tbeast schreef:Hoe was het met Suus?
meer als uitstekend te noemen...
ik weet niet eens of ik nog een keer moet reageren maar doe het nog 1x en dan hou ik er echt mee op...
toen ik een huis voor de puppen zocht,heb ik gezegd dat suus nooit bij een teefje geplaatst zou wordenomdat ik al bang was dat ze bij teven problemen zou kunnen gaan geven.
alleen deze mensen reageerden toen en zal even quoten wat ze zelf schreven:
N. is een zeer vriendelijke teef en gek op spelen met andere honden. Wel is ze onderdanig en zal geen confrontaties aangaan met dominante honden.
na telefoon gesprekken en langs komen van deze mensen waarin ze echt ondanks dat ik mijn twijfels uitsprak over de te verwachten dominantie van suus naar N in de toekomst ,bleven zijn zeggen dat N. dus heel onderdanig was en geen conflicten opzocht en doordat ze ouder was wat ze merkte erg rustig was geworden..
ze zochten dan ook een waakhond daar de vrouw des huizes veel alleen was,de schapendoes merkbaar slechter werd en de verwachting was dat zij toch binnen een jaar/2 jaar zou komen te overlijden.
met mijn stomme domme kop ben ik inderdaad zo stom geweest dat te geloven en te denken dat suus echt niet "zomaar" honden zal aanvallen zeker niet als deze terug getrokken onderdanige oude honden zouden zijn..
toen wij daar in januari kwamen stond ik dus maar een heel klein beetje met mijn bek open,toen ik zag dat die schapendoes ALLES behalve een onderdanige rustige niet conflict opzoekende hond op was,het feit dat ik die mensen waarschuwde dat ze N. moesten remmen in dat aanval gedrag was omdat suus er duidelijk wél op reageerde,subtiel ,maar ze vond het niet leuk en acceptabel...
wat er gebeurd was is niet dat suus die hond greep tijdens dat gekef van die schapendoes, ze stond in de bosjes wat te vreten,die schapendoes was erheen gegaan en had suus weggehapt bij wat ze daar had waarop suus die hond had gebeten, schapendoes had overigens niets,maar goed het ziet er niet tof uit en vrouw was zo geschrokken dat ze bang was dat dit ook zou gebeuren als haar kinderen erbij waren bla bla...
goed nog tig gesprekken verder en telefoontjes zagen ze het toch niet zitten om suus terug te nemen... ( de man des huizes overigens wel hoor,die stond er voor open,maar goed die werkte op een booreiland en was soms weken van huis,en die vrouw die was zo geschrokken,die durfde het echt niet aan)
daarna is ze naar mijn vriendin gegaan ze heeft zelf 3 reuen,hier speelt ze mee,ook nu overigens,was 1 groot feest dat ze ze weer zag....
in mijn roedel is ze ( voor de laatste keer ) preventief niet meer terug gekomen want suus vecht met teven ( erken ik pas 9 pagina's ,staat zelfs in de openingspost,maar waarschijnlijk niet echt leesbaar ofzo) ,ik heb hier 4 teven en met een klein beetje verstand hebbende is het dan niet echt logisch een teef onvriendelijke hond hier in de roedel te zetten...
daarna is ze naar een meneer in duitsland gegaan welke GEEN honden had en suus heeft dus niet in een roedel geleefd..
daar heb ik haar weggehaald en terug gebracht naar vriendin,waar ze gewoon terug kwam in haar roedel,maar niet lang kon blijven,vandaar ooit dit topic...
we hebben haar geprobeerd bij mijn buurman in de roedel te zetten,2 teven en 1 reu,waarmee ze met de rottweilerteef heel leuk speelde ,de reu ging ook goed,maar haar zusje tessa die stond strak en bleef strak staan,suus was helemaal druk en blij en wilde spelen met tessa...het was te link om haar daar te laten daar die man op een kleine 50m2 woont,had suus niet gaan knokken,dan was het tessa wel geweest nl..
deze roedel heeft suus dus geen probleem in gemaakt...
de honden bij Samantha zijn niet goed gegaan dat klopt, dat heb ik ook nergens ontkent ,ik zal het voor de 2de keer even quoten:
Kimmie schreef:nou ja,het is wel heel goed om te weten dat ze zich dus zo gedragen heeft,nu kan ik er zeker rekening mee houden met herplaatsen,niet dat ze wéér terug komt omdat het mis gaat tussen de honden oid...
die man van dat terrein is nogmaals ,moeilijk te lezen waarschijnlijk ook,4 maanden geleden geweest toen wij haar de eerste keer terug hadden gekregen,die had geen rottweiler reu overigens maar een herder reu, en waarom ze niet binnen mocht?? omdat die man dat zei...heel simpel : "nee de honden komen hier niet binnen,die hebben buiten hun hok en wij willen geen honden binnen hebben"
dat zei hij...
nou en dan gaat ze gewoon daar niet naartoe,toen niet en nu niet....