Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik vind hem zielig
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
ik vind hem zielig
Ik heb een muilkorf gekocht voor Romeo.
En ik kon kiezen, heel langzaam laten wennen door in huis steeds even om te doen en te belonen, stapje voor stapje.
Of in één keer een wandeling gaan maken met dat ding, en dan wachten tot hij het opgeeft om hem af te krijgen.
Ik heb voor de tweede optie gekozen.
Dus ben net gaan wandelen met muilkorf om, en hij probeerde hem steeds af te krijgen, maar hij zat heel goed strak en het lukte hem dus niet.
Uiteindelijk gaf hij het op, en ik heb hem heel veel lekkers gegeven tussen de korf door vanaf de zijkant, dat gaat gelukkig heel goed.
Maar oh wat vind ik het sneu, hij voelt zich heel erg onzeker en angstig.
Toch ga ik het doorzetten, hier in de omgeving is zijn veilige stekkie.
Als hij het hier leert en de muilkorf dus vaker om heeft, dan wordt het straks als we gaan verhuizen in de nieuwe buurt makkelijker, omdat hij het dan al gewend is.
Want een verhuizing plus zo'n ding om zijn snoet tegelijk wordt hem gegarandeerd te veel.
Mensen kijken wel allemaal heel naar, alsof ik een gevaarlijk monster aan de lijn hebt.
Dat doet me wel wat eerlijk gezegd, want hij is zo ontzettend lief en gedraagt zich uitstekend.
En dan die blikken van mensen, doet best zeer eerlijk gezegd.
Maar ik weet wie hij is, en ik weet hoe hij is, en ik weet wat hij voor me betekent.
Dat hoeven die mensen niet te weten of begrijpen.
De arme schat.
En ik kon kiezen, heel langzaam laten wennen door in huis steeds even om te doen en te belonen, stapje voor stapje.
Of in één keer een wandeling gaan maken met dat ding, en dan wachten tot hij het opgeeft om hem af te krijgen.
Ik heb voor de tweede optie gekozen.
Dus ben net gaan wandelen met muilkorf om, en hij probeerde hem steeds af te krijgen, maar hij zat heel goed strak en het lukte hem dus niet.
Uiteindelijk gaf hij het op, en ik heb hem heel veel lekkers gegeven tussen de korf door vanaf de zijkant, dat gaat gelukkig heel goed.
Maar oh wat vind ik het sneu, hij voelt zich heel erg onzeker en angstig.
Toch ga ik het doorzetten, hier in de omgeving is zijn veilige stekkie.
Als hij het hier leert en de muilkorf dus vaker om heeft, dan wordt het straks als we gaan verhuizen in de nieuwe buurt makkelijker, omdat hij het dan al gewend is.
Want een verhuizing plus zo'n ding om zijn snoet tegelijk wordt hem gegarandeerd te veel.
Mensen kijken wel allemaal heel naar, alsof ik een gevaarlijk monster aan de lijn hebt.
Dat doet me wel wat eerlijk gezegd, want hij is zo ontzettend lief en gedraagt zich uitstekend.
En dan die blikken van mensen, doet best zeer eerlijk gezegd.
Maar ik weet wie hij is, en ik weet hoe hij is, en ik weet wat hij voor me betekent.
Dat hoeven die mensen niet te weten of begrijpen.
De arme schat.

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
-
domenique
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes
-
Mojuan
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat je het zielig vind moet je gauw van je afzetten want dat pikt hij op, je hebt nu een keuze gemaakt, en dus ga je het nu ook doen alsof het heel gewoon is
dan went het ook voor Romeo wat makkelijker( denk ik)

en wat de rest denkt tja
geen idee zou je ze moeten vragen, anders kun je alleen maar gokken
dan went het ook voor Romeo wat makkelijker( denk ik)
en wat de rest denkt tja
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
Mojuan
- Zeer actief
Dat ik het zielig vind daar merkt hij niets van.
Ik doe gewoon normaal, wandel met hem alsof er niets aan de hand is en beloon hem op de momenten dat hij netjes meeloopt zonder met zijn poten de muilkorf eraf probeert te krijgen.
Tijdens het wandelen praat ik vrolijk tegen hem zoals ik altijd doe, dus aan mijn gedrag zal hij niets merken.
En het heeft gewerkt, want aan het eind van de wandeling heb ik even met iemand gepraat (zoals ik ook zo vaak doe) en hij bleef rustig naast me staan en heeft niet meer geprobeerd om het eraf te halen.
Maar toch vind ik het zielig, maar ik ben er heel goed in om dingen voor mijn honden te verbergen.
Bij de dierenarts vonden ze dat ik dat zelfs voor hun goed kon verbergen.
Als één van de honden daar geopereerd werd bleef ik er altijd bij, en oh wat vond ik ze toen zielig toen ze uit de narcose kwamen en zich rot voelden.
Niemand die er iets van heeft gemerkt, ook de honden niet.
Als iets moet gebeuren dan moet dat, en dan gebeurt het ook, en hoe zielig ik het ook vind, dat blijft op de achtergrond.
Ik doe gewoon normaal, wandel met hem alsof er niets aan de hand is en beloon hem op de momenten dat hij netjes meeloopt zonder met zijn poten de muilkorf eraf probeert te krijgen.
Tijdens het wandelen praat ik vrolijk tegen hem zoals ik altijd doe, dus aan mijn gedrag zal hij niets merken.
En het heeft gewerkt, want aan het eind van de wandeling heb ik even met iemand gepraat (zoals ik ook zo vaak doe) en hij bleef rustig naast me staan en heeft niet meer geprobeerd om het eraf te halen.
Maar toch vind ik het zielig, maar ik ben er heel goed in om dingen voor mijn honden te verbergen.
Bij de dierenarts vonden ze dat ik dat zelfs voor hun goed kon verbergen.
Als één van de honden daar geopereerd werd bleef ik er altijd bij, en oh wat vond ik ze toen zielig toen ze uit de narcose kwamen en zich rot voelden.
Niemand die er iets van heeft gemerkt, ook de honden niet.
Als iets moet gebeuren dan moet dat, en dan gebeurt het ook, en hoe zielig ik het ook vind, dat blijft op de achtergrond.

-
Mojuan
- Zeer actief
Een echte korf van plastic, met een leren bandje eraan.Valerie schreef:Wat voor muilkorf heb je gekocht?
Ik heb Tyson wel via optie 1 laten wennen, heel rustig aan maar hij bleef een ontzettende hekel houden aan dat ding.
Zo'n snuitband van nylon heb ik ook gehad, wat een ondingen zijn dat zeg, hij scheurde die helemaal kapot met zijn poten.

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
er zijn meer redenen dat een hond een muilkorf kan dragen. niet alleen agressie.
heb eens een hondje gezien die er een droeg, omdat ze continu van de straat at. ze had al een paar keer kauwgom opgegeten.(en andere schadelijke dingen).
het hoeven dus niet altijd gevaarlijke honden te zijn.
in jou geval is het misschien agressie naar honden. maar dat meer omdat de honden naar Romeo toe kunnen ipv andersom toch?
ik snap wel dat je het niet leuk vind, omdat mensen al snel denken dat een hond met muilkorf een heel agressieve hond is.
ik loop wel eens met de lange lijn door een losloop (gedoogd) gebied. om te trainen. mensen vragen dan ook of hij agressief is omdat hij aangelijnd zit.
dus ken me indenken hoe mensen reageren als hij een muilkorf draagt.
probeer je er niet veel van aan te trekken. en in de nieuwe buurt straks zullen ze je ook wel gaan kennen en dan weten ze waarom romeo met muilkorf loopt en dan zal het vast wel meevallen. ik denk dat ze dan juist wel denken hoe verstandig het van je is om uit voorzorg met muilkorf te wandelen.
heb eens een hondje gezien die er een droeg, omdat ze continu van de straat at. ze had al een paar keer kauwgom opgegeten.(en andere schadelijke dingen).
het hoeven dus niet altijd gevaarlijke honden te zijn.
in jou geval is het misschien agressie naar honden. maar dat meer omdat de honden naar Romeo toe kunnen ipv andersom toch?
ik snap wel dat je het niet leuk vind, omdat mensen al snel denken dat een hond met muilkorf een heel agressieve hond is.
ik loop wel eens met de lange lijn door een losloop (gedoogd) gebied. om te trainen. mensen vragen dan ook of hij agressief is omdat hij aangelijnd zit.
probeer je er niet veel van aan te trekken. en in de nieuwe buurt straks zullen ze je ook wel gaan kennen en dan weten ze waarom romeo met muilkorf loopt en dan zal het vast wel meevallen. ik denk dat ze dan juist wel denken hoe verstandig het van je is om uit voorzorg met muilkorf te wandelen.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik kan me goed voorstellen dat je het zielig vindt. Zou ik ook vinden. Maar probeer vooral te denken aan de positieve kanten; het geeft je hond meer vrijheid, doordat je minder op hoeft te letten waar je loopt en minder angst hoeft te hebben voor eventuele agressie of uitvallen. Dus na een wen periode zal het voor jullie beiden rust geven, ws. Sterkte en ik hoop dat het heel snel went voor jullie allebei 
Gr. Marijke

-
Mojuan
- Zeer actief
Ja dat klopt, zelf gaat hij niet op honden af.Emma schreef: in jou geval is het misschien agressie naar honden. maar dat meer omdat de honden naar Romeo toe kunnen ipv andersom toch?
Hij heeft er totaal geen interesse in.
En juist daarom denken mensen vaak dat hun hond wel even kan komen buurten.
En dat gaat dus absoluut niet, dan valt hij aan.
Waar we nu wonen gaat het nooit mis, iedereen kent ons nu wel zo'n beetje, en ik herken alle honden ook wel ongeveer.
Weet welke honden uit zijn buurt blijven, en welke niet, dus ook wanneer ik een andere kant op moet lopen of even over moet steken.
Maar als we straks ergens anders gaan wonen, moeten mensen ons eerst leren kennen.
Ik vind het veiliger als hij dan een korf om heeft.
Na een tijdje hoop ik dat het niet meer nodig is, net zoals waar we nu wonen.

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vind het gewoon top van je, en begrijp ook dat het moeilijk voor je is om te zien... straks zijn jullie beiden gewend en is het "normaal"
Die andere mensen, ach..zouden die echt allemaal zo negatief denken?
Ik zie het als iemand die voorzorgselen treft omdat ze weet hoe haar hond kan reageren en er veel honden op andere honden af mogen zonder dat de baas toestemming geeft of de baas nadenkt of het wel kan met de betreffende hond..
Succes ermee!
Die andere mensen, ach..zouden die echt allemaal zo negatief denken?
Ik zie het als iemand die voorzorgselen treft omdat ze weet hoe haar hond kan reageren en er veel honden op andere honden af mogen zonder dat de baas toestemming geeft of de baas nadenkt of het wel kan met de betreffende hond..
Succes ermee!
-
Mojuan
- Zeer actief
-
JBK
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb hem net weer uitgelaten met korf, maar hij wil absoluut niet gaan poepen, dus heb ik hem even af gedaan.
En ja hoor, hij ging meteen, hij moest dus heeeeel nodig.
Toen ik een hond tegenkwam werd hij helemaal gek en probeerde er alles aan te doen om die korf af te krijgen.
Zo doet hij normaal nooit als hij een andere hond ziet.
Ben een beetje bang dat hij feller gaat worden op andere honden nu, omdat hij dondersgoed doorheeft dat hij zichzelf niet meer kan verdedigen.
En ja hoor, hij ging meteen, hij moest dus heeeeel nodig.
Toen ik een hond tegenkwam werd hij helemaal gek en probeerde er alles aan te doen om die korf af te krijgen.
Zo doet hij normaal nooit als hij een andere hond ziet.
Ben een beetje bang dat hij feller gaat worden op andere honden nu, omdat hij dondersgoed doorheeft dat hij zichzelf niet meer kan verdedigen.

-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap je gevoel heel goed... Maar ikzelf heb eigenlijk vooral een gek soort bewondering voor mensen met een gekorfde hond. Het laat m.i. alleen maar zien dat je de verantwoordelijkheid neemt voor je dier en dat vind ik alleen maar netjes. Lekker laten kijken, jij weet wel beterPaulala schreef:Dankje,blondie schreef: Die andere mensen, ach..zouden die echt allemaal zo negatief denken?
Succes ermee!
En nee, natuurlijk denken ze niet allemaal zo negatief.
Maar bepaalde mensen zie je gewoon kijken met zo'n afkeurende blik in hun ogen.
En dat vind ik echt vervelend.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
goede beslissing, heb hier ook een tijdje met een snuitje om gelopen ivm hond agressie, niet zo zeer omdat hij het zelf op zocht, maar omdat andere honden hem op zochten....t zelfde als dat jij hebt dus
hier had het snuitje alleen niet het gewenste effect, de buurtmensen gingen juist hun hond er bij laten aan de lijn, of lijnden hun hond niet meer aan als ze mij zagen, want hij kon toch niets doen....toen dus maar weer snel van het snuitje afgestapt, nu blijven ze tenminste uit de buurt en/of lijnen hun hond aan...
hier had het snuitje alleen niet het gewenste effect, de buurtmensen gingen juist hun hond er bij laten aan de lijn, of lijnden hun hond niet meer aan als ze mij zagen, want hij kon toch niets doen....toen dus maar weer snel van het snuitje afgestapt, nu blijven ze tenminste uit de buurt en/of lijnen hun hond aan...
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Had jou reactie nog niet gelezen..maar dat bedoel ik dus iddcrutz schreef:goede beslissing, heb hier ook een tijdje met een snuitje om gelopen ivm hond agressie, niet zo zeer omdat hij het zelf op zocht, maar omdat andere honden hem op zochten....t zelfde als dat jij hebt dus
Al ben ik nooit van de muilkorf afgestapt..kon ook echt niet

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hoezo kon je er niet vanaf stappen...moet nl zeggen dat een paar bijna bijtincidenten (gecombineerd met dat hij van mij daarvoor op zijn flikker kreeg en dan natuurlijk de buurtjes melden dat het hun schuld is, is het effectief ook, want als ze gewoon aan de andere kant van de straat voorbij lopen en hun hond kort houden (en ik steek altijd al over en dan moet hij afliggen) gaat het gewoon goed...het gaat pas fout als zij de hond aan de uitschuiflijn op een halve meter blaffend laten passeren....) zijn ze flink bijgedraaid en houden nu netjes rekeningLeanne schreef:Had jou reactie nog niet gelezen..maar dat bedoel ik dus iddcrutz schreef:goede beslissing, heb hier ook een tijdje met een snuitje om gelopen ivm hond agressie, niet zo zeer omdat hij het zelf op zocht, maar omdat andere honden hem op zochten....t zelfde als dat jij hebt dus
1-tje nog niet, maar dat komt binnenkort wel,
die hebben er 2, 1 is een hulphond (jaja, een hulphond die met zijn tanden bloot grijnzend aan het einde van de riem staat te trekken, dus daar gaat een melding over, helaas t kan niet anders, ze willen er niet over praten) en die andere heeft als het tegenzit een keer een beet te pakken....hoop het niet, ontwijk ze ook, maarja, je weet het nooit zeker (ze laten hem gerust los uit de deur schieten...)
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Dat zal misschien in je nieuwe buurt ook wel gebeuren. Mensen zien je steeds met een hond met een muilkorf en gaan je natuurlijk kennen op een gegeven moment. Wanneer dat zover is zou je misschien de korf weer af kunnen doen. Vind het trouwens wel goed dat je het zo doet hoor, hardstikke verantwoordelijk. Ik heb met mijn vorige hond ook wel eens met een snuitje gelopen (had hetzelfde probleem als jouw hond en zag er ook nog eens uit als een l*lletje rozenwater, dus zowiezo niet nodig om uit de buurt te blijven vond men, zelfs als ik waarschuwde) en de reactie van de meeste mensen was eigenlijk om er dan juist met een grote boog omheen te lopen want de hond was immers gevaarlijkLeanne schreef:Had jou reactie nog niet gelezen..maar dat bedoel ik dus iddcrutz schreef:goede beslissing, heb hier ook een tijdje met een snuitje om gelopen ivm hond agressie, niet zo zeer omdat hij het zelf op zocht, maar omdat andere honden hem op zochten....t zelfde als dat jij hebt dus

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik ben er ook bang voor dat mensen denken dat hun hond nu wel kan snuffelen omdat hij toch niets kan doen.
Dat wil ik absoluut niet hebben, want daar raakt Romeo zwaar gefrustreerd van.
Ik hoop dan ook dat mensen verstandig zijn en hun honden gewoon netjes bij hem uit de buurt houden.
Heb ik nog een vraag, ik wil nog een touwtje ofzo maken vanaf de korf, tussen zijn ogen door naar het leren bandje toe.
Zo zit de korf echt goed vast en kan hij nooit en te nimmer het stuk over zijn neus heen trekken zodat de korf onder zijn kin komt te hangen.
Ik wil echt zekerheid, want ik weet zeker dat hij het een keer voor elkaar krijgt als hij echt wil.
Ik heb dit eens bij iemand anders gezien, die had er iets tussen gevlochten.
Weet iemand hoe ik zoiets het best kan maken?
Ik hoop dan ook dat mensen verstandig zijn en hun honden gewoon netjes bij hem uit de buurt houden.
Heb ik nog een vraag, ik wil nog een touwtje ofzo maken vanaf de korf, tussen zijn ogen door naar het leren bandje toe.
Zo zit de korf echt goed vast en kan hij nooit en te nimmer het stuk over zijn neus heen trekken zodat de korf onder zijn kin komt te hangen.
Ik wil echt zekerheid, want ik weet zeker dat hij het een keer voor elkaar krijgt als hij echt wil.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Kan me voorstellen dat je het sneu vindt...Wij gaan binnenkort ook een korf of snuitje kopen voor Quasar. In eerste instantie om de eerste paar keer loslopen gewoon geen enkel risico te nemen. Zien we er reden toe dan zal hij hem altijd om moeten als hij losloopt. Het lijkt me ook wel even akelig, maar voor hem is het de beste keus, je krijgt hem alleen niet uitgelegd dat hij met dat ding los mag lopen en anders niet natuurlijk...
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik laat Romeo met die korf echt niet los lopen.
Hij heeft het totaal niet naar zijn zin, en hij reageert echt heel fel op andere honden die hij ziet als hij de korf om heeft.
Zowiezo weet ik 100% zeker dat hij hem af krijgt als hij echt wil, en dan is hij zo vreselijk opgefokt dat hij een hond wel eens dood zou kunnen bijten.
Dus dat ga ik echt niet doen.
Hij heeft het totaal niet naar zijn zin, en hij reageert echt heel fel op andere honden die hij ziet als hij de korf om heeft.
Zowiezo weet ik 100% zeker dat hij hem af krijgt als hij echt wil, en dan is hij zo vreselijk opgefokt dat hij een hond wel eens dood zou kunnen bijten.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Dan moet je dat ook niet doenPaulala schreef:Ik laat Romeo met die korf echt niet los lopen.
Onze hond reageert in losloopgebieden aan de lijn heel relaxed op andere honden dus we willen hem weer los gaan laten. Maar voor de zekerheid en voor onze rust de eerste paar keer met korf. Vandaar
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Raar maar waar: mijn ervaring is dat juist door het zien van de korf of het snuitje de mensen de hond eng gaan vinden en uit de buurt blijven. Hoop dat het voor jullie ook op gaat.Paulala schreef:Ik ben er ook bang voor dat mensen denken dat hun hond nu wel kan snuffelen omdat hij toch niets kan doen.
Misschien een plat reepje leer of zo er door de schoenmaker aan laten stikken?Paulala schreef:Heb ik nog een vraag, ik wil nog een touwtje ofzo maken vanaf de korf, tussen zijn ogen door naar het leren bandje toe.

-
Mojuan
- Zeer actief
Het gaat echt heel erg goed!
Ik wandel nu elke dag minstens één keer met korf.
Ik heb een touwtje vast gemaakt tussen de korf en het riempje, dat loopt tussen zijn ogen door.
Hij loopt nu zonder mokken mee, en heeft door dat hij gewoon kan snuffelen, plassen en poepen met de korf om.
Hij probeert hem er ook vrijwel nooit meer af te krijgen.
Ook het omdoen laat hij toe zonder tegenstribbelen.
Ik blijf dit nu voor altijd elke dag minstens één wandeling doen.
Zo blijft hij eraan gewend, en weet hij dat het niet altijd hoeft.
Als ik nu eens ergens heen ga waar hij normaal niet mee zou kunnen, dan kan hij eventueel toch mee op deze manier.
Ik ben heel erg blij dat hij er zo rustig onder is nu.
Mijn vriend was gisteren heel erg verbaasd toen hij zag hoe gemakkelijk ik de korf om kon doen en hem aanlijnde om te gaan wandelen.
Ik wandel nu elke dag minstens één keer met korf.
Ik heb een touwtje vast gemaakt tussen de korf en het riempje, dat loopt tussen zijn ogen door.
Hij loopt nu zonder mokken mee, en heeft door dat hij gewoon kan snuffelen, plassen en poepen met de korf om.
Hij probeert hem er ook vrijwel nooit meer af te krijgen.
Ook het omdoen laat hij toe zonder tegenstribbelen.
Ik blijf dit nu voor altijd elke dag minstens één wandeling doen.
Zo blijft hij eraan gewend, en weet hij dat het niet altijd hoeft.
Als ik nu eens ergens heen ga waar hij normaal niet mee zou kunnen, dan kan hij eventueel toch mee op deze manier.
Ik ben heel erg blij dat hij er zo rustig onder is nu.
Mijn vriend was gisteren heel erg verbaasd toen hij zag hoe gemakkelijk ik de korf om kon doen en hem aanlijnde om te gaan wandelen.

-
doggy