Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voet "opvreten".

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

priscilla
nieuw lid

Voet "opvreten".

Ongelezen bericht door priscilla »

Benji heeft sinds een dag of 3 dat ie vreselijk aan 1 achterpoot zit te bijten, het begint met likken en dan word t zo erg, hij word dan zo gek dat ie heel wild met zn poot echt helemaal in zn bek er op zit te kauwen.
Ik heb heel zn voet onderzocht, niks te vinden, er zit niks in ofzo, wel zitten er onderhand wat zwarte stipjes tussen zn tenen daar waar ie t kapot likt gewoon.
Ik heb zn voeten (heel soms pakt ie zn andere poot er ook bij) al onder de koude kraan gehouden en lekker afgespoeld, maar dat hielp ook niet.
Het leek wel of ie van de week al over zn hele lijf ook jeuk had, toen had ik m al helemaal onderzocht op vlooien en dat was het niet, anaalklieren zijn het ook niet, want ik dacht misschien zijn ze verstopt en gaat ie dat uiten op het bijten van zn poot, maar nee...
Voer zal het ook niet zijn, want hij staat nu een paar maanden op k.v.v en dat gaat juist uitstekend.
Dus ik weet het niet meer, ga straks wel naar de d.a., hij moet in augustus eigenlijk voor de enting, dus gaan we iets eerder.
Hij heeft de laatste tijd wat van die rare dingetjes, dus ik laat m is helemaal nakijken, hij deed pas al zo raar na een wandeling, die wel wat intensiever was als anders, want we waren wel erg ver gegaan, dat was ie niet helemaal gewent,maar moet ie wel met gemak kunnen.
Toen kwam ie thuis en begon ie steeds te schudden met zn kop, heel ritmisch, alsof ie de hik had in zn kop ofzo...
Hij drinkt ook wat meer als anders, dat viel wel op en hij lijkt soms zo moe, alsof ie echt behoefte heeft om uit te slapen ofzo, hij wil blijven liggen en slapen.
Hij heeft altijd al slecht gegeten en daar is ook helaas niks aan te doen, sinds ie op k.v.v staat gaat het gelukkig stukken beter, maar hij eet echt maar 1 keer per dag, heel zelden 2 keer, dat laat ie gewoon staan en soms slaat ie gewoon dagen eten over en heeft ie hele erge behoefte aan iets, bijv. een boterham met pindakaas of chocola (wat ie tuurlijk niet krijgt), je noemt t zo gek nog niet op....
Maar goed, om het hele :blah: kort te maken, weet iemand misschien wat dat kluiven aan die poot kan zijn?
En is t stom als ik zou vragen om zn bloed na te laten kijken?
Eigenlijk misschien helemaal geen gegronde rede ervoor, maar ik zou toch wel willen weten of alles in orde is en of ie geen tekorten opdoet door het slechte eten enzo...
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Misschien is er een grasaar in zijn huid gekropen.....

http://www.dedierenarts.nl/hond/ziekten ... rasaar.htm
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Ja het zit er dik in dat t zoiets is gezien de tijd van t jaar.
let goed op n gaatje tussen de tenen hoe klein dan ook.
De onze heeft t vorig jaar gehad en de DA heeft t er met een locale verdoving uit gehaald, en er zat me toch een joekel in, ben Alert
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

ik zou de da goed de poot na laten kijken want misschien zit er toch een grasaar, je kan voor de jeuk ook mentholpoeder gebruiken.
priscilla
nieuw lid

Nou we zijn net terug...
Wat een gedoe zeg!
Onze eigen dierenarts was er niet, er was een invalster.
Ze nam wel overal ruim de tijd voor, want we hebben 3 kwartier gewacht op 3 mensen voor ons,maar goed...
Zij heeft dus ook gekeken en zn voet is wel iets dik geworden, maar dat is denk ik door al gesabbel en gebijt,want hiervoor was er helemaal niks te zien.
Tis nu dus een beetje ontstoken en hij heeft er een zalfje voor gekregen wat 4x daags opgesmeerd moet worden.
Hahaha, ik hoop niet dat ze er de volgende keer weer is, want ik kon het niet bepaald met r vinden, ze begon over voer, kreeg een zak brokjes mee, want misschien heeft ie voedsel allergie, nou dat lijkt me sterk want hij doet het juist erg goed op het versvoer...
Een bloedonderzoek vond ze erg overdreven en niet nodig, dus daar ga ik gewoon nog een keer voor terug als mn eigen d.a. er is, geen zin in een discussie ofzo :boos:
Toen vroeg ik om een voorhuidcleaner, want hij heeft een beetje last van druppels zo nu en dan en toen kreeg ik t advies m te laten castreren, toen was de maat vol :devil:
Grrrr ik ga wel een andere keer terug :N:
Ow de enting kreeg ie wondr boven wonder wel zonder commentaar... :mrgreen:
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

De Dalmatiër van mijn zoon doet dat ook aan zijn poten sabbelen en bijten, ze zijn er mee naar de DA geweest, en de hond mag helemaal geen eiwitten meer hebben.
Heeft ook pillen ervoor gekregen.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
priscilla
nieuw lid

vinkje schreef:De Dalmatiër van mijn zoon doet dat ook aan zijn poten sabbelen en bijten, ze zijn er mee naar de DA geweest, en de hond mag helemaal geen eiwitten meer hebben.
Heeft ook pillen ervoor gekregen.
Dus toch handig om een bloedonderzoek te laten doen.... :idea:
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik zou idd een bloedonderzoekje laten doen. En die invaller .....jeeezzz....wat een muts...waar heeft die d'r opleiding gevolgd?

Heb je de poot al even geweekt in een Biotex-sopje? Dat helpt goed tegen jeuk en ontsmet ook de wondjes van het bijten.
Wat ook goed helpt tegen jeuk en irritatie is Aloe Vera Gel (95% pure gel kopen, geen cremetje oid).

Als dat allemaal niet helpt, komt het niet van buiten, maar van binnen en zal een bloedonderzoek uitkomst bieden, denk ik. Een eiwitallergie zou ook kunnen, dan zou je qua kvv de eend-versie van Carnibest kunnen proberen. Dat zijn de lichtst-verteerbare eiwitten, die geen allergische reakties opwekken.
Afbeelding
wendy & gino
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy & gino »

mijn pechvogel gino had toen ik hem kreeg ook kapotte tenen. hij vrat ze letterlijk op. ik dacht dat het kwam doordat hij misschien niet genoeg beweging had daar waar hij vandaan kwam en dat hij dat uit verveling ging doen. maar bij mij loopt ie minimaal 2 maal daags in het bos voor anderhalf uur, en daar bij de gewone rondjes. dus je zou denken dan gaat het wel over als het dat was. maar inderdaad na veel onderzoekjes e.d. is het bij gino voedselallergie en sinds 2 maanden krijgt hij alleen maar hypoallergene voeding en het is al een stuk minder. (de wondjes die er nog zitten jeuken nog wel wat natuurlijk) hij doet het er helemaal goed op en hij eet niet meer zijn poten kapot. ik hoop voor je hond dat het gauw over is want toen ik mijn hond kreeg was het al heel ver stuk alle 4 zijn poten.

groetjes wendy
beter 10 dobers hier in huis dan 1 misplaatst
wendy & gino
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy & gino »

ik vergeet bij mijn vorige bericht te schrijven dat ik ook elke ochtend een druppeltje tea tree oil op elke voet doe. dat ruikt zo sterk dat hij de eerste keer weg liep voor zich zelf. maar aan de lucht raakt ie gewend maar hij duft echt niet meer aan zijn poten te eten.
beter 10 dobers hier in huis dan 1 misplaatst
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als je een allergie(=eliminatie-)dieet niet goed doet heeft het geen enkele zin en doet het meer kwaad dan goed.Als je seriueus geinterreseert bent wil ik hier wel verder op ingaan.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”