Myra schreef:Agressie komt ook weer meer voor. Een aantal bekende honden die ik ken van fora, zijn daarom ingeslapen :N: Waar gaat het naartoe

nee waar blijft men mee bezig
het is echt al jaaaaaaaaaaaren , tuurlijk zal het soms even wat minder zijn, maar ook 15 jaar terug waren er al genoeg problemen, ik ken er van die tijd meerdere, zowel individueel als fokkers, toen ik 13/14 was, was is de berner van waar ik de ponies reed ingeslapen ivm agressie en echt, die hond was levengevaarlijk, de berner daarna is 6 geworden, hartkwaal en zware HD.
er lopen hier in de buurt een aantal mensen met berners, de ene heeft er twee, of althans, voor zover ik weet leeft er nog steeds 1 van het originele duo en is de andere helft nu voor de 2e keer in 6 jaar een nieuwe.
die andere, heeft wel oudere berners, geloof dat de ene met 8 is overleden en die hij nu nog heeft is ruim 9, oogt nog best fit , wel iets te stevig, maar behoorlijk soepel en snel nog.
probleem is gewoon, er is bijna niet meer op gezond te fokken, hartafwijkingen , MH, HD, ED enz enz, het komt in vele lijnen voor, mensen blijven nog steeds naar kampioenen lopen, als ze maar body hebben, de perfecte aftekeningen, het op de show goed doen.