens.

Als je moet kiezen tussen nooit los of af en toe los maar dan met muilkorf dan is mijn keuze snel gemaakt :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

**Tamara** schreef:Ik gebruik zelf ook een muilkorf voor mijn teefje tijdens het loslopen en snap niet dat je niet optie 1 hebt gekozen voor het aanleren. Het is toch veel lekkerder wanneer je hond gewoon ontspannen is wanneer dat ding om is?
Hoe heb jij dat voorste stukje eruit gekregen?
Bij mijn muilkorf zit er nog een stukje aan de binnenkant, ook gewoon plastic.

Ik heb met opzet voor optie 2 gekozen.
Omdat ik mijn hond ken, en het bij hem beter is om bepaalde dingen in één keer door te zetten.
Dan heeft hij er beduidend minder moeite mee.
Als ik het heel langzaam had aangeleerd, dan heeft hij steeds het gevoel dat hij door kan gaan met tegenstribbelen.
En dat is niet de bedoeling.
Hij is momenteel geheel ontspannen met wandelen, net nog een paar honden tegen gekomen en het interesseerde hem helemaal niets meer.
Hij probeert de korf er niet meer af te halen.
:zweep:
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:
**Tamara** schreef:Ik gebruik zelf ook een muilkorf voor mijn teefje tijdens het loslopen en snap niet dat je niet optie 1 hebt gekozen voor het aanleren. Het is toch veel lekkerder wanneer je hond gewoon ontspannen is wanneer dat ding om is?
Bij mijn korf zat dat gewoon los. Het was een soort van schuifje wat erin zat en dat heb ik eruit geschoven. Zit dat bij die van jou vast dan?
Paulala schreef:Ik heb met opzet voor optie 2 gekozen.
Omdat ik mijn hond ken, en het bij hem beter is om bepaalde dingen in één keer door te zetten.
Dan heeft hij er beduidend minder moeite mee.
Als ik het heel langzaam had aangeleerd, dan heeft hij steeds het gevoel dat hij door kan gaan met tegenstribbelen.
En dat is niet de bedoeling.
Bij het langzaam aan wennen is het juist de bedoeling dat je beloont voordat hij gaat tegenstribbelen en hij er zo langzaam aan went :wink:
Paulala schreef:Hij is momenteel geheel ontspannen met wandelen, net nog een paar honden tegen gekomen en het interesseerde hem helemaal niets meer.
Hij probeert de korf er niet meer af te halen.
Super!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

**Tamara** schreef:
Paulala schreef:
Bij mijn korf zat dat gewoon los. Het was een soort van schuifje wat erin zat en dat heb ik eruit geschoven. Zit dat bij die van jou vast dan?
Ja, bij mij zit het erin vast met vier pinnetjes met nopjes eraan.
En ik krijg het er echt niet uit getrokken, kan er ook moeilijk bij.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:
**Tamara** schreef:
Paulala schreef:
Ja, bij mij zit het erin vast met vier pinnetjes met nopjes eraan.
En ik krijg het er echt niet uit getrokken, kan er ook moeilijk bij.
Nee bij mij is het echt een schuifje. heb het even voor je op de foto gezet:

Hier zit het schuifje erin
Afbeelding

Zit los dus trek hem er zo uit
Afbeelding

Een schuifje zonder nopjes ofzo
Afbeelding
Afbeelding
doggy

**Tamara** schreef:
doggy schreef: Ik vind altijd dat er 1 nadeel aanzit, als je een muilkorf gebruikt, voor het loslopen.
Tja, er zijn maar weinig honden die echt voor de kill gaan, en die hoop ik dan ook nooit los tegen te komen, ook niet wanneer ze geen muilkorf om heeft trouwens.

Als je moet kiezen tussen nooit los of af en toe los maar dan met muilkorf dan is mijn keuze snel gemaakt :wink:
Tsja en ik wist dus niet of ze hem de hele tijd om had of niet.

Maar je zal maar net de verkeerde hond tegenkomen.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

doggy schreef:
**Tamara** schreef:

Je zal mijn hond maar tegenkomen zonder muilkorf :N: Ze heeft hem niet voor niks om hoor :wink:
Afbeelding
doggy

**Tamara** schreef:
doggy schreef:
**Tamara** schreef:

Je zal mijn hond maar tegenkomen zonder muilkorf :N: Ze heeft hem niet voor niks om hoor :wink:
Dat zal zijn reden hebben, maar stel dat en hond met en een hond zonder muilkorf elkaar ontmoeten, de hond met muilkorf, zal zich niet kunnen verdedigen ofzo.

Dus een hond met muilkorf kan dan altijd loslopen??

Stel dat deze hond iets uitstraalt met zijn staart, waarop een andere hond reageert en in de aanval gaat.
De hond met de muilkorf, kan dan geen kant op en kan zich niet verdedigen.

Wat zou jij dan doen??
Mojuan
Zeer actief

Romeo laat ik dus ook echt niet loslopen, ook niet met muilkorf!
Hij loopt wel af en toe los hoor, maar dat is alleen maar op bepaalde plekken met ruim overzicht.
Plekken waar ik 100% zeker van ben dat hij daar geen hond tegenkomt die hij kan grijpen.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

doggy schreef:
**Tamara** schreef:
doggy schreef:
**Tamara** schreef: Tja, er zijn maar weinig honden die echt voor de kill gaan, en die hoop ik dan ook nooit los tegen te komen, ook niet wanneer ze geen muilkorf om heeft trouwens.

Dat zal zijn reden hebben, maar stel dat en hond met en een hond zonder muilkorf elkaar ontmoeten, de hond met muilkorf, zal zich niet kunnen verdedigen ofzo.

Dus een hond met muilkorf kan dan altijd loslopen??

Stel dat deze hond iets uitstraalt met zijn staart, waarop een andere hond reageert en in de aanval gaat.
De hond met de muilkorf, kan dan geen kant op en kan zich niet verdedigen.

Wat zou jij dan doen??
Ik loop op een stuk waar ik nooit honden tegenkom (das niet voor niks). Een keer is ze mij kwijt geweest en is ze naar huis gelopen. Op de weg naar huis heeft ze alle honden gegrepen die ze tegenkwam, waarvan 1 hondje een gat had. Die mensen zijn zich de pleuris geschrokken. Sindsdien draagt ze een muilkorf. Je hebt op zo'n moment gewoon verantwoordelijkheid voor je hond te nemen.

Zij pakt alleen honden waarvan ze weet dat ze ze aan kan. Ze zal nooit op een hond af stormen waarvan als die terug vecht ze het onderspit delft. Het is een hele slimme (onzekere) dame.
De kans dat we een hond tegenkomen die haar grijpt en echt letsel aanbrengt is zo ontzettend klein dat ik die kans liever neem dan haar veroordeel aan een leven lang aan de lijn.

Het stuk waar we lopen komen we dus nooit honden tegen. Ik vind dat een heel verschil met een hondagressieve hond (met muilkorf) losgooien in het parkie aan de overkant.
Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Paulala schreef:Dat is ook wel waar.

Het stomme is dat het me allemaal niets kan schelen wat mensen over mij zeggen of denken.
Maar zodra het om mijn kindjes gaat.... dan kan ik echt zo boos en/of verdrietig worden.
Kindjes???????????? :19:

Maggie
Maggie
Mojuan
Zeer actief

goud schreef:
Paulala schreef:Dat is ook wel waar.

Het stomme is dat het me allemaal niets kan schelen wat mensen over mij zeggen of denken.
Maar zodra het om mijn kindjes gaat.... dan kan ik echt zo boos en/of verdrietig worden.
Kindjes???????????? :19:

Maggie
Ja, ik noem ze meestal mijn kindjes ja.
Doen wel meer mensen hoor.
Wij hebben geen kinderen, en onze honden zijn voor ons onze kindjes.
Maar dan wel op een hondse manier.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

cloris schreef:
Jinx schreef:Kan me voorstellen dat je het sneu vindt...Wij gaan binnenkort ook een korf of snuitje kopen voor Quasar. In eerste instantie om de eerste paar keer loslopen gewoon geen enkel risico te nemen. Zien we er reden toe dan zal hij hem altijd om moeten als hij losloopt. Het lijkt me ook wel even akelig, maar voor hem is het de beste keus, je krijgt hem alleen niet uitgelegd dat hij met dat ding los mag lopen en anders niet natuurlijk...
Zou ik wel kiezen voor de korf ipv het snuitje, dat zijn van die bekdicht dingen waarbij een hond niet eens normaal kan hijgen :wink:
Was inderdaad ons plan inmiddels ook al. Thanks voor de tip :ok:
Afbeelding
herderfan

Ongelezen bericht door herderfan »

Dit topic is al een tijdje niet actief, maar ik wil er toch even op reageren omdat mensen misschien voordelen kunnen hebben aan de volgende tip.

Mijn herder reu Devil moest ook ineens met een muilkorf omlopen, 24 uur per dag, omdat hij een operatie had ondergaan en er verder geen andere optie was. Natuurlijk vondt hij het veeeeel lekkerder om zonder korf rond te lopen, maar dan moest ik hem elke seconde in de gaten houden. Dat gaat niet...

Elke keer als ik de korf omdeed wurmde ik via de voorkant van de korf mn vingers met een snoepje naar binnen, zodat hij meteen het snoepje te pakken had zodra hij zn snuit in de korf stak. Dit vergde wel wat oefening hoor, zowel voor hem als voor mij. Hij moest tenslotte ook het snoepje te pakken krijgen, terwijl hij niets zag, en dus op de gok het snoepje aanpakte. Het resultaat was wel dat hij uit zichzelf zn snuit in de korf ging steken! En het lijkt mij ook verstandig om de hond er gewoon een week mee om te laten lopen, ook in huis, want zo zijn ze het veel sneller gewend, dan wanneer je de korf telkens maar een paar minuten om hebt zitten.
Vergelijk het met een (zonne-)bril: als je die voor het eerst opzet, dan voelt het vreselijk! Maar na een paar uur ben je het gewend. Had je hem tussendoor af gezet, en weer opnieuw opgezet, dan had het weer precies zo vreselijk gevoeld. Gewoon op/omlaten dus.

Mijn hond droeg de volgende korf, omdat hij die plastic korven af kreeg, en een snuitje vindt ik gevaarlijk als je hem dag en nacht om moet laten: dit was ongeveer zijn korf (zelfs nog groffer als deze)
http://www.k9shop.nl/webwinkel/images/muilkorf%203.jpg

Enne... hij liep er na 2 dagen mee rond alsof het gewoon een stuk van zijn snuit was hoor! Hij kon er ook mee drinken, en zelfs de bal mee wegrollen. De grootste lol had ie!
Hij heeft uiteindelijk circa een half jaar met de korf omgelopen. Nu hoeft het niet meer...
Mojuan
Zeer actief

Een paar dagen terug was ik maar al te blij dat hij hem omhad zeg.
Er liep een Frans Bulldog reutje in zijn uppie rond.
Dat beestje kwam natuurlijk vrolijk om mij afgerend omdat hij wilde spelen met de honden.
Romeo probeerde hem te grijpen, maar dat lukte uiteraard niet met korf.
Na een minuut gaf hij het op, en deed ineens vriendelijk tegen het hondje.
Ik heb Julia losgemaakt, en dat bulletje aangelijnd want hij rende steeds over de straat.

Gelukkig kwam even later de eigenaar langs gefietst, die was al een tijdje op zoek naar zijn hondje.
Hij was uit de tuin ontsnapt.

Op dat moment was ik echt blij met de korf, anders had ik dus direct toen ik het hondje zag om moeten draaien en weg moeten rennen.
Dan had het beestje misschien wel onder een auto gekomen, dat zou vreselijk zijn geweest!
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Paulala schreef:Een paar dagen terug was ik maar al te blij dat hij hem omhad zeg.
Er liep een Frans Bulldog reutje in zijn uppie rond.
Dat beestje kwam natuurlijk vrolijk om mij afgerend omdat hij wilde spelen met de honden.
Romeo probeerde hem te grijpen, maar dat lukte uiteraard niet met korf.
Na een minuut gaf hij het op, en deed ineens vriendelijk tegen het hondje.
Ik heb Julia losgemaakt, en dat bulletje aangelijnd want hij rende steeds over de straat.

Gelukkig kwam even later de eigenaar langs gefietst, die was al een tijdje op zoek naar zijn hondje.
Hij was uit de tuin ontsnapt.

Op dat moment was ik echt blij met de korf, anders had ik dus direct toen ik het hondje zag om moeten draaien en weg moeten rennen.
Dan had het beestje misschien wel onder een auto gekomen, dat zou vreselijk zijn geweest!
Kan ik me goed voorstellen :ok:
Wat apart ook dat Romeo dan zo kan omdraaien van boos naar vriendelijk :19:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Frenk schreef: Wat apart ook dat Romeo dan zo kan omdraaien van boos naar vriendelijk :19:
Ja, wat moet hij anders?
Hij kan niet doen wat hij gewend is te doen.
Dan moeten zijn hersenen een omschakeling maken.
Even later stond hij gewoon te kwispelen met een lage staart, dus heel ontspannen.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Paulala schreef:
Frenk schreef: Wat apart ook dat Romeo dan zo kan omdraaien van boos naar vriendelijk :19:
Ja, wat moet hij anders?
Hij kan niet doen wat hij gewend is te doen.
Dan moeten zijn hersenen een omschakeling maken.
Even later stond hij gewoon te kwispelen met een lage staart, dus heel ontspannen.
Nee, hij kan natuurlijk niet anders. En dan gaat hij omschakelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”