Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

CHOW CHOW wie kan me helpen please??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mol schreef:
Wil de hond schreef:Wat hou jij nou gemiddeld over aan een nestje, als je de eventuele weggegeven pups ook meerekent?

Ik schat zo eventjes dat dat altijd nog heel wat meer is dan wat het opvangen van een paar zielige honden kost. Of vergis ik me?
schreewlelijk? haal die spiegel voor je smoel weg zeg,
Nounounou,

Leg jij dat spiegeltje maar liever eventjes een paar dagen opzij, je wordt er veel te opgefokt van.

Geef liever gewoon antwoord op mijn vragen, als je daar tenminste het lef voor hebt.
en wat kost een opvang gemiddeld over een jaar nou kan je niet reken wat een hond kost gemiddelt in een jaar? plus extra kosten van een DA om hem/haar op te lappen?????
ben je zo naief dat ik je dat nog moet voor reken kom nou toch je bent zelf normalieter toch ook bijdehand genoeg.
Een hond opvangen kost van ze lang zal ze leven niet zoveel als de opbrengst van een nessie puppen van een rashond met stamboom.
en dan is er een wezelijk verschil tussen fokken van honden en het op vangen van, als je een hond opvang ga je er niet van uit je geld en nog je tijd er uit te krijgen die je er in stopt kom op zeg
Wat is nou het verschil helemaal? Als je kiest voor het opvangen van een hond haal je een hond in huis die geld kost, en als je kiest voor het fokken van honden haal je ook honden in huis die geld kosten. Waarom mag je in het eerste geval er alleen maar geld op toeleggen, en in het tweede geval er grof aan over houden?
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Wil de hond schreef:
Mol schreef:
Wil de hond schreef:Wat hou jij nou gemiddeld over aan een nestje, als je de eventuele weggegeven pups ook meerekent?

Ik schat zo eventjes dat dat altijd nog heel wat meer is dan wat het opvangen van een paar zielige honden kost. Of vergis ik me?
schreewlelijk? haal die spiegel voor je smoel weg zeg,
Nounounou,

Leg jij dat spiegeltje maar liever eventjes een paar dagen opzij, je wordt er veel te opgefokt van.

Geef liever gewoon antwoord op mijn vragen, als je daar tenminste het lef voor hebt.
en wat kost een opvang gemiddeld over een jaar nou kan je niet reken wat een hond kost gemiddelt in een jaar? plus extra kosten van een DA om hem/haar op te lappen?????
ben je zo naief dat ik je dat nog moet voor reken kom nou toch je bent zelf normalieter toch ook bijdehand genoeg.
Een hond opvangen kost van ze lang zal ze leven niet zoveel als de opbrengst van een nessie puppen van een rashond met stamboom.
en dan is er een wezelijk verschil tussen fokken van honden en het op vangen van, als je een hond opvang ga je er niet van uit je geld en nog je tijd er uit te krijgen die je er in stopt kom op zeg
Wat is nou het verschil helemaal? Als je kiest voor het opvangen van een hond haal je een hond in huis die geld kost, en als je kiest voor het fokken van honden haal je ook honden in huis die geld kosten. Waarom mag je in het eerste geval er alleen maar geld op toeleggen, en in het tweede geval er grof aan over houden?
dus met andere woorden vind je het dus geen probleem als ik nu hondjes ergens vandaan haal en daar geld voor vraag voor de verkoop ,nou wat let je
in mijn optiek van je een hond op omdat hij anders en bepaalt leven tegemoet gaat of heeft gehad dat hem geen goed heeft gedaan of gat doen,en als ik fok en mijn puppen verkoop weet ik voor 90 % zeker dat mijn honden goed terecht komen zo niet haal ik ze weg en plaats ik ze zonder er aan te verdienen.

mol :8):
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

dus met andere woorden vind je het dus geen probleem als ik nu hondjes ergens vandaan haal en daar geld voor vraag voor de verkoop ,nou wat let je
Dat is jouw interpretatie van wat ik gezegd heb, maar dat is niet wat ik bedoelde. Honden helpen en hondenhandel zijn twee verschillende zaken.

In mijn optiek is het voordeel van het vragen van een tegemoetkoming in de gemaakte onkosten van opvang dat je zodoende weer geld hebt voor de opvang van de volgende nooddruftige hond.

En tevens, iemand die een redelijk bedragje uitgeeft voor een hond geeft enigszins aan dat hij iets voor die hond over heeft. Hoewel het natuurlijk wel zo is dat geld neer willen tellen alléén niet voldoende is als aanbeveling.

Je kunt ook niet verwachten dat je altijd uit de kosten komt bij elke geholpen hond. Maar je hoeft ook niet te verwachten dat honden helpen alleen maar uit je eigen zak moet komen.
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Dat is jouw interpretatie van wat ik gezegd heb, maar dat is niet wat ik bedoelde. Honden helpen en hondenhandel zijn twee verschillende zaken.

In mijn optiek is het voordeel van het vragen van een tegemoetkoming in de gemaakte onkosten van opvang dat je zodoende weer geld hebt voor de opvang van de volgende nooddruftige hond.

En tevens, iemand die een redelijk bedragje uitgeeft voor een hond geeft enigszins aan dat hij iets voor die hond over heeft. Hoewel het natuurlijk wel zo is dat geld neer willen tellen alléén niet voldoende is als aanbeveling.

Je kunt ook niet verwachten dat je altijd uit de kosten komt bij elke geholpen hond. Maar je hoeft ook niet te verwachten dat honden helpen alleen maar uit je eigen zak moet komen.
ik vind de belangrijkste drive voor een opvang hond plaatsing bij een goede baas en hoe dez damen hier over komt is dat er geld te halen valt omdat de hond een stamboom heeft en dat vind ik een verkeerd uitgangs punt

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

ik vind de belangrijkste drive voor een opvang hond plaatsing bij een goede baas
Ben ik helemaal met je eens. En als daar geld bij moet dan geeft dat niks.
en hoe dez damen hier over komt is dat er geld te halen valt omdat de hond een stamboom heeft
Daar lijkt het inderdaad sterk op, zoals ze het brengt.
en dat vind ik een verkeerd uitgangs punt
Ja tuurlijk is het dat.
Mol
Zeer actief

Wil de hond schreef:
ik vind de belangrijkste drive voor een opvang hond plaatsing bij een goede baas
Ben ik helemaal met je eens. En als daar geld bij moet dan geeft dat niks.
en hoe dez damen hier over komt is dat er geld te halen valt omdat de hond een stamboom heeft
Daar lijkt het inderdaad sterk op, zoals ze het brengt.
en dat vind ik een verkeerd uitgangs punt
Ja tuurlijk is het dat.
nou en daarom ging ik dus tekeer, nog maals ik heb zelf ook een opvanger zitten en tuurlijk heeft hij ook geld gekost maar het zal voor mijn al genoegdoening zijn als ik zie dat hij ergens op zijn gemakkie oud kan worden

sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

We waren het er toch in een ander topic over eens dat je het beste iets geld kon vragen voor een herplaatser? Om de verkeerde mensen te weren? Of vergis ik me?

Zoals Shannah het brengt, voelt het wel een beetje als een soortement van verdienen aan een opvanger. Aan de andere kant mag ze best proberen om een béétje onkosten terug te krijgen toch?
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

sample schreef:We waren het er toch in een ander topic over eens dat je het beste iets geld kon vragen voor een herplaatser? Om de verkeerde mensen te weren? Of vergis ik me?

Zoals Shannah het brengt, voelt het wel een beetje als een soortement van verdienen aan een opvanger. Aan de andere kant mag ze best proberen om een béétje onkosten terug te krijgen toch?
Ik vind het ook nogal verschil uitmaken hoe je aan een herplaatsadres komt. Als je ergens een advertentie plaatst zou ik in die advertentie altijd een bedrag noemen, of in ieder geval duidelijk maken dat de hond niet gratis af te halen is. Dit om mensen met een verkeerde instelling te weren. Of je er dan uiteindelijk wel of geen geld voor vraagt is een tweede.

Als ik kijk hoe het bij Liath is gegaan, daar heb ik geen advertenties voor geplaatst. Ik heb gewoon, samen met de fokker mijn ogen open gehouden. Uiteindelijk gaf een cursist van mij aan interesse te hebben. We hebben er uitgebreid over gepraat, zij zijn bij mij op visite geweest, ik bij hen en uiteindelijk is Liath nu voor een proefperiode van twee maanden naar hen verhuisd. Vervolgens kwam voor mij ook de vraag wat Liath "moest kosten". Ik heb het daar met de fokker over gehad omdat ik vond dat dat niet mijn pakkie-an was. De fokker gaf aan dat het meestal slechts om een vergoeding van de gemaakte kosten ging en dat ik dus moest bepalen om hoeveel geld het ging. Ik heb toen gezegd dat ik geen onkostenvergoeding wil hebben. We hebben toch ook een paar maanden plezier van dit hondje gehad. En inderdaad zoals Mol al zegt, het gevoel dat ze nu een goed thuis heeft gekregen is voor mij het allerbelangrijkste. Dat is met geen geldbedrag te vergelijken.

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat mijn nekharen een beetje overeind kwamen bij de vraag van Shannah. Het komt idd over alsof ze lekker wat geld wil overhouden aan deze hond omdat er toevallig papieren bijzitten. Dat vind ik geen goede instelling. Dat ze de onkosten vergoed wil hebben kan ik inkomen, maar dan hoeft ze de vraag hier niet te stellen. Want ze weet zelf het beste hoeveel onkosten ze heeft gemaakt, dat heeft niets met het ras te maken.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waar praat iedereen nu over? Ik ben het helemaal met Mol eens. Je neemt een zielige hond in huis die anders dood wordt geslagen volgens zeggen en ook om de een of andere reden niet naar het asiel kan :denken:
Dat kost geld en als je dat er niet aan uit wil geven moet je die hond niet in huis nemen. Als je een hond opvangt in nood doe je dat voor de hond en die onkosten neem je erbij, ben je dat niet van plan dan moet je die hond niet nemen.
Ik heb een keer een hondje opgevangen, als dat hondje geld had gekost had ik hem net zo goed gratis weggeven aan de baas waar hij heen is gegaan. Het ging me erom dat die pup niet in het asiel zou belanden want dat leek me niet goed voor een 5 maanden oude wat bangige pup.
Ik heb hem in een week goed gekregen en hij luisterde, liep los en was relaxed. Stel dat dat 6 maanden had geduurt dan was die kleine JR net zo goed gratis weggegaan, daar haal je de voldoening vandaan, niet van kiet spelen lijkt me :pffff:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Tja ik heb 20 euro voor de kittens gerekend :denken: het waren allemaal ontzettende kattenmensen dat was wel duidelijk. Gewoon als tegemoetkoming voor het enten en vlo/worm dingen.
Moeders zit hier nog waarschijnlijk te duur :roll: (75 euro voor sterilisatie plus 20 voor de enting)
Het waren/zijn niet mijn katten ze stond gewoon voor mijn deur en het asiel is op zijn zachts gezegd niet super hier in de buurt.
Was het in het asiel geweest waar ik gewerkt heb had ik haar daar gewoon gebracht. Ik weet gewoon zeker dat daar een totaal ander beleid is :wink: Ik heb het zelf mee opgezet :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Mol
Zeer actief

Rataplan schreef:Tja ik heb 20 euro voor de kittens gerekend :denken: het waren allemaal ontzettende kattenmensen dat was wel duidelijk. Gewoon als tegemoetkoming voor het enten en vlo/worm dingen.
Moeders zit hier nog waarschijnlijk te duur :roll: (75 euro voor sterilisatie plus 20 voor de enting)
Het waren/zijn niet mijn katten ze stond gewoon voor mijn deur en het asiel is op zijn zachts gezegd niet super hier in de buurt.
Was het in het asiel geweest waar ik gewerkt heb had ik haar daar gewoon gebracht. Ik weet gewoon zeker dat daar een totaal ander beleid is :wink: Ik heb het zelf mee opgezet :mrgreen:
nou vind ik dus onzin, heb een jaar of wat geleden ook een nest katten op gevangen en er alles aan gedaan en ook zo weg gegeven.

Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

nou vind ik dus onzin, heb een jaar of wat geleden ook een nest katten op gevangen en er alles aan gedaan en ook zo weg gegeven.

Das geen onzin, maar zeker weten dat je goede eigenaars voor je kittens krijgt. Tis maar een kleine vergoeding voor de werkelijke kosten als je je kittens ingeènt en ontwormd weg doet...een soortement van kleine verzekering?
Mol
Zeer actief

Konni schreef:

Das geen onzin, maar zeker weten dat je goede eigenaars voor je kittens krijgt. Tis maar een kleine vergoeding voor de werkelijke kosten als je je kittens ingeènt en ontwormd weg doet...een soortement van kleine verzekering?
tja maar moet je dan ook 75 euro betalen voor een poes omdat je de kosten van de sterlisatie uit wil hebben kom op zeg :denken:
je had ook heel het zooitje kunnen verzuipen.

Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

tja maar moet je dan ook 75 euro betalen voor een poes omdat je de kosten van de sterlisatie uit wil hebben kom op zeg
Nee, ik denk dat geen mens 75 euro betaald voor een europese korthaar.
Doen mensen dat met pups? Dit is nu de tweede of derde keer dat ik het zie schrijven op het forum,en ik zie niemand daar tegen in gaan, in de trend van dat doe je niet.... en ik krijg er koude riebels van. (jeugdtraumatje)
Mol
Zeer actief

Konni schreef:
tja maar moet je dan ook 75 euro betalen voor een poes omdat je de kosten van de sterlisatie uit wil hebben kom op zeg
Nee, ik denk dat geen mens 75 euro betaald voor een europese korthaar.
Doen mensen dat met pups? Dit is nu de tweede of derde keer dat ik het zie schrijven op het forum,en ik zie niemand daar tegen in gaan, in de trend van dat doe je niet.... en ik krijg er koude riebels van. (jeugdtraumatje)
ach er zijn ongetwijfeld mensen die dat kunnen,tis in iedergeval goedkoper dan in laten slapen.

laeken
Zeer actief

Konni schreef:
Het gebeurt gewoon, niemand hier doet dat en het is wel duidelijk dat iedereen dan over zijn nek zou gaan als iemand dat zomaar gaat doen.

Ikzelf ben helemaal niet tegen het dood maken van ladingen halfwilde kittens van boerderijen die allemaal niesziekte hebben en bang voor mensen zijn. Zeker niet als het erg jong gebeurd, maargoed, ik ben vrij hard daarin. Ook mogen van mij nesten wilde hondjes best zo nu en dan inslapen als er geen opvang of goede begeleiding voor is. Kost wat kost alles laten leven is voor de dieren zelf ook niet goed.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Konni schreef:
Het gebeurt gewoon, niemand hier doet dat en het is wel duidelijk dat iedereen dan over zijn nek zou gaan als iemand dat zomaar gaat doen.

Ikzelf ben helemaal niet tegen het dood maken van ladingen halfwilde kittens van boerderijen die allemaal niesziekte hebben en bang voor mensen zijn. Zeker niet als het erg jong gebeurd, maargoed, ik ben vrij hard daarin. Ook mogen van mij nesten wilde hondjes best zo nu en dan inslapen als er geen opvang of goede begeleiding voor is. Kost wat kost alles laten leven is voor de dieren zelf ook niet goed.
helemaal mee eens

sample
Zeer actief

Maar.....ehmmmm

Waarom vraagt een fokker dan geld voor zijn pups? Waarom vraagt een asiel dan geld voor de dieren?

Allemaal om onkosten te dekken, c.q. herinvestering toch?

Tis toch niet ineens ráár om geld te vragen voor een herplaatser? Deze Shannah brengt het wat vreemd misschien. Maar op zích vind ik er dus niks mis mee om geld te vragen.

Als je een pup/kitten ophaalt zónder entingen en wormkuur, zul je dat zelf moeten betalen. Dan kost het je ook geld. Als je een opvanger in huis neemt, zónder dat de vorige eigenaar (asiel of gastgezin) hem opgelapt heeft, kost je dat óók geld.

Als je niet "gerechtigd" zou zijn om je onkosten een beetje te dekken of quotte te spelen, dan mag je wel kapitalist zijn om een beetje opvang te kunnen bieden.
sample
Zeer actief

Ikzelf ben helemaal niet tegen het dood maken van ladingen halfwilde kittens van boerderijen die allemaal niesziekte hebben en bang voor mensen zijn. Zeker niet als het erg jong gebeurd, maargoed, ik ben vrij hard daarin
Ik zeg ff niks nu...... :wink: :wink: (twee knipogen voor de zekerheid)
laeken
Zeer actief

sample schreef:Maar.....ehmmmm

Waarom vraagt een fokker dan geld voor zijn pups? Waarom vraagt een asiel dan geld voor de dieren?

Tis toch niet ineens ráár om geld te vragen voor een herplaatser? Deze Shannah brengt het wat vreemd misschien. Maar op zích vind ik er dus niks mis mee om geld te vragen.

Als je een pup/kitten ophaalt zónder entingen en wormkuur, zul je dat zelf moeten betalen. Dan kost het je ook geld. Als je een opvanger in huis neemt, zónder dat de vorige eigenaar (asiel of gastgezin) hem opgelapt heeft, kost je dat óók geld.

Als je niet "gerechtigd" zou zijn om je onkosten een beetje te dekken of quotte te spelen, dan mag je wel kapitalist zijn om een beetje opvang te kunnen bieden.
Ik vind ook dat je de middelen moet hebben voor je gaat opvangen. Er zijn al veel baggeropvangen in bv Spanje zonder geld en daar zitten de honden slechter dan op straat wat mij betreft.
Verder vind ik dan dat je kan gaan handelen in honden via de marktplaats want het verschil is weg dan tussen opvang (cq liefdadigheid) en geldbelangen.
Ik verwijt niemand wat als ze een hond opvangen en uit de kosten willen komen, maar de vraag van wat is een chow waard en het verschil doneer ik wel aan een organisatie vind ik ongepast. Stel dat asielen de dagwaarde van honden gaan bepalen om meer geld te hebben? Of opvangen die waardeloze honden gaan weigeren, tja sorry, zo kom ik niet uit de kosten.

Die hond moet goed terecht komen, al is dat bij iemand die geen cent gaat betalen. Het gaat toch om het goed plaatsen van de hond?
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:

Ik vind ook dat je de middelen moet hebben voor je gaat opvangen. Er zijn al veel baggeropvangen in bv Spanje zonder geld en daar zitten de honden slechter dan op straat wat mij betreft.
Verder vind ik dan dat je kan gaan handelen in honden via de marktplaats want het verschil is weg dan tussen opvang (cq liefdadigheid) en geldbelangen.
Ik verwijt niemand wat als ze een hond opvangen en uit de kosten willen komen, maar de vraag van wat is een chow waard en het verschil doneer ik wel aan een organisatie vind ik ongepast. Stel dat asielen de dagwaarde van honden gaan bepalen om meer geld te hebben? Of opvangen die waardeloze honden gaan weigeren, tja sorry, zo kom ik niet uit de kosten.

Die hond moet goed terecht komen, al is dat bij iemand die geen cent gaat betalen. Het gaat toch om het goed plaatsen van de hond?
juist dat is naar mijn mening toch de doelstelling van het opvangen van een hond en zoeken naar een geschikkteplaats
ik kan rommel zo plaatsen en ik kan er nog goed geld voor krijgen ook,maar dat wil niet zeggen dat hij goed terecht komt

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Mol schreef:
MARC_S schreef:

juist dat is naar mijn mening toch de doelstelling van het opvangen van een hond en zoeken naar een geschikkteplaats
ik kan rommel zo plaatsen en ik kan er nog goed geld voor krijgen ook,maar dat wil niet zeggen dat hij goed terecht komt

ik denk idd ook dat je hem zo kwijt zal zijn.
als je hem bv op mp zou zetten zullen er nog gekken zijn die er op gaan bieden ook. en waarschijnlijk zullen het van die vage gasten zijn.

heb op de advertentie over de kenmerken van de pitbull 1x een reactie gehad van iemand die denkt dat ik een hond verkoop. :denken:
heb hem uitgelegt dat er geen hond te koop is. en vandaag toch weer een mailtje datie intresse heeft. :roll:

als ik een dier zou opvangen zou ik persoonlijk zelf geen geld voor vragen.
Rataplan
Zeer actief

Mol schreef:
Rataplan schreef:Tja ik heb 20 euro voor de kittens gerekend :denken: het waren allemaal ontzettende kattenmensen dat was wel duidelijk. Gewoon als tegemoetkoming voor het enten en vlo/worm dingen.

Ja hoor jij bent ook heilig en ik niet ik denk al jaren aan mijn eigen portomonee :ok:
Ik had trouwens wel mensen die het geld ervoor wilden geven maar die heb ik afgezegd als ik mensen er niet geschikt voor vind dan gaat het gelijk niet door al betalen ze het dubbele.
Maar als je een huis tuin en keuken kat niet wilt steriliseren en naar buiten schopt heb je veel meer kattenellende vandaar dat ik haar laat steriliseren. Alvast als een soort service.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nou wij hebben regelmatig herplaatshonden in huis wij zelf krijgen daar geen geld voor maar ik weet wel dat de stichting, waar de honden dus van zijn, de mensen een contract laat tekenen en ook laat betalen dan voor de hond.Voor de goede orde dat geld komt niet bij ons terecht.
Laatst hadden wij een hondje om te plaatsen, een klein chcolabje van bijna vier maanden, die is via het labradorforum aan een nieuw baasje gekomen en ik heb toen ook mijn kosten laten dekken.(60 euro)
Ik had een zak voer gekocht en was naar de dierenarts geweest,ik kon deze kosten wel laten zien door middel van een rekening en het voer is ook meegegaan met het hondje en ik had toch nog veel plezier dat hij een baasje had gevonden want hij was niet makkelijk. Uiteraard voor de periode dat hij bij ons heeft "gelogeeerd" heb ik geen kosten berekend dat is liefdewerk oud papier. Je hebt er veel plezier van maar ook wel eens lullig als ze weg gaan vlak voor het labje hadden wij een engelse bull voor de opvang en ik vond het echt jammer dat hij wegging wat een droppie.Nu zijn wij er even mee gestopt omdat mijn eigen oudste hond er te oud voor word en bij het laatste pupje zagen wij dat het haar zwaar viel dus hebben wij besloten dat zij met "pensioen"gaat en stoppen wij er voorlopig even mee. Maar ik zou nooit vragen wat een hond waard was ik vond haar opening ook wel een beetje vreemd hoor toen ik het las.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Rataplan schreef:
Mol schreef:

Ja hoor jij bent ook heilig en ik niet ik denk al jaren aan mijn eigen portomonee :ok:
Ik had trouwens wel mensen die het geld ervoor wilden geven maar die heb ik afgezegd als ik mensen er niet geschikt voor vind dan gaat het gelijk niet door al betalen ze het dubbele.
Maar als je een huis tuin en keuken kat niet wilt steriliseren en naar buiten schopt heb je veel meer kattenellende vandaar dat ik haar laat steriliseren. Alvast als een soort service.
Als je trouwens een kat uit het asiel haalt ben je veel meer kwijt :wink: Voor Nobby heb ik 5 jaar geleden al fl. 100,00 betaald (gewoon EK) en voor Lotje € 65,00 (ook gewoon EK).

Op zich vind ik het helemaal niet gek om het geld voor de inentingen terug te vragen aan de nieuwe eigenaar; waarom niet? Nu is het beestje iig ingeent en anders hadden ze het misschien niet gedaan.

De vraagstelling van de topic schrijfster vind ik heel anders.... die viel me ook rauw op mijn dak en kwam in eerste instantie over als echt geld willen verdienen aan een zielig hondje omdat die toevallig papieren heeft.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Rataplan
Zeer actief

tineke schreef:Nou wij hebben regelmatig herplaatshonden in huis wij zelf krijgen daar geen geld voor maar ik weet wel dat de stichting, waar de honden dus van zijn, de mensen een contract laat tekenen en ook laat betalen dan voor de hond.Voor de goede orde dat geld komt niet bij ons terecht.
Laatst hadden wij een hondje om te plaatsen, een klein chcolabje van bijna vier maanden, die is via het labradorforum aan een nieuw baasje gekomen en ik heb toen ook mijn kosten laten dekken.(60 euro)
Ik had een zak voer gekocht en was naar de dierenarts geweest,ik kon deze kosten wel laten zien door middel van een rekening en het voer is ook meegegaan met het hondje en ik had toch nog veel plezier dat hij een baasje had gevonden want hij was niet makkelijk. Uiteraard voor de periode dat hij bij ons heeft "gelogeeerd" heb ik geen kosten berekend dat is liefdewerk oud papier. Je hebt er veel plezier van maar ook wel eens lullig als ze weg gaan vlak voor het labje hadden wij een engelse bull voor de opvang en ik vond het echt jammer dat hij wegging wat een droppie.Nu zijn wij er even mee gestopt omdat mijn eigen oudste hond er te oud voor word en bij het laatste pupje zagen wij dat het haar zwaar viel dus hebben wij besloten dat zij met "pensioen"gaat en stoppen wij er voorlopig even mee. Maar ik zou nooit vragen wat een hond waard was ik vond haar opening ook wel een beetje vreemd hoor toen ik het las.
Ja die vraag kwam een beetje gek over dat is waar.
Rataplan
Zeer actief

Stang schreef:
Rataplan schreef:
Mol schreef:

Als je trouwens een kat uit het asiel haalt ben je veel meer kwijt :wink: Voor Nobby heb ik 5 jaar geleden al fl. 100,00 betaald (gewoon EK) en voor Lotje € 65,00 (ook gewoon EK).

Op zich vind ik het helemaal niet gek om het geld voor de inentingen terug te vragen aan de nieuwe eigenaar; waarom niet? Nu is het beestje iig ingeent en anders hadden ze het misschien niet gedaan.

De vraagstelling van de topic schrijfster vind ik heel anders.... die viel me ook rauw op mijn dak en kwam in eerste instantie over als echt geld willen verdienen aan een zielig hondje omdat die toevallig papieren heeft.
Nou precies ik zou nooit dieren op de wereld zetten met het doel winst te maken sterker nog ik zorg en zorgde ervoor dat er juist minder dieren op deze wereld kwamen.
Lotje was toch een kitten? Kreeg je geen reductie op de sterilisatie?
Ik heb even nagevraagd bij het asiel waar ik gewerkt heb en daar zijn de poezen (volwassen, geent, gesteriliseerd, gechipt, vlo/worm) 65 euro nou daar mag onze dame ook voor weg. :ok: Valse concurrenten :pffff: :mrgreen:
Shannah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Shannah »

Het staat er idd een beetje raar, maar zo bedoel ik het helemaal niet! Misschien heb ik het een beetje vreemd geformuleerd, maar er staat nergens dat ik er geld voor wil hebben! Zo wordt het door jullie zelf geinterpreteerd! Als iemand deze hond een goed plaatsje kan bieden mag die hem zo hebben, dat is het allerbelangrijkste! Alleen ga ik niet lopen rondbazuinen dat ik een gratis hond in de aanbieding heb, dan heb je een veel grotere kans dat hij bij mensen terecht komt die niet heel goed overwogen hebben of ze wel echt een hond willen, want ach, hij was toch gratis. Iemand zei tegen me dat deze rashond een paar 100 euro waard was, dus toen dacht ik dat als ik er een klein bedrag voor kan krijgen (en dat hoeven echt geen honderden euro's te zijn) ik daarmee andere dieren kon helpen. Pups van fokkers worden ook gewoon verkocht, een asiel vraagt ook geld. Dus dat zou mooi meegenomen zijn, maar ik heb nergens neergezet dat ik ik perse geld voor wil hebben. Ik weet hoe hard de dierenambu het nodig heeft, dus als mensen echt een hond willen, en er dus een klein bedrag voor over zouden hebben, zou ik naast die hond, nog meer dieren geholpen hebben. Maar een goed baasje is en blijft het allerbelangrijkst. Het kwam in m'n eerste post misschien een beetje verkeerd over, maar sommige mensen oordelen wel erg snel.
Ik wil ook het beste!
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Heb je al wat succes kunnen boeken bij de fokker of de rasvereniging?
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

Shannah schreef:Het staat er idd een beetje raar, maar zo bedoel ik het helemaal niet! Misschien heb ik het een beetje vreemd geformuleerd, maar er staat nergens dat ik er geld voor wil hebben! Zo wordt het door jullie zelf geinterpreteerd! Als iemand deze hond een goed plaatsje kan bieden mag die hem zo hebben, dat is het allerbelangrijkste! Alleen ga ik niet lopen rondbazuinen dat ik een gratis hond in de aanbieding heb, dan heb je een veel grotere kans dat hij bij mensen terecht komt die niet heel goed overwogen hebben of ze wel echt een hond willen, want ach, hij was toch gratis. Iemand zei tegen me dat deze rashond een paar 100 euro waard was, dus toen dacht ik dat als ik er een klein bedrag voor kan krijgen (en dat hoeven echt geen honderden euro's te zijn) ik daarmee andere dieren kon helpen. Pups van fokkers worden ook gewoon verkocht, een asiel vraagt ook geld. Dus dat zou mooi meegenomen zijn, maar ik heb nergens neergezet dat ik ik perse geld voor wil hebben. Ik weet hoe hard de dierenambu het nodig heeft, dus als mensen echt een hond willen, en er dus een klein bedrag voor over zouden hebben, zou ik naast die hond, nog meer dieren geholpen hebben. Maar een goed baasje is en blijft het allerbelangrijkst. Het kwam in m'n eerste post misschien een beetje verkeerd over, maar sommige mensen oordelen wel erg snel.
Ik wil ook het beste!
Mooi :ok: Dat was me ook wel duidelijk op een gegeven moment en ik denk dat de discussie nu meer algemeen is geworden dan letterlijk tegen jou. Als jij die hond goed plaatst heb je het prima gedaan, willen ze er 150 euro voor geven dan is dat alleen mooi meegenomen.

Pas wel op met fokkers en handelaren, het meeste geld zal je uit die hoek krijgen en als het een intacte reu of teef is moet je ERG voorzichtig zijn. Legetimatie vragen en de stamboompapieren niet meegeven. De waarde zit zoals je zegt in de stamboom, dat is nu precies wat een fokker of handelaar ziet op zo'n moment, dat geeft de hond voor die mensen waarde, vandaar dat oordeel van mij over jou ;)
Voor een leuk gezin die een huishond willen is de stamboom een nutteloos stukje papier en dat zijn wel de mensen waar je die hond aan kwijt wil neem ik aan? Vandaar deze reacties, tenminste wat mij betreft. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”