Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat een gezeik allemaal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

Re: wat een gezeik allemaal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Anja schreef:
willem schreef:Waar ging het ook weer over, we zijn 11 pagina's verder en inderdaad ik heb me bescheurd van het lachen, al gaan de laatste 4á5 over jullie zelf, over en weer bekvechten (lijkt wel honden gedrag haha) maar laten we even bij de point blijven. 90-95% spuwde zijn/haar gal, de rest snapte het of was het eens. Bij de grootste groep proefde ik bij enkele wat frustraties, asociaal - hoop je nooit tegen te komen - mijn honden vreten 'm aan stukken en nog wat kreten. Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen. Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg. Dirk is een agressief-loze hond met een hoop pit, hier thuis rent ie z'n poten uit z'n lijf of is in z'n eentje aan het voetballen en keepen of ik speel een potje met 'm mee. Denken jullie nou echt dat ik met een NIET betrouwbare hond en NIET aan de lijn het strand op ga. In het hoogseizoen ga ik na 9en s'avonds naar strand (mag vanaf 19.00 los) om niet de nog dan aanwezige mensen tot last te zijn met een losse hond en na een paar honderd meter voorbij de afgang gaat ie los. Wat ik wel eens denk bij sommige mensen is; ben je nu voor je hond op strand of voor je zelf en toevallig heb ik een hond mee, bij een aantal denk ik toch het eerste, ik kijk echt niet star voor me uit maar observeer ook. Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom. Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
En dan lopen er dikke 60 plussers rond met een bord voor hun kop die denken dat de wereld en het strand er alleen voor hun is :jank:

Willem, ik denk dat Anja je goed weet te omschrijven , want man, wat heb jij een bord voor je kop !

Jouw hond niet agressief ?. :80: .. Wacht maar tot hij echt volwassen wordt , hij is nu pas 2,5 jaar , maar wacht maar tot zijn hormonen gaan opspelen !
daar is hij nu al mee bezig , lees ik hier

jouw hond gaat naar andere honden toe , en niet op zo'n aardige manier , want dat is aan de reactie van de mede-strandgangers te merken ,
dat is te merken
waarom je ook dit topic opende , omdat niemand JOUW hond zou accepteren , toch ?. :denken:

vind je dat niet gek dan ?.. Als jouw hond aardiger was en liever , reken maar dat hij wel ( !! ) welkom zou zijn geweest . !

mensen willen alleen maar hun eigen honden beschermen van mensen zoals jij, die hun hond hun gang laten gaan , een knots grote hond .. :80: :80:

als je dat niet ziet , dan ben ik heel blij dat ik niet in jouw buurt woon !. :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Fafo schreef:
malinois schreef:
willem schreef:
***puppy*** schreef:Ik vind het regelrecht bezopen dat jij je hond dingen zelf uit laat zoeken. Ik vind dat dankzij bazen zoals jij er dus een groot gedeelte van de honden problemen hebben. Groot, klein, zeker, onzeker.
Ik weet alleen wel heel goed waar ik over praat want ik heb hier thuis ook zo'n etter zitten die maar graag ergens heen wilt gaan. Daar heb ik te laat op ingegrepen en zit ik met de gebakken peren. Ze kan overdag niet meer los met andere honden want daarmee ben ik andere honden tot last. Als je zo lui wilt zijn zoals jij jezelf voordoet, ga lekker wandelen als er geen andere honden zijn en kijk eens goed naar welke hond er wel past bij jouw hond om sociale interactie mee te hebben. Kleine kleur bekenning, ik heb ook wel eens momenten dat ik gewoon even relax wil lopen en dan loop ik dus inderdaad 's avonds laat zodat ik even niet of hoef te letten
Jullie hebben het maar over aanstormen en denderen etc maar dat gaat ook een eigen leven lijden en dan ruk je een verhaal uit z'n verband. Ik kan met een brede grijns op m'n bek kijken naar een stel honden (4-5) die heerlijk aan het donderen zijn, branding in en uit strand op en maar rennen achter elkaar, als Dirk mee wil doen zitten ze hem ook na, rent naar mij toe en weer terug en doet lekker mee, kies voor je zelf wat je leuk vindt of wat de hond leuk vindt.
Als mijn 3 honden met zn 3en rennen doen ze dat met hun roedel. Komt daar een vreemde hond bij krijg je grote problemen.
Ligt er hoop ik wel aan wat voor vreemde honden. Want het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat een puber die nog niet goed luistert en in training is even komt buurten. Ookal wil de baas het eigenlijk niet hebben. Oefening baart kunst. Neem aan dat het niet meteen een probleem is in jouw roedel? Dat lijkt me dan ook weer niet de bedoeling.
Ik zeg ook dat ik ervoor zorg dat er niks gebeurd. Of ik haal die hond weg of laat juist xena erop af lopen als bliksemafleider en haal de rest bij me.
Natuuijk kan t gebeuren maar als ik de eigenaar waarschuw en vraag de hond bij zich te houden dan lijkt t me vrij nornaal daaraan (proberen) te voldoen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

malinois schreef:
Fafo schreef:
malinois schreef:Als mijn 3 honden met zn 3en rennen doen ze dat met hun roedel. Komt daar een vreemde hond bij krijg je grote problemen.
Ligt er hoop ik wel aan wat voor vreemde honden. Want het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat een puber die nog niet goed luistert en in training is even komt buurten. Ookal wil de baas het eigenlijk niet hebben. Oefening baart kunst. Neem aan dat het niet meteen een probleem is in jouw roedel? Dat lijkt me dan ook weer niet de bedoeling.
Ik zeg ook dat ik ervoor zorg dat er niks gebeurd. Of ik haal die hond weg of laat juist xena erop af lopen als bliksemafleider en haal de rest bij me.
Natuuijk kan t gebeuren maar als ik de eigenaar waarschuw en vraag de hond bij zich te houden dan lijkt t me vrij nornaal daaraan (proberen) te voldoen
En met puppen? Als jij niet in zou grijpen dan he? Gaat Xena dan haar hondentaaltalent weer tevoorschijn halen? Zoals op jouw filmpje? :D

Daar was ik met Tay wel bang voor, stel dat je ergens loopt met je kleine pup en die wil ergens naartoe rennen. Niet iedere hond pikt dat, maar 100% betrouwbaar terug komen doen de meeste pups niet. (Nu had ik het geluk dat Tay vanaf dag 1 keurig op mij bleef wachten en daar heb ik een commando aangekoppeld) Ik merk nu alleen dat hij toch voor sommige honden al te oud wordt en ze veel minder pikken. (Bekende honden dan)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:
malinois schreef:
Fafo schreef:
malinois schreef:Als mijn 3 honden met zn 3en rennen doen ze dat met hun roedel. Komt daar een vreemde hond bij krijg je grote problemen.
En met puppen? Als jij niet in zou grijpen dan he? Gaat Xena dan haar hondentaaltalent weer tevoorschijn halen? Zoals op jouw filmpje? :D

Daar was ik met Tay wel bang voor, stel dat je ergens loopt met je kleine pup en die wil ergens naartoe rennen. Niet iedere hond pikt dat, maar 100% betrouwbaar terug komen doen de meeste pups niet. (Nu had ik het geluk dat Tay vanaf dag 1 keurig op mij bleef wachten en daar heb ik een commando aangekoppeld) Ik merk nu alleen dat hij toch voor sommige honden al te oud wordt en ze veel minder pikken. (Bekende honden dan)
Ja Xena pikt dat in principe gelijk op. Al hebben ze hier geen van allen problemen met pups...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat dacht ik idd al een keer gelezen te hebben. Jouw honden vertellen dus eigenlijk wanneer een hond opgevoed moet zijn. ;) Puppies geen probleem, pubers ligt waarschijnlijk aan het gedrag en volwassen honden moet zich gedragen?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
Anja schreef:
willem schreef:Waar ging het ook weer over, we zijn 11 pagina's verder en inderdaad ik heb me bescheurd van het lachen, al gaan de laatste 4á5 over jullie zelf, over en weer bekvechten (lijkt wel honden gedrag haha) maar laten we even bij de point blijven. 90-95% spuwde zijn/haar gal, de rest snapte het of was het eens. Bij de grootste groep proefde ik bij enkele wat frustraties, asociaal - hoop je nooit tegen te komen - mijn honden vreten 'm aan stukken en nog wat kreten. Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen. Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg. Dirk is een agressief-loze hond met een hoop pit, hier thuis rent ie z'n poten uit z'n lijf of is in z'n eentje aan het voetballen en keepen of ik speel een potje met 'm mee. Denken jullie nou echt dat ik met een NIET betrouwbare hond en NIET aan de lijn het strand op ga. In het hoogseizoen ga ik na 9en s'avonds naar strand (mag vanaf 19.00 los) om niet de nog dan aanwezige mensen tot last te zijn met een losse hond en na een paar honderd meter voorbij de afgang gaat ie los. Wat ik wel eens denk bij sommige mensen is; ben je nu voor je hond op strand of voor je zelf en toevallig heb ik een hond mee, bij een aantal denk ik toch het eerste, ik kijk echt niet star voor me uit maar observeer ook. Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom. Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
En dan lopen er dikke 60 plussers rond met een bord voor hun kop die denken dat de wereld en het strand er alleen voor hun is :jank:

Willem, ik denk dat Anja je goed weet te omschrijven , want man, wat heb jij een bord voor je kop !

Jouw hond niet agressief ?. :80: .. Wacht maar tot hij echt volwassen wordt , hij is nu pas 2,5 jaar , maar wacht maar tot zijn hormonen gaan opspelen !
daar is hij nu al mee bezig , lees ik hier

jouw hond gaat naar andere honden toe , en niet op zo'n aardige manier , want dat is aan de reactie van de mede-strandgangers te merken ,
dat is te merken
waarom je ook dit topic opende , omdat niemand JOUW hond zou accepteren , toch ?. :denken:

vind je dat niet gek dan ?.. Als jouw hond aardiger was en liever , reken maar dat hij wel ( !! ) welkom zou zijn geweest . !

mensen willen alleen maar hun eigen honden beschermen van mensen zoals jij, die hun hond hun gang laten gaan , een knots grote hond .. :80: :80:

als je dat niet ziet , dan ben ik heel blij dat ik niet in jouw buurt woon !. :19:
Nou Pak de Bal niet elke hond wordt agressief als hij volwassen wordt. Sterker nog agressief worden heeft niks te maken met volwassen worden. Je bent weer lekker aan het generaliseren en je hebt totaal geen verstand van honden.

Want ook hele lieve honden moeten van mijn honden opzouten. Mijn honden willen gewoon geen anderen honden bij hen in de buurt als ze aan de lijn lopen, of die honden nou lief of agressief of wat dan ook zijn.

Komt omdat mijn honden samen een roedel zijn en van nature zijn het territoriumverdedigers dus als ze aan de lijn zitten vinden ze dat het hun territorium is waar ze lopen en daar heeft een andere hond niks te schaften.

Ze zullen echt niet gelijk een hond door vierendelen als er toch een hond komt buurten, maar een knauw kan die hond als hij pech heeft wel verwachten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

willem schreef:
***puppy*** schreef:Ik vind het regelrecht bezopen dat jij je hond dingen zelf uit laat zoeken. Ik vind dat dankzij bazen zoals jij er dus een groot gedeelte van de honden problemen hebben. Groot, klein, zeker, onzeker.
Ik weet alleen wel heel goed waar ik over praat want ik heb hier thuis ook zo'n etter zitten die maar graag ergens heen wilt gaan. Daar heb ik te laat op ingegrepen en zit ik met de gebakken peren. Ze kan overdag niet meer los met andere honden want daarmee ben ik andere honden tot last. Als je zo lui wilt zijn zoals jij jezelf voordoet, ga lekker wandelen als er geen andere honden zijn en kijk eens goed naar welke hond er wel past bij jouw hond om sociale interactie mee te hebben. Kleine kleur bekenning, ik heb ook wel eens momenten dat ik gewoon even relax wil lopen en dan loop ik dus inderdaad 's avonds laat zodat ik even niet of hoef te letten
Jullie hebben het maar over aanstormen en denderen etc maar dat gaat ook een eigen leven lijden en dan ruk je een verhaal uit z'n verband. Ik kan met een brede grijns op m'n bek kijken naar een stel honden (4-5) die heerlijk aan het donderen zijn, branding in en uit strand op en maar rennen achter elkaar, als Dirk mee wil doen zitten ze hem ook na, rent naar mij toe en weer terug en doet lekker mee, kies voor je zelf wat je leuk vindt of wat de hond leuk vindt.
Prima toch als je hond wel lekker met een groepje mee kan rennen? Alleen moet je niet verbaasd zijn dat er ook honden zijn die niks van spellende honden moet hebben, het zijn soms net mensen :mrgreen:
Daarbij ben ik zelf wel het type die niet voor het vermaak van jouw hond is. Prima als ze een keertje meerennen met mijn hond, maar die heeft weinig met andere honden. Als je dan merkt dat zowel de baas als de hond het niet willen, is het aan jou om de hond te roepen en verder te gaan lopen. Kom je vervolgens iemand tegen die het wel leuk vind, prima toch? Blijf je dar staan en laat je de honden spelen
Perry en Noah

Afbeelding
Pakdebal

gonnie schreef:Nou Pak de Bal niet elke hond wordt agressief als hij volwassen wordt...
de mijne was het ook niet , maar we moeten ons verplaatsen in de hond van de TS , en dat is een mix van een bouvier / mechelse herder

9 vd 10 keer zou er zeker wel doninantie in gaan zitten .
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 23 okt 2013 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

gonnie schreef:
M@scha schreef:
Pakdebal schreef:
M@scha schreef:ik ken meerdere stabijs en dat zijn stuk voor stuk leuke, maar wel "echte" honden en zeker geen watjes.
waarom ga je dan Marjoleine haar mening achterna , als je zelf andere ervaringen hebt ?

die ervaring is dezelfde als die marjoleine aangeeft. ik bevestig dat alleen
Omdat er tussen alle soorten van honden lieve en minder lieve en vervelende honden zitten.
Dus ook onder stabijs zitten lieve en vervelende en minder lieve honden.
Nouja, en bovendien, een pittige hond kan prima lief zijn.
Ik heb erg lieve stabijs, maar ze laten zich de kaas niet van het brood eten. En als er hier een vreemde hond de roedel binnenkomt zal die eerst door de ballotage moeten en als ie niet slaagt meppen ze hem vrolijk de groep uit, hoor.

En ter informatie: dat doet de wetter dus niet. Dat doen de stabijs.
En die zijn echt heus erg lief en leuk, maar geen watjes dus.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jacq schreef:Ik vermoed dat veel mensen met grote honden niet in de gaten hebben
hoe het voor een kleine hond moet zijn als er een grote hond op hen afdendert.
Ik denk dat dat reuze meevalt, als ik mezelf neem dan laat ik mijn honden NOOIT loslopen als ik kleine honden zie naderen, lijn ze dan altijd aan totdat de honden voorbij zijn gelopen. Dit doe ik overigens ook bij alle andere honden.
Heb namelijk helemaal geen zin in gedoe met welke hondeneigenaar dan ook. En mijn honden hebben elkaar om te spelen en hebben dus geen andere honden nodig om het naar hun zin te hebben.
Pakdebal

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
gonnie schreef:Nou Pak de Bal niet elke hond wordt agressief als hij volwassen wordt...
de mijne was het ook niet , maar we moeten ons verplaatsen in de hond van de TS , en dat is een mix van een bouvier / mechelse herder

DoMinantie is niet hetzelfde als agressief.

herder gedrag, die in de oren van een andere hond toetert , dat hij de baas over het park is .. zo goed ?. :wink:
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door crienepien »

Tara schreef:Willem, af en toe even een entertje tussendoor maakt een grote lap tekst beter leesbaar.
Neem een voorbeeld van Fizgig, die is ook nogal lang van stof, maar die houdt het met enters tussendoor nog enigszins leesbaar.
Verder kan ik het allemaal heel kort samenvatten: losloopgebied is niet hetzelfde als gajegoddelijkegangmaargebied.
Dat betekent dus dus dat je ook in een losloopgebied moet zorgen dat een ander geen last heeft van jou of je hond.
Dat dus :ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:
Pakdebal schreef:

Nou heeft ze ook al kennis van de bouvier :80: , wat een geleerd mens is het ook. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pakdebal

bouvierpoedel schreef:
Tara schreef:
Pakdebal schreef:

Nou heeft ze ook al kennis van de bouvier :80: , wat een geleerd mens is het ook. :ok:
ik ben al ouder , ik heb ze als politie honden nog meegemaakt , pubertje .. :wink:
Pakdebal

Tara schreef: Nee, dat is geen herdergedrag. Dat is gewoon ongemakkelijk HONDENgedrag. Niet iedere herder doet dat immers.
waarom doet een tekkel dat niet , of een labrador ?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Tara schreef: Verder kan ik het allemaal heel kort samenvatten: losloopgebied is niet hetzelfde als gajegoddelijkegangmaargebied.
Dat betekent dus dus dat je ook in een losloopgebied moet zorgen dat een ander geen last heeft van jou of je hond.
Precies! Ik heb sterk het idee dat voor een aantal mensen, en niet alleen de TS, een losloopgebied gezien wordt als een vrijbrief om maar alles toe te moeten staan. Je hond laten loslopen in een losloopgebied is een privilege, maar geen verplichting! Dat wil zeggen dat als ik mijn honden meeneem naar zo'n losloopgebied en ze los laat lopen op de plekken waar geen andere honden lopen, maar aanlijn als ik mensen met honden zie naderen, ik dat gewoon mag en kan doen als ik dat nodig acht. Mijn honden zijn niet bij iedere naderende hond even subtiel en ik wil gewoon niet dat ze de káns krijgen om op honden af te stormen en in hun oor te gaan tetteren of er overheen te denderen. Maar ik loop wél graag in een gebied waar ze wanneer ik het geoorloofd vind, lekker los kunnen rennen en ravotten samen. Dus dat is dan tóch het losloopgebied. Gelukkig zijn de meeste mensen die ik tot nu toe tegenkom prima in staat om te zien dat ik mijn honden aanlijn om contact met hun hond te vermijden, en houden ze doorgaans hun hond gewoon netjes bij zich. Zo niet, dan houd ik mijn honden bij me en onder appèl, zodat ze de andere hond met rust laten. Dat gaat meestal prima, een enkele keer komen we een nogal koppige hond en/of baas tegen die niet inziet dat ik niet gediend ben van contact tussen de honden en dan leg ik het even kort uit met het verzoek om de hond mee te nemen zodat ik ook weer verder kan.
Maar geen haar op mijn hoofd die me door wie dan ook uit een losloopgebied laat jagen met als reden dat ik mijn honden niet wil laten spelen met andere honden daar.
bouvierpoedel
Zeer actief

ik ben al ouder , ik heb ze als politie honden nog meegemaakt , pubertje .. :wink:[/quote]
==============================================
Ik ook en liep al te wandelen met africhtingsbouviers van mijn oom toen ik klein was en heb ze 30 jaar gefokt. :W:
Pakdebal

LongFields schreef:
Tara schreef: Verder kan ik het allemaal heel kort samenvatten: losloopgebied is niet hetzelfde als gajegoddelijkegangmaargebied.
Precies! Ik heb sterk het idee dat voor een aantal mensen, en niet alleen de TS, een losloopgebied gezien wordt als een vrijbrief om maar alles toe te moeten staan. Je hond laten loslopen in een losloopgebied is een privilege, maar geen verplichting! Dat wil zeggen dat als ik mijn honden meeneem naar zo'n losloopgebied en ze los laat lopen op de plekken waar geen andere honden lopen, maar aanlijn als ik mensen met honden zie naderen, ik dat gewoon mag en kan doen als ik dat nodig acht. Mijn honden zijn niet bij iedere naderende hond even subtiel en ik wil gewoon niet dat ze de káns krijgen om op honden af te stormen en in hun oor te gaan tetteren of er overheen te denderen. Maar ik loop wél graag in een gebied waar ze wanneer ik het geoorloofd vind, lekker los kunnen rennen en ravotten samen. Dus dat is dan tóch het losloopgebied. Gelukkig zijn de meeste mensen die ik tot nu toe tegenkom prima in staat om te zien dat ik mijn honden aanlijn om contact met hun hond te vermijden, en houden ze doorgaans hun hond gewoon netjes bij zich. Zo niet, dan houd ik mijn honden bij me en onder appèl, zodat ze de andere hond met rust laten. Dat gaat meestal prima, een enkele keer komen we een nogal koppige hond en/of baas tegen die niet inziet dat ik niet gediend ben van contact tussen de honden en dan leg ik het even kort uit met het verzoek om de hond mee te nemen zodat ik ook weer verder kan.
Maar geen haar op mijn hoofd die me door wie dan ook uit een losloopgebied laat jagen met als reden dat ik mijn honden niet wil laten spelen met andere honden daar.

jouw honden kunnen niet altijd goed met andere honden opschieten, en dan krijg je dit verhaal :wink:

als ik op het strand liep waren er altijd lieve honden , iedere hond kon met een ander goed opschieten , no problem !

heerlijk honden los bij strandtenten . een aanrader ! :ok:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 23 okt 2013 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

LongFields schreef:
:ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Tara schreef: Nee, dat is geen herdergedrag. Dat is gewoon ongemakkelijk HONDENgedrag. Niet iedere herder doet dat immers.
waarom doet een tekkel dat niet , of een labrador ?
Oh die kunnen dat ook doen.
Als ik mijn honden meeneem naar een vriendin die teckels fokt moet je die reing herrie eens horen van haar teckels.
En ken ook wel wat labjes die al blaffend om andere honden heen blijven cirkelen.
Pakdebal

thom schreef::ok:

ook jouw hond kan niet met andere teven opschieten , en natuurlijk zeg je " ja " hier tegen .

ik ga mij steeds meer achter de TS scharen in zijn betoog van , " kom er dan niet " .
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:
Pakdebal schreef:ik ben al ouder , ik heb ze als politie honden nog meegemaakt , pubertje .. :wink:
Ik ook en liep al te wandelen met africhtingsbouviers van mijn oom toen ik klein was en heb ze 30 jaar gefokt. :W:
Nou BP, jij ziet er voor je 72 jaar ook nog wel heel erg jong uit, dat mag ook wel eens gezegd worden toch? :mrgreen:
Binnenkort 73 :pffff:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:Dat dacht ik idd al een keer gelezen te hebben. Jouw honden vertellen dus eigenlijk wanneer een hond opgevoed moet zijn. ;) Puppies geen probleem, pubers ligt waarschijnlijk aan het gedrag en volwassen honden moet zich gedragen?
Xena kan t prima ook bij pubers.. bij puberreuen moet ik de mannen wel in de gaten houden... die hebben hun puppycredits verloren
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Pakdebal schreef:

ook jouw hond kan niet met andere teven opschieten , en natuurlijk zeg je " ja " hier tegen .

ik ga mij steeds meer achter de TS scharen in zijn betoog van , " kom er dan niet " .
Even een correctie, mijn hond kan met teven van haar formaat niet altijd opschieten, kleiner, groter of reuen, geen enkel probleem. Kom ik een teef of een voor mij onbekende hond tegen, dan sla ik een ander pad in en zit Yla vast om eventueel gedonder te voorkomen.
Ze heeft nog nooit een serieuze aanvaring/knokpartij gehad, doordat wij dat voorkomen.
De hei ligt tegenover ons huis, dus gaan we daar een paar keer per dag heen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Tara schreef:
Pakdebal schreef:

Ach mens, zo lang je mekaar kunt ontlopen in een losloopgebied, en je roept even je honden bij je op het moment dat je iemand moet passeren, dan is er toch niks aan de hand? Als je een beetje rekening met elkaar kunt houden ben je gewoon een verantwoordelijke en sociale hondeneigenaar.
Bespaar je de moeite, het dringt toch niet door... :mrgreen:
Misschien helpt een plaatje, dit is dus 1 van mijn 2 gevaarlijke a-sociale k*therders:

Afbeelding

En later, in de duinen:

Afbeelding

Ter informatie: de poedel heeft dit bijtincident zonder ook maar 1 gaatje of überhaupt teruggepakt worden overleefd...
Laatst gewijzigd door LongFields op 23 okt 2013 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Mijn hond kan prima met andere honden opschieten en toch wil ik niet dat ze met elke ander hond speelt. Ik baal er ook van als er weer eens tijdens een wandeling een hond om ons heen blijft cirkelen. Dan denk ik men hoe moeilijk is het om je hond gewoon even bij je te houden. Ik heb verder helemaal geen last van snuffelende honden ofzo, maar als ik door wil en ik moet wachten op een ander omdat zijn/ haar niet luistert vind ik dat wel echt balen. Vooral als ik aan het hardlopen ben en ik dus moet stoppen omdat er zo'n hond mee blijft lopen en dus niet luistert naar zijn baas.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

LongFields schreef:
Tara schreef:
Pakdebal schreef:

Ach mens, zo lang je mekaar kunt ontlopen in een losloopgebied, en je roept even je honden bij je op het moment dat je iemand moet passeren, dan is er toch niks aan de hand? Als je een beetje rekening met elkaar kunt houden ben je gewoon een verantwoordelijke en sociale hondeneigenaar.
Bespaar je de moeite, het dringt toch niet door... :mrgreen:
Misschien helpt een plaatje, dit is dus 1 van mijn 2 gevaarlijke a-sociale k*therders:

Afbeelding

En later, in de duinen:

Afbeelding

Ter informatie: de poedel heeft dit bijtincident zonder ook maar 1 gaatje of überhaupt teruggepakt worden overleefd...
Als herder zijnde zou ik ook in mijn broek schijten voor zo'n agressieve kutpoedel. Die zouden ook verboden moeten worden. :schrik:
Pakdebal

Tara schreef:
Miezemuis schreef:Mijn hond kan prima met andere honden opschieten en toch wil ik niet dat ze met elke ander hond speelt. Ik baal er ook van als er weer eens tijdens een wandeling een hond om ons heen blijft cirkelen. Dan denk ik men hoe moeilijk is het om je hond gewoon even bij je te houden. Ik heb verder helemaal geen last van snuffelende honden ofzo, maar als ik door wil en ik moet wachten op een ander omdat zijn/ haar niet luistert vind ik dat wel echt balen. Vooral als ik aan het hardlopen ben en ik dus moet stoppen omdat er zo'n hond mee blijft lopen en dus niet luistert naar zijn baas.
Ik zou gewoon lekker doorlopen, niet mijn hond = niet mijn probleem.

inderdaad , doorlopen, dan ziet je hond dat , en loopt met je mee . :wink:

je zou er zelf ook wat aan kunnen doen, gewoon doorlopen, dan hebben de honden minder tijd, want ze houden de bazen echt in de gaten !
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

bouvierpoedel schreef: Als herder zijnde zou ik ook in mijn broek schijten voor zo'n agressieve kutpoedel. Die zouden ook verboden moeten worden. :schrik:
:LOL:
Dana is lief en de grootste vriendin van Tapas. :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

LongFields schreef:
bouvierpoedel schreef: Als herder zijnde zou ik ook in mijn broek schijten voor zo'n agressieve kutpoedel. Die zouden ook verboden moeten worden. :schrik:
:LOL:
Dana is lief en de grootste vriendin van Tapas. :wink:
:W:
Gesloten

Terug naar “Algemeen”