Ik zal proberen in het kort het verhaal in grote lijnen uit te leggen,medio maart kreeg ik een telefoontje dat 1 van mijn puppen niet goed ging met het teefje waarbij ze geplaatst was,ze had deze gebeten,en ze moest weg,ik heb haar toen laten brengen en ze heeft toen ter herplaatsing bij een vriendin gezeten,daar ik haar niet zomaar mee geef met mensen heeft het 3 weken geduurd voor er een meneer kwam welke een super huis bood, en deze heeft haar meegenomen.
vorige week keek ik toevallig op een duitse "marktplaats" en tot mijn grote schrik stond ze daar te koop!! ,en dit nog wel dat ik had gezegd dat we haar ten alle tijde terug zouden nemen als er wat was,na een lange week van summiere mailtjes en antwoorden,zijn we afgelopen zondag op de bonnefooi naar die nieuwe eigenaar gereden ,deze was niet thuis,maar via hun zoon kreeg ik suus ( zo heet ze) te zien...
ze was enorm blij mij te zien,maar zat vastgebonden in de tuin ( en ik had echt iedereen een nee verkocht welke haar als buitenhond wilde houden,en dat zou deze meneer zeker níet doen!) en was heel mager geworden...
ik heb er echt een week voor moeten knokken om haar terug te kunnen kopen,tot zover is dat gelukt,vandaag heb ik haar eindelijk weg kunnen halen daar.
in de tussentijd had ik iemand gemaild die een paar maanden geleden interesse had in suus en dat had ze nog,dit weekend zou ik langs gaan om kennis te maken,maar ongelooflijk maar waar,deze persoon is spontaan van de aardbodem verdwenen lijkt wel,beantwoordt geen mails en neemt de telefoon ( al dagen) niet op...

goed suus zit nu bij de vriendin waar ze eerder opgevangen is,maar kan hier niet blijven vanwege ziekte van die vriendin,en dus hier de vraag of er iemand is die suus tot ze herplaatst is wil opvangen??
dan wat over suus,suus is 15 maanden oud,en kruising argentijnse dog x rottweiler,zeer lief!! 1 grote kroelhond,ze is gek op kinderen,visite wordt met open pootjes ontvangen ( geen waakhond dus..) ,ze kan bij katten,paarden en andere honden maar dan wel reuen,alhoewel ze geen problemen met teven buiten geeft heeft ze wel bij haar eerste eigenaren met een teefje gevochten.
verder heeft ze geen bak/buitdrift,je kan ook alles bij haar afpakken,zo ook andere honden,daar geeft ze helemaal niets om.
ze is heel rustig in huis,en wil dan graag gekroelt worden,dat houdt ze uren vol...

zijn er nadelen,jawel...
- ze jaagt ,en dat doet ze met volle overtuiging,incl bossen penen in haar oren...dus los kan alleen in een veilig gebied,omheind terrein ofzo,want ze is echt weg als ze een konijn of ree ziet.
- ze kan gerust een paar uurtjes alleen thuis zijn,maar hele dagen trekt ze niet,dan vermaakt ze zich met een interieur verandering van het huis ,uurtje of 3 a 4 is geen probleem.
- ze schijnt erg fel te reageren buiten op hondjes die naar haar keffen of grommen,honden die dat niet doen geeft ze niet om ,speelt ze ook mee
( de hond waarmee ze opgegroeit is heeft 9 maanden lang haar keffend en happend op haar plek gezet,en blijkbaar heeft ze daardoor een hekel aan keffende honden gekregen)
- ze is buiten erg energievol, ik vind het leuk,maar misschien kan een ander dit als probleem zien,ze kan overigens wel heel goed naast een fiets lopen...
verder is ze niet gecastreerd,eet ze ip vers vlees,maar is inmiddels ook brok gewend,en is ze niet gewend/geleerd opgesloten te worden in een bench.
ik wil haar komen brengen,en geef eten en spulletjes voor haar mee....
wie kan zo spoedig mogelijk suus opvangen??