Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met spoed tijdelijke opvang gezocht

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: met spoed tijdelijke opvang gezocht

Ongelezen bericht door Maeve »

laeken schreef:Ik denk dat die schapendoes gewoon lekker aan het regelen was. Eva deed dat ook. Niks agressief aan. Als die schapendoes agressief was dan was suus gebeten en dan elke dag weer. Dat gebeurde niet en ik weet zeker dat suus dit gewend was. Suus heeft die schapendoes niet gebeten omdat die haar plaaggeest was maar omdat ze gewoon een doodnormale teef was die klaar was om de rollen om te draaien. Ze had die teef sowieso gepakt. Om wat dan ook. Dat doet ze immers nog steeds. Ze kan toch niet met teven zeg je? En daar zit nu precies voor mij het pijnpunt en mijn irritatie. Het ligt aan de schapendoes. Nee dus, Suus is een van de duizenden kruising dogo of kruising rottweiler teefjes die niet met teven kan. Heeft niks met die schapendoes te maken. Wat die does doet doen zoveel herders. Roedelgenoten hebben daar helemaal geen problemen mee want die weten heel goed dat het niks betekent.
:ok: Dat stoort me ook een beetje aan dit verhaal. Het ligt blijkbaar nooit aan Suus. Maar het komt wel meerdere keren voor dat ze niet in een roedel kan. Niet bij jouw roedel, niet bij de Does, niet bij de honden van Sam. En steeds is er een excuus en ligt het aan de andere honden. Zelfs al zou het zo zijn dat ze als het ware gepest wordt in roedels, dan nog heeft dat een reden en straalt ze iets uit. Maar het lijkt me realistischer om te beseffen dat het vast een schat van een hond is, maar niet hondsociaal. Wat helemaal niet gek is voor dit kaliber hond, maar wees er dan toch in godsnaam gewoon eerlijk over.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Hoe was het met Suus?
AfbeeldingAfbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Heavy schreef:
Kimmie schreef:ik vond het behoorlijk agressief gedrag wat die schapendoes vertoonde, echt vol keffend op een hond afrennen en in een nek bijten....en niet 1x ,steeds als suus haar lolletje had deed ze het..maar goed als dat 'gewoon' gedrag voor deze honden is... :19:

geen idee, als mijn honden dit gedrag zouden vertonen bij elkaar dan heb ik hier binnen no time een knokpartij,vandaar dat ik het ook eigenlijk best heel braaf vond van suus dat ze het nog zolang vol gehouden heeft.. :mrgreen:
Het ziet er agressief uit maar het komt niet voort uit agressie .
Het is gewoon een niet klikkende combinatie. Die Schapendoes doet gewoon wat haar instinct haar ingeeft: hoeden en herderen. En de kruising Argentijn/Rottweiler doet weer wat haar instinct haar ingeeft: er agressief op reageren. Omdat ze elkaar niet begrijpen. Én omdat de molosser een steeds ouder wordende teef is die geen teven in haar omgeving gaat dulden. Hell, ze vloog zelfs al een reu aan (die van Samantha) :19: En dan zal het de schuld van de 'agressieve' Schapendoes zijn :LOL:
Ik had mooi het aanbod van die meneer met die Rottweilerreu op dat grote terrein met beide handen aangepakt. Dat was een gouden kans.
Kruisingen van dit kaliber, en al helemaal als ze al van hand tot hand zijn gegaan, zijn meestal niet zo fijn als huishond. Ja, bij mensen die écht weten wat ze in handen hebben maar die zijn met een lampje nog haast niet te vinden.
Nee dat kan het hondje niet aan dat ze niet binnen mag komen en geen huishond kan zijn.Xsing Rottie/Argentijn dat zijn schoothondjes die door andere honden in het verkeerde daglicht worden gezet.
:jank:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Ik denk zelf ook dat deze hond het prima naar de zin kan hebben op een groot terrein met een vriendje. Om hier een geschikt adres als huishond voor te vinden lijkt me uitermate lastig. En ik denk ook dat het dan sneller weer fout zal gaan met anderen honden, mensen, kinderen etc. Op een groot terrein heb je dat allemaal niet en ik neem aan dat de eigenaar heus wel aandacht aan zijn honden besteed? Misschien moet je het doel wat je voor ogen hebt met haar toch een beetje bijsturen?

Ik snap het wel, mijn honden zijn ook gewend om in huis te leven en zijn echte kroelkippen en liggen het liefst de hele dag op schoot. Maar als ze ooit weg zouden moeten dan zou ik ze liever een groot terrein zien bewaken dan huishond in een buurtje zijn. Dat laatste gaat vast en zeker niet goed.
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

tbeast schreef:Hoe was het met Suus?
meer als uitstekend te noemen...

ik weet niet eens of ik nog een keer moet reageren maar doe het nog 1x en dan hou ik er echt mee op...

toen ik een huis voor de puppen zocht,heb ik gezegd dat suus nooit bij een teefje geplaatst zou wordenomdat ik al bang was dat ze bij teven problemen zou kunnen gaan geven.
alleen deze mensen reageerden toen en zal even quoten wat ze zelf schreven:
N. is een zeer vriendelijke teef en gek op spelen met andere honden. Wel is ze onderdanig en zal geen confrontaties aangaan met dominante honden.

na telefoon gesprekken en langs komen van deze mensen waarin ze echt ondanks dat ik mijn twijfels uitsprak over de te verwachten dominantie van suus naar N in de toekomst ,bleven zijn zeggen dat N. dus heel onderdanig was en geen conflicten opzocht en doordat ze ouder was wat ze merkte erg rustig was geworden..

ze zochten dan ook een waakhond daar de vrouw des huizes veel alleen was,de schapendoes merkbaar slechter werd en de verwachting was dat zij toch binnen een jaar/2 jaar zou komen te overlijden.

met mijn stomme domme kop ben ik inderdaad zo stom geweest dat te geloven en te denken dat suus echt niet "zomaar" honden zal aanvallen zeker niet als deze terug getrokken onderdanige oude honden zouden zijn..

toen wij daar in januari kwamen stond ik dus maar een heel klein beetje met mijn bek open,toen ik zag dat die schapendoes ALLES behalve een onderdanige rustige niet conflict opzoekende hond op was,het feit dat ik die mensen waarschuwde dat ze N. moesten remmen in dat aanval gedrag was omdat suus er duidelijk wél op reageerde,subtiel ,maar ze vond het niet leuk en acceptabel...

wat er gebeurd was is niet dat suus die hond greep tijdens dat gekef van die schapendoes, ze stond in de bosjes wat te vreten,die schapendoes was erheen gegaan en had suus weggehapt bij wat ze daar had waarop suus die hond had gebeten, schapendoes had overigens niets,maar goed het ziet er niet tof uit en vrouw was zo geschrokken dat ze bang was dat dit ook zou gebeuren als haar kinderen erbij waren bla bla...

goed nog tig gesprekken verder en telefoontjes zagen ze het toch niet zitten om suus terug te nemen... ( de man des huizes overigens wel hoor,die stond er voor open,maar goed die werkte op een booreiland en was soms weken van huis,en die vrouw die was zo geschrokken,die durfde het echt niet aan)

daarna is ze naar mijn vriendin gegaan ze heeft zelf 3 reuen,hier speelt ze mee,ook nu overigens,was 1 groot feest dat ze ze weer zag....

in mijn roedel is ze ( voor de laatste keer ) preventief niet meer terug gekomen want suus vecht met teven ( erken ik pas 9 pagina's ,staat zelfs in de openingspost,maar waarschijnlijk niet echt leesbaar ofzo) ,ik heb hier 4 teven en met een klein beetje verstand hebbende is het dan niet echt logisch een teef onvriendelijke hond hier in de roedel te zetten...

daarna is ze naar een meneer in duitsland gegaan welke GEEN honden had en suus heeft dus niet in een roedel geleefd..

daar heb ik haar weggehaald en terug gebracht naar vriendin,waar ze gewoon terug kwam in haar roedel,maar niet lang kon blijven,vandaar ooit dit topic...

we hebben haar geprobeerd bij mijn buurman in de roedel te zetten,2 teven en 1 reu,waarmee ze met de rottweilerteef heel leuk speelde ,de reu ging ook goed,maar haar zusje tessa die stond strak en bleef strak staan,suus was helemaal druk en blij en wilde spelen met tessa...het was te link om haar daar te laten daar die man op een kleine 50m2 woont,had suus niet gaan knokken,dan was het tessa wel geweest nl..

deze roedel heeft suus dus geen probleem in gemaakt...

de honden bij Samantha zijn niet goed gegaan dat klopt, dat heb ik ook nergens ontkent ,ik zal het voor de 2de keer even quoten:
Kimmie schreef:nou ja,het is wel heel goed om te weten dat ze zich dus zo gedragen heeft,nu kan ik er zeker rekening mee houden met herplaatsen,niet dat ze wéér terug komt omdat het mis gaat tussen de honden oid...

die man van dat terrein is nogmaals ,moeilijk te lezen waarschijnlijk ook,4 maanden geleden geweest toen wij haar de eerste keer terug hadden gekregen,die had geen rottweiler reu overigens maar een herder reu, en waarom ze niet binnen mocht?? omdat die man dat zei...heel simpel : "nee de honden komen hier niet binnen,die hebben buiten hun hok en wij willen geen honden binnen hebben"

dat zei hij...

nou en dan gaat ze gewoon daar niet naartoe,toen niet en nu niet.... :U:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Kimmie schreef:nou...suus vind het helemaal geweldig,kijk,suus zit bij die vriendin op een boerderij,kindjes rennen buiten en binnen en suus rent net zo hard mee,ze is echt zoals mijn vriendin zegt "mesjogge "van kinderen...goed, en met dat rennen lazert er regelmatig wel een keer een kind over suus heen,welke dan geheel afgelebberd wordt door suus ,in huis zoekt suus zelf die kinderen op en gaat helemaal tegen ze aan liggen en die hangen dan over haar heen of liggen bovenop haar te zoenen met haar,en suus is dan blij ,héél erg blij,en goed in alle drukte staat er weleens 1 op een pootje,zij ook weleens op een voetje van een kind,dat wordt dan weer goed gemaakt met een kus cq koekje... :clown:

nee ,dat is écht geen enkele issue voor suus...meer 1 groot feest...
Kan ik me voorstellen hoor. Maar dan is het in spel en de kinderen zijn oprecht en lief. Dat is heel wat anders dan een kind die moedwillig op een poot gaat staan of iets dergelijks.

De hond van mijn moeder is een dikke kindervriend, maar tussen het kleinkinder gespuis zat 1 die een beetje gniepig was. Die ging testen wat allemaal kon. Daar heeft de hond ook tegen gegromd.
Als er een kind van de bank viel en bovenop de hond belandde, dan was er helemaal niets aan de hand. Maar hij wist dus echt het verschil tussen moedwillig en ongeluk!

Overigens is het met het kind allemaal goed gekomen. Sommige kinderen komen in een fase dat ze ff gemene kutkoters worden, maar die fase is weer achter dr gelaten en gaat nu heel leuk met de hond om :)

Heel veel succes met Suus. Vervelend hoe het allemaal gaat. Ik krijg steeds vaker de indruk dat als een hond eenmaal herplaatst is, dat hij dan in een serie van herplaatsingen terecht kan komen. Mensen lijken een hond die ze op oudere leeftijd krijgen ook veel makkelijker weer te herplaatsen, heb ik het idee.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

laat je niet opnaaien! Iedereen heeft een oordeel en maar weinigen kennen de hond en haar specifieke gedrag. Jij bent het baasje en jij kan het beste bepalen waar ze het beste tot haar recht komt. Tuurlijk, elke hond kan op een terrein leven, maar of je dat wil voor je hond is een tweede..

Ik hoop van harte dat je een mooie plekje voor haar kan vinden, het zal moeilijk worden want niet veel mensen staan te springen voor zo'n hond met die eigenschappen, maar ik hoop voor je dat het je lukt!

Veel succes!!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Je kunt het nog tig keer uitleggen, de situatie veranderd er echt helemaal niets van.
Jij kijkt met een bepaalde bril naar jou honden en Suus, heel normaal.
Wij lezen hier wat jij schrijft en kijken met een andere bril, objectiever misschien.

Genoeg mensen hier met heel wat ervaring met dergelijke honden en/of situaties. En wij allemaal zien hier beginnende tekenen van een probleemhond, tenzij ze goed geplaatst wordt bij mensen die heel goed weten wat ze doen. En die zijn eigenlijk niet te vinden.
Ik begrijp jou aversie niet tegen het feit dat Suus niet in huis zou mogen. Ik ken heel veel honden die dol gelukkig zijn met buiten wonen. Want ook een hond die buitenshuis woont kan heel veel, zo gezegd soms niet meer, aandacht krijgen dan een hond die in huis woont. De hele dag met de baas op stap op de boerderij of bij een garagebedrijf in de werkplaats bijvoorbeeld.

Maar jij hebt besloten dat dat niets voor Suus is, jou keuze. Ik hoop alleen dat door die keuze Suus niet ergens belandt waar het helemaal fout gaat lopen. Hopelijk komt ze goed terecht, maar ik acht de kans daarop minder dan 5%.
Kimmie

kleine2758 schreef: Hopelijk komt ze goed terecht, maar ik acht de kans daarop minder dan 5%.

nou dat is toch positief gezien meer als 1% :mrgreen:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Kimmie schreef:
kleine2758 schreef: Hopelijk komt ze goed terecht, maar ik acht de kans daarop minder dan 5%.

ik snap dat je wellicht wat geirriteerd raakt maar je sarcastische reacties werken denk ik alleen maar tegen je in dit topic.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

snap overigens wel dat je haar niet plaats bij die meneer. Op zich niets mis met het houden van honden buiten maar als hij het echt zo zegt :
"nee de honden komen hier niet binnen,die hebben buiten hun hok en wij willen geen honden binnen hebben"
zou ik ook niet blij worden.

Toch denk ik dat zo`n soort situatie wel ideaal zou zijn, ergens met groot terrein waar ze overdag mooi kan struinen, niet uitgelaten hoeft te worden en `s avonds lekker bij de baas op de bank ;-) . Wat wel al eerder is gezegd en m.i. klopt als een bus; Suuz is het soort hond die snel verkeerde mensen aantrekt.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

sbientje schreef:
Kimmie schreef:

ik snap dat je wellicht wat geirriteerd raakt maar je sarcastische reacties werken denk ik alleen maar tegen je in dit topic.

nou...plus dat het me gewoon duizelttttt .... :Q:
Ik kan er bij vlagen geen touw aan vast knopen
maar dat komt vast door mij een hoop anderen hoor

Ingrid; ik begrijp enerzijds wat je zegt hoor over opnaaien, maar kom op...
Ze opent hier een topic, er wordt echt heel concreet met haar meegedacht, en daar komt alleen maar
"kan niet,. wil niet, geen oplossing" reactie op.
dat werkt irritatie in de hand omdat mensen echt wel begaan zijn met het lot van een hond als Suuz.
We kunnen met zijn allen natuurlijk ook gewoon reactie's geven als:

"nou. wat rot.... ik hoop dat je een geschikt huisje voor haar vindt bij mensen die haar waarderen om wat ze is"

maar even eerlijk, wat heeft ze DAAR aan dan ?
Geen ruk toch ?
Leuk hoor, een aardige reactie, maar helpt het Suuz concreet aan een baas ?
Eigenlijk zeg je met een reactie als hierboven : "nou..kut zeg voor je...toedeldokie en red je maar met je zooi, we horen wel hoe het afloopt"
Zo zit het HF nou eenmaal niet in elkaar...
Er wordt meegedacht hoe haar kans te vergroten door haar bvb niet als huishond weg te zetten maar haar bvb als buiten/terrein hond te gaan proberen plaatsen.
En zo zijn er nog tien opties; aangedragen om met haar mee te denken.
De 1 zegt dat wat aardiger dan de ander, maar de insteek is en blijft wel goed; hulp voor/bij het plaatsen van zulks een hond als Suuz.
Bovenstaande aardige reactie is geen meedenken, WEL aardig, maar geen meedenken
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

misschien zou het helpen als er geen oplossingen worden aangedragen waarvan kimmie bij voorbaat al zegt dat ze ze niet ziet zitten?

ik hoop dat je een fijn huis vindt voor suus kimmie, zo te lezen is ze dat echt wel waard!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

kleine2758 schreef: Ik begrijp jou aversie niet tegen het feit dat Suus niet in huis zou mogen. Ik ken heel veel honden die dol gelukkig zijn met buiten wonen. Want ook een hond die buitenshuis woont kan heel veel, zo gezegd soms niet meer, aandacht krijgen dan een hond die in huis woont. De hele dag met de baas op stap op de boerderij of bij een garagebedrijf in de werkplaats bijvoorbeeld.
ik snap dat wel hoor, heel goed en ik zou dat ook niet voor een van mijn eigen gefokte pups willen. daar is het nmm echt de hond niet naar.
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief

Hutsje schreef:
kleine2758 schreef: Ik begrijp jou aversie niet tegen het feit dat Suus niet in huis zou mogen. Ik ken heel veel honden die dol gelukkig zijn met buiten wonen. Want ook een hond die buitenshuis woont kan heel veel, zo gezegd soms niet meer, aandacht krijgen dan een hond die in huis woont. De hele dag met de baas op stap op de boerderij of bij een garagebedrijf in de werkplaats bijvoorbeeld.
ik snap dat wel hoor, heel goed en ik zou dat ook niet voor een van mijn eigen gefokte pups willen. daar is het nmm echt de hond niet naar.
Ik ken Suus niet, dus geen idee of zij daar de hond voor is of niet. Ik ken wel meerdere honden die de hele dag mee mogen draaien op het erf. En dat zijn meestal lange dagen, niet van 8 tot 17u. Die honden zijn na zo'n dag geestelijk en lichamelijk moe. Wat wil je nog meer?
Dat lijkt mij beter dan overdag alleen thuis te zijn, uitgelaten te worden en daarna op de bank met de baas. Ik charcheer even maar je begrijpt het wel. Mijn keuze gaat naar het eerste uit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kleine2758 schreef:
Hutsje schreef:
Ik ken Suus niet, dus geen idee of zij daar de hond voor is of niet. Ik ken wel meerdere honden die de hele dag mee mogen draaien op het erf. En dat zijn meestal lange dagen, niet van 8 tot 17u. Die honden zijn na zo'n dag geestelijk en lichamelijk moe. Wat wil je nog meer?
Dat lijkt mij beter dan overdag alleen thuis te zijn, uitgelaten te worden en daarna op de bank met de baas. Ik charcheer even maar je begrijpt het wel. Mijn keuze gaat naar het eerste uit.
ja fijn dat dat jouw keuze zou zijn maar kimmie wil dat niet voor haar hond en dat kan natuurlijk ook gewoon gerespecteerd worden in plaats van door te drammen over keuzes die in dit geval al helemaal niet van toepassing zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kleine2758
Zeer actief

renee-uk schreef:
kleine2758 schreef:
Hutsje schreef:
ja fijn dat dat jouw keuze zou zijn maar kimmie wil dat niet voor haar hond en dat kan natuurlijk ook gewoon gerespecteerd worden in plaats van door te drammen over keuzes die in dit geval al helemaal niet van toepassing zijn.
Wat jij wilt....
Ieder zijn mening, soms is dat lastig lijkt het wel.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik zie het niet zo zeer als drammen. Natuurlijk moet ze haar eigen keuze maken. Het is alleen maar als waarschuwing bedoelt dat de keus die ze voor ogen heeft met deze hond wellicht niet de beste is. Natuurlijk hoop ik ook dat Suuz een mooi plekje bij iemand in huis krijgt. Maar de kans is gewoon klein en dan is het toch niet verkeerd om naar alternatieven te kijken? Uiteindelijk kan de hond ook niet altijd bij die zieke vriendin blijven. Ik vind het al super van haar dat zij iedere keer meteen deze hond weer opvangt als het mis gaat.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De vraag is alleen wel: hoe reëel is het te verwachten dat Suus een goed plekje als huishond vindt, en hoe reëel is het om te denken dat ze niet gelukkig kan worden als buiten-/erfhond?
Ik lees bij Kimmie heel veel vermenselijking van haar honden. Omdat zij zich buitengesloten zou voelen als er steeds een groep mensen langs haar raam lopen terwijl zij niet naar buiten kan, denkt ze dat Suus daar ook niet tegen kan. Ik denk dat er heel wat vergelijkbare projectie zit bij haar weerstand tegen het idee om Suus als buitenhond bij iemand te plaatsen.
mercedes2803
Zeer actief

Heavy schreef:Nouja ik kan me ook wel voorstellen dat als het bij die vriendin met de kinderen en andere honden wel goed gaat dat je denkt dat moet ergens anders ook kunnen.

Misschien is Suus heel kieskeurig .
Is er geen mogelijkheid om haar daar te laten ik las dat vriendin ziek is en zieker wordt maar ik neem aan dat er dan ook hulp komt voor de andere honden . Misschien kan die hulp ook de verzorging van Suus op zich nemen?

antwoord staat op de vorige pagina

mercedes2803 schreef:
Misschien lees je over andere suggesties en vragen heen hoor, het is ook een hoop aan reactie, maar even kort door de bocht
- Hoe lang kan ze blijven bij je vriendin, daar waar ze nu is ?
- Is het een idee dat jij helpt bij de dagelijkse zorg van Suuz bij die vriendin ? Je geeft aan dat je vriendin ziek is en dat ze daar niet eeuwig blijven kan
Maar er is een heel grijs gebied aan eeuwig en kort.
Als jij haar helpen kunt, dan kan Suuz daar in principe toch zeker een langere poos, lees , bijvoorbeeld een jaar ? zitten ?

antwoord
nee zolang kan ze daar zeker niet blijven zitten ,ook gewoon niet omdat ze nu al teveel moeite ermee hebben als suus weer weggaat...

en de andere vragen ga ik vanavond even overleggen als ik daar ben.
Kimmie

ik ben gisteren bij die vriendin geweest en ze hebben er echt wederom serieus over nagedacht om suus te houden, alleen heeft haar man ander werk gevonden en hij gaat vanaf augustus weer hele weken van huis weg,en dan blijft zij achter met 7 paarden/ 3 honden/ 2 kinderen/huishouden/alle verplichtingen hier wat betreft ouders en scholen/les geven en rijden van paarden van klanten ...en een zeer agressieve vorm van fibromyalgie hebben.

voordeel van die jack hussels is dat deze op het erf rondlopen als zij de paarden doet en deze verblijven verder in de stal,suus gaat echt achter alles aan en hun terrein is niet afgesloten/moeilijk af te sluiten waardoor suus dus foetsie is en zij nu 3x per dag uitgelaten wordt door man en haarzelf,en suus verblijft daar in huis.

en het gaat nu nog omdat haar man 2x met suus gaat lopen,maar 3x redt zij niet, ik kan best een paar keer per week helpen,maar goed ik zit hier zelf ook met 8 honden,7 paarden ,huishouden + de honden van de buurman waar ik overdags voor zorg en uitlaat + dat even suus uitlaten ik zeker met reistijd 2 uur van huis extra weg ben...ik kan gewoon niet elke dag daar helpen,maar damn wat zou ik graag willen dat ze daar kon blijven...

had haar man niet zover weg gaan werken en daarmee dat zij alleen achter blijft en nu al bang is dat ze het amper gaat redden,had suus daar blijven wonen...

zij hadden ook mensen die suus kennen en helemaal idolaat van die hond zijn,want echt ,misschien lijkt het alsof ze een monster is,maar het is een waanzinnig lieve hond,die mensen willen haar zo graag hebben,maar die zijn gisteren nog speciaal naar de huurbaas geweest om te vragen of ze toch niet 1 hond mogen hebben,maar nee... geen huisdieren... :(: :(:

daar had ze ook heel goed terecht gekomen..nou ja,zoals ik best denk,er is vast ergens een leuk huis voor suus te vinden,waar óók suus gelukkig mag en kan zijn...

want eenzaam buiten opsluiten is zo niets voor deze hond....
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Het probleem met dat terrein was dat de hond daar nooit binnen zou mogen, toch? En ja, daar kan ik wel inkomen dat Kimmie dat niet wilt. Overdag op een terrein rondlopen samen met de baas en 's avonds lekker mee naar binnen is wel anders, volgens mij groeien ze op die manier ook op bij Kimmie. Ik heb persoonlijk niks met kennelhonden en toch zit Tay 's nachts en als wij weg zijn in een kennel. Alleen zit hij verder altijd bij ons binnen of buiten en gaat bijna overal mee naar toe. Dat is toch wel iets anders dan een hond die zo goed als nooit buiten die kennel komt.

Dus als die meneer ze 's avonds wel mee naar binnen zou nemen, dan was hij niet afgeschreven?
Kimmie

nee dan had ze daar heen gemogen,suus mag ook gerust naar iemand op een erf waar ze de hele dag bij mag lopen hoor,of een garage waar ze bij de baas blijft,en vorige keer belde er iemand die een hond zocht voor op een bedrijf waar ze de hele dag tot savonds laat tussen de mensen was,dan had ze alleen snachts daar alleen gebleven als waakhond,ook dat was en serieuze optie,sterker nog deze meneer ben ik al 2 dagen aan het proberen te bereiken,want ook naar zoiets mag ze gerust heen,áls ze maar ook bij mensen mag zijn.

suus is een ongelooflijke knuffeldoos,dat was ze als pup al ,de grootste kroeldoos uit het nest... :I:

suus zoekt eigenlijk een baasje waarbij ze dan wel als 40 kilo wegende hond,zo de hele dag bij mag liggen slapen :lol1: :
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

mercedes2803 schreef:
sbientje schreef:
Kimmie schreef:

nou...plus dat het me gewoon duizelttttt .... :Q:
Ik kan er bij vlagen geen touw aan vast knopen
maar dat komt vast door mij een hoop anderen hoor

Ingrid; ik begrijp enerzijds wat je zegt hoor over opnaaien, maar kom op...
Ze opent hier een topic, er wordt echt heel concreet met haar meegedacht, en daar komt alleen maar
"kan niet,. wil niet, geen oplossing" reactie op.
dat werkt irritatie in de hand omdat mensen echt wel begaan zijn met het lot van een hond als Suuz.
We kunnen met zijn allen natuurlijk ook gewoon reactie's geven als:

"nou. wat rot.... ik hoop dat je een geschikt huisje voor haar vindt bij mensen die haar waarderen om wat ze is"

maar even eerlijk, wat heeft ze DAAR aan dan ?
Geen ruk toch ?
Leuk hoor, een aardige reactie, maar helpt het Suuz concreet aan een baas ?
Eigenlijk zeg je met een reactie als hierboven : "nou..kut zeg voor je...toedeldokie en red je maar met je zooi, we horen wel hoe het afloopt"
Zo zit het HF nou eenmaal niet in elkaar...
Er wordt meegedacht hoe haar kans te vergroten door haar bvb niet als huishond weg te zetten maar haar bvb als buiten/terrein hond te gaan proberen plaatsen.
En zo zijn er nog tien opties; aangedragen om met haar mee te denken.
De 1 zegt dat wat aardiger dan de ander, maar de insteek is en blijft wel goed; hulp voor/bij het plaatsen van zulks een hond als Suuz.
Bovenstaande aardige reactie is geen meedenken, WEL aardig, maar geen meedenken
ik begrijp wat je bedoelt, maar iedereen kan blijven vertellen wat ze eventueel kan doen...als ze er zelf andere gedachten bij heeft dan kan je wel blijven drammen dat ze dat moet doen, maar het is aan haar. Zij vraagt oplossingen voor haar probleem en als ze de oplossingen die aangedragen niet wil/kan doen, dan houdt het op :U:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
mercedes2803
Zeer actief

Idd Ingrid48 ... ze moet niets...
Er zijn nu in 10 pagina's veel oplossingen aangedragen en er is meegedacht..

Kimmie heeft precies voor ogen wat ze wil voor Suuz
Een aardige groep denkt dat dat niet haalbaar is
Wijken van dat idee wat ze voor ogen heeft wil ze niet
En alle tussentijdse, extra oplossingen kunnen niet, lukken niet, mogen niet.
dat blijkt ook weer uit het verhaal hierboven.
Kimmie kan niet de mensen waar Suuz nu is ondersteunen met de verzorging want ze heeft het druk met haar eigen beestenspul en met
de honden van de buurman, dus vroeger of later houdt de logeerpartij bij de vriendin op.

Nou...dan houdt het dus op...

Succes met het zoeken naar wat je voor ogen hebt Kimmie.
misschien heeft er iemand nog een oplossing die NIET al aangedragen is en wat je wel ziet zitten ?
Ik ben een vindingrijk mens, maar ik heb geen tips en trucs meer, sorry.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

kleine2758 schreef:
Hutsje schreef:
ik ken suus ook niet maar kimmie wel. ik ken wel molossers. en suus is er eentje en die kunnen er vaak slecht tegen als ze buitengesloten worden.
mijn bullen waren inderdaad nog liever de hele dag binnen dan alleen buiten. en ik had een heel groot erf hoor. waar ik was waren de honden. stuk voor stuk. ik was de hele dag thuis en ze liepen altijd met me mee naar de paarden en de rest van de dieren. meerdere keren per dag, meehelpen voeren, water geven, uitmesten, etc.
zo kapot zijn ze daar niet van hoor, en ze kregen ook gewoon elke dag een grote wandeling.
en als ze alleen buiten moesten zijn zaten ze op een kluitje voor de (dichte) deur) terwijl er echt genoeg te doen was voor ze op het erf.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

mercedes2803 schreef:Idd Ingrid48 ... ze moet niets...
Er zijn nu in 10 pagina's veel oplossingen aangedragen en er is meegedacht..

Kimmie heeft precies voor ogen wat ze wil voor Suuz
Een aardige groep denkt dat dat niet haalbaar is
Wijken van dat idee wat ze voor ogen heeft wil ze niet
En alle tussentijdse, extra oplossingen kunnen niet, lukken niet, mogen niet.
dat blijkt ook weer uit het verhaal hierboven.
Kimmie kan niet de mensen waar Suuz nu is ondersteunen met de verzorging want ze heeft het druk met haar eigen beestenspul en met
de honden van de buurman, dus vroeger of later houdt de logeerpartij bij de vriendin op.

Nou...dan houdt het dus op...

Succes met het zoeken naar wat je voor ogen hebt Kimmie.
misschien heeft er iemand nog een oplossing die NIET al aangedragen is en wat je wel ziet zitten ?
Ik ben een vindingrijk mens, maar ik heb geen tips en trucs meer, sorry.
eerder vroeger dan later aangezien ze net aangeeft dat de man van vriendin vanaf augustus voor werk veel weg is en de zorg dan niet meer kan dragen. Per augustus houdt het daar dan op en dat is nog maar een halve maand wat weinig is om een correcte plek te vinden
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Kimmie is een elektronische omheining of zelf mee helpen aan een gedeelte te omheinen bij die vriendin niks? Dat als ze zelf buiten bezig is suus haar uitloop stuk heeft waar ze ook haar behoefte kan doen?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Kimmie

Hutsje schreef:
ik ken suus ook niet maar kimmie wel. ik ken wel molossers. en suus is er eentje en die kunnen er vaak slecht tegen als ze buitengesloten worden.
mijn bullen waren inderdaad nog liever de hele dag binnen dan alleen buiten. en ik had een heel groot erf hoor. waar ik was waren de honden. stuk voor stuk. ik was de hele dag thuis en ze liepen altijd met me mee naar de paarden en de rest van de dieren. meerdere keren per dag, meehelpen voeren, water geven, uitmesten, etc.
zo kapot zijn ze daar niet van hoor, en ze kregen ook gewoon elke dag een grote wandeling.
en als ze alleen buiten moesten zijn zaten ze op een kluitje voor de (dichte) deur) terwijl er echt genoeg te doen was voor ze op het erf.
zo zijn de mijne ook,en krijsen zelfs alles bij elkaar als ze 'even' buiten moeten blijven... zijn zo'n stel zeikers....heb eens buddy en dakkas even in mijn slaapkamer gedaan omdat er mensen kwamen kijken voor een pup en 5 grote honden wel erg druk zou overkomen,afijn,ik heb nu nog steeds een slaapkamerdeur welke aan de binnenkant geen bekleding meer over heeft...

suus is ook zo'n plakkert, al staat de deur open dan ligt ze daar waar de mensen zijn...
Kimmie

joyce83 schreef:Kimmie is een elektronische omheining of zelf mee helpen aan een gedeelte te omheinen bij die vriendin niks? Dat als ze zelf buiten bezig is suus haar uitloop stuk heeft waar ze ook haar behoefte kan doen?

ik heb ook al hier thuis voorgesteld om anders maar het gaas te kopen en een hek te financieren,maar voor 1,5 hect grond is dat echt een paar honderd euro en dat hebben we zelf ook even niet echt liggen,we hebben zelf een hond die hard nodig geopereerd moet worden wat een OP wordt van 1500 euro,nu ook een ziek paard hier waar al 2 dagen veeartsen voor komen.. :(:

als ik de loterij gewonnen had zou ik dat vandaag nog gedaan hebben...echt probleemloos...
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”