Moderator: moderatorteam
Dat klopt, maar ook voor de dierenbescherming geldt, dat zij zich aan de wet dienen te houden, en komt er een verzoek vanuit de politie om zo'n type hond op te gaan halen, dan zullen ze er zekers er gehoor aan gevenmeissielief schreef:de dieren bescherming is tegen de wet dus zal nooit helpen een hond op te halenFelix schreef:Wat is het verhaal van die man met z'n dierenambulance in deze![]()
Doet die niet alleen maar z'n werk![]()
Dat was het zelfde geweest, als er een dierenambulance van de dierenbescherming erbij was gekomen, werdt er dan ook zo'n ophef gemaakt over die ambulance![]()
Dus dit volg ik even niet
Het lijkt me dat iedereen met tegenzin een gezond dier gaat ophalen thuis, om het vervolgens in te gaan laten slapen, ken niemand die dat lachend zal doenAbby schreef:Omdat het moet, ja. Maar wel met tegenzin.
Dat zo'n type op een ambu rijdt, kun je niet een hele organisatie op afrekenenAbby schreef:O, ik wel hoor... Iemand die zelfs op de dierenambulance rijdt... Alles wat ook maar een vleugje stafford in zich heeft (of soms niet eens, dan is t bijvoorbeeld een Xbulldog) is bij hem meteen n PITBOEL en zal ongetwijfeld bijten, kunnen ze beter afmaken en blablabla![]()
Zo iemand... Die zou dat vast met plezier, of in elk geval zonder tegensputteren doen.
Terwijl die l*l zelf een stel rothonden heeft rondlopen, waarvan eentje al 3 x iemand heeft gebeten, waaronder zn eigen dochterEn dan maar blijven volhouden dat DAT leuke honden zijn, en een stafford die zn hele leven geen vlieg kwaad doet, zal uiteindelijk toch bijten, volgens hem...
Zulke typjes zijn er hoor...
Tsja, dat zijn dan de uitzonderingen, laten we het zo verwoorden, een wel denkend mens met een gezonde dosis verstand, die zal een gezond dier niet naar een DA brengen om het in te laten slapenAbby schreef:Dat doe ik toch ook niet?Ik vertel gewoon dat ik wel iemand ken die zonder tegenzin een gezonde stafford (-kruising) ophaalt.
![]()
Verder hou ik me er mooi buiten
Nee hoor, er is geen gewond dier en er is geen dier in nood, dus er hoeft helemaal niet gereden worden voor zo'n rit, en een asiel kan en mag zo'n hond weigeren.Felix schreef:Dat klopt, maar ook voor de dierenbescherming geldt, dat zij zich aan de wet dienen te houden, en komt er een verzoek vanuit de politie om zo'n type hond op te gaan halen, dan zullen ze er zekers er gehoor aan gevenmeissielief schreef:de dieren bescherming is tegen de wet dus zal nooit helpen een hond op te halenFelix schreef:Wat is het verhaal van die man met z'n dierenambulance in deze![]()
Dat was het zelfde geweest, als er een dierenambulance van de dierenbescherming erbij was gekomen, werdt er dan ook zo'n ophef gemaakt over die ambulance![]()
Tsja, en daar snijdt je nou net iets aan wat de dierenbescherming nou net net doet -> een dier weigerenclausipaus schreef:Nee hoor, er is geen gewond dier en er is geen dier in nood, dus er hoeft helemaal niet gereden worden voor zo'n rit, en een asiel kan en mag zo'n hond weigeren.Felix schreef:Dat klopt, maar ook voor de dierenbescherming geldt, dat zij zich aan de wet dienen te houden, en komt er een verzoek vanuit de politie om zo'n type hond op te gaan halen, dan zullen ze er zekers er gehoor aan gevenmeissielief schreef:de dieren bescherming is tegen de wet dus zal nooit helpen een hond op te halenFelix schreef:Wat is het verhaal van die man met z'n dierenambulance in deze![]()
Nou, dan doen ze wel degelijk hoor. Hoe vaak ik al niet zélf naar het asiel ben gereden met katten, honden en vogels wil je niet weten. Niet urgent genoegFelix schreef:Tsja, en daar snijdt je nou net iets aan wat de dierenbescherming nou net net doet -> een dier weigerenclausipaus schreef:Nee hoor, er is geen gewond dier en er is geen dier in nood, dus er hoeft helemaal niet gereden worden voor zo'n rit, en een asiel kan en mag zo'n hond weigeren.Felix schreef:Dat klopt, maar ook voor de dierenbescherming geldt, dat zij zich aan de wet dienen te houden, en komt er een verzoek vanuit de politie om zo'n type hond op te gaan halen, dan zullen ze er zekers er gehoor aan gevenmeissielief schreef: de dieren bescherming is tegen de wet dus zal nooit helpen een hond op te halen