Dus lekker laten onderzoeken en zoals je het beschrijft doe je het goed.
Wat ik bedoel zijn de mensen die ik tegenkom, voortgesleurt voor zover dat mogelijk is door een pup.

Moderator: moderatorteam
Alan, May is toch een Golden he?Alan schreef:Probleem is echter wel, dat ze vaak de dingen in haar bek neemt of er mee kan gaan spelen.
Moet ik haar gewoon dwingen om door te lopen? Wat is volgens jou het beste aan de riem?
Okay thanx Eline voor je opheldering. Ik begrijp wat je bedoelt.Marion. schreef:Alan, May is toch een Golden he?Alan schreef:Probleem is echter wel, dat ze vaak de dingen in haar bek neemt of er mee kan gaan spelen.
Moet ik haar gewoon dwingen om door te lopen? Wat is volgens jou het beste aan de riem?
Mijn jongste moet altijd wat in haar bek hebben en meesjouwen. Lege blikjes, takjes, desnoods lege sigarettendoosjes.... alles wat ze maar kan vinden. Dat sjouwt ze mee naar huis, en dan gooi ik het thuis netjes in de kliko. Soort vuilnisvrouwtje is het.
Onze vorige wilde ook altijd dragen. Bos zonnebloemen, een broccoli, tasje met hondenvoer, desnoods je paraplu. Lekker laten dragen, dat zit in de hond en dat vinden ze leuk
(onze oudste is trouwens ook een Golden, maar die heeft dat helemaal niet; ook apporteren vind ze niks aan; ook goed wat mij betreft)
OK kerel, ben weer helemaal gerust.Alan schreef:Wellicht goed voor je gemoedrust, ik ben er al mee gestopt, ik heb het hooguit 5 keer geoefend met haar in sessies van 5 minuutjes. Het trekken aan de riem is nu nog wel aanwezig dat krijg je er niet zomaar uit, aangezien alles zeer interessant is. Echter op stukjes met minder of geen interessante dingen kan ze echt minuten lopen zonder getrek en met deze ontwikkeling ben ik al blij zat.Golden Stanley schreef:Oei, Alan ik hoop voor je hondje dat je hier gauw mee stopt, want als je ergens de werklust mee uit een hond haalt, is het wel met deze actie.Alan schreef:Gewoon volhouden. Ik heb er ook de pest aan als ik de hele wandeling moet stoppen. Maar goed uiteindelijk zie je resultaat.Beauvanoux schreef:even een onderwerp, veelbesproken, maar toch:
onze vanoux, pup 15 weken oud, trekt toch nog behoorlijk erg aan de riem. Ze heeft hier echt geen succes mee, ik sta meteen stil wanneer die riem strak staat en wacht tot lijn los hangt en ze mij aankijkt, wat ze afhankelijk van situatie snel/minder snel doet. Toch blijft ze het echt iedere keer maar weer proberen!
Wie weet er een andere mogelijke oplossing??
En in hoeverre moet ik verwachten dat ze het goed doet voor haar leeftijd??
Volg doet ze goed, maar kan ook weer niet de hele wandeling volg roepen, dan raakt de lol van volgen er voor haar ook vanaf!
Ook begint ze een beetje naar voorbijrazende autos te springen![]()
Aangezien je maar ongeveer een kwartiertje kunt wandelen per keer, is het misschien een idee, als je tijd hebt tenminste, om thuis te oefenen. Ik doe dat door bijv. haar favoriete speelgoed ruim naar voren te gooien en er naar toe te stappen met haar, als ze trekt, stop ik. En je kunt haar thuis gewoon met de riem aan rond laten lopen, om haar er aan te laten wennen. Uiteraard wel een oogje in het zeil houden dan.
Groetjes
Ten eerste; het is nog een pup!!! Verdiep je 's in hondengedrag en ontwikkeling van een hondebreintje. Ga dan 's verder praten over het goed laten volgen van een pup.
Wel goed van je dat je zo betrokken bent om May
Ik probeer een zo goed mogelijke baas te zijn hoor en dril haar echt niet. Wees niet ongerust.
Groetjes Alan & poot van May:
Hihi, dat herken ik ook heel sterk in Stanley. Manman, daar werd je echt niet goed van. Had ie het 1 nog niet te pakken, vloog hij alweer op het andere af. Alles wilde hij meenemen naar huis. Toen heb ik hem maar geleerd dat onderzoeken en snuffen mag, oppakken niet. Daarvoor in de plaats gaf ik hem een mooie stok van de grond, die hij dan echt vol trots mee naar huis nam. Dat zit denk ik toch in dat ras, het meebrengen van een 'buit' naar huis. Dat doet hij nou nog, hoor. En het gekke is dat hij geen ene stok sloopt.Marion. schreef:Alan, May is toch een Golden he?Alan schreef:Probleem is echter wel, dat ze vaak de dingen in haar bek neemt of er mee kan gaan spelen.
Mijn jongste moet altijd wat in haar bek hebben en meesjouwen. Lege blikjes, takjes, desnoods lege sigarettendoosjes.... alles wat ze maar kan vinden. Dat sjouwt ze mee naar huis, en dan gooi ik het thuis netjes in de kliko. Soort vuilnisvrouwtje is het.
Onze vorige wilde ook altijd dragen. Bos zonnebloemen, een broccoli, tasje met hondenvoer, desnoods je paraplu. Lekker laten dragen, dat zit in de hond en dat vinden ze leuk
(onze oudste is trouwens ook een Golden, maar die heeft dat helemaal niet; ook apporteren vind ze niks aan; ook goed wat mij betreft)
Hoezo mooie stok geven? Ik vind het altijd erg handig als mijn personeel de zware bos zonnebloemen wil sjouwen hoor. En ook dat komt zonder krasje thuis.Golden Stanley schreef:Toen heb ik hem maar geleerd dat onderzoeken en snuffen mag, oppakken niet. Daarvoor in de plaats gaf ik hem een mooie stok van de grond, die hij dan echt vol trots mee naar huis nam. Dat zit denk ik toch in dat ras, het meebrengen van een 'buit' naar huis. Dat doet hij nou nog, hoor. En het gekke is dat hij geen ene stok sloopt.
Marion. schreef:Hoezo mooie stok geven? Ik vind het altijd erg handig als mijn personeel de zware bos zonnebloemen wil sjouwen hoor. En ook dat komt zonder krasje thuis.Golden Stanley schreef:Toen heb ik hem maar geleerd dat onderzoeken en snuffen mag, oppakken niet. Daarvoor in de plaats gaf ik hem een mooie stok van de grond, die hij dan echt vol trots mee naar huis nam. Dat zit denk ik toch in dat ras, het meebrengen van een 'buit' naar huis. Dat doet hij nou nog, hoor. En het gekke is dat hij geen ene stok sloopt.
Dat ze de rotzooi van straat meeneemt vind ik ook niet erg. Wordt de straat weer een stukje schoner van
Nogmaals..een pup van 15 weken..die worden niet gempt met touwen, ook niet als ze er "toevallig" inlopen. Als je je hebt ingelezen op dit forum weet je ook dat er niemand is..althans, ik kan je niemand noemen die hier een stroomband zal gebruiken om het trekken af te leren, ook niet bij een volwassen hond.markfryslan schreef:Mijn hond heeft ook erg de neiging om te trekken. Ik heb sinds kort een trucje toegepast die uit de paardenwereld komt. Van Emiel Voest om precies te zijn. Ik gebruik een lange lijn en hou de hond vast op de lengte van een normale lijn. Het andere eind van het touw slinger rond. Als de hond dan zelf in het touw loopt is dat haar probleem. Dat krijgt ze een tik van het touw. Daar kan ik ook niks aan doen. Het touw was er al en ze loopt er zelf in.
Dus niet keihard ronddraaien natuurlijk. Het touw zo langzaam mogelijk ronddraaien. De hond moet er alleen even van schrikken.
Ik zou deze techniek niet snel delen op het internet. Mensen gaan snel het touw gebruiken om mee te slaan. Dat is absoluut niet de bedoeling. Maar goed ik las hier de tips over stroombanden. Toen dacht ik mijn god in wat voor wereld leven we als we een hond gaan leren aan de riem te lopen middels een stroomband.
Afstandbedieningsdrang. Koop een televisie en geef je hond aan een ander zou ik zeggen. Maar goed ik hoop dat de mensen eerst mijn tip nog even proberen voordat ze hun hond een stroomhalsband omdoen.
Mark
Kan jij wel vermoeiend vinden, maar voorlopig zet je dit advies neer bij iemand die advies vraagt over een pup van 15 weken.markfryslan schreef:Ik heb het over honden van 50 kg of meer die je als volwassen man moeilijk kan houden als ze vol in de riem gaan hangen. Ik bied een alternatief aan voor een stroomhalsband. Voor een pup van 15 weken doe je dat natuurlijk niet. Vind het vermoeiend om dat nog even toe te moeten lichten
Mark
2 stuks, allebei de armen één exemplaar, hakken in het zand en tegengas. Geen akelige banden voor nodig.markfryslan schreef:Ik heb het over honden van 50 kg of meer die je als volwassen man moeilijk kan houden als ze vol in de riem gaan hangen.
A.C.W. StaringJe hebt helemaal gelijk, hier doe ik meestal meteen met 8 weken een slip om, zodat ze meteen leren dat trekken niet gewenst is. Helpt dat niet dan gebruik ik een gentleleader of een prikband. Het worden hele grote en zware honden tenslotte, en ik moet echt voorkomen dat ze gaan trekken. Als ze achter autos of fietsers aan willen krijgen ze de stroomband om.
Jeetje, waar zijn de èchte mannen geblevenmarkfryslan schreef:Ik heb het over honden van 50 kg of meer die je als volwassen man moeilijk kan houden als ze vol in de riem gaan hangen.
Oja, ik ben 55 kg. 1 hond van 40 kg, 1-tje van 30 kg en nog wat. En ja.... ik hou ze, ook als ze vol in de riem hangenMarion. schreef:Jeetje, waar zijn de èchte mannen geblevenmarkfryslan schreef:Ik heb het over honden van 50 kg of meer die je als volwassen man moeilijk kan houden als ze vol in de riem gaan hangen.
markfryslan schreef:Je hebt helemaal gelijk, hier doe ik meestal meteen met 8 weken een slip om, zodat ze meteen leren dat trekken niet gewenst is. Helpt dat niet dan gebruik ik een gentleleader of een prikband. Het worden hele grote en zware honden tenslotte, en ik moet echt voorkomen dat ze gaan trekken. Als ze achter autos of fietsers aan willen krijgen ze de stroomband om.
Eline* schreef:markfryslan schreef:Je hebt helemaal gelijk, hier doe ik meestal meteen met 8 weken een slip om, zodat ze meteen leren dat trekken niet gewenst is. Helpt dat niet dan gebruik ik een gentleleader of een prikband. Het worden hele grote en zware honden tenslotte, en ik moet echt voorkomen dat ze gaan trekken. Als ze achter autos of fietsers aan willen krijgen ze de stroomband om.Je hebt Huts geqouted. Jij kent Huts niet en ik begrijp het misverstand. Huts bedoelt dit sarcastisch....Huts haalt het niet in haar hoofd slipkettingen te gebruiken bij pups, laat staan stroombanden.
Ik snap je reactie en vind dat je nog bijzonder netjes blijft als je de reactie van huts serieus hebt opgevat.![]()
Maar het is dus sarcastisch bedoeld.
bram en thijs schreef:Je hebt Huts geqouted. Jij kent Huts niet en ik begrijp het misverstand. Huts bedoelt dit sarcastisch....Huts haalt het niet in haar hoofd slipkettingen te gebruiken bij pups, laat staan stroombanden.
Ik snap je reactie en vind dat je nog bijzonder netjes blijft als je de reactie van huts serieus hebt opgevat.![]()
Maar het is dus sarcastisch bedoeld.
Sorry. Als je wat langer rondloopt ga je de mensen wel beter kennenmarkfryslan schreef:Ik snapte er ook al niks van dat niemand er wat van zei....
Nou gelukkig maar. Liever dat ik me even lullig voel dan dat er honden zijn die door hun baas gekwelt worden met stroombanden. Maar goed je kunt die dingen tegenwoordig ook zo kopen bij welkoop. Dus je kan er op wachten dat het een keer echt gebeurd.
Dus ben blij dat het een grap was, sorry voor mijn reactie maar jullie snappen het wel.
Oh ja en ik kan mijn hond wel houden maar ik wil het niet met kracht oplossen. Ik accepteer het gewoon niet dat ze vol in de riem gaat hangen. Kat of geen kat.