Dit topic is al een tijdje niet actief, maar ik wil er toch even op reageren omdat mensen misschien voordelen kunnen hebben aan de volgende tip.
Mijn herder reu Devil moest ook ineens met een muilkorf omlopen, 24 uur per dag, omdat hij een operatie had ondergaan en er verder geen andere optie was. Natuurlijk vondt hij het veeeeel lekkerder om zonder korf rond te lopen, maar dan moest ik hem elke seconde in de gaten houden. Dat gaat niet...
Elke keer als ik de korf omdeed wurmde ik via de voorkant van de korf mn vingers met een snoepje naar binnen, zodat hij meteen het snoepje te pakken had zodra hij zn snuit in de korf stak. Dit vergde wel wat oefening hoor, zowel voor hem als voor mij. Hij moest tenslotte ook het snoepje te pakken krijgen, terwijl hij niets zag, en dus op de gok het snoepje aanpakte. Het resultaat was wel dat hij uit zichzelf zn snuit in de korf ging steken! En het lijkt mij ook verstandig om de hond er gewoon een week mee om te laten lopen, ook in huis, want zo zijn ze het veel sneller gewend, dan wanneer je de korf telkens maar een paar minuten om hebt zitten.
Vergelijk het met een (zonne-)bril: als je die voor het eerst opzet, dan voelt het vreselijk! Maar na een paar uur ben je het gewend. Had je hem tussendoor af gezet, en weer opnieuw opgezet, dan had het weer precies zo vreselijk gevoeld. Gewoon op/omlaten dus.
Mijn hond droeg de volgende korf, omdat hij die plastic korven af kreeg, en een snuitje vindt ik gevaarlijk als je hem dag en nacht om moet laten: dit was ongeveer zijn korf (zelfs nog groffer als deze)
http://www.k9shop.nl/webwinkel/images/muilkorf%203.jpg
Enne... hij liep er na 2 dagen mee rond alsof het gewoon een stuk van zijn snuit was hoor! Hij kon er ook mee drinken, en zelfs de bal mee wegrollen. De grootste lol had ie!
Hij heeft uiteindelijk circa een half jaar met de korf omgelopen. Nu hoeft het niet meer...