Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met spoed tijdelijke opvang gezocht

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Kimmie

met spoed tijdelijke opvang gezocht

Ongelezen bericht door Kimmie »

helaas moet ik hier een topic openen,maar ik zoek voor 1 van mijn 'puppen' een tijdelijk opvang.

Ik zal proberen in het kort het verhaal in grote lijnen uit te leggen,medio maart kreeg ik een telefoontje dat 1 van mijn puppen niet goed ging met het teefje waarbij ze geplaatst was,ze had deze gebeten,en ze moest weg,ik heb haar toen laten brengen en ze heeft toen ter herplaatsing bij een vriendin gezeten,daar ik haar niet zomaar mee geef met mensen heeft het 3 weken geduurd voor er een meneer kwam welke een super huis bood, en deze heeft haar meegenomen.

vorige week keek ik toevallig op een duitse "marktplaats" en tot mijn grote schrik stond ze daar te koop!! ,en dit nog wel dat ik had gezegd dat we haar ten alle tijde terug zouden nemen als er wat was,na een lange week van summiere mailtjes en antwoorden,zijn we afgelopen zondag op de bonnefooi naar die nieuwe eigenaar gereden ,deze was niet thuis,maar via hun zoon kreeg ik suus ( zo heet ze) te zien...

ze was enorm blij mij te zien,maar zat vastgebonden in de tuin ( en ik had echt iedereen een nee verkocht welke haar als buitenhond wilde houden,en dat zou deze meneer zeker níet doen!) en was heel mager geworden...

ik heb er echt een week voor moeten knokken om haar terug te kunnen kopen,tot zover is dat gelukt,vandaag heb ik haar eindelijk weg kunnen halen daar.

in de tussentijd had ik iemand gemaild die een paar maanden geleden interesse had in suus en dat had ze nog,dit weekend zou ik langs gaan om kennis te maken,maar ongelooflijk maar waar,deze persoon is spontaan van de aardbodem verdwenen lijkt wel,beantwoordt geen mails en neemt de telefoon ( al dagen) niet op... :ugh:

goed suus zit nu bij de vriendin waar ze eerder opgevangen is,maar kan hier niet blijven vanwege ziekte van die vriendin,en dus hier de vraag of er iemand is die suus tot ze herplaatst is wil opvangen??

dan wat over suus,suus is 15 maanden oud,en kruising argentijnse dog x rottweiler,zeer lief!! 1 grote kroelhond,ze is gek op kinderen,visite wordt met open pootjes ontvangen ( geen waakhond dus..) ,ze kan bij katten,paarden en andere honden maar dan wel reuen,alhoewel ze geen problemen met teven buiten geeft heeft ze wel bij haar eerste eigenaren met een teefje gevochten.

verder heeft ze geen bak/buitdrift,je kan ook alles bij haar afpakken,zo ook andere honden,daar geeft ze helemaal niets om.

ze is heel rustig in huis,en wil dan graag gekroelt worden,dat houdt ze uren vol... :love:

zijn er nadelen,jawel...

- ze jaagt ,en dat doet ze met volle overtuiging,incl bossen penen in haar oren...dus los kan alleen in een veilig gebied,omheind terrein ofzo,want ze is echt weg als ze een konijn of ree ziet.

- ze kan gerust een paar uurtjes alleen thuis zijn,maar hele dagen trekt ze niet,dan vermaakt ze zich met een interieur verandering van het huis ,uurtje of 3 a 4 is geen probleem.

- ze schijnt erg fel te reageren buiten op hondjes die naar haar keffen of grommen,honden die dat niet doen geeft ze niet om ,speelt ze ook mee
( de hond waarmee ze opgegroeit is heeft 9 maanden lang haar keffend en happend op haar plek gezet,en blijkbaar heeft ze daardoor een hekel aan keffende honden gekregen)

- ze is buiten erg energievol, ik vind het leuk,maar misschien kan een ander dit als probleem zien,ze kan overigens wel heel goed naast een fiets lopen...

verder is ze niet gecastreerd,eet ze ip vers vlees,maar is inmiddels ook brok gewend,en is ze niet gewend/geleerd opgesloten te worden in een bench.

ik wil haar komen brengen,en geef eten en spulletjes voor haar mee....

wie kan zo spoedig mogelijk suus opvangen??

:roos:

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: met spoed tijdelijke opvang gezocht

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ach, wat rot dat het zo gelopen is voor Suus. Wat een eikel die tweede eigenaar zeg, dat ie haar op MP had gezet en haar met moeite pas aan jou overdeed. Ik durf haar helaas niet op te vangen met twee teven hier, het had me wel schitterend geleken. Ik hoop dat je snel opvang (of een baas) vindt :ok: .
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wat een verhaal zeg. Een verschrikking dat het zo verloopt met je mooie suus.
Hier helaas ook geen plek met 2 teven waarvan 1 veel keft en de ander nog wel eens een punt wil maken tov grotere teven.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nog afgezien van het feit dat ik m'n man er geen plezier mee zou doen (zacht uitgedrukt), beperkt een grote hond onze vrijheid wel erg (hebben geen auto, op zich wel ervaring met grote hond en geen auto en daar werd ik niet bij van), is Elco een volle puberreu en wil hij nog weleens met geblaf de situatie regelen. Allemaal dus niet erg handig. Hoop dat je snel een goed opvangadres voor Suus vindt!
Kimmie

ja ,ik heb me ook echt zorgen gemaakt afgelopen dagen...die man gaf ook geen enkel antwoordt,nam telefoons niet op,en pas soms na continu mails sturen kreeg ik summier antwoordt..

uiteindelijk kreeg ik het antwoordt dat ik haar terug kon halen,maar ja,toen nam die vrouw die haar wilde hebben dus niet meer op...

zonde ,want het is echt zo'n ongelooflijk lieve hond...

nee keffende honden schijnen echt niet goed te gaan,honden die gewoon rustig zijn is ze onderdanig naar en speelt ze mee...,dat ís wat ik gehoord heb,suus is hier niet meer geweest dus ik moet het doen met info die mensen aan mij geven...

overigens is ze echt mager geworden...
Afbeelding

:(:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

jeutje, wat ziet ze eruit zeg, kan de ribben tellen, ik hoop voor je dat het gaat lukken, ( maar nog een jager is hier een No - Go- de rest zou ik geen problemen mee hebben, ga wel heel hard duimen dat je haar snel die gouden mand kunt bezorgen :flower: heel veel succes
Kimmie

kan ook wel janken hoor dat dit gebeurt is,dit heeft ze zo niet verdiend .... :(: :(: :(:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Geen enkele hond verdient dit,.......... mensen zijn zo :ugh: vaak
Kimmie

overigens waar ze nu is,diegene heeft 2 keffende jack russel reuen,en daar doet ze dan weer niets mee,daar speelt ze alleen maar mee,en die mogen keffen zoveel ze willen tegen haar,dus of het dan alleen buiten een probleem is... :19: ,geen idee...
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik heb geen oplossing voor je, maar ik vind het ontzettend tof dat je zo veel moeite gedaan hebt voor je eigen broedsel. Logisch natuurlijk, zou je zeggen, maar die vlieger gaat lang niet altijd op (meestal niet?). Deed iedereen het maar zo.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik hoop dat zich snel iemand voor haar meldt, succes met de zoektocht. :)
Kimmie

DebbieZ schreef:Ik heb geen oplossing voor je, maar ik vind het ontzettend tof dat je zo veel moeite gedaan hebt voor je eigen broedsel. Logisch natuurlijk, zou je zeggen, maar die vlieger gaat lang niet altijd op (meestal niet?). Deed iedereen het maar zo.
buiten dat ik vind dat ík de verantwoordelijkheid heb gehad haar op de wereld te zetten,moet ik zeggen dat zij mijn favoriete pup was,zij heeft nl dezelfde aftekening op haar borst als mijn toen net overleden teefje,nou ja,dan krijg je zo'n 'joes is terug pupje' , je kent het wel...

suus zou dan ook een blijvertje zijn,ik was echt gek op haar,helaas was ze als pup niet lief tegen lotus ( die woont nog hier,haar zusje) en dat was helaas geen spelen meer maar echt bijten,en daarom durfde ik het niet aan haar te houden in een roedel met 3 andere teven...

suus had ook echt een mega huis gevonden als pup zijnde...ze zat er zó goed...maar ja,het is niet anders...

heb er ook echt zo'n klote gevoel over... :(: :(:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

En aanmelden bij de Stichting Rottweiler Nederland? Zij bemiddelen ook wel mixen: http://rottweilernederland.nl/
Kimmie

ik ga op zoek naar een nieuw huis voor suus ,ik wil nl erg graag de regie in eigen hand houden :D ,maar het punt is,dat ze niet kan blijven waar ze nu opgevangen zit....

dit is echt een nood oplossing voor maar 1 of 2 dagen...ip zou ze zondag nl naar een nieuwe baas gaan,maar die reageert niet meer...

wat we vanmiddag gaan proberen is of het gaat met haar zusje tessa,daar had ze als pup nooit problemen mee en tessa is verder ook wel heel sociaal,als dat zou lukken dan komt ze in een roedel van 4 honden terecht en dan kan ik op mijn gemak als ze wat aangesterkt is ( want nu moet ik een broodmagere hond weg gaan doen) een nieuw huis voor haar zoeken...

maar goed als dat niet zou lukken,heb ik alsnog eigenlijk heel dringend een opvang plekje nodig...
Gimmick
Zeer actief

Ik pb je even.... misschien weet ik wel wat...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ja, dit is de keerzijde van het fokken.....en dan heb je ook nog eens pech met het kaliber hond, ze kan ws niet met teven en ze jaagt, en kan dus niet los.

ik zou haar dus echt niet bij een leeftijdsgenoot van hetzelfde geslacht, dus ook niet bij een zusje, durven zetten. ook niet bij een andere teef. dan kan je er ws op wachten dat het misgaat en dan moet ze weer verkassen. ik zou het risico niet durven nemen.
dat de "nieuwe" baas niet meer reageert vind ik ook een heel vaag verhaal en daar zou ik erg mijn twijfels over hebben.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bah, wat afschuwelijk zeg! :-(
Ik kan helaas niets voor je betekenen, maar ik hoop wel dat ze heel snel een goed plekje heeft gevonden.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door River8 »

ja zelfde hier :( teef en al een oppashondje, dus dat gaat niet... maar had het heel graag gedaan (niet dat je daar wat aan hebt..).
ik hoop dat je heel snel iemand kan vinden!
Afbeelding
Kimmie

verkassen zal ze sowieso weer moeten...het gaat nu echt om een opvang/tussenstation adres ( alhoewel een blijvend huis natuurlijk nog veel beter zou zijn :lol1: )

we gaan vanmiddag kijken hoe het gaat tussen tessa en haar,tessa heeft hier ook gewoon tussen de honden gelopen,en dat zou ze nog steeds kunnen en dan zit ze ook bij 4 teven, tessa woont nu bij een rottweiler teef en rottweiler reu,die rottweiler teef is echt de blijheid zelfus,helemaal geen vechter echt super makkelijke en vriendelijke hond ,daar voorzie ik eigenlijk geen enkel probleem mee,die rottweiler reu ook niet,zou dan echt goed moeten gaan tussen tessa en suus....

maar wat moet ik anders,ze moet dit weekend eigenlijk weg waar ze nu zit ( ze kon hierheen omdat ze zondag weer weg zou gaan).....en snel snel op MP zetten en weg doen aan de eerste de beste wil ik al helemaal niet...
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Jeejtje wat een verhaal :( Mocht je echt hoog zitten en nie

Ongelezen bericht door samantha! »

Jeetje wat een verhaal :(

Mocht je echt hoog zitten en niets kunnen vinden zo snel mag je haar in geval van nood wel hier brengen maar ik betwijfel of dat ideaal is voor haar aangezien ik klein woon en maar een kleine tuin heb.
Dan moet ze dus wel echt goed met mijn (sociale) reuen kunnen want er is dus geen enorme ruimte om elkaar te ontwijken hier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Kimmie

ze kan super!! goed met reuen,alleen maar lief en spelen ,het is echt een hele lieve hond,toen ze de vorige keer bij die vriendin kwam ,kwam daar ook een friese stabij reu te logee,die pikte zo haar kluifjes uit haar bek,en mocht echt alles bij en met haar doen,ze is echt echt gewoon een super lieve hond!!!

die vriendin zelf heeft 3 reuen,een kruising chow,en 2 jack russels die mogen en kunnen ook alles met haar,idem dito kinderen overigens,al staan ze op haar poten,staart,maakt haar helemaal niets uit,zit geen greintje kwaad in suus...
Gimmick
Zeer actief

En hoe is het vanmiddag gegaan met haar zusje?
Kimmie

ik had jouw net al een pb gestuurd :D

maar ja hoe is het gegaan,suus is echt lief!!! ,die vond tessa helemaal leuk en wilde spelen nog geen haar wat ze omhoog gezet heeft,maar tessa....die dus niet,grommen borstelen,stijf staan...

wilde niets van suus weten,uiteindelijk toen deze wat afkoelde hebben we de rottweiler teef ( fanny) erbij gelaten en die was nóg leuker vond suus...

dus daarna naar buiten gegaan waar ze meer ruimte hadden en daar hebben fanny en suus heel erg gespeeld,die vonden elkaar echt helemaal te gek,fanny kon suus ook niet los laten ze bleef er maar achteraan lopen en wilde maar spelen,de reu reageerde eigenlijk amper op suus en dat ging dus probleemloos..

maar ook na 1,5 uur lopen bleef tessa te gespannen en te grommerig dat we het niet aandurfde om suus daar te laten,helaas....

aan suus lag het absoluut niet,die is eigenlijk heel speels en ook bij afblaffen van fanny ,reageerde ze zeer onderdanig...

goed,suus gaat morgen naar Samantha,daar mag ze wat op gewicht komen en mag ze spelen met samanta's honden,wat voor suus echt een mega vakantie gaat zijn.

ik zal voor suus een topic maken en vragen of zij hier in de herplaatsing ook mag staan,wie weet is er iemand die haar een heel goed en blijvend huis kan geven :) :)
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik hoop dat het goed gaat bij Samantha maar zoveel grote honden bijelkaar op een relatief kleine ruimte lijkt mij geen gemakkelijke opgave :mrgreen:
Ze zullen maar door je huis denderen :schrik:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

wat ontzettend lief dat ze naar Samantha kan!
(niet in de laatste plaats omdat de toekomstige baas straks een volledig onder appèl staande hond kan meenemen :engel: )
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

River8 schreef:wat ontzettend lief dat ze naar Samantha kan!
(niet in de laatste plaats omdat de toekomstige baas straks een volledig onder appèl staande hond kan meenemen :engel: )
Echt super zeg dat ze naar Sam mag! En de kleine lettertjes hierboven maken het nog een stuk aanlokkelijker :tongue: .
Kimmie

ja fijn he, ben er ook echt heel erg blij mee!!!
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Je grootste vrees, dat een pup zo terecht komt. Wat ziet ze eruit zeg, arm ding :(: Lekker aansterken bij Samantha, fijn dat ze daar in de kudde labjes kan!
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Haha ja bij Samantha komt ze vast goed opgevoed terug. Super dat ze zo opgevangen wordt, wat een verhaal...
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje wat sneu dat het zo gaat met deze hond. Ik kan er ook absoluut geen hond bij hebben hier. Nu accepteren mijn honden ook geen andere honden op het terrein dus dat zou sowieso niet kunnen. Maar als ik er geen had zou ik zeker interesse hebben. Het is een mooie hond. Fijn dat je voor tijdelijk een goede plek hebt gevonden. Hopelijk snel een echt goed vast tehuis.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”