Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat is er toch met Berner Sennens aan de hand?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

*Linda* schreef:Er zíjn gewoon geen gezonde Franse bulldoggen meer
Jawel, die zijn er wel. Maar het is een gok die je neemt, en die kan net zo hard verkeerd uitvallen als goed. Stamboom of niet :19:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Pak-de-bal schreef:
LongFields schreef:
Pak-de-bal schreef:
Chiki schreef:Maar pakdebal had het over een ouderwetse duitser die sluipt en niet normaal loopt... vandaar dat ik um niet snapte.
met ouderwets bedoelde ik inderdaad , dat het er nu steeds meer uit gaat, die ski-rug , gelukkig :wink:
Waar baseer je dat op? Er wordt hier juist beweerd dat de (zoals jij het noemt ski-rug) in de kynologische lijnen DH's veel meer voorkomt dan voorheen... :denken:
ik dacht dat men daar weer van terug gekomen is, omdat het veels te veel HD problemen gaf
laat het denken even aan andere over, want dat is niet waar, Wat hierboven ook al staat, het is niet bewezen dat er meer HD voorkomt bij kyno's dan bij werkhonden :wink: En als ik heeel eerlijk ben, ken ik gelukkig weinig duitse herders die hd hebben :ok:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

*Linda* schreef:
Gaia schreef:Bedoelen jullie deze?

Afbeelding
ZAMP VOM THERMODOS

Ik kan dit namelijk niet echt een brakke hond noemen hoor.
En ik dus wel :19:
Nou, ik heb geen verstand van rassen en het zal heus aan mij liggen, maar ehm... dit ziet er toch niet mooi uit. Ik bedoel, zo 'hoort' een hond er toch niet uit te zien. Kijk nu eens naar wolven en wilde honden. Daar zie je toch ook niet van die rare ruggen. :denken:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

*Linda* schreef:
Neeltje schreef:
*Linda* schreef:
Neeltje schreef: Als je andere berichten van mij zou hebben gelezen, zou je weten dat als ik 8 jaar geleden had geweten wat ik nu weet dat het ras in 40 jaar zo achteruit is gegaan, ik nooit een Franse Bulldog had aangeschaft.

Je laatste opmerking vind ik te denigrerend om er ook maar op in te gaan.
Je had je in je aanschaf kunnen verdiepen :19: Nu hamer je er bij een ander op dat ze op de ouders en voorouders moeten letten en hoe belangrijk een goede fokker is. Nu is dat normaal gesproken zeker van toepassing alleen bij bepaalde rassen heeft dit geen enkele toegevoegde waarde. Die zijn verpest en dat heeft toch echt alles te maken met het fokbeleid, wat voor veel rassen te walgelijk voor woorden is....
Waar baseer je dat op dat ik dat niet zou hebben gedaan? Waar baseer je op dat alle honden van de fokker waar ik Tirsa heb gekocht dezelfde aandoening zouden hebben? En dat de fokker waar ik gekocht heb, geen goede fokker zou zijn? Ik neem aan dat zeer slechte fokkers geen grote tentoonstellingen zouden organiseren zoals die in Eindhoven? En dat deze fokker zo netjes is, dat die in Eindhoven niet zelf met honden showt om vriendjes politiek te voorkomen? Spreek niet over mensen die je niet persoonlijk kent.
Ik heb het niet over jouw honden persoonlijk. Er zíjn gewoon geen gezonde Franse bulldoggen meer :19: Engelse trouwens ook niet en de Amerikaanse gaan ook alweer hard achteruit met dat extreme bully-gefok. En als je, als fokker zijnde, mee wilt draaien, zul je toch echt naar de keuring moeten, tja, en daar regeert de keurmeester. En wat die allemaal wil zien? Geen gezonde honden in ieder geval, anders was het met het ras wel anders gesteld geweest. Gewoon, even de feiten op een rijtje. Ik snap uberhaupt iemand niet die fokt met zo'n ongezond ras :19: Ik heb ooit eens op een site een vergelijking gezien van een profiel van, in dat geval, een ouderwetse Engelse Bulldog en een profiel van een bulldog van de laatste jaren. The Crippled fighter stond eronder. Hoe treffend omschreven...
Je hoeft ineens niet zo ver terug te gaan voor het verschil in model. Het verschil is al te zien met de franse bulldog en die van nu. Zeker ook qua gezondheid. Een van de bekende 'doggen' dierenartsen vertelde mij wel toen de foto's van Tirsa waren gemaakt dat de meeste fokkers die hij kent in ieder geval de karperrug kleiner willen gaan maken. Misschien een begin van 'n verbetering.

Maar het is onmogelijk om het alle keurmeesters naar z'n zin te maken, want ze vinden allemaal wat anders mooi.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

jidde schreef:laat het denken even aan andere over, want dat is niet waar, Wat hierboven ook al staat, het is niet bewezen dat er meer HD voorkomt bij kyno's dan bij werkhonden :wink: En als ik heeel eerlijk ben, ken ik gelukkig weinig duitse herders die hd hebben :ok:
oké , ik laat het denken aan jou over:

wat is dàn wel de reden geweest?

ik weet namelij wel zéker dat ze er nu mee stoppen om die rug zo te houden,
en nu komt er een nieuwe generatie , zeg maar, van rechtere ruggen. :ok:

ik denk dan zéker dat medische redenen ook een rol gespeeld moeten hebben
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 29 mei 2008 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

*Linda* schreef:
Gaia schreef:Bedoelen jullie deze?

Afbeelding
ZAMP VOM THERMODOS

Ik kan dit namelijk niet echt een brakke hond noemen hoor.
En ik dus wel :19:
Ik ook, vooral als je hem ziet "lopen" :N: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Pak-de-bal

Liesbeth schreef:Ik ook, vooral als je hem ziet "lopen" :N: .
lopen ? :eek: .. dat is meer trekken, zoals ook op dat andere filmpje:
ale herders trokken als een gek :eek:

nou zie ik , dat ze zo sterk zijn, voor vrouwen, ze kon hem niet houden , de 2de loop. :smile:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

LongFields schreef:Als het showen op Crufts, het winnen van (o.a.) de Winner, Wereldwinner, meerdere Clubmatches van de rasvereniging in Nederland en België, Nederlands Kampioen, Luxemburgs Kampioen, Duits Kampioen, Europasieger en Bundessieger als niet-serieus bestempelt zou kunnen worden, dan heb je gelijk... :smile2:
Afgaand op je verhalen denk ik dat je bijzonder serieus en verstandig met jouw honden en het fokken omgaat. Ik gebruik jouw opmerking dan ook vooral even als kapstok om mijn mening te geven.

Ik heb heel veel fokkers met eenzelfde waslijst aan eretitels als jij hierboven opnoemt gezien die ook heel erg serieus waren. Bloedserieus in het ellebogen werken, keurmeesters inpalmen, vriendjespolitiek, elkaar onderuithalen, politieke spelletjes, intriges, roddel en achterklap.
En geld verdienen natuurlijk. Want er zijn ook heel, heel, heel veel zogeheten 'stamboom fokkers' die het voor een (goed belegde) boterham doen.

Zowel bij de teckels als de russels, de foxen, de labradors en de poedels om van alle andere rassen die ik van iets minder dichtbij heb meegemaakt nog maar te zwijgen...

Wie bepaalt wat de rasstandaard is, wat mooi is, hoe het 'hoort'? :N: :blah: :roll: De show is in heel veel gevallen precies dat wat de naam zegt.. 'show' ..

Hoeveel zogenaamde topfokkers zijn er wel niet die zelfs incestueuze combinaties kiezen om mee te fokken, om de 'gewenste' uiterlijke kenmerken een zo groot mogelijke kans van slagen te geven. Topfokkers die de sterren van de hemel winnen en die ook tig nesten tegelijkertijd hebben. Die in wel 3 of meer rassen tegelijkertijd actief zijn. Waarvan de honden hun hele leven in schuren en kennels bivakkeren en op het goedkoop mogelijkste voer (kipgehakt) leven. En die 'topfokker' is de 'darling' van alle keurmeesters en behaalt het ene na het andere (internationale) succes.

En dat terwijl mijn beschrijving klinkt als de gemiddelde broodfokker of niet?

Op de shows waar ik in mijn jeugd mee naartoe mocht, gunden de meeste 'topfokkers' elkaar het licht in de ogen niet en werd gekonkelefoezd bij het leven. Truukjes met schoenpoets op zo'n manier dat de keurmeester het niet merkt. Hoe je een reu met 1 balletje er toch doorheen krijgt. Stukjes knakworst bij iemand anders' hond laten vallen, net als hij moet staan.

Nee, de wereld van de rasverenigingen en 'topfokkers' is absoluut niet het morele kompas waar ik me door zou laten leiden.

Mijn ervaring is verder dat opvallend vaak de tophonden karakterologisch niet spoorden (of zelfs qua gezondheid niet :N: ) en dat je juist uit een 'slechts' ZG teefje de mooiste nestjes of de liefste karaktertjes haalde.
Een kampioenstitel is absoluut geen enkele garantie voor een mooie, lieve, sociale of gezonde hond. En sommige 'rasstandaarden' zijn verworden tot hele enge, ziekelijke, beklemmende en beangstigende wetboeken die niets meer met gezond verstand en hondenwelzijn te maken hebben. Soms gaat dat over uiterlijke eisen, soms over in mijn ogen ongewenste karaktereigenschappen en/of gedrag.

Rassen die de pech hebben om in de mode te geraken kunnen helemaal de tent wel sluiten. Ik noem de dalmatier, de golden, de labrador. Hoeveel daaraan wel niet kapot en doorgefokt is... :N:

Ik heb een hond van een fokker die fokt om eraan te verdienen. Iets waar ondermeer mijn moeder (vroegere labradorfokster, gestopt vanwege teleurstelling in haar collega fokkers) niet blij mee was. Zij heeft met haar belangrijkste argument ook gelijk, namelijk dat ik eigenlijk nooit bij dat soort mensen had moeten gaan kijken. Kijken is bij pups al heel snel kopen, alleen al omdat je ze te leuk vindt of het zielig vindt om ze te laten zitten.

Maar ik wilde geen specifiek ras en ik ben dus toch bij een 'broodfokker' terechtgekomen. Frenk was niet zomaar de eerste pup die ik tegenkwam. Ik heb Frenk samen met twee andere mensen met een goed 'hondenoog' uitgekozen op karakter, gedrag en uitstraling en ik ben erg blij met mijn kruisinkie. Wat wij toen in hem zagen is tot nu toe helemaal bewaarheid. Mijn moeder ziet en vindt dat overigens ook. Volgens haar is het "echt een heel erg leuk hondje" (wat dan weer fijn is nietwaar :mrgreen:)

Het enige echte nadeel is in mijn ogen dat ik niets van zijn (voor)ouders weet en dat kan in potentie heel erg verkeerd aflopen.

Echter, een hond met een stamboom kan net zo goed een erfelijke ziekte onder de leden hebben. Je moet je wel heel erg verdiepen in alle erfelijke lijnen, wil je dat als pupkoper allemaal kunnen overzien.

Daarnaast vind ik dat er niets mis is met boerenhonden zoals Nanna omschreef of met kruisingen die gefokt worden op karakter ipv uiterlijk. Als je een betrouwbare fokker hebt, dan heb je een goed adres, ongeacht of hij ras of rasloos fokt. Mocht ik na of naast Frenk ooit een ander hondje willen, dan zal ik daar scherper voor kiezen. Dat heb ik mijzelf inmiddels voorgenomen, omdat ik het toch niet prettig vind om aan 'hondenindustrie' bij te dragen.

Maar dat wil niet zeggen dat het raskampioenen moeten zijn...
Afbeelding
jidde

Pak-de-bal schreef:
jidde schreef:laat het denken even aan andere over, want dat is niet waar, Wat hierboven ook al staat, het is niet bewezen dat er meer HD voorkomt bij kyno's dan bij werkhonden :wink: En als ik heeel eerlijk ben, ken ik gelukkig weinig duitse herders die hd hebben :ok:
oké , ik laat het denken aan jou over:

wat is dàn wel de reden geweest?

ik weet namelij wel zéker dat ze er nu mee stoppen om die rug zo te houden,
en nu komt er een nieuwe generatie , zeg maar, van rechtere ruggen. :ok:

ik denk dan zéker dat medische redenen ook een rol gespeeld moeten hebben
Dus omdat JIJ vind dat ermee gestopt moet worden, gebeurd dat? Misschien moet je net als dat eigen pension van jou ook een eigen ras beginnen, jij weet toch altijd alles?

Wie zegt dat ze rechtere ruggen gaan fokken? Ik weet anders van niets :19: Maar als iedereen het 1 fokt, hoef jij als fokker zijnde toch dat ook niet te doen? :19:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik vind het wel jammer dat showen en fokken hier in zo'n naar daglicht komt te staan. Als ik jullie verhalen mag geloven zit er altijd een addertje onder het gras:
De honden zijn brak, er wordt teveel mee getrut, als ze het goed doen op shows moet er toch wat fout zijn dus hebben ze vast een kutkarakter.
Ik hen niet zo'n waslijst met eretitels als Suzanne, ik he nu 1 hondje geshowd en 1 nestje gefokt. Het hondje heeft het prima gedaan, ben ik apetrots op.
Zeker omdat ook regelmatig in de keurverslagen het fijne karakter genoemd wordt.
Ook bij de pup die ik heb aangehouden uit mijn nestje stond er "heerlijk karakter" op het keurverslag.
Dat vind ik ontzettend belangrijk.
De meeste hondjes gaan nl gewoon weg als huishondje, en dan is karakter belangrijker dan een hondje wat iets te hoog is, of een flapperig oortje heeft. Toch doe je je best om zoveel mogelijk volgens de rasstandaard te fokken, maar een perfect nestje krijg je nooit.
Verder, de excessen die jij noemt, heb ik op shows niet meegemaakt. Natuurlijk baal je wel eens als een ander wint, maar de boel saboteren zou niet in mijn hoofd opkomen, en tot nu toe heb ik het ook nog niet gezien in de ring.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
jidde

Nanna schreef:Nog een DH video (met Zamp v. Thermodos erbij)
Ik snap wèrkelijk niet dat iemand dit een normale manier van bewegen vindt.... :denken:
Ik vind het een zooitje stakkerds bij elkaar.
Ik zou dus ook niet snel voor hem gaan, maar zijn karakter speelt daarin een veeeel grotere rol :N: Wat ik allemaal hoor en zelf ook zie en wat hij vererft, nee dank je, liever goed karakter :wink:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik snap wèrkelijk niet dat iemand dit een normale manier van bewegen vindt.... :denken:
Dat ben ik helemaal met je eens :ok:
Afbeelding
Neeltje

fes/lou schreef:Ik vind het wel jammer dat showen en fokken hier in zo'n naar daglicht komt te staan. Als ik jullie verhalen mag geloven zit er altijd een addertje onder het gras:
De honden zijn brak, er wordt teveel mee getrut, als ze het goed doen op shows moet er toch wat fout zijn dus hebben ze vast een kutkarakter.
Ik hen niet zo'n waslijst met eretitels als Suzanne, ik he nu 1 hondje geshowd en 1 nestje gefokt. Het hondje heeft het prima gedaan, ben ik apetrots op.
Zeker omdat ook regelmatig in de keurverslagen het fijne karakter genoemd wordt.
Ook bij de pup die ik heb aangehouden uit mijn nestje stond er "heerlijk karakter" op het keurverslag.
Dat vind ik ontzettend belangrijk.
De meeste hondjes gaan nl gewoon weg als huishondje, en dan is karakter belangrijker dan een hondje wat iets te hoog is, of een flapperig oortje heeft. Toch doe je je best om zoveel mogelijk volgens de rasstandaard te fokken, maar een perfect nestje krijg je nooit.
Verder, de excessen die jij noemt, heb ik op shows niet meegemaakt. Natuurlijk baal je wel eens als een ander wint, maar de boel saboteren zou niet in mijn hoofd opkomen, en tot nu toe heb ik het ook nog niet gezien in de ring.
Bij ieder ras zitten goede en slechte fokkers en wordt er op shows wel op niet gesjoemeld. En ook is er bij veel rassen vriendjespolitiek. Maar er zijn ook weer zoveel keurmeesters voor ieder ras, dat ze daar niet bij iedere show mee wegkomen en als ze echt bras hebben, vallen ze heus wel 'n keer door de mand. En als rassen worden verpest, merken ze op 'n gegeven moment echt wel als mensen er steeds meer tegen aan gaan schoppen dat het tijd wordt om verbeteringen in het ras door te gaan voeren. Echter dat is niet iets dat van de een op andere dag tot stand kan worden gebracht.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Neeltje schreef: Bij ieder ras zitten goede en slechte fokkers en wordt er op shows wel op niet gesjoemeld. En ook is er bij veel rassen vriendjespolitiek. Maar er zijn ook weer zoveel keurmeesters voor ieder ras, dat ze daar niet bij iedere show mee wegkomen en als ze echt bras hebben, vallen ze heus wel 'n keer door de mand. En als rassen worden verpest, merken ze op 'n gegeven moment echt wel als mensen er steeds meer tegen aan gaan schoppen dat het tijd wordt om verbeteringen in het ras door te gaan voeren. Echter dat is niet iets dat van de een op andere dag tot stand kan worden gebracht.
Fokkers passen hun shows op de keurmeesters aan. Valt de keurmeester niet op een bepaald type, dan annuleren ze hun deelname, want een mindere score is niet gewenst. Dus dat verhaal gaat niet helemaal op helaas.

En Nanna, dat filmpje met die DH, daar zou ik echt geen hond van willen. Lijkt mij niet natuurlijk zo en het ziet er niet uit. Maar smaken verschillen.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Re: wat is er toch met Berner Sennens aan de hand?

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

fenneke schreef:
Pak-de-bal schreef:Welke ik ook tegenkom:
er is de laaste tijd steeds wat vaker "wat aan de hand" , voorbeelden:

zijn ze nu al overgefokt? :denken:
hoe bedoel je ?

dit speelt al heel lang
ws langer dan dat jij in de hondenwereld rondloopt :denken:
Inderdaad, oud nieuws,helaas.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

*Linda* schreef:Er zíjn gewoon geen gezonde Franse bulldoggen meer :19: Engelse trouwens ook niet en de Amerikaanse gaan ook alweer hard achteruit met dat extreme bully-gefok. En als je, als fokker zijnde, mee wilt draaien, zul je toch echt naar de keuring moeten, tja, en daar regeert de keurmeester. En wat die allemaal wil zien? Geen gezonde honden in ieder geval, anders was het met het ras wel anders gesteld geweest. Gewoon, even de feiten op een rijtje. Ik snap uberhaupt iemand niet die fokt met zo'n ongezond ras :19: Ik heb ooit eens op een site een vergelijking gezien van een profiel van, in dat geval, een ouderwetse Engelse Bulldog en een profiel van een bulldog van de laatste jaren. The Crippled fighter stond eronder. Hoe treffend omschreven...
Dit geldt voor vele rassen jammer genoeg, niet enkel voor de bulldoggen, als je niet alleen het neusprofiel maar ook andere fysische kenmerken in beschouwing neemt.
Anna*

Muk schreef:
Neeltje schreef: Bij ieder ras zitten goede en slechte fokkers en wordt er op shows wel op niet gesjoemeld. En ook is er bij veel rassen vriendjespolitiek. Maar er zijn ook weer zoveel keurmeesters voor ieder ras, dat ze daar niet bij iedere show mee wegkomen en als ze echt bras hebben, vallen ze heus wel 'n keer door de mand. En als rassen worden verpest, merken ze op 'n gegeven moment echt wel als mensen er steeds meer tegen aan gaan schoppen dat het tijd wordt om verbeteringen in het ras door te gaan voeren. Echter dat is niet iets dat van de een op andere dag tot stand kan worden gebracht.
Fokkers passen hun shows op de keurmeesters aan. Valt de keurmeester niet op een bepaald type, dan annuleren ze hun deelname, want een mindere score is niet gewenst. Dus dat verhaal gaat niet helemaal op helaas.
Inderdaad, Neeltjes verhaal is dan misschien wel wenselijk (zo zou je willen dat het ging) maar getuigt niet van realiteitszin (in de praktijk duren de wantoestanden voort). Daarom houd ik me tegenwoordig verre van shows.

Edit: zolang er alleen naar de buitenkant wordt gekeken en de gezondheid totaal wordt genegeerd, zijn shows wat mij betreft een gemiste kans. En dit geldt voor elk ras, maar gaat natuurlijk vooral op voor rassen die al in meerdere of mindere mate verpest zijn.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik zou gelijk doorlopen naar de DA als mijn hond zo zou lopen, ik zou denken aan een hernia of stikkken van de buikpijn :19:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Neeltje

Muk schreef:

quote]

Ja, ik weet dat dat gebeurt. Geen een verhaal gaat helemaal op.
Neeltje

Anna*Poncho schreef:
Muk schreef:
Inderdaad, Neeltjes verhaal is dan misschien wel wenselijk (zo zou je willen dat het ging) maar getuigt niet van realiteitszin (in de praktijk duren de wantoestanden voort). Daarom houd ik me tegenwoordig verre van shows.

Edit: zolang er alleen naar de buitenkant wordt gekeken en de gezondheid totaal wordt genegeerd, zijn shows wat mij betreft een gemiste kans. En dit geldt voor elk ras, maar gaat natuurlijk vooral op voor rassen die al in meerdere of mindere mate verpest zijn.
Ik wil je vriendelijk verzoeken je lastertocht tegen mij te stoppen en nog verdere onzin uit te kramen.

Verder bezit jij dus ook 3 (of weet ik hoeveel) van deze verpeste honden waarvan er 1 bol staat van de voedselallergie, dus praat hier niet alsof je super gezonde honden hebt. Dus hou je mond over realiteitszin met je idiote alternatieve gedoe.
Anna*

Neeltje schreef:
Anna*Poncho schreef:
Muk schreef:

Ik wil je vriendelijk verzoeken je lastertocht tegen mij te stoppen en nog verdere onzin uit te kramen.

Verder bezit jij dus ook 3 (of weet ik hoeveel) van deze verpeste honden waarvan er 1 bol staat van de voedselallergie, dus praat hier niet alsof je super gezonde honden hebt. Dus hou je mond over realiteitszin met je idiote alternatieve gedoe.
Mag ik jou dan verzoeken om ontopic te blijven :denken:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vraag me af wat de criteria van Pak de Bal zijn geweest toen die haar hond aanschafte?
Prijs? Of gezondheid? Misschien wel karakter?
En als het een van de laatste twee is geweest, hoe is dat dan getest?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Rataplan schreef:
Ik zou gelijk doorlopen naar de DA als mijn hond zo zou lopen, ik zou denken aan een hernia of stikkken van de buikpijn :19:
Hier nog 1.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

fes/lou schreef:Ik vind het wel jammer dat showen en fokken hier in zo'n naar daglicht komt te staan. Als ik jullie verhalen mag geloven zit er altijd een addertje onder het gras:
Ik denk dat dat niet het geval is, er zijn goddank veel mensen die fokken voor fijne, gezonde honden. Neem Susanne, die is gewoon goed bezig, Inge O. hier op het forum toch ook? Ik bedoel alleen dat bij sommige rassen het beleid zó is doorgeslagen dat er wel algehele gekte uitgebroken lijkt te zijn...Ik snap werkelijk niet dat iemand met droge ogen kan zeggen dat zo'n gehandicapte duitse herder goed is :19: De fokkers jutten elkaar op en maken elkaar wijs dat het goed is, zo'n rug met van die kromme poten daaronder. Het nut? Herders moeten kunnen dráven. Ik vind het te zot voor woorden. En als je ze dan ziet draven (ik zie alleen maar een gehandicapte hond die loopt te ploeteren om vooruit te komen), is dat geweldig om te zien, als je het gejuich langs de lijn nog serieus kan nemen. Neem ook als voorbeeld de amerikaanse bulldog, de meest verschrikkelijke gedrochten met verdwenen borstkassen en voorpoten die van de breedte naast het lichaam staan, worden gewoon kampioen? Waslijsten van behaalde predikaten en behaalde kampioenschappen staan er dan onder maar het enige wat ik kan zien, is een verziekte hond. Ik snap het gewoon niet. Echt niet.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:
LongFields schreef:En een modeshow met een hondenshow vergelijken vind ik helemaal iets kortzichtigs. Als jij een hond als een kledingstuk ziet, is er echt iets mis.
een opgedirkte, geföhnde hond met strik, zie ik hier in het park niet lopen, hoor :wink:

showbizzzzz ....gltter en glatter ! komt dat zien. !

zeg eens eerlijk: als je gaat met je hond, is het toch wel om "gezien te worden"?
anders zou je daar niet aan meedoen., niet erg, als je het vor de lol doet,
maar gaat het serieuzer worden, dan neem je wèl je borstels mee, hoor :wink:
mens, ken jij jezelf niet achter een hoge muur laten metselen en dan een ijzeren deur met hangslot erop en de sleutel ver over de muur weggooien :boos:
Je was al irritant en vervelend maar het wordt er niet beter op met je.
Nogmaals, houd je buiten dingen waar je de ballen verstand van hebt :evil:
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

Gelukkig kun je met een gewoon uiterlijk als duitse herder ook een kampioenstitel halen, nl op je karakter/werklust :wink: .

Ik ben het met jullie eens en ik zie ook met lede ogen aan hoe er gekloot wordt met het ras en hoe het tenkoste gaat van het karakter. Gelukkig zijn er genoeg fokkers (ik ze wel, een aantal goede :mrgreen: ) die voor ogen houden dat de duitse herder een werkhond is en honden fokken die er totaal anders uit zien dan de hier in dit topic getoonde foto's...
Pak-de-bal

Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:
LongFields schreef:En een modeshow met een hondenshow vergelijken vind ik helemaal iets kortzichtigs. Als jij een hond als een kledingstuk ziet, is er echt iets mis.
een opgedirkte, geföhnde hond met strik, zie ik hier in het park niet lopen, hoor :wink:

showbizzzzz ....gltter en glatter ! komt dat zien. !

zeg eens eerlijk: als je gaat met je hond, is het toch wel om "gezien te worden"?
anders zou je daar niet aan meedoen., niet erg, als je het vor de lol doet,
maar gaat het serieuzer worden, dan neem je wèl je borstels mee, hoor :wink:
mens, ken jij jezelf niet achter een hoge muur laten metselen en dan een ijzeren deur met hangslot erop en de sleutel ver over de muur weggooien
Je was al irritant en vervelend maar het wordt er niet beter op met je.
Nogmaals, houd je buiten dingen waar je de ballen verstand van hebt
op je teentjes getrapt omdat dit de poppenkast waarheid is? :smile: :smile:

de shows hebben niets met het fokken van honden te maken
het si allemaal showbizzz...
...maar jammer genoeg wordt er wèl naar gekeken, en gaat men tòch zo fokken :jank:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 30 mei 2008 09:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Addy

Pak-de-bal schreef:op je teentjes getrapt omdat dit de poppenkast waarheid is? :smile: :smile:

de shows hebben niets met het fokken van honden te maken
het si allemaal showbizzz
Ik fok niet dus waarom zou ik op mijn teentjes getrapt zijn :denken:
Ik erger me omdat je totaal niets aanneemt van mensen zoals Suzanne die er wel verstand van hebben en ook met zorg fokken.
Toch gewoon lekker doordrammen op basis van ooit eens een keer over een show gelopen te hebben, net zoals je doordramt over herders, het asiel waar Bri werkt, eigenlijk over alles :roll:
Ooit heb je over alles eens de klok horen luiden maar tot op vandaag heb je nergens de klepels kunnen vinden :pffff:
Pak-de-bal

Addy schreef:Ik erger me omdat je totaal niets aanneemt van mensen zoals Suzannen die er wel verstand van hebben en ook met zorg fokken.
maar zij gaat voor dat ras niet eerst kijken hóe de kampioen er uit ziet :19:

dus de shows staan er helemaal los van, van het fokken van een bepaald ras.
Maar ga je er wèl voor , voor de kampioen, dan ben je verkeerd bezig en ga je dat ras verknallen :neenee:

simpel, toch?
Addy

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:Ik erger me omdat je totaal niets aanneemt van mensen zoals Suzannen die er wel verstand van hebben en ook met zorg fokken.
maar zij gaat voor dat ras niet eerst kijken hóe de kampioen er uit ziet :19:

dus de shows staan er helemaal los van, van het fokken van een bepaald ras.
Maar ga je er wèl voor , voor de kampioen, dan ben je verkeerd bezig en ga je dat ras verknallen :neenee:

simpel, toch?
wat ik al schreef, de klokken horen luiden maar de klepels nooit kunnen vinden :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”