Hoi,
Als fokker zijnde,fok je niet alleen op uiterlijk,maar ook op karakter en gezondheid.
Zo zou het tenminste moeten zijn met alle rassen.Gelukkig zijn er heel wat goede fokkers die het beste voor hebben met 'hun' ras.
Problemen kun je verwachten als je bij een hondenhandelaar je hond vandaan haalt,het gaat daar niet om dieren liefde maar om geld verdienen,zo ook bij een slechte fokker.
Als je niet het hoge bedrag wilt betalen voor een echte bull en je gaat naar een handelaar/broodfokker dan kun je verwachten dat je gigantisch veel geld zult kwijt zijn aan dierenarts kosten.
Die ouder dieren zijn echt niet gecontroleerd op erfelijke ziektes en gebreken,ook worden ze niet op uiterlijk gefokt en al helemaal niet op karakter.Er wordt simpel weg geproduceerd...........Met hygiene nemen ze het niet zo nauw en als je er een hondje vandaan haalt met puppieschurft,mijt,luis,wormen en vlooien,zal dat geen uitzondering zijn,eerder regel.
Hoe belangrijk is het niet dat je puppie al gesocialiceerd wordt,al door de fokker.......dat gebeurd daar natuurlijk al helemaal niet.
Eigenlijk is het gewoon heel dom om bij zoiets een hondje te kopen en het is vragen om moeilijk heden.Voor ieder hondje dat daar weg gaat komt er weer een nieuwe in de plaats en zo komt er nooit een einde aan deze praktijken
Jammer dat er hier zo negatief wordt gesproken over de engelse bulldog,terwijl het zo'n ontzettend lief,grappig en vertederend ras is.
Ik heb een engels bullen teefje van 1 jaar oud,echt een lekker ding,ze heet Kiara.
Ze is super lief,erg knuffelig,verschikkelijk lief en geduldig met onze 2 jongens van 2 en 4 jaar oud.
Ze gaat alleen naar de dierenarts voor haar jaarlijkse enting en is gewoon net zo gezond als iedere andere hond.Niks mis mee.
Dat geldt ook voor haar broers en zussen en voor alle honden van de fokker waar ze vandaan komt.
Die vooroordelen kloppen niet,Kiara en al de andere bullen die ik ken, hebben geen ademhalings moeilijkheden en ze kwijlen ook niet,ze kunnen gewoon rennen , wandelen en lekker wild spelen.Ze doen niet onder voor ander rassen.
Kiara snurkt alleen in haar slaap(zeker de helft van de mensheid doet dat ook)en als ze heel erg aandachtig ergens aan snuffeld.
Ik zal niet ontkennen dat er bullen zijn die nooit gefokt hadden mogen worden.Maar ik denk ook dat als je je goed voor bereid en je goed laat informeren her en der en van te voren fokkers bezoekt,dat de kans minder groot is dat je een ongezonde bull in handen krijgt.
Maar het kan natuurlijk altijd gebeuren,en goede fokker die het beste met zijn honden en het ras voor heeft(die zijn er trouwens genoeg)een keer een pupje verkocht heeft dat achter af gezien toch wat mankeerde.Ja een fokker kan tenslotte ook niet in het hondje kijken.

Ik vind het een ontzettend leuk ras,voor mij nooit een ander ras meer,ze zijn echt geweldig

!!!! En absoluut geen gedrochten,maar ach ieder zijn eigen mening(als je maar weet waar je over praat)
groetjes Colette