Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie heeft er een engelse bulldog???
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
wie heeft er een engelse bulldog???
hoi allemaal.
wie heeft er een engelse bulldog,
en hoe gaat het daar mee???
ik heb er een van 8mnd en hij heeft zijn eerste operatie al achter de rug.
hij is geholpen aan zijn 3 de oog lid.
maar verder heel gezond en levendig.
ik heb hem bij een goede fokker vandaan en heb er dan ook best voor betaald.
maar aan dit soort dingen kun je weinig doen met of zonder stamboom.
wie heeft er een engelse bulldog,
en hoe gaat het daar mee???
ik heb er een van 8mnd en hij heeft zijn eerste operatie al achter de rug.
hij is geholpen aan zijn 3 de oog lid.
maar verder heel gezond en levendig.
ik heb hem bij een goede fokker vandaan en heb er dan ook best voor betaald.
maar aan dit soort dingen kun je weinig doen met of zonder stamboom.
-
- geregistreerd lid
- Lotje-en-Sjaakie
- Vaste gebruiker
-
- geregistreerd lid
- Lotje-en-Sjaakie
- Vaste gebruiker
nou overdrijven is ook een vak natuurlijk he.renoreno schreef:is het zo erg dan????
en waarom dan???
je heb trouwens twee schatjes hoor.
jammer dat ik mijn grote vriend niet kan laten zien.
ik weet niet hoe ik hier een foto op kan zetten????
Maar probeer de zoekfunctie maar eens uit.
Kan je soms lachen, verbaasd kijken en je schouders ophalen.

Natuurlijk zit er een kern van waarheid in, maar er wordt van een mug een olifant gemaakt, en wordt bijna alles over één kam geschoren.
Nogmaals verder is het hier best vertoeven!!!
Groet Lieve-Lotje,
BimBam-Sjaakie (aka De Klokkenluider van de NotreBull)
en Gerdine
en Gerdine
- M@ri@nne
- Zeer actief
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814renoreno schreef:is het zo erg dan????
en waarom dan???
je heb trouwens twee schatjes hoor.
jammer dat ik mijn grote vriend niet kan laten zien.
ik weet niet hoe ik hier een foto op kan zetten????
Groetjes, Marianne.

ik vind rassen met een platte snuit erg zielig hoe leuk en schattig ze er ook uitzien, van mij mogen ze allemaal stoppen met dit dierenleed deze honden snakken eigenlijk constant naar adem vooral in de zomer hebben deze rassen het heel zwaar je kunt ze dan beter op een lekker koel plekje houden want wandelen is echt niet te doen voor deze honden.
ze krullen hun tong altijd op als ze hijgen dit is toch dat ze niet genoeg adem krijgen dacht ik?
ik vind dat het allemaal wat te ver is doorgedraait met de hondenrassen.
ze krullen hun tong altijd op als ze hijgen dit is toch dat ze niet genoeg adem krijgen dacht ik?
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
irstas schreef: ze krullen hun tong altijd op als ze hijgen dit is toch dat ze niet genoeg adem krijgen dacht ik?
.

jaaa want door die gekrulde tong scheppen ze meer lucht naar binnen, eigenlijk zou je ze een ventilatortje voor de bek moeten hangen, zodat de lucht gewoon naar binnen waait

groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- Roosje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... c&start=75irstas schreef:daarom blijft het zo leuk jullie laten je zo makkelijk op stang jagen.

irstas schreef:ik vind rassen met een platte snuit erg zielig hoe leuk en schattig ze er ook uitzien, van mij mogen ze allemaal stoppen met dit dierenleed deze honden snakken eigenlijk constant naar adem vooral in de zomer hebben deze rassen het heel zwaar je kunt ze dan beter op een lekker koel plekje houden want wandelen is echt niet te doen voor deze honden.

- Lotje-en-Sjaakie
- Vaste gebruiker
Ja ze je kan ze bestellen op de internetsite van de Hijgende Tijger, die ventilatortjes. Ze zijn ideaal, ze kunnen dan toch mooi 300 meter lopen ipv 200. Tevens kan je daar een draagtas bestellen een tas die je onder de buik van de bull plaatst zodat je hem kan helpen tijdens het lopen. Zo gaat het toch echt lukken hoor een blokje om. En ze hebben speciale trampolines zodat de hond toch nog op de bank kan springen.fransoos schreef:irstas schreef: ze krullen hun tong altijd op als ze hijgen dit is toch dat ze niet genoeg adem krijgen dacht ik?
.![]()
![]()
jaaa want door die gekrulde tong scheppen ze meer lucht naar binnen, eigenlijk zou je ze een ventilatortje voor de bek moeten hangen, zodat de lucht gewoon naar binnen waait![]()
Tenminste dat DACHT IK
In werkelijkheid:
natuurlijk moet ik wel eens rekening houden met de hitte, dan lopen we niet zo ver, dat halen we in de avonduren wel weer in wanneer het wat is afgekoeld
Kom net terug van het strandje, daar hebben mijn twee platsnuiten heerlijk lopen dollen en rennen met andere honden voor een kleine twee uur. Tis dat de baas nog boodschappen moest doen anders hadden we zeker nog een tijdje gebleven.
Alles over één kam scheren is geen kunst, je ergens iets meer in verdiepen voordat er vanalles geroepen wordt schijnt nogal moeilijk te zijn. Ik zou zeggen regelmatig worden er wandelingen georganiseerd met een grote groep franse bulldoggen, kom op, loop eens mee, en oordeel dan.
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
en Gerdine
- Lotje-en-Sjaakie
- Vaste gebruiker
Roosje schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... c&start=75irstas schreef:daarom blijft het zo leuk jullie laten je zo makkelijk op stang jagen.
![]()
irstas schreef:ik vind rassen met een platte snuit erg zielig hoe leuk en schattig ze er ook uitzien, van mij mogen ze allemaal stoppen met dit dierenleed deze honden snakken eigenlijk constant naar adem vooral in de zomer hebben deze rassen het heel zwaar je kunt ze dan beter op een lekker koel plekje houden want wandelen is echt niet te doen voor deze honden.
Kan wel zijn Roosje, ik hou ook van stoken dat weet jij net zo goed als ik.
Happen doe ik ook graag, met een boodschap

Ps. Roosje, wanneer gaan wij weer met onze vier zielige platsnuiten een vier uur durende wandeling maken???

Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
en Gerdine
- Roosje
- Zeer actief
- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:
als het nu te koud is, dan komen jullie toch hierheen, kunnen we oefenen voor ringtraining, de brandende hoepels maken het wel wat warmerRoosje schreef:Lotje-en-Sjaakie schreef: Ps. Roosje, wanneer gaan wij weer met onze vier zielige platsnuiten een vier uur durende wandeling maken???Zullen we kijken hoe het weer is volgende week?
Roosje

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- Zanyah
- Vaste gebruiker
Yep! Ik heb er wel een en nog twee weken dan komt mijn kleine meisje erbij! En geen problemen met de ademhaling of wat er nogal meer gelijk aan vooroordelen gegeven wordt als je een Bull hebt.
De meest lekkere en lieve honden die je je maar kunt indenken. Mijn hart hebben ze. Met een goede zoekaktie kom je wel bij fokkers terecht die niet alleen op schoonheid letten maar nog meer op hun gezondheid en dan kan je er veel plezier aan beleven

De meest lekkere en lieve honden die je je maar kunt indenken. Mijn hart hebben ze. Met een goede zoekaktie kom je wel bij fokkers terecht die niet alleen op schoonheid letten maar nog meer op hun gezondheid en dan kan je er veel plezier aan beleven

- Roosje
- Zeer actief
Gerdine,fransoos schreef:als het nu te koud is, dan komen jullie toch hierheen, kunnen we oefenen voor ringtraining, de brandende hoepels maken het wel wat warmer
Zullen we?

Het lijkt mij in ieder geval hartstikke leuk. Zelf hebben we geen hoepels en ik vermoed dat Mo het heel leuk zal vinden

Roosje

-
- Actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Lotje-en-Sjaakie
- Vaste gebruiker
Roosje schreef:Gerdine,fransoos schreef:als het nu te koud is, dan komen jullie toch hierheen, kunnen we oefenen voor ringtraining, de brandende hoepels maken het wel wat warmer
Zullen we?
Het lijkt mij in ieder geval hartstikke leuk. Zelf hebben we geen hoepels en ik vermoed dat Mo het heel leuk zal vinden![]()
Roosje
Nou Fransoos je hoort het we komen eraan

Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
en Gerdine
-
- Actief
- Contacteer:
dit is dus zon vooroordeel hahaha, ik heb twee engelse bulldoggen, zo gezond als een vis, heb nog nooit een gekrulde hijgende tong gezien hier, ze hijgen zowieso heel weinig, ook met warm weer zijn ze buiten niet weg te slaan en spelen rennen gewoon door. ze hebben geen van beide een stamboom. en met extreem warm weer zijn er maar heel weinig honden die ellenlange wandelingen kunnen houden. maar die van ons wandelen ook smorgens en savonds een flink stuk mee, ook op warme dagen. de rest van de dag hebben ze hier 1600 m2 grond tot hun beschikking waar ze gretig gebruik van maken. moet er wel bij zeggen dat die van mij vrij tenger gebouwt zijn.irstas schreef:ik vind rassen met een platte snuit erg zielig hoe leuk en schattig ze er ook uitzien, van mij mogen ze allemaal stoppen met dit dierenleed deze honden snakken eigenlijk constant naar adem vooral in de zomer hebben deze rassen het heel zwaar je kunt ze dan beter op een lekker koel plekje houden want wandelen is echt niet te doen voor deze honden.
gr. gillianne en de doggies

- fransoos
- Zeer actief
- Contacteer:

ik zie het al helemaal voor me , ze springt zo te zien al hoog genoeg voor het hoepeltje, is ze bang voor vuur?
anders moet je dat beginnen te oefenen hoor, ze moet zonder vrees door het brandende hoepeltje kunnen, wil je goed meedraaien op de wedstrijden
nemen jullie je eigen springschoentjes mee?

die je begaan hebt...

die je begaan hebt...
- Lotje-en-Sjaakie
- Vaste gebruiker
Roosje schreef:Mo is vandaag alvast begonnen met oefenen
Whaaaaaaaaaaaaaaaahahhahahahhahha, wat een geweldige foto van jouw zielige platsnuitje

Roosje, Mo is een waar tallent!!!!! Prachtig!
Wat denk je zal ze ook door een brandende hoepel durven springen?
Ik heb nog wel een paar springschoentjes voor d'r, tweedehandsjes, maar je moet ergens beginnen he. Straks vind ze er niets aan en heb jij vier van die duren springschoentjes in de kast liggen. Dus ik leen ze ja graag uit. Ze zijn goudkleurig whihihi, past mooi bij GOUDEN Mootje.

Dus ja Fransoos we nemen zelf de schoentjes mee. Zorg jij aub wel een goede brandblusser!! Als je die niet hebt moet je het me maar even melden dan neem ik m zelf mee. Ik neem dan ook meteen de springschoentjes die ik je belooft had voor Teun mee. Je zult zien hij springt er echt hoger mee, en ze zijn brandbestendig. Ik neem ook twee driekwartsringen mee, voor Mootje om even mee te oefenen.
Heb er zin!!! Zo te zien wordt Mo een toppertje, Kaatje van de Huppelhoek zal het nakijken hebben

Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
en Gerdine
- Roosje
- Zeer actief
Ik weet het niet, we moeten maar eens beginnen om haar te laten wennen om over een vuurtje te springen. Met zo'n ronde tunnel heeft ze in ieder geval al een beetje ervaring, zo'n hoepel moet een makkie voor haar zijn. Morgen ga ik maar eens naar een speelgoedzaak voor zo'n hoepeltje en die schoentjes ga ik nu meteen op het internet bestellen, ik hoop dat ze op tijd binnen zijn.fransoos schreef:ze moet zonder vrees door het brandende hoepeltje kunnen, wil je goed meedraaien op de wedstrijden
[img]http://80.126.213.52~roos/dotkom/images/frenchies/dot_mo/boek_presentatie/display/22.jpg[/img]

- Lotje-en-Sjaakie
- Vaste gebruiker
Roosje zoals ik hierboven al schreef, ik heb nog een vier goede gouden springschoentjes voor Mo om te lenen. En ik heb ook driekwartsringen voor je. Ooooooooooh ben wel erg benieuwd hoor hoe ze het gaan doen.Roosje schreef:Ik weet het niet, we moeten maar eens beginnen om haar te laten wennen om over een vuurtje te springen. Met zo'n ronde tunnel heeft ze in ieder geval al een beetje ervaring, zo'n hoepel moet een makkie voor haar zijn. Morgen ga ik maar eens naar een speelgoedzaak voor zo'n hoepeltje en die schoentjes ga ik nu meteen op het internet bestellen, ik hoop dat ze op tijd binnen zijn.fransoos schreef:ze moet zonder vrees door het brandende hoepeltje kunnen, wil je goed meedraaien op de wedstrijden
[img]http://80.126.213.52~roos/dotkom/images/frenchies/dot_mo/boek_presentatie/display/22.jpg[/img]
Groet Lieve-Lotje,
en Gerdine
en Gerdine
- Roosje
- Zeer actief
Oops! Ik had je berichtje net gemist. Hartstikke gaaf dat Mootje ze mag lenenLotje-en-Sjaakie schreef:Roosje zoals ik hierboven al schreef, ik heb nog een vier goede gouden springschoentjes voor Mo om te lenen. En ik heb ook driekwartsringen voor je. Ooooooooooh ben wel erg benieuwd hoor hoe ze het gaan doen.

We zullen Kaatje van de Huppelhoek een poepie laten ruiken

Roosje

- foeksie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
hallo!
ik heb geen engelse bulldog, maar misschien is het wat om op www.bulldogforum.nl te kijken!
erg leuk staan veel engelse bulldogs op!
suc6 ermee!
groetjes carina
ik heb geen engelse bulldog, maar misschien is het wat om op www.bulldogforum.nl te kijken!
erg leuk staan veel engelse bulldogs op!
suc6 ermee!
groetjes carina
ik heb het hier niet over slechte fokkers met of zonder stamboom, ik heb het hier over een vele ergere fout en dat is dat ze hier nooit aan hadden moeten beginnen ,alle geboren honden met een platte snuit kunnen hier problemen mee hebben, maar ja hier zie je wel dat eigenbelang boven alles gaat.
en inderdaad de meeste rassen hebben het moeilijk met warme dagen.
ontkennen blijft het makkelijktst
-
- Actief
irstas schreef:ik heb het hier niet over slechte fokkers met of zonder stamboom, ik heb het hier over een vele ergere fout en dat is dat ze hier nooit aan hadden moeten beginnen ,alle geboren honden met een platte snuit kunnen hier problemen mee hebben, maar ja hier zie je wel dat eigenbelang boven alles gaat.

Ga je eerst eens verdiepen in een ras. Ga eens een paar keer mee met de Bullenwandelingen van het Franse Bulldogforum en geef dan pas een oordeel!
Ontkennen is idd lekker makkelijk.
Zullen we het even hebben over andere rassen die de nodige problemen hebben?
@Ida: Boelie wil ook wel meedoen met het oefenen door brandende hoepels