Jawel, die zijn er wel. Maar het is een gok die je neemt, en die kan net zo hard verkeerd uitvallen als goed. Stamboom of niet*Linda* schreef:Er zíjn gewoon geen gezonde Franse bulldoggen meer

Moderator: moderatorteam
laat het denken even aan andere over, want dat is niet waar, Wat hierboven ook al staat, het is niet bewezen dat er meer HD voorkomt bij kyno's dan bij werkhondenPak-de-bal schreef:ik dacht dat men daar weer van terug gekomen is, omdat het veels te veel HD problemen gafLongFields schreef:Waar baseer je dat op? Er wordt hier juist beweerd dat de (zoals jij het noemt ski-rug) in de kynologische lijnen DH's veel meer voorkomt dan voorheen...Pak-de-bal schreef:met ouderwets bedoelde ik inderdaad , dat het er nu steeds meer uit gaat, die ski-rug , gelukkigChiki schreef:Maar pakdebal had het over een ouderwetse duitser die sluipt en niet normaal loopt... vandaar dat ik um niet snapte.
Nou, ik heb geen verstand van rassen en het zal heus aan mij liggen, maar ehm... dit ziet er toch niet mooi uit. Ik bedoel, zo 'hoort' een hond er toch niet uit te zien. Kijk nu eens naar wolven en wilde honden. Daar zie je toch ook niet van die rare ruggen.*Linda* schreef:En ik dus welGaia schreef:Bedoelen jullie deze?
ZAMP VOM THERMODOS
Ik kan dit namelijk niet echt een brakke hond noemen hoor.
Je hoeft ineens niet zo ver terug te gaan voor het verschil in model. Het verschil is al te zien met de franse bulldog en die van nu. Zeker ook qua gezondheid. Een van de bekende 'doggen' dierenartsen vertelde mij wel toen de foto's van Tirsa waren gemaakt dat de meeste fokkers die hij kent in ieder geval de karperrug kleiner willen gaan maken. Misschien een begin van 'n verbetering.*Linda* schreef:Ik heb het niet over jouw honden persoonlijk. Er zíjn gewoon geen gezonde Franse bulldoggen meerNeeltje schreef:Waar baseer je dat op dat ik dat niet zou hebben gedaan? Waar baseer je op dat alle honden van de fokker waar ik Tirsa heb gekocht dezelfde aandoening zouden hebben? En dat de fokker waar ik gekocht heb, geen goede fokker zou zijn? Ik neem aan dat zeer slechte fokkers geen grote tentoonstellingen zouden organiseren zoals die in Eindhoven? En dat deze fokker zo netjes is, dat die in Eindhoven niet zelf met honden showt om vriendjes politiek te voorkomen? Spreek niet over mensen die je niet persoonlijk kent.*Linda* schreef:Je had je in je aanschaf kunnen verdiepenNeeltje schreef: Als je andere berichten van mij zou hebben gelezen, zou je weten dat als ik 8 jaar geleden had geweten wat ik nu weet dat het ras in 40 jaar zo achteruit is gegaan, ik nooit een Franse Bulldog had aangeschaft.
Je laatste opmerking vind ik te denigrerend om er ook maar op in te gaan.Nu hamer je er bij een ander op dat ze op de ouders en voorouders moeten letten en hoe belangrijk een goede fokker is. Nu is dat normaal gesproken zeker van toepassing alleen bij bepaalde rassen heeft dit geen enkele toegevoegde waarde. Die zijn verpest en dat heeft toch echt alles te maken met het fokbeleid, wat voor veel rassen te walgelijk voor woorden is....
Engelse trouwens ook niet en de Amerikaanse gaan ook alweer hard achteruit met dat extreme bully-gefok. En als je, als fokker zijnde, mee wilt draaien, zul je toch echt naar de keuring moeten, tja, en daar regeert de keurmeester. En wat die allemaal wil zien? Geen gezonde honden in ieder geval, anders was het met het ras wel anders gesteld geweest. Gewoon, even de feiten op een rijtje. Ik snap uberhaupt iemand niet die fokt met zo'n ongezond ras
Ik heb ooit eens op een site een vergelijking gezien van een profiel van, in dat geval, een ouderwetse Engelse Bulldog en een profiel van een bulldog van de laatste jaren. The Crippled fighter stond eronder. Hoe treffend omschreven...
oké , ik laat het denken aan jou over:jidde schreef:laat het denken even aan andere over, want dat is niet waar, Wat hierboven ook al staat, het is niet bewezen dat er meer HD voorkomt bij kyno's dan bij werkhondenEn als ik heeel eerlijk ben, ken ik gelukkig weinig duitse herders die hd hebben
Afgaand op je verhalen denk ik dat je bijzonder serieus en verstandig met jouw honden en het fokken omgaat. Ik gebruik jouw opmerking dan ook vooral even als kapstok om mijn mening te geven.LongFields schreef:Als het showen op Crufts, het winnen van (o.a.) de Winner, Wereldwinner, meerdere Clubmatches van de rasvereniging in Nederland en België, Nederlands Kampioen, Luxemburgs Kampioen, Duits Kampioen, Europasieger en Bundessieger als niet-serieus bestempelt zou kunnen worden, dan heb je gelijk...![]()
Dus omdat JIJ vind dat ermee gestopt moet worden, gebeurd dat? Misschien moet je net als dat eigen pension van jou ook een eigen ras beginnen, jij weet toch altijd alles?Pak-de-bal schreef:oké , ik laat het denken aan jou over:jidde schreef:laat het denken even aan andere over, want dat is niet waar, Wat hierboven ook al staat, het is niet bewezen dat er meer HD voorkomt bij kyno's dan bij werkhondenEn als ik heeel eerlijk ben, ken ik gelukkig weinig duitse herders die hd hebben
wat is dàn wel de reden geweest?
ik weet namelij wel zéker dat ze er nu mee stoppen om die rug zo te houden,
en nu komt er een nieuwe generatie , zeg maar, van rechtere ruggen.![]()
ik denk dan zéker dat medische redenen ook een rol gespeeld moeten hebben
Ik zou dus ook niet snel voor hem gaan, maar zijn karakter speelt daarin een veeeel grotere rol :N: Wat ik allemaal hoor en zelf ook zie en wat hij vererft, nee dank je, liever goed karakterNanna schreef:Nog een DH video (met Zamp v. Thermodos erbij)
Ik snap wèrkelijk niet dat iemand dit een normale manier van bewegen vindt....![]()
Ik vind het een zooitje stakkerds bij elkaar.
Bij ieder ras zitten goede en slechte fokkers en wordt er op shows wel op niet gesjoemeld. En ook is er bij veel rassen vriendjespolitiek. Maar er zijn ook weer zoveel keurmeesters voor ieder ras, dat ze daar niet bij iedere show mee wegkomen en als ze echt bras hebben, vallen ze heus wel 'n keer door de mand. En als rassen worden verpest, merken ze op 'n gegeven moment echt wel als mensen er steeds meer tegen aan gaan schoppen dat het tijd wordt om verbeteringen in het ras door te gaan voeren. Echter dat is niet iets dat van de een op andere dag tot stand kan worden gebracht.fes/lou schreef:Ik vind het wel jammer dat showen en fokken hier in zo'n naar daglicht komt te staan. Als ik jullie verhalen mag geloven zit er altijd een addertje onder het gras:
De honden zijn brak, er wordt teveel mee getrut, als ze het goed doen op shows moet er toch wat fout zijn dus hebben ze vast een kutkarakter.
Ik hen niet zo'n waslijst met eretitels als Suzanne, ik he nu 1 hondje geshowd en 1 nestje gefokt. Het hondje heeft het prima gedaan, ben ik apetrots op.
Zeker omdat ook regelmatig in de keurverslagen het fijne karakter genoemd wordt.
Ook bij de pup die ik heb aangehouden uit mijn nestje stond er "heerlijk karakter" op het keurverslag.
Dat vind ik ontzettend belangrijk.
De meeste hondjes gaan nl gewoon weg als huishondje, en dan is karakter belangrijker dan een hondje wat iets te hoog is, of een flapperig oortje heeft. Toch doe je je best om zoveel mogelijk volgens de rasstandaard te fokken, maar een perfect nestje krijg je nooit.
Verder, de excessen die jij noemt, heb ik op shows niet meegemaakt. Natuurlijk baal je wel eens als een ander wint, maar de boel saboteren zou niet in mijn hoofd opkomen, en tot nu toe heb ik het ook nog niet gezien in de ring.
Fokkers passen hun shows op de keurmeesters aan. Valt de keurmeester niet op een bepaald type, dan annuleren ze hun deelname, want een mindere score is niet gewenst. Dus dat verhaal gaat niet helemaal op helaas.Neeltje schreef: Bij ieder ras zitten goede en slechte fokkers en wordt er op shows wel op niet gesjoemeld. En ook is er bij veel rassen vriendjespolitiek. Maar er zijn ook weer zoveel keurmeesters voor ieder ras, dat ze daar niet bij iedere show mee wegkomen en als ze echt bras hebben, vallen ze heus wel 'n keer door de mand. En als rassen worden verpest, merken ze op 'n gegeven moment echt wel als mensen er steeds meer tegen aan gaan schoppen dat het tijd wordt om verbeteringen in het ras door te gaan voeren. Echter dat is niet iets dat van de een op andere dag tot stand kan worden gebracht.
Inderdaad, oud nieuws,helaas.fenneke schreef:hoe bedoel je ?Pak-de-bal schreef:Welke ik ook tegenkom:
er is de laaste tijd steeds wat vaker "wat aan de hand" , voorbeelden:
zijn ze nu al overgefokt?
dit speelt al heel lang
ws langer dan dat jij in de hondenwereld rondloopt
Dit geldt voor vele rassen jammer genoeg, niet enkel voor de bulldoggen, als je niet alleen het neusprofiel maar ook andere fysische kenmerken in beschouwing neemt.*Linda* schreef:Er zíjn gewoon geen gezonde Franse bulldoggen meerEngelse trouwens ook niet en de Amerikaanse gaan ook alweer hard achteruit met dat extreme bully-gefok. En als je, als fokker zijnde, mee wilt draaien, zul je toch echt naar de keuring moeten, tja, en daar regeert de keurmeester. En wat die allemaal wil zien? Geen gezonde honden in ieder geval, anders was het met het ras wel anders gesteld geweest. Gewoon, even de feiten op een rijtje. Ik snap uberhaupt iemand niet die fokt met zo'n ongezond ras
Ik heb ooit eens op een site een vergelijking gezien van een profiel van, in dat geval, een ouderwetse Engelse Bulldog en een profiel van een bulldog van de laatste jaren. The Crippled fighter stond eronder. Hoe treffend omschreven...
Inderdaad, Neeltjes verhaal is dan misschien wel wenselijk (zo zou je willen dat het ging) maar getuigt niet van realiteitszin (in de praktijk duren de wantoestanden voort). Daarom houd ik me tegenwoordig verre van shows.Muk schreef:Fokkers passen hun shows op de keurmeesters aan. Valt de keurmeester niet op een bepaald type, dan annuleren ze hun deelname, want een mindere score is niet gewenst. Dus dat verhaal gaat niet helemaal op helaas.Neeltje schreef: Bij ieder ras zitten goede en slechte fokkers en wordt er op shows wel op niet gesjoemeld. En ook is er bij veel rassen vriendjespolitiek. Maar er zijn ook weer zoveel keurmeesters voor ieder ras, dat ze daar niet bij iedere show mee wegkomen en als ze echt bras hebben, vallen ze heus wel 'n keer door de mand. En als rassen worden verpest, merken ze op 'n gegeven moment echt wel als mensen er steeds meer tegen aan gaan schoppen dat het tijd wordt om verbeteringen in het ras door te gaan voeren. Echter dat is niet iets dat van de een op andere dag tot stand kan worden gebracht.
Ik zou gelijk doorlopen naar de DA als mijn hond zo zou lopen, ik zou denken aan een hernia of stikkken van de buikpijnNanna schreef:Nog een DH video (met Zamp v. Thermodos erbij)
Ik snap wèrkelijk niet dat iemand dit een normale manier van bewegen vindt....![]()
Fokkers passen hun shows op de keurmeesters aan. Valt de keurmeester niet op een bepaald type, dan annuleren ze hun deelname, want een mindere score is niet gewenst. Dus dat verhaal gaat niet helemaal op helaas.Muk schreef:Neeltje schreef: Bij ieder ras zitten goede en slechte fokkers en wordt er op shows wel op niet gesjoemeld. En ook is er bij veel rassen vriendjespolitiek. Maar er zijn ook weer zoveel keurmeesters voor ieder ras, dat ze daar niet bij iedere show mee wegkomen en als ze echt bras hebben, vallen ze heus wel 'n keer door de mand. En als rassen worden verpest, merken ze op 'n gegeven moment echt wel als mensen er steeds meer tegen aan gaan schoppen dat het tijd wordt om verbeteringen in het ras door te gaan voeren. Echter dat is niet iets dat van de een op andere dag tot stand kan worden gebracht.
Ik wil je vriendelijk verzoeken je lastertocht tegen mij te stoppen en nog verdere onzin uit te kramen.Anna*Poncho schreef:Inderdaad, Neeltjes verhaal is dan misschien wel wenselijk (zo zou je willen dat het ging) maar getuigt niet van realiteitszin (in de praktijk duren de wantoestanden voort). Daarom houd ik me tegenwoordig verre van shows.Muk schreef:Fokkers passen hun shows op de keurmeesters aan. Valt de keurmeester niet op een bepaald type, dan annuleren ze hun deelname, want een mindere score is niet gewenst. Dus dat verhaal gaat niet helemaal op helaas.Neeltje schreef: Bij ieder ras zitten goede en slechte fokkers en wordt er op shows wel op niet gesjoemeld. En ook is er bij veel rassen vriendjespolitiek. Maar er zijn ook weer zoveel keurmeesters voor ieder ras, dat ze daar niet bij iedere show mee wegkomen en als ze echt bras hebben, vallen ze heus wel 'n keer door de mand. En als rassen worden verpest, merken ze op 'n gegeven moment echt wel als mensen er steeds meer tegen aan gaan schoppen dat het tijd wordt om verbeteringen in het ras door te gaan voeren. Echter dat is niet iets dat van de een op andere dag tot stand kan worden gebracht.
Edit: zolang er alleen naar de buitenkant wordt gekeken en de gezondheid totaal wordt genegeerd, zijn shows wat mij betreft een gemiste kans. En dit geldt voor elk ras, maar gaat natuurlijk vooral op voor rassen die al in meerdere of mindere mate verpest zijn.
Mag ik jou dan verzoeken om ontopic te blijvenNeeltje schreef:Ik wil je vriendelijk verzoeken je lastertocht tegen mij te stoppen en nog verdere onzin uit te kramen.Anna*Poncho schreef:Inderdaad, Neeltjes verhaal is dan misschien wel wenselijk (zo zou je willen dat het ging) maar getuigt niet van realiteitszin (in de praktijk duren de wantoestanden voort). Daarom houd ik me tegenwoordig verre van shows.Muk schreef:Fokkers passen hun shows op de keurmeesters aan. Valt de keurmeester niet op een bepaald type, dan annuleren ze hun deelname, want een mindere score is niet gewenst. Dus dat verhaal gaat niet helemaal op helaas.Neeltje schreef: Bij ieder ras zitten goede en slechte fokkers en wordt er op shows wel op niet gesjoemeld. En ook is er bij veel rassen vriendjespolitiek. Maar er zijn ook weer zoveel keurmeesters voor ieder ras, dat ze daar niet bij iedere show mee wegkomen en als ze echt bras hebben, vallen ze heus wel 'n keer door de mand. En als rassen worden verpest, merken ze op 'n gegeven moment echt wel als mensen er steeds meer tegen aan gaan schoppen dat het tijd wordt om verbeteringen in het ras door te gaan voeren. Echter dat is niet iets dat van de een op andere dag tot stand kan worden gebracht.
Edit: zolang er alleen naar de buitenkant wordt gekeken en de gezondheid totaal wordt genegeerd, zijn shows wat mij betreft een gemiste kans. En dit geldt voor elk ras, maar gaat natuurlijk vooral op voor rassen die al in meerdere of mindere mate verpest zijn.
Verder bezit jij dus ook 3 (of weet ik hoeveel) van deze verpeste honden waarvan er 1 bol staat van de voedselallergie, dus praat hier niet alsof je super gezonde honden hebt. Dus hou je mond over realiteitszin met je idiote alternatieve gedoe.
Hier nog 1.Rataplan schreef:Ik zou gelijk doorlopen naar de DA als mijn hond zo zou lopen, ik zou denken aan een hernia of stikkken van de buikpijnNanna schreef:Nog een DH video (met Zamp v. Thermodos erbij)
Ik denk dat dat niet het geval is, er zijn goddank veel mensen die fokken voor fijne, gezonde honden. Neem Susanne, die is gewoon goed bezig, Inge O. hier op het forum toch ook? Ik bedoel alleen dat bij sommige rassen het beleid zó is doorgeslagen dat er wel algehele gekte uitgebroken lijkt te zijn...Ik snap werkelijk niet dat iemand met droge ogen kan zeggen dat zo'n gehandicapte duitse herder goed isfes/lou schreef:Ik vind het wel jammer dat showen en fokken hier in zo'n naar daglicht komt te staan. Als ik jullie verhalen mag geloven zit er altijd een addertje onder het gras:
mens, ken jij jezelf niet achter een hoge muur laten metselen en dan een ijzeren deur met hangslot erop en de sleutel ver over de muur weggooienPak-de-bal schreef:een opgedirkte, geföhnde hond met strik, zie ik hier in het park niet lopen, hoorLongFields schreef:En een modeshow met een hondenshow vergelijken vind ik helemaal iets kortzichtigs. Als jij een hond als een kledingstuk ziet, is er echt iets mis.![]()
showbizzzzz ....gltter en glatter ! komt dat zien. !
zeg eens eerlijk: als je gaat met je hond, is het toch wel om "gezien te worden"?
anders zou je daar niet aan meedoen., niet erg, als je het vor de lol doet,
maar gaat het serieuzer worden, dan neem je wèl je borstels mee, hoor
op je teentjes getrapt omdat dit de poppenkast waarheid is?Addy schreef:mens, ken jij jezelf niet achter een hoge muur laten metselen en dan een ijzeren deur met hangslot erop en de sleutel ver over de muur weggooienPak-de-bal schreef:een opgedirkte, geföhnde hond met strik, zie ik hier in het park niet lopen, hoorLongFields schreef:En een modeshow met een hondenshow vergelijken vind ik helemaal iets kortzichtigs. Als jij een hond als een kledingstuk ziet, is er echt iets mis.![]()
showbizzzzz ....gltter en glatter ! komt dat zien. !
zeg eens eerlijk: als je gaat met je hond, is het toch wel om "gezien te worden"?
anders zou je daar niet aan meedoen., niet erg, als je het vor de lol doet,
maar gaat het serieuzer worden, dan neem je wèl je borstels mee, hoor
Je was al irritant en vervelend maar het wordt er niet beter op met je.
Nogmaals, houd je buiten dingen waar je de ballen verstand van hebt
Ik fok niet dus waarom zou ik op mijn teentjes getrapt zijnPak-de-bal schreef:op je teentjes getrapt omdat dit de poppenkast waarheid is?![]()
de shows hebben niets met het fokken van honden te maken
het si allemaal showbizzz
maar zij gaat voor dat ras niet eerst kijken hóe de kampioen er uit zietAddy schreef:Ik erger me omdat je totaal niets aanneemt van mensen zoals Suzannen die er wel verstand van hebben en ook met zorg fokken.
wat ik al schreef, de klokken horen luiden maar de klepels nooit kunnen vindenPak-de-bal schreef:maar zij gaat voor dat ras niet eerst kijken hóe de kampioen er uit zietAddy schreef:Ik erger me omdat je totaal niets aanneemt van mensen zoals Suzannen die er wel verstand van hebben en ook met zorg fokken.![]()
dus de shows staan er helemaal los van, van het fokken van een bepaald ras.
Maar ga je er wèl voor , voor de kampioen, dan ben je verkeerd bezig en ga je dat ras verknallen![]()
simpel, toch?