Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is de beste brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rovanna
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wat is de beste brok?

Ongelezen bericht door Rovanna »

Persoonlijk ben ik een grote voorstander van rauw voeren.
Toch heb ik de opdracht gekregen van iemand om uit te zoeken wat de zes beste merken brokken zijn. Daarbij heb ik jullie hulp nodig :wink:

Ik ben niet geinteresseerd in hoe goed jullie honden 'het erop doen' (er worden ook honden oud op Lidl-brokken) of wat de prijs is. Het gaat mij puur om de kwaliteit dus een brok
- met uitsluitend natuurlijke vitaminen, mineralen, anti-oxydanten en conserveermiddelen;
- met uitsluitend natuurlijk ingredienten van dierlijke oorsprong (hoe lager het percentage plantaardig, hoe beter);
- zo hoog mogelijk percentage vlees.

Gelieve ook aan te geven waarom jullie dit voer dan zo goed vinden, wat jullie ervaring met dit merk is en eventueel een link naar de website van de fabrikant.

Dank voor de medewerking!

PS: Opmerkingen van 'vers is beter' zijn overbodig :mrgreen:
Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drossie »

Ik heb een paar maand geleden ook gezocht naar wat de 'beste' brok is. Na een deel fora opzoeken ben ik uiteindelijk bij CAVOM (www.cavom.nl) terecht gekomen. Dat was volgens een heel deel mensen een van de betere brokken.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik zelf vind Nutro Choice de beste brok,vanweg het hoge aandeel vlees en er word in NC geen gebruik gemaakt van chemische houdbaarheidsmiddelen.MAAR:Mijn hond denkt er anders over en vind het niet lekker,dus ik kan het wel de beste brok vinden maar ik kan er niet zoveel mee.

Een zeer goede tweede keus(of gedeelde eerste plaats :wink: ) is in dit geval:Royal Canin Sensible,kost 15,95 voor 2 kilo.Waarom?Goede ontlasting,mooie vachten,hond vind dit een smakelijke brok.Deze brok ziet er naar mijn idee goed uit,ruikt goed en heeft het juiste formaat.

Derder keus:Eukanuba.Waarom?Hond eet het graag,goede ontlasting.De brok ziet er redelijk goed uit,ruikt ook niet zo muf en heeft ook een goed formaat.

Wij voeren dus RC Sensible vanwege darmklachten van hond en zijn zeer tevreden over deze brok.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Drossie schreef:Ik heb een paar maand geleden ook gezocht naar wat de 'beste' brok is. Na een deel fora opzoeken ben ik uiteindelijk bij CAVOM (www.cavom.nl) terecht gekomen. Dat was volgens een heel deel mensen een van de betere brokken.
Ik ben ook erg tevreden over Cavom.
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

als er ooit brok weer in komt zal het Barca of Cavom zijn.
Ben zover dat dit de meest "natuurlijke" brokken zijn.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

pippy schreef:als er ooit brok weer in komt zal het Barca of Cavom zijn.
Dat is niet helemaal waar. Canidea is een natuurlijkere brok.
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

Scooby schreef:
pippy schreef:als er ooit brok weer in komt zal het Barca of Cavom zijn.
Dat is niet helemaal waar. Canidea is een natuurlijkere brok.
zo leer ik weer wat :ok: heb er wel over gehoord hoor, maar wat het precies is weet ik niet.
Hou ik me sinds ruim anderhalf jaar ook niet meer mee bezig, met brok dan he :mrgreen: :wink:
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

HENNE (op basis van zalm) vind ik zeker bij de 'betere' merken brok horen.
Zit ook niks van kunstmatige kleur- en smaakstoffen of bewaarmiddelen in.
We hebben het hier een tijdje gevoerd en waren er erg tevreden over, mooie blinkende vachtjes.
http://www.henne-pet-food.dk/engl/index.htm
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Mauyak schreef: Een zeer goede tweede keus(of gedeelde eerste plaats :wink: ) is in dit geval:Royal Canin Sensible,kost 15,95 voor 2 kilo.Waarom?Goede ontlasting,mooie vachten,hond vind dit een smakelijke brok.Deze brok ziet er naar mijn idee goed uit,ruikt goed en heeft het juiste formaat.

Derder keus:Eukanuba.Waarom?Hond eet het graag,goede ontlasting.De brok ziet er redelijk goed uit,ruikt ook niet zo muf en heeft ook een goed formaat.
Royal Canin en Eukanuba zijn absoluut geen natuurlijke brokken. Ze staan stijf van de chemische anti-oxidanten en volgens mij vroeg Rovanna om brokken die geen chemische anti-oxidanten bevatten.

Ik voer Acana. Dit is een brok uit Canada die vrij is van chemische anti-oxidanten. Daarnaast zijn de brokken ook nog eens glutenvrij. Het vleespercentage ligt relatief hoog, tussen de 40 en 70% en het vlees dat gebruikt wordt is goedgekeurd voor humane consumptie. Alle Acana brokken zijn hypo-allergeen. Wat ik ook belangrijk vind ik dat er uitsluitend dierlijke eiwitten in de brokken worden verwerkt.

Nadeel is dat je het voer alleen via internet kunt bestellen of bij een vestiging van Petsfamily in de buurt. Zij sturen het dan met TPG op, dus je hoeft zelf niet met zware zakken te sjouwen en dat is weer een groot voordeel :mrgreen: .
http://www.petsfamily.com/pf/index.php?id=86
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

En Farm Food dan?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Ik voer Acana. Dit is een brok uit Canada die vrij is van chemische anti-oxidanten. Daarnaast zijn de brokken ook nog eens glutenvrij. Het vleespercentage ligt relatief hoog, tussen de 40 en 70% en het vlees dat gebruikt wordt is goedgekeurd voor humane consumptie. Alle Acana brokken zijn hypo-allergeen. Wat ik ook belangrijk vind ik dat er uitsluitend dierlijke eiwitten in de brokken worden verwerkt.
Een brok uit Canada die vrij is van chemische anti-oxidanten? Hoe zien de brokken er dan uit tegen de tijd dat die brok helemaal in Nederland is aangekomen?!
Mauyak

MoniqueDM schreef:
Mauyak schreef: Een zeer goede tweede keus(of gedeelde eerste plaats :wink: ) is in dit geval:Royal Canin Sensible,kost 15,95 voor 2 kilo.Waarom?Goede ontlasting,mooie vachten,hond vind dit een smakelijke brok.Deze brok ziet er naar mijn idee goed uit,ruikt goed en heeft het juiste formaat.

Royal Canin en Eukanuba zijn absoluut geen natuurlijke brokken. Ze staan stijf van de chemische anti-oxidanten en volgens mij vroeg Rovanna om brokken die geen chemische anti-oxidanten bevatten.

Ik voer Acana. Dit is een brok uit Canada die vrij is van chemische anti-oxidanten. Daarnaast zijn de brokken ook nog eens glutenvrij. Het vleespercentage ligt relatief hoog, tussen de 40 en 70% en het vlees dat gebruikt wordt is goedgekeurd voor humane consumptie. Alle Acana brokken zijn hypo-allergeen. Wat ik ook belangrijk vind ik dat er uitsluitend dierlijke eiwitten in de brokken worden verwerkt.

Nadeel is dat je het voer alleen via internet kunt bestellen of bij een vestiging van Petsfamily in de buurt. Zij sturen het dan met TPG op, dus je hoeft zelf niet met zware zakken te sjouwen en dat is weer een groot voordeel :mrgreen: .
http://www.petsfamily.com/pf/index.php?id=86
Dat van Royal Canin en Eukanuba dat weet ik wel.Daarom heb ik ook geschrven dat ik Nutro choice het allerbeste vond,die is wel vrij van chemische bewaarmiddelen enz.Maar omdat deze brok hier niet bevalt en de hond in kwestie het weigert te eten voeren we dus RC,mijn tweede keus.Acana zal best goed voer zijn maar ik wil graag een brok die makkelijk te verkrijgen is,en niet per post dat lijkt me erg ongemakkelijk voor als je plotsklaps ineens een keertje zonder zit :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:Dat van Royal Canin en Eukanuba dat weet ik wel.Daarom heb ik ook geschrven dat ik Nutro choice het allerbeste vond,die is wel vrij van chemische bewaarmiddelen enz.Maar omdat deze brok hier niet bevalt en de hond in kwestie het weigert te eten voeren we dus RC,mijn tweede keus.Acana zal best goed voer zijn maar ik wil graag een brok die makkelijk te verkrijgen is,en niet per post dat lijkt me erg ongemakkelijk voor als je plotsklaps ineens een keertje zonder zit :wink:
Waarom kies je, als je een voorstander bent van brokken zonder chemische toevoegingen, als tweede en derde merk voor een brok als Royal Canin en Eukanuba?! :denken: Er zijn nog zoveel andere merken die erg goed zijn èn volledig natuurlijk (en gewoon bij dierenwinkels te krijgen zijn) en dan kies jij nèt die twee brokken die stijf staan van de anti-oxidanten!? :denken:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Scooby schreef:
Een brok uit Canada die vrij is van chemische anti-oxidanten? Hoe zien de brokken er dan uit tegen de tijd dat die brok helemaal in Nederland is aangekomen?!
Die zien er prima uit. Je moet niet vergeten dat ze direct na productie verscheept worden naar landen buiten Canada.
Maar ze hebben inderdaad een heel beperkte houdbaarheidsdatum.
Zoek stok schreef:En Farm Food dan?
Farmfood is ook een hele natuurlijke brok. Daar zit ook geen chemische zooi in en heeft, net als Acana, een hele beperkte houdbaarheidsdatum, max. een half jaar. Nadeel is dat niet alle honden Farmfood goed verdragen, het is een vrij "zware" brok. De prijs daarintegen is een groot voordeel.
Mauyak schreef:Acana zal best goed voer zijn maar ik wil graag een brok die makkelijk te verkrijgen is,en niet per post dat lijkt me erg ongemakkelijk voor als je plotsklaps ineens een keertje zonder zit
Dat is inderdaad een nadeel en daarom moet je ook altijd goed in de gaten houden hoeveel je nog hebt en tijdig bestellen. Is goed te doen hoor :wink: .
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 13 aug 2006 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Mauyak

Scooby schreef:
Mauyak schreef:Dat van Royal Canin en Eukanuba dat weet ik wel.Daarom heb ik ook geschrven dat ik Nutro choice het allerbeste vond,die is wel vrij van chemische bewaarmiddelen enz.Maar omdat deze brok hier niet bevalt en de hond in kwestie het weigert te eten voeren we dus RC,mijn tweede keus.Acana zal best goed voer zijn maar ik wil graag een brok die makkelijk te verkrijgen is,en niet per post dat lijkt me erg ongemakkelijk voor als je plotsklaps ineens een keertje zonder zit :wink:
Waarom kies je, als je een voorstander bent van brokken zonder chemische toevoegingen, als tweede en derde merk voor een brok als Royal Canin en Eukanuba?! :denken: Er zijn nog zoveel andere merken die erg goed zijn èn volledig natuurlijk (en gewoon bij dierenwinkels te krijgen zijn) en dan kies jij nèt die twee brokken die stijf staan van de anti-oxidanten!? :denken:
Eukanuba heb ik nooit erg veel gevoerd dus heb geen ervaring op lange termijn met het merk.Maar Royal Canin staat niet"stijf"van de toevoegingen,ze zitten er heus in maar niet stijf :wink: Verder hebben we toch ongeveer 15-17 jaar goede ervaringen met dit merk.De honden eten het graag,de vachten zien er super uit,de ontlasting is minimaal,de gebitten zijn schoon,wat wil je nog meer?Van de 3 honden eet er nog maar eentje brok,omdat die geen vers verdraagt,maar als ik eerlijk ben ziet de gene die 7 dagen brok eet er beter uit dan degene die 7 dagen kvv eten.Dus omdat Nutro niet gegeten word kiezen wij voor Royal Canin.(Sensible size nutrition) :ok:
Mauyak

PS: Sorry Rovanna dat je topic door dit over en weer geklets word verpest.SORRY :roos:
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

binno schreef:HENNE (op basis van zalm) vind ik zeker bij de 'betere' merken brok horen.
Zit ook niks van kunstmatige kleur- en smaakstoffen of bewaarmiddelen in.
We hebben het hier een tijdje gevoerd en waren er erg tevreden over, mooie blinkende vachtjes.
http://www.henne-pet-food.dk/engl/index.htm
\

Helemaal mee eens en ik vul het nog aan met de zalmolie van Henne 1 pompje per 10 kilo
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

De beste brok blijft toch echt de brok waar de hond het het beste op doet. Ik heb in de winkel alleen 'natuurlijke' brokken verkocht, geperste, gebakken en geexpandeerde... Ikzelf vond toen Farmfood de meest natuurlijke brok...maar inderdaad is hij vrij zwaar. Dus vind ik Farmfood de beste natuurlijke brok voor honden die hem kunnen vedragen. En voor de honden die dat niet kunnen vind ik andere merken weer beter, ik vind het toch echt vaak hond-afhankelijk...
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:Maar Royal Canin staat niet"stijf"van de toevoegingen,ze zitten er heus in maar niet stijf :wink:
Reken er maar op van wel! :wink:
Mauyak

Scooby schreef:
Mauyak schreef:Maar Royal Canin staat niet"stijf"van de toevoegingen,ze zitten er heus in maar niet stijf :wink:
Nou meid jij mag vinden van wel,prima! :ok: Zolang mijn hond zo gezond en vitaal door het leven gaat op RC,mag hij het van mij blijven eten. :wink: Maar de fabrikant van Cavom kan jouw ook niet voor 100% garanderen dat er"niets in zit".En zo is er op ieder merk brok wel wat op aan te merken.Daarom gaan ook steeds meer mensen barfen om zo precies te weten WAT hun hond naar binnen krijgt,indien ze zoveel bezwaar hebben tegen de ingredienten van brokken.Ik doe daar niet zo moeilijk over want denk je dat ik zelf alles biologisch en onbespoten en vrij van.....eet?Welnee,in onze voeding zitten ook conserveringsmiddelen. :pffff:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Zoek maar is op Internet wat tocepherols en bha/bht/ethox voor schade aanrichten. Dat zit zeker wel in RC en in vrijwel alle DA-voeders en afgeleiden daarvan in de dierenspeciaalzaak.
http://www.royalcanin.us/vetdiet/caninerenalLP.html
Zelfs in de ingeblikte versie:
http://www.walthamusa.com/Learning%20Ce ... anned.html

Eet u smakelijk.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:
Scooby schreef:
Nou meid jij mag vinden van wel,prima! :ok: Zolang mijn hond zo gezond en vitaal door het leven gaat op RC,mag hij het van mij blijven eten. :wink: Maar de fabrikant van Cavom kan jouw ook niet voor 100% garanderen dat er"niets in zit".En zo is er op ieder merk brok wel wat op aan te merken.Daarom gaan ook steeds meer mensen barfen om zo precies te weten WAT hun hond naar binnen krijgt,indien ze zoveel bezwaar hebben tegen de ingredienten van brokken.Ik doe daar niet zo moeilijk over want denk je dat ik zelf alles biologisch en onbespoten en vrij van.....eet?Welnee,in onze voeding zitten ook conserveringsmiddelen. :pffff:
Euh..., ik doe ook nergens moeilijk over, hoor?! :roll:
Mauyak

Scooby schreef:
Mauyak schreef:
Scooby schreef:
Euh..., ik doe ook nergens moeilijk over, hoor?! :roll:
Ik ook niet :wink: :mrgreen: :mrgreen:
Mauyak

Golden Stanley schreef:Zoek maar is op Internet wat tocepherols en bha/bht/ethox voor schade aanrichten. Dat zit zeker wel in RC en in vrijwel alle DA-voeders en afgeleiden daarvan in de dierenspeciaalzaak.

Eet u smakelijk.
Het was handiger geweest als je een link van de nederlandse site had neergezte van RC :wink: .Daar had je kunnen lezen bij veel gestelde vragen dat er idd antioxidanten in zitten te weten:BHA E320,E310,E330.Nogmaals ik kan me er echt niet druk om maken.Want ik weet wel zeker dat er in menselijke voeding ook behoorlijk wat antioxidanten zitten,en het lijkt wel dat we ons daar minder druk over maken dan om de voeding van onze honden. :wink:

http://www.food-info.net/nl/e/e320.htm Hier kun je alles lezen over E nummers :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Mauyak schreef:
Golden Stanley schreef:Zoek maar is op Internet wat tocepherols en bha/bht/ethox voor schade aanrichten. Dat zit zeker wel in RC en in vrijwel alle DA-voeders en afgeleiden daarvan in de dierenspeciaalzaak.

Eet u smakelijk.
Het was handiger geweest als je een link van de nederlandse site had neergezte van RC :wink: .Daar had je kunnen lezen bij veel gestelde vragen dat er idd antioxidanten in zitten te weten:BHA E320,E310,E330.Nogmaals ik kan me er echt niet druk om maken.Want ik weet wel zeker dat er in menselijke voeding ook behoorlijk wat antioxidanten zitten,en het lijkt wel dat we ons daar minder druk over maken dan om de voeding van onze honden. :wink:
Dat komt, omdat wij als mens zelf kunnen beslissen wat we tot ons nemen. Een hond kan dat niet. Daar zullen wij het voor moeten beslissen.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Mauyak schreef:

Eet u smakelijk.
Ik maak me zeker drukker om de voeding van onze honden, als je nagaat dat de toegestane waardes anti oxidanten voor menselijke consumptie in flinke hoeveelheden overschreden worden in diervoeders. Dat het met ons menselijke voedsel niet best is, is zeker een feit. Maar in de diervoederindustrie lijkt alles geoorloofd en mijn honden hoeven daar niet de dupe van te worden. Ieder zijn keuze, als jij tevreden bent met RC, prima. Als mijn honden weer terug naar brok zouden moeten, dan 1 waar geen chemische rotzooi in zit, graan- en glutenvrij en met een gezond vleespercentage.
Mauyak

Scooby schreef:
Mauyak schreef:

Eet u smakelijk.
Dat komt, omdat wij als mens zelf kunnen beslissen wat we tot ons nemen. Een hond kan dat niet. Daar zullen wij het voor moeten beslissen.
En ik heb besloten om RC te voeren en ik vind het na ruim 15 jaar nog steeds een prima keus :ok: Zullen we weer ONTOPIC gaan? :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mauyak schreef:
Scooby schreef:
Mauyak schreef:

Eet u smakelijk.
En ik heb besloten om RC te voeren en ik vind het na ruim 15 jaar nog steeds een prima keus :ok: Zullen we weer ONTOPIC gaan? :mrgreen:

Ik heb ook RC gevoerd hoor en is gewoo goed voer, alleen geef ik nu iever vers, maar bij de brokken vond ik RC goed :ok:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Hier geven we de honden brokken van Brouwers Petfood, superieur kip en rijst. Hiervoor gaven we carocroc, dat beviel ook goed. Wij zijn op deze brok overgestapt op aanraden van een fokker die vertelde dat het een hele goede brok is. Op hun site kan je lezen wat er allemaal in zit
info@petfood.nl
We zijn van de ene op de andere dag overgestapt en geen van de 5 heeft last gehad van diarree of wat dan ook.
Het enige lastige is dat je het niet in de winkel kan kopen, ze brengen het aan huis. Ik bestel altijd 400 kilo tegelijk, zit in zakken van 20 kilo. Die zakken prop ik onder het bed in de logeerkamer :wink:
De hele buurt komt intussen zakken halen hier, dus het gaat er rap doorheen.
Groetjes, Ellen
Rovanna
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rovanna »

Tot zover dank voor jullie bijdrage. Ik heb de hele discussie over Eukanuba en RC niet gelezen (sorry :blah: ) maar die vallen voor mij sowieso af.
Ik lees Cavom, Farmfood, Henne, Acana en Nutro.

Maar blijf vooral schrijven en je mening geven; ik blijf lezen en af en toe reageren. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”