Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

misvormde eng. Bulldog pup

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Annet schreef:
Tinde van Rossen schreef:Zoveel mensen, zoveel wensen.....Iedereen heeft een of meer favoriete hondenrassen denk ik zo. Jij zegt dat je het jammer vind dat er mensen zijn die honden fokken die in jouw ogen een niet hondwaardig bestaan kunnen leiden. En ik fok ze........ Wie weet kunnen we een keertje afspreken, dan nodig ik je uit om een dagje met mij en mijn bullen op te komen trekken en daarna vraag ik je nogmaals of de bullen die ik fok een hondwaardig bestaan leiden?
Wat ik bedoel met een niet-hondwaardig bestaan is dat een hond niet kan rennen of pijn heeft door bijvoorbeeld entropion, hartkwalen, benauwdheid door een te korte neus, HD of hernia dankzij een te lange rug.

Maar zoals jij aangeeft, zijn er ook Eng. Bullen die geen last van benauwdheid hebben, dus daar lijkt me niets mis mee.
Ik ben weleens bij Tinde geweest toen ze nog 2 Bullen had. Tinde heeft onze Magic gefokt ;) Ook ik had altijd zoiets van zielige honden enz maar ik moet daar heel eerlijk gezegt op terug komen. Tuurlijk lopen er heel veel Bullen rond met de meest vreselijke kwalen maar dat hebben ze van Tinde zeker niet. Op een gegeven moment heeft ze ze maar even achter een hekje gedaan omdat we niet rustig konden zitten :mrgreen: Springen en rennen door de kamer. Ik hoop alleen dat er meer fokkers meer op de gezondheid gaan fokken.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Roosje schreef:
Annet schreef:Ik heb gehoord dat Engelse Bulldoggen bijna standaard aan hun entropion moeten worden geopereerd op de leeftijd van een half jaar en dat ze bijna zonder uitzondering snurken tijdens de wandeling. En dat de Boston Terrier met de keizersnede moet worden geboren. En dat van de Berner Sennen geen HD-vrije fokdieren meer bestaan in Nederland. En dat de Sharpei door zijn vele rimpels oorontstekingen krijgt.
Als dat inderdaad waar is, zouden wat mij betreft zulke honden uitgesloten moeten worden van de fok, ook al zou dat kunnen betekenen dat daarmee het ras verdwijnt. .
Het enge hiervan vind ik dat wanneer dit soort vooroordelen en kortzichtigheden geloofd worden, prachtige rassen zoals de Sharpei's, Bostons Engelse en Franse Bulloggen van de aard bodem zullen verdwijnen. Een heel gevaarlijke stelling die je hier neerzet

Dit soort vooroordelen kom ik regelmatig hier tegen en dat doet pijn. Franse en Engelse Bulldoggen zijn zielige honden met ademhalings problemen, ze kwijlen en je kan niet verder dan 100 meter met ze lopen. Mensen willen dit graag geloven en het komt hen niet uit om dit beeld aan te passen.

Ik kan me eerlijk gezegd hier een beetje boos om maken. Wanneer er een goed beleid is met het fokken van dit soort rassen dan zijn het allemaal stuk voor stuk gezonde honden.

Dot en Mo hebben in ieder geval heel wat mensen van hun vooroordelen afgeholpen :-D

Roosje
Tirsa ook, ze is vlug, behendig en loopt als de beste. Ja, ik heb 1,5 jaar op d'r gewacht, maar ze is het iedere minuut waard geweest.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

Als fokker zijnde,fok je niet alleen op uiterlijk,maar ook op karakter en gezondheid.
Zo zou het tenminste moeten zijn met alle rassen.Gelukkig zijn er heel wat goede fokkers die het beste voor hebben met 'hun' ras.

Problemen kun je verwachten als je bij een hondenhandelaar je hond vandaan haalt,het gaat daar niet om dieren liefde maar om geld verdienen,zo ook bij een slechte fokker.
Als je niet het hoge bedrag wilt betalen voor een echte bull en je gaat naar een handelaar/broodfokker dan kun je verwachten dat je gigantisch veel geld zult kwijt zijn aan dierenarts kosten.

Die ouder dieren zijn echt niet gecontroleerd op erfelijke ziektes en gebreken,ook worden ze niet op uiterlijk gefokt en al helemaal niet op karakter.Er wordt simpel weg geproduceerd...........Met hygiene nemen ze het niet zo nauw en als je er een hondje vandaan haalt met puppieschurft,mijt,luis,wormen en vlooien,zal dat geen uitzondering zijn,eerder regel.
Hoe belangrijk is het niet dat je puppie al gesocialiceerd wordt,al door de fokker.......dat gebeurd daar natuurlijk al helemaal niet.

Eigenlijk is het gewoon heel dom om bij zoiets een hondje te kopen en het is vragen om moeilijk heden.Voor ieder hondje dat daar weg gaat komt er weer een nieuwe in de plaats en zo komt er nooit een einde aan deze praktijken :cry:

Jammer dat er hier zo negatief wordt gesproken over de engelse bulldog,terwijl het zo'n ontzettend lief,grappig en vertederend ras is.

Ik heb een engels bullen teefje van 1 jaar oud,echt een lekker ding,ze heet Kiara.
Ze is super lief,erg knuffelig,verschikkelijk lief en geduldig met onze 2 jongens van 2 en 4 jaar oud.

Ze gaat alleen naar de dierenarts voor haar jaarlijkse enting en is gewoon net zo gezond als iedere andere hond.Niks mis mee.
Dat geldt ook voor haar broers en zussen en voor alle honden van de fokker waar ze vandaan komt.

Die vooroordelen kloppen niet,Kiara en al de andere bullen die ik ken, hebben geen ademhalings moeilijkheden en ze kwijlen ook niet,ze kunnen gewoon rennen , wandelen en lekker wild spelen.Ze doen niet onder voor ander rassen.

Kiara snurkt alleen in haar slaap(zeker de helft van de mensheid doet dat ook)en als ze heel erg aandachtig ergens aan snuffeld.

Ik zal niet ontkennen dat er bullen zijn die nooit gefokt hadden mogen worden.Maar ik denk ook dat als je je goed voor bereid en je goed laat informeren her en der en van te voren fokkers bezoekt,dat de kans minder groot is dat je een ongezonde bull in handen krijgt.
Maar het kan natuurlijk altijd gebeuren,en goede fokker die het beste met zijn honden en het ras voor heeft(die zijn er trouwens genoeg)een keer een pupje verkocht heeft dat achter af gezien toch wat mankeerde.Ja een fokker kan tenslotte ook niet in het hondje kijken.

:-D Ik vind het een ontzettend leuk ras,voor mij nooit een ander ras meer,ze zijn echt geweldig :-D !!!! En absoluut geen gedrochten,maar ach ieder zijn eigen mening(als je maar weet waar je over praat)

groetjes Colette
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

Colette,

Ik heb wel geen Engelse maar Franse Bulldoggen, ik ervaar en denk er precies zo over :ok: Ik ook geen ander ras meer. :-D

Gisteren toevallig naar de dierenarts geweest voor hun jaarlijkse inenting, ze zijn helemaal betast en onderzocht, ik kreeg een compliment over hun prachtige spier ontwikkeling door het velen wandelen en ze werden 100% gezond verklaard :-D

Roosje
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Roosje schreef:
Dit soort vooroordelen kom ik regelmatig hier tegen en dat doet pijn. Franse en Engelse Bulldoggen zijn zielige honden met ademhalings problemen, ze kwijlen en je kan niet verder dan 100 meter met ze lopen. Mensen willen dit graag geloven en het komt hen niet uit om dit beeld aan te passen.

Ik kan me eerlijk gezegd hier een beetje boos om maken. Wanneer er een goed beleid is met het fokken van dit soort rassen dan zijn het allemaal stuk voor stuk gezonde honden.

Dot en Mo hebben in ieder geval heel wat mensen van hun vooroordelen afgeholpen :-D

Roosje
Hoi

ik geloof best dat het ook góed kan en ben blij dat jullie gezonde honden hebben. Maar ik denk dat het meer een feit dan een vooroordeel is dat er heel veel (slechtgefokte!!) bulldoggen rondlopen die veel fysieke gebreken hebben. Voor die honden vind ik het ook doodzielig dat ze er zo bij moeten lopen. Natuurlijk komen afwijkingen ook bij andere rassen voor maar bij veel Bulldoggen is het m.i. toch wel een graadje extremer dan gemiddeld.

Zijn de rasvereigingen actief om een goed fokbeleid op te zetten/aan te moedigen? Vindt de rasvereniging een hond die fatsoenlijk kan ademhalen belangrijker dan hoe plat de neus is of heeft het uiterlijk prioriteit?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Roosje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roosje »

jelle schreef:Hoi

ik geloof best dat het ook góed kan en ben blij dat jullie gezonde honden hebben. Maar ik denk dat het meer een feit dan een vooroordeel is dat er heel veel (slechtgefokte!!) bulldoggen rondlopen die veel fysieke gebreken hebben. Voor die honden vind ik het ook doodzielig dat ze er zo bij moeten lopen. Natuurlijk komen afwijkingen ook bij andere rassen voor maar bij veel Bulldoggen is het m.i. toch wel een graadje extremer dan gemiddeld.

Zijn de rasvereigingen actief om een goed fokbeleid op te zetten/aan te moedigen? Vindt de rasvereniging een hond die fatsoenlijk kan ademhalen belangrijker dan hoe plat de neus is of heeft het uiterlijk prioriteit?
Indertijd toen ik op zoek was stond de Franse Bulldog niet op mijn lijstje van honden die ik zou willen. Ik heb het altijd ontzettend leuke hondjes gevonden maar ik wou een hond zonder gezondheidsproblemen en FB stonden niet goed bekend hier om. Toen ik op mijn zoektocht ergens las dat de ras vereningen van de FB de laatste 15 jaar veel hadden gedaan om het ras te verbeteren was mijn interesse gewekt en ben verder gaan zoeken naar info. Ik las meerdere goed berichten over de verbetering van dit ras hier in Nederland en besloot de gok te nemen. Toen ik de dierenarts vertelde dat ze een FB als patient bij zou krijgen, reageerde ze met, dan zal ik je wel wat vaker zien :cry: Gelukkig hebben Dot en Mo tot nu het tegendeel bewezen :-D

De Bulletjes die gezondheidsproblemen hebben zijn meestal van adressen zoals K&K dogs. Er kan nog veel verbeterd worden bij de FB ras vereniging, maar sinds 20 jaar geleden is er veel gebeurd. Je hebt gelijk dat afwijkingen bij Bulldoggen een graadje extremer zijn dan bij andere rassen, maar bij een goed fokbeleid hoeft dat niet het geval te zijn. Franse Bulldoggen die niet goed kunnen ademen hebben hier in Nederland geen kans in shows, een goede stimulans voor fokkers om daar wat aan te doen :mrgreen:

Roosje
Afbeelding
j.bleyenberg-geurts
nieuw lid

Ongelezen bericht door j.bleyenberg-geurts »

jidde schreef:
v.d Lupinehof schreef:
mechelaar_fan schreef:Als je gierig bent, moet je geen engelse bulldog in huis nemen, stamboom of niet, het is sowieso geen gezond ras.
kijk hier ben ik nou helemaal mee eens.

mol 8)
Maar misschien een domme vraag, maar het ras is ontzettend duur (1500 euro is normaal) terwijl het ras bekend staat om zijn gebreken. Waarom is het ras dan zo duur? Of is het juist om te voorkomen dat mensen er maar wat mee raak gaan fokken?
Met zo een hoge prijs stappen zeer veel mensen over naar broodfokkers... :roll:
Het ras is zo duur omdat wanneer het goed gedaan wordt het dekken al veel geld kost en de pups komen altijd d.m.v een keizersnede ter wereld wat ook niet weinig kost, en okee ze hebben gebreken maar er zitten absoluut ook goed gezonde honden tussen.

groetjes jolanda
groetjes van een dierengek
basja
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door basja »

j.bleyenberg-geurts schreef:en de pups komen altijd d.m.v een keizersnede ter wereld wat ook niet weinig kost,
groetjes jolanda
dat is niet altijd zo !! er zijn ook fokkers die zelfwerpende teven hebben !!
Groetjes Anja en Quattro
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

Ik ben zelf van mening dat je niet zomaar een hond moet kopen bij een broodfokker of handelaar van welk ras dan ook, maar als je helaas wel die fout hebt gemaakt en je hebt een hondje die helaas problemen heeft, dan nog wil ik graag alle leuke en ook minder leuke ervaringen of problemen delen met die eigenaren.
Die honden kun je toch niet weg doen of teruggeven. Helaas zijn daar ook bulldogjes bij. Om dan dat ras zo naar beneden te halen vind ik kwetsend.

groetjes ingrid, (zelf heb ik een actieve engelse bulldog van 16 maanden, en ik ben super enthousiast over hem!)
paula
geregistreerd lid

re

Ongelezen bericht door paula »

ik vind dat de echte clubs zoals de ebcn wel hun best doen ze doen er veel onderzoek naar, hoe alles beter kan

ik ben heel blij met me kleine en ben blij dat er meer mensen zijn die nu inzien dat het niet alleen maar misvormde honden zijn

paula
pootje van junior
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: misvormde eng. Bulldog pup

Ongelezen bericht door idorh »

Biancaroses schreef:Mensen die ik ken die hebben een tijdje geleden een engelse bulldog pup gekocht zonder stamboom.
Nu blijkt de pup ernstig misvormd te zijn in zijn heupen en ook zijn knieen. Het beestje moet binnenkort worden ingeslapen omdat er niks meer aan te doen is.
Ik ben bang dat waar het hondje vandaan komt dat dat broodfokkers zijn.
Wat zou je hier tegen kunnen doen? Ik ben van mening dat ze die fokkers zowiezo moeten bellen. Geld hoeven ze niet terug ook geen andere pup natuurlijk maar ze willen wel laten weten wat voor hond hij verkocht heeft.
Zou de DB zulke mensen ook kunnen verbieden om op deze (Waarschijnlijk) onverantwoorde manier te fokken?
Ik ken een officielen RasVereniging, die willens en wetens een compleet ras kapot fokken, het is bekend bij overkoepelende verantwoordelijke instanties, die dus de zelfde zorgen van mij mee delen, dat heb ik op een officieel document met handtekening staan maar juridisch is het bijna niet aan te vechten, laat staan de wildweg fokkers, het is een gebed zonder einde, jammer genoeg.

Gr Bertus.
paula
geregistreerd lid

re

Ongelezen bericht door paula »

ik zeg ook niet dat het zekerheid geeft maar ze proberen er samen wel wat aan te doen

paula
pootje van junior
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: misvormde eng. Bulldog pup

Ongelezen bericht door idorh »

idorh schreef:
Biancaroses schreef:Mensen die ik ken die hebben een tijdje geleden een engelse bulldog pup gekocht zonder stamboom.
Nu blijkt de pup ernstig misvormd te zijn in zijn heupen en ook zijn knieen. Het beestje moet binnenkort worden ingeslapen omdat er niks meer aan te doen is.
Ik ben bang dat waar het hondje vandaan komt dat dat broodfokkers zijn.
Wat zou je hier tegen kunnen doen? Ik ben van mening dat ze die fokkers zowiezo moeten bellen. Geld hoeven ze niet terug ook geen andere pup natuurlijk maar ze willen wel laten weten wat voor hond hij verkocht heeft.
Zou de DB zulke mensen ook kunnen verbieden om op deze (Waarschijnlijk) onverantwoorde manier te fokken?
Ik ken een officielen RasVereniging, die willens en wetens een compleet ras kapot fokken, het is bekend bij overkoepelende verantwoordelijke instanties, die dus de zelfde zorgen van mij mee delen, dat heb ik op een officieel document met handtekening staan maar juridisch is het bijna niet aan te vechten, laat staan de wildweg fokkers, het is een gebed zonder einde, jammer genoeg.

Gr Bertus.
Geplaatst: Wo Apr 28, 2004 9:27 am Onderwerp: re

--------------------------------------------------------------------------------

ik zeg ook niet dat het zekerheid geeft maar ze proberen er samen wel wat aan te doen

paula

Natuurlijk Paula moet je proberen, ik blijf het ook proberen, als eenmaal dat Duitsachtige duo uit die RV is, dan komen er mensen in waar geen persoonlijke belangen in zitten of waar hun naam en kennel mee verbonden is, dat kan dan misschien nog de redding van het ras worden, jonge mensen met fatsoen en gezond verstand.

Maar beleid en fokken vergeleken met het ras wat ik bedoeld met die van jou is een hemels breed verschil en dan kan jouw woorden waarschijnlijk uit komen, altijd proberen samen werken en eerlijk en openheid .

Gr bertus.
johan d
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door johan d »

mechelaar_fan schreef:Als je gierig bent, moet je geen engelse bulldog in huis nemen, stamboom of niet, het is sowieso geen gezond ras.

Hoi ik kan het toch niet laten om even te reageren dat de engelse bulldog een aantal (gezondheids)problemen kan hebben daar ben ik het mee eens ,maar om nu te zeggen dat het geen gezond ras is vind ik persoonlijk te ver gaan .
Dat er veel bulldoggen zijn die problemen hebben komt door die personen die maar aan een ding kan denken GELD.
Een fokker die serieus bezig is kan natuurlijk nooit concureren met zo'n persoon.
Omdat je simpelweg veel kosten hebt (wat ook natuurlijk bij andere rassen zo is).
Ik hoop dat de mensen die een bepaald ras willen er gewoon eens de tijd voor willen nemen en rond kijken/vragen dit is de eerste stap om problemen te voorkomen .

groetjes johan d
Toine

Ongelezen bericht door Toine »

Er is niemand meer in nederland die niet gewaarschuwd is of gewaarschuwd had kunnen zijn. Met het minste aan interesse en voorbereiding vind je een redelijke fokker die je graag een pup verkoopt.
Iedereen kan op de hoogte zijn hoe je vooral niet aan je pup moet komen, als je hem dan toch bij de broodfokker vandaan haalt heb je de daaruitvoortkomende ellende lekker aan jezelf te danken.

Niet andere fokkers de schuld geven.
No offence maar hier ben ik het absoluut niet mee eens.
Een broodfokker heeft niet op zijn voorhoofd geschreven dat het hem om het geld te doen is.Vaak zijn ze verbaal vaak erg innovatief aangelegd en kunnen ze je van alles wijsmaken.De prijzen zijn ook niet zo heel erg verschillend.Verder is overigens nog een goed voorbeeld dat bijv bij de Nederlandse Mastino Club de fokreglementen nog niet eens uitgeschreven/bepaald zijn waardoor je als nieuwe eigenaar niet eens weet waar je inhoudelijk op moet letten.( even een NOTE:!! Tot dusver heb ik ontzettend waardevolle informatie van hen gekregen en dit was alleen maar bedoeld om aan te geven dat niet alles zo zwartwit is als men vaak doet geloven)
Er zou wettelijk een lijst beschikbaar moeten komen waarop broodfokkers met naam en al op te zoeken zijn maar goed, da's mijn mening. ;-)
j.bleyenberg-geurts
nieuw lid

Ongelezen bericht door j.bleyenberg-geurts »

Vraag eens een lijst van bulldog fokkers op er staan er al een heel aantal op die volgens een gezondheidskeurmerk fokken. Bij mij in de buurt is er iemand die pas een nestje van zijn bull heeft gehad en ***** volgens de regels heeft gedaan. Dan word van te voren al gecontroleerd of ze een goede luchtpijp hebben of ze geen vergroeid gehemelte hebben en ga zo maar door, als dat wel zo had geweest had hij haar niet eens mogen laten dekken en ook niet gedaan. Mijn engels bull komt uit het asiel omdat hij gewoon verkeerd behandeld is ging zijn gedrag steeds fout. Bij ons gaat het goed het dier snurkt niet loopt en zwemt graag en je raait het nooit maar 11 september wordt het dier al 9 jaar. Terwijl hij nog zo fit en gezond is dat hij heerlijk kan zwemmen en met de bal of een stok kan stoeien. Gek he dat dat ook nog kan. Dat nog wat de doggen soorten en ook de bulldoggen zijn van oudsher de oudste hondenrassen. De rest is allemaal door mensenhanden ontstaan. Dus als je wilt katten doe dat lekker over je eigen hond. Er zijn genoeg goede fokkers met goede pups. Moet je, je maar beter in het ras verdiepen. Eerst ***** weten dan pas zijken.

groetjes jolanda
groetjes van een dierengek
ilonakrijn
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ilonakrijn »

Ik heb ook een heel gezonde bull, 2 jaar oud, niet snurken tijdens het lopen, niet geopereerd etc. dus het hoeft niet zo te zijn inderdaad.
En ik durf het bijna niet te zeggen waar ik onze bull heb gekocht, handelaar, in onze onwetendheid , hoef dus ook geen reacties op het feit dat ik haar daar heb gekocht, Mijn volgende bull zal iki zeker daar niet kopen, maar ondanks dat ze van een handelaar kmt, is ze gezond, niet misvormd etc. zo kan het dus ook, en ze heeft een stamboom!!!
:wink:
Groetjes Ilona.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Even een vraagje tussendoor: het is toch zo dat het grootste gedeelte van de engelse bulldog pups via een keizersnee ter wereld komen? Of is dit een verzinsel?
Zanyah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zanyah »

De stamboom zegt mij ook weinig Heb er twee gehad waar ik een flinke bom duiten voor heb neer gelegt met stamboom. Beide hadden een zeer zware hartkwaal en zijn inmiddels overleden :jank: Ook een hond zonder stamboom gehad en deze is supergezond oud geworden.
Ik kijk nu meer naar de testgegevens van de moeder en vader als naar zijn stamboom.Van sommige dekreuen weet je b.v al dat ze iets raars doorgeven en dan kan je dit natuurlijk wel weer natrekken via de stamboom.
Maar om nu gelijk te zeggen zonder stamboom is vragen om moeilijk heden dat hoeft mijn inziens dus niet.
En van een goed gefokte Engelse kan je toch heel veel plezier hebben !
Hoe iedereen dit ras ook afkraakt het blijven heerlijke dieren
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

ook ik heb ondertussen mn tweede eb. zo gezond als een vis net als dj, energie voor 10 en zo gek als een deur, ze rent, vliegt en eet als een otter. beide zijn stamboomloos. heb van hun al meer kunnen genieten dan van mijn bordeauxdoggen met stamboom, die al verschillende keren onder het mes zijn geweest, en niet fatsoenlijk van hun eerste levensjaar hebben mogen genieten.
nou geloof me maar ik ben helemaal om, voor mij in de toekomst alleen nog maar engelse bulldoggen al hoop ik dat mn bddtjes nog jaren bij me mogen blijven.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het zo enorm jammer dat het bijna normaal is voor brede doggen om allerlei kwalen en operaties te ondergaan.
Er zijn heel gezonde bullen, dat is zeker zo en op die manier zou ik best een bull willen. Ik heb een bull gekent die 13 werd, een mooie fawnreu zonder problemen en een goed bouw, wel breed maar toch nog heel mobiel en actief.

Ook kende ik, hij is helaas dood, een bull die een verhemelte operatie heeft gehad, rimpelcorrectie, ectropion operatie en HD had. Hij sliep zomers op een coldpack en is met 4 jaar overleden aan benauwdheid vanwege de te slappe luchtpijp.
Dat kan niet in mijn ogen en ook deze hond kwam van een erg goede fokker.

Nu de mode olde English opkomt, puur gebaseert op die gezondheidsproblemen van de Engelse, worden eigenlijk overal Ambullen op de Engelse gezet, dan heb je feitelijk een soort olde bull terwijl het een bastaard is waar wel 1200 euro voor gevraagd wordt. Echte oldes heb je heel weinig en ook dat zijn terugfoksels van fokkers die niet showen en een eigen lijn trekken in de bullenfok. Geheel zonder controle en standaard, iedereen doet maar wat.

Wat vinden jullie daar als bullenliefhebbers eigenlijk van? Het gefok met oldes die er nauwelijks zijn als je een zuivere wil, terwijl het nu mode is zo'n kruising te hebben.

Ikzelf zou het een mooie verbetering vinden als de Engelse bull gekruist zou worden met de stafford, puur op uiterlijk dan. Het karakter zou er door verpest worden en de hond kan onder de wetten komen maar op het gebied van uiterlijk verbetering denk ik dat de bull het meest gebaat is met amstaff bloed. Beide rassen komen van de bullenbijter en de Amstaff is verworden tot de athleet terwijl de Engelse bull verworden is tot de bankhanger. Een miks zou een wat gezondere sportievere bankhanger geven denk ik ;)
Afbeelding
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

mijn mening is dat ze niet moeten proberen om een ras nog zwaarder korter meer rimels en nog lager aan de grond moeten proberen te fokken dan ze al zijn.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”