Lotje-en-Sjaakie schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(hou op want ik pies bijna in mijn broek)
Hier idem dito
Roosje
Moderator: moderatorteam
Oke, maar dat is altijd al zo geweest, niet gefokt door de mens.Neeltje schreef:Nee, dat klopt, deze blaft niet dus mist het vermogen om met andere honden te communiceren buiten de lichaamstaal.Roosje schreef:Dat zijn toch die honden die niet kunnen blaffen?Daphne schreef:Volgens mij heeft een Basenji geen erfelijke afwijkingen.
Tenminste, dat heb ik wel eens vernomen maar zeker weten doe ik dat niet.
Misschien iemand anders?![]()
Roosje
Het ras is toch door de mens gefokt of niet?? Anders zou het een wilde hond zijn en dat is het niet.Daphne schreef:Oke, maar dat is altijd al zo geweest, niet gefokt door de mens.Neeltje schreef:Nee, dat klopt, deze blaft niet dus mist het vermogen om met andere honden te communiceren buiten de lichaamstaal.Roosje schreef:Dat zijn toch die honden die niet kunnen blaffen?Daphne schreef:Volgens mij heeft een Basenji geen erfelijke afwijkingen.
Tenminste, dat heb ik wel eens vernomen maar zeker weten doe ik dat niet.
Misschien iemand anders?![]()
Roosje
Dus of je dat als een "afwijking" moet zien?
Daarom mag je vanavond ook mee gaan wandelen Roosje, kan jij mooi Sjaak tillen, als ie is omgevallen, jij als toptiller.Roosje schreef:Gelukkig wel, maar ik heb haar de hele weg terug moeten dragen, en ze weegt 12.5 kilo!!!!Neeltje schreef:Heb je d'r weer overeind kunnen krijgen????Kan je nagaan ik had geen armen meer over toen we weer bij de auto aankwamen.
Roosje
hahahahahaha je weet echt niet wat je praat he ,sorry hoor maar wat een maloot ben jij joh whahahahahahahahahahahahirstas schreef:honden met een korte snuit hebben geen afwijkingen hun snuit is de afwijking!!!ja ok over het gebit zal ik niet beginnen......
Ja,daar heb je gelijk in.Neeltje schreef:Het ras is toch door de mens gefokt of niet?? Anders zou het een wilde hond zijn en dat is het niet.Daphne schreef:Oke, maar dat is altijd al zo geweest, niet gefokt door de mens.Neeltje schreef:Nee, dat klopt, deze blaft niet dus mist het vermogen om met andere honden te communiceren buiten de lichaamstaal.Roosje schreef: Dat zijn toch die honden die niet kunnen blaffen?![]()
Roosje
Tis een hobby van me om mensen aan het lachen te makenirstas schreef:mensen aan het lachen maken is ook een hobby van me!!!!!
dank jullie wel voor de vele reacties!!!!!!
alleen is dit niet echt om te lachen want ze houden je ook nog uit je slaap met hun gesnurk!!eten kunnen ze niet en als ze geboren moeten worden hebben ze de grootste problemen om zonder ademnood eruit te komen!!!!!zo misschien weer stof om lekker om te![]()
![]()
als het aan de hond lag koos die voor een doorsnee snuit!!!!
als het aan de hond lag koos die voor een doorsnee snuit!!!!
En bij welke honden worden geen onderzoeken gedaan?Moeten niet veel herderrassen eerst op HD getest worden voordat er uberhaupt mee gefokt mag worden?? Ik las hier ergens bij Saarlooswolfhonden is van PR nog wat waar ze op getest moeten worden???Daphne schreef:Ja,daar heb je gelijk in.Neeltje schreef:Het ras is toch door de mens gefokt of niet?? Anders zou het een wilde hond zijn en dat is het niet.Daphne schreef:Oke, maar dat is altijd al zo geweest, niet gefokt door de mens.Neeltje schreef: Nee, dat klopt, deze blaft niet dus mist het vermogen om met andere honden te communiceren buiten de lichaamstaal.
Het ras leefde alleen wel jarenlang geïsoleerd van andere rassen, daarmee was ik even in de war.
Goed, alleen is het niet kunnen blaffen denk ik minder aangrijpend dan sommige platte gezichten.
Sommige he![]()
Overal waar te voorstaat is niet goed.
Er zijn genoeg bullen die nergens last van hebben maar ook een hoop bullen die dat wel hebben.
Niet voor niks worden er bij engelse buldoggen onderzoeken gedaan.
Misschien omdat het toch iets te extreem geworden was?
Geen enkele goede fokker fokt expres een hond met HD, een plat gezicht wordt altijd gefokt bij dit soort honden omdat het hoort.
Niks mis met een plat gezicht mits honden normaal kunnen functioneren maar er is toch een tijd geweest dat er amper een normale engelse bull te vinden was?
tja Neeltje, daar heb je gelijk in, maar dat is een lakse fout van de rasverenigingNeeltje schreef:
Ik geloof niet dat er bij de Franse Bulldog op iets getest MOET worden voordat er mee gefokt mag worden.
Ik heb ook een soort platbekbeest, maar sorry hoor, als die beginnen met warm weer dan matte ze eerst hondje 1 afirstas schreef:ik heb het hier niet over slechte fokkers met of zonder stamboom, ik heb het hier over een vele ergere fout en dat is dat ze hier nooit aan hadden moeten beginnen ,alle geboren honden met een platte snuit kunnen hier problemen mee hebben, maar ja hier zie je wel dat eigenbelang boven alles gaat.
en inderdaad de meeste rassen hebben het moeilijk met warme dagen.
ontkennen blijft het makkelijktst
Daar heb je gelijk in, maar bij veel andere rassen is het gewoon al verplicht. Natuurlijk zijn er veel haken en ogen aan bij een Franse Bulldog die waarschijnlijk allemaal de kop op zullen steken bij ondoordacht fokken. Maar ik ga hier gewoon vanuit van bullen en andere honden die bij goede fokkers vandaan komen. En van hun verwacht ik niet minder dan dat zij hun honden goed laten 'controleren' of het wel of niet verstandig is om mee te fokken. En dan heb je prachtige honden waar je alles mee kunt doen wat je wilt. Dus ook lange wandelingen.fransoos schreef:tja Neeltje, daar heb je gelijk in, maar dat is een lakse fout van de rasverenigingNeeltje schreef:
Ik geloof niet dat er bij de Franse Bulldog op iets getest MOET worden voordat er mee gefokt mag worden.
Willen we de franse bulldog gezond houden, zijn testen echt wel nodig, dus ik denk dat zeker elke goede fokker enige testen zal uitvoeren
Kijk een dolletje is leuk, en we moeten inderdaad niet al de bullen over 1 kam scheren, de vooroordelen zijn schromelijk overdreven, maar we moeten wel eerlijk blijven, ook de verantwoorde fokker zal zijn honden testen, of dit nu MOET of niet
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel te zeggen....Neeltje schreef:En bij welke honden worden geen onderzoeken gedaan?Moeten niet veel herderrassen eerst op HD getest worden voordat er uberhaupt mee gefokt mag worden?? Ik las hier ergens bij Saarlooswolfhonden is van PR nog wat waar ze op getest moeten worden???Daphne schreef:Ja,daar heb je gelijk in.Neeltje schreef:Het ras is toch door de mens gefokt of niet?? Anders zou het een wilde hond zijn en dat is het niet.Daphne schreef: Oke, maar dat is altijd al zo geweest, niet gefokt door de mens.
Het ras leefde alleen wel jarenlang geïsoleerd van andere rassen, daarmee was ik even in de war.
Goed, alleen is het niet kunnen blaffen denk ik minder aangrijpend dan sommige platte gezichten.
Sommige he![]()
Er zijn genoeg bullen die nergens last van hebben maar ook een hoop bullen die dat wel hebben.
Geen enkele goede fokker fokt expres een hond met HD, een plat gezicht wordt altijd gefokt bij dit soort honden omdat het hoort.
Niks mis met een plat gezicht mits honden normaal kunnen functioneren maar er is toch een tijd geweest dat er amper een normale engelse bull te vinden was?
Oh enne, Tirsa snurkt ook haast niet, zeker minder dan de gemiddelde man vaak snurkt. Oeps, die zijn dan ook verkeerd gefokt!
Ik had m'n eerste franse bulldog in 1966 en heb toch een totaal andere indruk gekregen als jij. Zeker toen waren ze nog veel beter gebouwd dan dat ze nu zijn.Daphne schreef:Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel te zeggen....Neeltje schreef:En bij welke honden worden geen onderzoeken gedaan?Moeten niet veel herderrassen eerst op HD getest worden voordat er uberhaupt mee gefokt mag worden?? Ik las hier ergens bij Saarlooswolfhonden is van PR nog wat waar ze op getest moeten worden???Daphne schreef:Ja,daar heb je gelijk in.Neeltje schreef: Het ras is toch door de mens gefokt of niet?? Anders zou het een wilde hond zijn en dat is het niet.
Sommige he![]()
Oh enne, Tirsa snurkt ook haast niet, zeker minder dan de gemiddelde man vaak snurkt. Oeps, die zijn dan ook verkeerd gefokt!
Ik snap ook niet waarom je je zo aangevallen voelt?
Ten eerst had ik het over een Engelse bulldog en niet over een Franse.
Natuurlijk worden de meeste honden getest.
Maar ondanks die testen wordt er nog wel eens een pup geboren met HD, helaas.
En alle bulldoggen worden met een platte snuit geboren, bewust gefokt dus.
Iets heel ander dan HD, dat proberen ze er namelijk uit te fokken.
Sinds kort, paar jaar, wordt er bij de engelse bulldog onderzoek gedaan naar de luchtpijp.
En net lees ik dat ze bezig zijn de teven weer zelf te laten bevallen (zie Topic in fokken in onderwerp; moet ik dit accepteren?).
Dus kennelijk is het een tijdje te "extreem" geweest.
En waarschijnlijk reageren daarom dus zoveel mensen afkeurend.
Als jij 50 bent en je ziet 50 jaar honden die met warm weer amper kunnen lopen dan praat je dus nu vrij afkeurend over dit ras.
Nu wordt er meer opgelet, zijn er betere honden (om het zo maar even te noemen) maar men is het beeld van de hijgende en puffende bulldog nog niet vergeten.
Zoiets denk ik.
oh enne, ik heb het niet over snurken gehad
Neeltje, ze zegt dat ze heeft over de engelse bulldog!!Neeltje schreef:Ik had m'n eerste franse bulldog in 1966 en heb toch een totaal andere indruk gekregen als jij. Zeker toen waren ze nog veel beter gebouwd dan dat ze nu zijn.Daphne schreef:Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel te zeggen....Neeltje schreef:En bij welke honden worden geen onderzoeken gedaan?Moeten niet veel herderrassen eerst op HD getest worden voordat er uberhaupt mee gefokt mag worden?? Ik las hier ergens bij Saarlooswolfhonden is van PR nog wat waar ze op getest moeten worden???Daphne schreef: Ja,daar heb je gelijk in.
Sommige he![]()
Ik snap ook niet waarom je je zo aangevallen voelt?
Ten eerst had ik het over een Engelse bulldog en niet over een Franse.
Natuurlijk worden de meeste honden getest.
Maar ondanks die testen wordt er nog wel eens een pup geboren met HD, helaas.
En alle bulldoggen worden met een platte snuit geboren, bewust gefokt dus.
Iets heel ander dan HD, dat proberen ze er namelijk uit te fokken.
Sinds kort, paar jaar, wordt er bij de engelse bulldog onderzoek gedaan naar de luchtpijp.
En net lees ik dat ze bezig zijn de teven weer zelf te laten bevallen (zie Topic in fokken in onderwerp; moet ik dit accepteren?).
Dus kennelijk is het een tijdje te "extreem" geweest.
En waarschijnlijk reageren daarom dus zoveel mensen afkeurend.
Als jij 50 bent en je ziet 50 jaar honden die met warm weer amper kunnen lopen dan praat je dus nu vrij afkeurend over dit ras.
Nu wordt er meer opgelet, zijn er betere honden (om het zo maar even te noemen) maar men is het beeld van de hijgende en puffende bulldog nog niet vergeten.
Zoiets denk ik.
oh enne, ik heb het niet over snurken gehad
dat bedoel ik nou net dat is geen eten dat is gewoon alles zo snel mogellijk naar binnen werken!met eten bedoel ik goed harde brokken knabbelen!dat is moeilijk voor ze.Eten ............. hmmmmmmmmmm voordat ik de bak neerzet is ie bij Sjaak al bijna leeg.
Duhhhhhhhhhhhhhhh oh oh je blijft me verbazen. Mijn hond krijgt brokken en vers vlees. En ik bedoel juist te zeggen dat Sjaak GOED kan eten er geen enkele moeite mee heeft, graag eet een ook graag kauwt en prima kan knabbelen. En daar gaat het vaak mis, de boeken. In de meeste boeken wordt de franse bulldog niet goed omschreven ook qua karakter zitten ze er vaak naast.irstas schreef:dat bedoel ik nou net dat is geen eten dat is gewoon alles zo snel mogellijk naar binnen werken!met eten bedoel ik goed harde brokken knabbelen!dat is moeilijk voor ze.Eten ............. hmmmmmmmmmm voordat ik de bak neerzet is ie bij Sjaak al bijna leeg.
ach ja ik heb het ook maar allemaal uit een boek over franse buldoggen.
ja ok de platte snuit zien ze daar niet als een nadeel maar meer iets wat wel lastig kan zijn, ik blijf het zielig vinden.
ach ja, in dat boek staat ook dat het zulke rustige hondjes zijn, nou dat moet ik dan maar eens ff tegen die van mij zeggenirstas schreef: ach ja ik heb het ook maar allemaal uit een boek over franse buldoggen.
.
Nou je bent wel kritisch zegirstas schreef:dat bedoel ik nou net dat is geen eten dat is gewoon alles zo snel mogellijk naar binnen werken!met eten bedoel ik goed harde brokken knabbelen!dat is moeilijk voor ze.Eten ............. hmmmmmmmmmm voordat ik de bak neerzet is ie bij Sjaak al bijna leeg.
ach ja ik heb het ook maar allemaal uit een boek over franse buldoggen.
ja ok de platte snuit zien ze daar niet als een nadeel maar meer iets wat wel lastig kan zijn, ik blijf het zielig vinden.