Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rex, een 11 jarig slachtoffer van de RAD.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

zucht @ de wet,
:boos: zucht @ de onwetende kopers.. :devil:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Elf jaar geleden was er nog veel minder bekend over deze wet bij de gewone burger.
Als je bedenkt dat er zelfs nu nog mensen zijn die er niets tot weinig van weten, dan snap je wel dat het elf jaar geleden nog veel onbekender was!
Dus deze man heeft de hond elf jaar geleden onwetend aangeschaft, en nu is hij en zijn hond de dupe van een ruzie in de buurt!

Ik vind het vreselijk verdrietig, en heb diep respect voor de eigenaar dat hij ervoor heeft gekozen om zijn hond in te laten slapen, zodat hij erbij kon zijn, en dat zijn hond niet maanden lang in een laser asiel hoeft weg te rotten!

Dat is een beslissing uit pure liefde geweest :jank:
:zweep:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

meissielief schreef:
Felix schreef:Wat is het verhaal van die man met z'n dierenambulance in deze :denken:

Doet die niet alleen maar z'n werk :denken:

Dat was het zelfde geweest, als er een dierenambulance van de dierenbescherming erbij was gekomen, werdt er dan ook zo'n ophef gemaakt over die ambulance :denken:

Dus dit volg ik even niet :19:
de dieren bescherming is tegen de wet dus zal nooit helpen een hond op te halen
Dat klopt, maar ook voor de dierenbescherming geldt, dat zij zich aan de wet dienen te houden, en komt er een verzoek vanuit de politie om zo'n type hond op te gaan halen, dan zullen ze er zekers er gehoor aan geven ;)
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Omdat het moet, ja. Maar wel met tegenzin. :silent:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Abby schreef:Omdat het moet, ja. Maar wel met tegenzin. :silent:
Het lijkt me dat iedereen met tegenzin een gezond dier gaat ophalen thuis, om het vervolgens in te gaan laten slapen, ken niemand die dat lachend zal doen ;)
Abby
Zeer actief

O, ik wel hoor... Iemand die zelfs op de dierenambulance rijdt... Alles wat ook maar een vleugje stafford in zich heeft (of soms niet eens, dan is t bijvoorbeeld een Xbulldog) is bij hem meteen n PITBOEL en zal ongetwijfeld bijten, kunnen ze beter afmaken en blablabla :blah:
Zo iemand... Die zou dat vast met plezier, of in elk geval zonder tegensputteren doen.
Terwijl die l*l zelf een stel rothonden heeft rondlopen, waarvan eentje al 3 x iemand heeft gebeten, waaronder zn eigen dochter :roll: En dan maar blijven volhouden dat DAT leuke honden zijn, en een stafford die zn hele leven geen vlieg kwaad doet, zal uiteindelijk toch bijten, volgens hem...
Zulke typjes zijn er hoor...
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Abby schreef:O, ik wel hoor... Iemand die zelfs op de dierenambulance rijdt... Alles wat ook maar een vleugje stafford in zich heeft (of soms niet eens, dan is t bijvoorbeeld een Xbulldog) is bij hem meteen n PITBOEL en zal ongetwijfeld bijten, kunnen ze beter afmaken en blablabla :blah:
Zo iemand... Die zou dat vast met plezier, of in elk geval zonder tegensputteren doen.
Terwijl die l*l zelf een stel rothonden heeft rondlopen, waarvan eentje al 3 x iemand heeft gebeten, waaronder zn eigen dochter :roll: En dan maar blijven volhouden dat DAT leuke honden zijn, en een stafford die zn hele leven geen vlieg kwaad doet, zal uiteindelijk toch bijten, volgens hem...
Zulke typjes zijn er hoor...
Dat zo'n type op een ambu rijdt, kun je niet een hele organisatie op afrekenen ;)
Abby
Zeer actief

Dat doe ik toch ook niet? :denken: Ik vertel gewoon dat ik wel iemand ken die zonder tegenzin een gezonde stafford (-kruising) ophaalt.
:19:
Verder hou ik me er mooi buiten :pffff:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Abby schreef:Dat doe ik toch ook niet? :denken: Ik vertel gewoon dat ik wel iemand ken die zonder tegenzin een gezonde stafford (-kruising) ophaalt.
:19:
Verder hou ik me er mooi buiten :pffff:
Tsja, dat zijn dan de uitzonderingen, laten we het zo verwoorden, een wel denkend mens met een gezonde dosis verstand, die zal een gezond dier niet naar een DA brengen om het in te laten slapen :wink:
Abby
Zeer actief

:mrgreen: kan ik me in vinden :ok:
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Felix schreef:
meissielief schreef:
Felix schreef:Wat is het verhaal van die man met z'n dierenambulance in deze :denken:

Dat was het zelfde geweest, als er een dierenambulance van de dierenbescherming erbij was gekomen, werdt er dan ook zo'n ophef gemaakt over die ambulance :denken:

Dat klopt, maar ook voor de dierenbescherming geldt, dat zij zich aan de wet dienen te houden, en komt er een verzoek vanuit de politie om zo'n type hond op te gaan halen, dan zullen ze er zekers er gehoor aan geven ;)
Nee hoor, er is geen gewond dier en er is geen dier in nood, dus er hoeft helemaal niet gereden worden voor zo'n rit, en een asiel kan en mag zo'n hond weigeren.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Felix
Zeer actief
Contacteer:

clausipaus schreef:
Felix schreef:
meissielief schreef:

Nee hoor, er is geen gewond dier en er is geen dier in nood, dus er hoeft helemaal niet gereden worden voor zo'n rit, en een asiel kan en mag zo'n hond weigeren.
Tsja, en daar snijdt je nou net iets aan wat de dierenbescherming nou net net doet -> een dier weigeren ;)
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Felix schreef:
clausipaus schreef:
Felix schreef:
meissielief schreef: de dieren bescherming is tegen de wet dus zal nooit helpen een hond op te halen
Tsja, en daar snijdt je nou net iets aan wat de dierenbescherming nou net net doet -> een dier weigeren ;)
Nou, dan doen ze wel degelijk hoor. Hoe vaak ik al niet zélf naar het asiel ben gereden met katten, honden en vogels wil je niet weten. Niet urgent genoeg :roll: Nee hoor, een verdwaalde hond los langs een drukke weg is niet urgent. Moet hij eerst aangereden worden, dán komen ze wél.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Met mijn stukje doelde ik op inbeslaggenomen 'pitbuls' of mensen die afstand willen doen van hun hond die onder de pitbulwet valt.

Ik heb het dan niet over zwerfdieren.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
S.Bijlsma1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door S.Bijlsma1 »

Erg sneu voor de eigenaar dat deze Rex moet missen, ik weet niks van de omstangigheden af, maar je hond verliezen is altijd erg. Vreselijk ook voor Rex, die heeft inderdaad nergens voor gekozen.
Wat de dierenambulance er mee te maken had snap ik ook nog steeds niet, ik weet alleen wel dat als ik de naam Menno Koster lees dat ik meteen begin te lachen; triest figuurtje is het.
monika63
Vaste gebruiker
Contacteer:

triest

Ongelezen bericht door monika63 »

triest
heb er geen woorden voor
Marja1969
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marja1969 »

Ik heb het met tranen in mijn ogen gelezen.
Vind het diep triest! En ergens lees ik : of als mensen afstand willen doen van hun pitbull die onder de pitbull-wet valt...
Wie doet er nou afstand van zijn hond die je naar ik mag aannemen bewust kiest??? Je moet in mijn ogen wel erg koud zijn als je je huisdier weg wil doen laat staan ook nog is bewust af wil laten maken.
Na 4 hamsters nu een Boerenfox; Elmo.
Groetjes Marja
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”