Anja schreef:En dan lopen er dikke 60 plussers rond met een bord voor hun kop die denken dat de wereld en het strand er alleen voor hun iswillem schreef:Waar ging het ook weer over, we zijn 11 pagina's verder en inderdaad ik heb me bescheurd van het lachen, al gaan de laatste 4á5 over jullie zelf, over en weer bekvechten (lijkt wel honden gedrag haha) maar laten we even bij de point blijven. 90-95% spuwde zijn/haar gal, de rest snapte het of was het eens. Bij de grootste groep proefde ik bij enkele wat frustraties, asociaal - hoop je nooit tegen te komen - mijn honden vreten 'm aan stukken en nog wat kreten. Ik pak er geen personen persoonlijk uit (daar is geen beginnen aan) vragen jullie je nooit af wat jullie hond nou echt zou willen. Een hond mag toch hond zijn maar als ie en aan de lijn en onder appél staat of moet verbaast het mij niet dat er wordt gesnauwd naar een andere hond die op visite komt, zo'n beest is niet zich zelf en voelt dat ie geen kant op kan, je hebt natuurlijk gevoelige - minder gevoelig + jij brengt ook je spanning over naar jouw hond en al die dingen samen creëren de reactie van jouw hond. Let wel, we praten over gezonde beesten, dus niet ziek-zeer of onderweg. Dirk is een agressief-loze hond met een hoop pit, hier thuis rent ie z'n poten uit z'n lijf of is in z'n eentje aan het voetballen en keepen of ik speel een potje met 'm mee. Denken jullie nou echt dat ik met een NIET betrouwbare hond en NIET aan de lijn het strand op ga. In het hoogseizoen ga ik na 9en s'avonds naar strand (mag vanaf 19.00 los) om niet de nog dan aanwezige mensen tot last te zijn met een losse hond en na een paar honderd meter voorbij de afgang gaat ie los. Wat ik wel eens denk bij sommige mensen is; ben je nu voor je hond op strand of voor je zelf en toevallig heb ik een hond mee, bij een aantal denk ik toch het eerste, ik kijk echt niet star voor me uit maar observeer ook. Ik blijf erbij, op het strand moet een hond los kunnen en als er mensen zijn die dat niet leuk vinden, daar zijn andere plekken voor waar een hond aan de lijn MOET waar ik niet kom. Nogmaals, een losse hond voelt zich veiliger omdat ie weg kan als het 'm niet zint, wat Dirk dus ook doet dan één die aan de lijn loopt en geen vluchtweg ziet. Dirk krijgt ook wel eens een snauw of knauw .... so-what.
Willem, ik denk dat Anja je goed weet te omschrijven , want man, wat heb jij een bord voor je kop !
Jouw hond niet agressief ?.
daar is hij nu al mee bezig , lees ik hier
jouw hond gaat naar andere honden toe , en niet op zo'n aardige manier , want dat is aan de reactie van de mede-strandgangers te merken ,
dat is te merken
waarom je ook dit topic opende , omdat niemand JOUW hond zou accepteren , toch ?.
vind je dat niet gek dan ?.. Als jouw hond aardiger was en liever , reken maar dat hij wel ( !! ) welkom zou zijn geweest . !
mensen willen alleen maar hun eigen honden beschermen van mensen zoals jij, die hun hond hun gang laten gaan , een knots grote hond ..
als je dat niet ziet , dan ben ik heel blij dat ik niet in jouw buurt woon !.