Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is de beste brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Shomi schreef:
Rob* schreef:
Shomi schreef:
Scooby schreef: Nee, dat klopt, maar de Lidl heeft toch ook wel een bepaalde naam en ik kan me gewoon niet voorstellen dat een merk als Prins toestaat dat de Lidl dat naamloos verkoopt?
maar ik heb ook niet gezegt dat het van Prins is ?
en naamloos is het niet hoor .
Gerodog heet het .

als lidl het recept van Prins overneemt, en die brokkenrecepten zijn nergens heilig, dan kan lidl dat gewoon op de markt brengen onder de naam van Gerodog en daar kan Prins niks tegen doen, wat ik me wel afvraag is hoe jij dat weet dat het dezelfde brokken zijn als Prins?
geur en vorm zegt niks, dan zou er een analyse gemaakt moeten zijn of heb je het gebaseerd wat er op de zak staat van beide merken?
idd de samenstelling op de zak vergeleken .

ja maar daar kan zoveel op staan namelijk, in nederland is zover ik weet nog steeds niet verplicht om erin te doen wat erop staat, dus wel dat er kippenvlees in zit, maar dat het 23% of 15% is maakt niet uit, als dat dus ook met granen wordt gedaan dan heb je gauw een waardeoze brok.
dan moet je echt een analyse laten doen om het zeker te weten, maar als jouw hond het er goed op doet dan ben ik er geen tegenstander van hoor, bij mij verderop wonen 2 boxers en die zijn al 14 en eten al de hele leven Aldibrokken :wink:
en Feniks speelde vaak met ze en dat had ze het best zwaar met die oude mannetjes :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Rob* schreef:
Scooby schreef:
Rob* schreef:
Scooby schreef: Hier geloof ik dus werkelijk niets van, eerlijk gezegd.

ik zou er niet raar van opkijken als het zo is, omdat het ene wel de naam heeft zit er een prijskaartje aan, duur hoeft niet altijd beter te zijn, dat gaat al heel lang zo met producten.
Nee, dat klopt, maar de Lidl heeft toch ook wel een bepaalde naam en ik kan me gewoon niet voorstellen dat een merk als Prins toestaat dat de Lidl dat naamloos verkoopt?

waarom kunnen ze dat niet toestaan dan?
wat kunnen ze eraan doen als lidl een eigen merk op de markt brengt en deze brokken zijn gebaseerd op merk.......(vul maar een merk in)
Je kan daar geen fluit aan doen want daar zit natuurlijk nooit een alleenrecht op natuurlijk, iedereen kan een brok op de markt brengen wat gebaseerd is op een ander merk, dat gebeurt met welke producten dan ook en daar kan geen een ander merk wat aan doen...ja als de lidl een zak in de schappen zet met dezelfde verpakking en logo en het bijv. Prince gaat noemen of Royal K9 of Smeukanuba :mrgreen:
:wink:
O, ik had het zo begrepen dat de brokken van de Lild dan het B-merk zou zijn van Prins. Ik geloof dus niet dat Prins dat zou doen?
Rob*
Zeer actief

Scooby schreef:
Rob* schreef:
Scooby schreef:
Rob* schreef:
ik zou er niet raar van opkijken als het zo is, omdat het ene wel de naam heeft zit er een prijskaartje aan, duur hoeft niet altijd beter te zijn, dat gaat al heel lang zo met producten.
Nee, dat klopt, maar de Lidl heeft toch ook wel een bepaalde naam en ik kan me gewoon niet voorstellen dat een merk als Prins toestaat dat de Lidl dat naamloos verkoopt?

waarom kunnen ze dat niet toestaan dan?
wat kunnen ze eraan doen als lidl een eigen merk op de markt brengt en deze brokken zijn gebaseerd op merk.......(vul maar een merk in)
Je kan daar geen fluit aan doen want daar zit natuurlijk nooit een alleenrecht op natuurlijk, iedereen kan een brok op de markt brengen wat gebaseerd is op een ander merk, dat gebeurt met welke producten dan ook en daar kan geen een ander merk wat aan doen...ja als de lidl een zak in de schappen zet met dezelfde verpakking en logo en het bijv. Prince gaat noemen of Royal K9 of Smeukanuba :mrgreen:
:wink:
O, ik had het zo begrepen dat de brokken van de Lild dan het B-merk zou zijn van Prins. Ik geloof dus niet dat Prins dat zou doen?

ja waarom niet?
er zijn meer merken die een b-merk ernaast hebben in andere producten, als Prins een b-merk zou hebben dan bestrijken ze ook het supermarktpubliek, of het echt zin heeft wet ik niet maar het zou kunnen.
Rob*
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou zeggen, bel Prins Petfoods eens op en vraag het ze... :wink:

Afdeling Kwaliteit en Advies

advies@prinspetfoods.nl

Naam
Functie
Telefoonnummer

Dhr. D.J. Verkade
Hoofd afdeling Advies
0900-PRINSINFO

Dhr A. Braams
Hoofd Kwaliteitszorg / Laboratorium
0318-524 245

Mevr. B. Bossinga
Assistente Laboratorium
0318-524 245

Mevr. A.R. Simonsz
Voedingsconsulente
0900-PRINSINFO

Mevr. C. Lankhorst
Nutritionist
0900-PRINSINFO

Mevr. M. de Kort
Voedingsconsulente
(0031) 06-52012350

Mevr. C.E. v.d. Giessen-Wessels
Voedingsconsulente
(0031) 06-54343708

Dhr T. de Roo
Voedingsconsulent
(0031) 06-52674184

Mevr. L van den Oever
Voedingsconsulente
(0031) 06-50626206

Mevr. M. Huygen
Voedingsconsulente

Dhr R.Goedhart
Kwaliteitszorg
0318-524 245

ik zal eens kijken of ik tijd heb :ok:
Laundry
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laundry »

Ik heb er geen idee van wat hier allemaal gepost is tussendoor maar ik beantwoord de vraag van de topicstarter met haar vraag over wat een goede brok is.

Toevallig zijn wij dat net ook aan het uitzoeken. Onze honden zijn kvv gewend en barf maar aangezien ze nogal wat eten (2 kg per dag) willen we er een aantal dagen per week brokken bij geven (kostenoverweging)

Wij kwamen op orijne uit wat over 2 weken bij petsfamily te krijgen is. Er zitten geen granen in en bestaat voor 70% uit vlees. De prijs is nog niet bekend maar komt hoger te liggen dan Acana (52 euro/ 15kg)

Ik denk dat het het proberen waard is....

http://www.petsfamily.com/pf/index.php?id=1001#5463
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Laundry schreef:Ik heb er geen idee van wat hier allemaal gepost is tussendoor maar ik beantwoord de vraag van de topicstarter met haar vraag over wat een goede brok is.

Toevallig zijn wij dat net ook aan het uitzoeken. Onze honden zijn kvv gewend en barf maar aangezien ze nogal wat eten (2 kg per dag) willen we er een aantal dagen per week brokken bij geven (kostenoverweging)

Wij kwamen op orijne uit wat over 2 weken bij petsfamily te krijgen is. Er zitten geen granen in en bestaat voor 70% uit vlees. De prijs is nog niet bekend maar komt hoger te liggen dan Acana (52 euro/ 15kg)

maar dat is dan ook niet echt goedkoop?je doet het uit financiele overwegingen maar 52 euro voor 15 kilo?ik weet niet hoeveel je hond krijgt misschien is het kwalitatief zo goed dat de te geven hoeveelheid minder is?
ben ik wel benieuwd naar trouwens?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Laundry schreef:Wij kwamen op orijne uit wat over 2 weken bij petsfamily te krijgen is. Er zitten geen granen in en bestaat voor 70% uit vlees. De prijs is nog niet bekend maar komt hoger te liggen dan Acana (52 euro/ 15kg)
Als je kosten wil besparen, omdat je KVV te duur vindt worden, denk ik niet dat je een brok met een dergelijke prijs uit moet zoeken. Volgens mij kun je dan veel beter KVV blijven geven?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Laundry schreef:Ik heb er geen idee van wat hier allemaal gepost is tussendoor maar ik beantwoord de vraag van de topicstarter met haar vraag over wat een goede brok is.

:denken: voor 15 kg AHV betaal ik 29.10 als het gebracht wordt bij 1 doos... (dus het duurste wat je kan krijgen...!!!)
dan zou ik er toch geen sec. over piekeren om 52 euro voor een brok te geven die ik ook nog zelf moet halen :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Voor die prijs kan je veel goedkoper vers voeren :wink: . (Hier gaat gemiddeld 4 a 5 kilo vlees per dag door trouwens)
Afbeelding
Laundry
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laundry »

Voor brok heb je veel minder nodig dan kvv. Carnibest kost mij ongeveer 5,50 euro per dag voor 2 honden. Acana kost ongeveer 3,50 per dag voor 2 honden. Ik wil ook niet volledig over op brok maar gedeeltelijk. We gaan zo 3 weken op vakantie en dan vind ik het heel wat makkelijker met brok dan vers (wat ze lang niet altijd helemaal opeten, dus waar bewaar je in de warmte de rest)
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Laundry schreef: Wij kwamen op orijne uit wat over 2 weken bij petsfamily te krijgen is. Er zitten geen granen in en bestaat voor 70% uit vlees. De prijs is nog niet bekend maar komt hoger te liggen dan Acana (52 euro/ 15kg)

Hé, interessant! Ik voer op dit moment Acana, maar dit ziet er ook goed uit. Overigens betaal ik voor Acana Lam/Rijst voor Donna € 62,50 per 15 kilo.
Voor de Adult Light voor Megan betaal ik € 55,= per 15 kilo.

Ik ga dit nieuwe produkt zeker volgen :ok: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Hé, interessant! Ik voer op dit moment Acana, maar dit ziet er ook goed uit. Overigens betaal ik voor Acana Lam/Rijst voor Donna € 62,50 per 15 kilo.
:eek: Wat een bedragen!
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ja, het is ook veel geld.
Maar als je met een hond met beperkingen zit, moet je toch iets.
Zo mag Megan geen gluten en geen chemische anti-oxidanten. Van KVV hebben we ook al diverse merken geprobeerd (meerdere keren), maar daar kan ze niet tegen.
Dus dan maar deze brokken en dat gaat prima :ok: !
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Laundry schreef:Voor brok heb je veel minder nodig dan kvv. Carnibest kost mij ongeveer 5,50 euro per dag voor 2 honden. Acana kost ongeveer 3,50 per dag voor 2 honden. Ik wil ook niet volledig over op brok maar gedeeltelijk. We gaan zo 3 weken op vakantie en dan vind ik het heel wat makkelijker met brok dan vers (wat ze lang niet altijd helemaal opeten, dus waar bewaar je in de warmte de rest)
Ik schreef ook vers, geen Carnibest :wink:
Afbeelding
joieblanche
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door joieblanche »

Sinds kort voer ik mijn honden een Duitse brok, PLATINUM erbij, die mij heel erg aanspreekt.
Helaas niet in Nederland verkrijgbaar, maar aangezien ik dicht bij de Duitse grens woon is het voor mij te doen.
Ik ben een groot voorstander voor KVV, maar voer er toch een klein gedeelte brok bij.
Met deze brok (70% VLEES) lijkt me dat een goede combinatie.
Het is een soort brok, die ik in Nederland nog nooit gezien heb.
Het zijn meer kleine platte schijfjes, die niet krokant zijn, maar eerder heel vettig geperst.

Afbeelding

http://www.platinum-food.com/
groetjes, Karin

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”