en die pakken iemand,bijten die honden door

groetjes kirsten
Moderator: moderatorteam
en wat zijn de nadelen?Selena schreef:Ja, na de KNPV opleiding krijgen ze vaak nog een interne opleiding bij de politie of defensie zelf, net zoals Inge schreef. De honden leren dan burgerbijten. Dus ook zonder pak op commando iets vast pakken.
Veel honden vinden dit in eerste instantie vreemd omdat ze dit nooit geleerd is. In tegenstelling tot wat veel mensen denken zijn er (nog) maar weinig honden die van nature burger bijten. De meesten honden zijn geconditioneerd op het jute van het pak.
ALS politiehonden ingezet worden, in zeer uitzonderlijke gevallen omdat het een geweldsmiddel is wat gelijk staat aan schieten, wordt dit gecontroleerd gedaan doormiddel van het "zetten" van de hond. Dwz van een korte afstand door de geleider op het been of arm van een verdachte gezet worden. Politiehonden worden over het algemeen gebruikt om personen/voorwerpen op te zoeken en als preventief middel.
Het heeft zo z'n voordelen om met een politiehonden instructeur samen te wonen
'k heb ze nog niet ontdekt Janjaninca2002 schreef:en wat zijn de nadelen?Selena schreef:Ja, na de KNPV opleiding krijgen ze vaak nog een interne opleiding bij de politie of defensie zelf, net zoals Inge schreef. De honden leren dan burgerbijten. Dus ook zonder pak op commando iets vast pakken.
Veel honden vinden dit in eerste instantie vreemd omdat ze dit nooit geleerd is. In tegenstelling tot wat veel mensen denken zijn er (nog) maar weinig honden die van nature burger bijten. De meesten honden zijn geconditioneerd op het jute van het pak.
ALS politiehonden ingezet worden, in zeer uitzonderlijke gevallen omdat het een geweldsmiddel is wat gelijk staat aan schieten, wordt dit gecontroleerd gedaan doormiddel van het "zetten" van de hond. Dwz van een korte afstand door de geleider op het been of arm van een verdachte gezet worden. Politiehonden worden over het algemeen gebruikt om personen/voorwerpen op te zoeken en als preventief middel.
Het heeft zo z'n voordelen om met een politiehonden instructeur samen te wonen
![]()
![]()
Jan
Vast welInge schreef:Komt vast nog wel Selena
Was je van plan om een hondengeleider in elkaar te meppen ofzokirsten schreef:ik zat pas ergens aan te denken,politie honden die aan het werk zijn.
en die pakken iemand,bijten die honden door, of dat niet.
groetjes kirsten
nee joh ik ben geen stuk tuigDigitalT schreef:Was je van plan om een hondengeleider in elkaar te meppen ofzokirsten schreef:ik zat pas ergens aan te denken,politie honden die aan het werk zijn.
en die pakken iemand,bijten die honden door, of dat niet.
groetjes kirsten.
Wat zou jij doen dan de hond leren zachtjes te bijten ofzo, zachjes het is maar een boefdenk niet dat in de tegenwoordig de maar iets te harde maatschappij
in america heb je naar het schijnt 2types hondenkirsten schreef:... nee ik was niks van plan.
maar ik zat gewoon zo te denken van pakt die alleen vast en houdt die vast.
of bijt die echt door.
nee ik probeer het niet uit ik weet hoe het voelt![]()
groetjes
de bark and hold en the bite and hold. Zijn hele studies van als het je interesseert kan ik je wel info sturenscooby doo schreef:in america heb je naar het schijnt 2types hondenkirsten schreef:... nee ik was niks van plan.
maar ik zat gewoon zo te denken van pakt die alleen vast en houdt die vast.
of bijt die echt door.
nee ik probeer het niet uit ik weet hoe het voelt![]()
groetjes
1die achtervolgt en vastbijt
2 een hond die blaft en bij beweging bijt correct me if i'm wrong
en daar worden de daders meer vastgehouden bij een kledingsstuk dan echt in de schouder of arm/been te bijten
je hebt allereerst niets te zoeken waar een agent de hond LOS heeft gelaten... want ze worden niet zomaar los gelatenEvavT schreef:ik heb hier twee maanden geleden een demo gezien van politiehonden en sindsdien heb ik weinig vertrouwen erin
De hond moest de pakwerker achtervolgen maar niet bijten en...hij greep hem.
De hond moest naar de pakwerker rennen en halverwege stoppen en.....hij rende door en greep hem
De hond moest iets zoeken in het grasveld en....hij vond het niet
Akelig idee dat de agenten geen controle hadden over hun honden, schreeuwden en schreeuwden en dat als je per ongeluk als voetganger ertussen loopt je klaarblijkelijk flink kans hebt per ongeluk gegrepen te worden....brrr
laatst nog gedoe gehad met een Hollandse Herder die de hond van een medewandelaar bijna aan gort beet. Gelukkig was het beestje snel weg want die kleine zijn veel wendbaarder. Notabene beheert de eigenaar een HONDENSCHOOL
![]()
honden zijn nu eenmaal geen machines, dus ook politiehonden nietmalinois schreef:je hebt allereerst niets te zoeken waar een agent de hond LOS heeft gelaten... want ze worden niet zomaar los gelatenEvavT schreef:ik heb hier twee maanden geleden een demo gezien van politiehonden en sindsdien heb ik weinig vertrouwen erin
De hond moest de pakwerker achtervolgen maar niet bijten en...hij greep hem.
De hond moest naar de pakwerker rennen en halverwege stoppen en.....hij rende door en greep hem
De hond moest iets zoeken in het grasveld en....hij vond het niet
Akelig idee dat de agenten geen controle hadden over hun honden, schreeuwden en schreeuwden en dat als je per ongeluk als voetganger ertussen loopt je klaarblijkelijk flink kans hebt per ongeluk gegrepen te worden....brrr
laatst nog gedoe gehad met een Hollandse Herder die de hond van een medewandelaar bijna aan gort beet. Gelukkig was het beestje snel weg want die kleine zijn veel wendbaarder. Notabene beheert de eigenaar een HONDENSCHOOL
![]()
Er wordt eerst gewaarschuwd dat de hond losgelaten wordt... als jij er dan als onschuldig figuur blijft wandelen is dat gewoon heel dom van jezelf...
Ja een hond blijft ook een hond dus er gaat ook weleens iets fout... maar ik zie niet in waarom ik daar bang voor moet zijn want ik blijf wel uit de buurt van een hond die gestuurd wordt....
wat heeft die hollander nou weer te maken met politietrainingen een hond die een andere hond bijt.. ja dat kan... dat heeft niets met politietraining en mensen te maken.. hij kan wel heel sociaal zijn naar mensen maar niet naar honden...
Extra agressief gemaakt? Je weet duidelijk niet waar je het over hebt, wat een onzin!EvavT schreef:
Alleen heb je hier wel te doen met speciaal door mensen extra agressief gemaakte honden, gericht op aanvallen en grijpen.