Ja, ik denk dat de ene persoon van nature veel makkelijker met honden omgaat dan de ander. Alhoewel ook daarin ervaring veel kan doen, denk ik. Maar als je kijkt naar hoe bijvoorbeeld vrijwilligers bij het asiel zich gedragen en omgaan met de dieren als ze net nieuw zijn dan zie je gelijk al verschil tussen mensen. De een voelt veel makkelijker aan hoe met de verschillende karakters om te gaan dan de ander. En dan kunnen ze het allebei nog wel even goed bedoelen.Zoie schreef:wat ik me afvraag , is er behalve kennis en ervaring ook zoiets als talent ? Mensen die gewoon intuitief goed kunnen omgaan met een of hun hond ? Veel honden hebben b.v. een duidelijke , consequente leiding nodig . Van nature heb ik dat niet zo in me zitten en moet ik er bewust aan werken .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe groot is jou kennis van honden?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Zeer actief
Gut, weer een nieuw afzeikprojectje gevonden Martijn?Martijn schreef:Jij niet.sample schreef:Ik vind dat je iemand altijd advies kan geven, ook zal ben je zelf geen "kenner".

Inhoudelijk op de oorspronkelijke opmerking:
iedereen mag natuurlijk advies geven, maar slecht advies van iemand die wel heel zelfverzekerd over komt kan desastreuze gevolgen hebben. Wel iets om zeer goed rekening mee te houden. Als ik weet dat ik eventueel wel iets znnigs kan bijdragen maar niet zeker ben dat dat dé oplossing is zal ik dat altijd trachten aan te geven. Wel zo veilig.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Richard kan het beste met dominante reuen overweg
Ik moet daar hard voor werken bij hem zijn het makke lammetjes. Mishandelde bange honden kon hij nooit bij komen die kropen weg voor hem. Ik kon daar dan wel weer bij komen ik ben ook gewoon kleiner en liever
Verschillen zijn er dus zeker

Verschillen zijn er dus zeker

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Hoe groot is jou kennis van honden?
miekmiek schreef:Ben jij de ultieme hondenkenner? Of voel je je een enorme amateur op hondengebied? Heb jij al zoveel kennis dat je mensen advies mag geven? Waar heb je je kennis vandaan? Telt kennis vanuit ervaring zwaarder dan kennis uit de boeken?
Kortom; hoe zou jij je hondenkennis omschrijven?
Over die van mij kan ik kort zijn; ik ben een amateur die mijn kennis momenteel opdoet vanuit ervaring en wat prutsboeken, en meestal hier komt roepen om hulp als het niet lukt.
eerst weet je niets, vervolgens denk je al meer te weten,dan denk je heel veel te weten, daarna denk je zowat alles te weten wat er te weten valt, om vervolgens te kunnen concluderen dat je waarschijnlijk nooit alles zult en kunt weten

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
Re: Hoe groot is jou kennis van honden?
kan ik mij alleen maar bij aansluitenPodenji schreef: eerst weet je niets, vervolgens denk je al meer te weten,dan denk je heel veel te weten, daarna denk je zowat alles te weten wat er te weten valt, om vervolgens te kunnen concluderen dat je waarschijnlijk nooit alles zult en kunt weten
Tja.. Hoeveel kan je weten als kind hè?
Als ik me ergens in verdiep, wil ik ook alles weten.. Ik ben geen kenner, welnee, maar ik weet wel meer dan de meeste mensen die ik hier in het bos tegenkom
. Die doen alsof gehoorzaamheid iets zeldzaams is ("En hij luisterd nog ook!") e.d. Maar ik ben bereid veel te leren, ben pas in het begin van mijn leven.. Wel altijd gek op dieren geweest.
Trouwens helpt Hera me ook goed, ik begrijp haar lichaamstaal en samen proberen we te werken aan haar agressie voor Keeshondjes.

Trouwens helpt Hera me ook goed, ik begrijp haar lichaamstaal en samen proberen we te werken aan haar agressie voor Keeshondjes.
- sample
- Zeer actief
Zou je wél even voordat je dit soort uitspraken doet, met ideëen over een protocol aan willen komen, welke de mensen uitsluit die wel- of geen advies mogen geven betreffende honden?Martijn schreef:Jij niet.sample schreef:Ik vind dat je iemand altijd advies kan geven, ook zal ben je zelf geen "kenner".
Dank je wel hoor

- sample
- Zeer actief
Oh, daar voldoe ik aanMarion. schreef:Doorgewinterd forummer zijn, is 1 van de eisensample schreef:Zou je wél even voordat je dit soort uitspraken doet, met ideëen over een protocol aan willen komen, welke de mensen uitsluit die wel- of geen advies mogen geven betreffende honden?

Moet je ook nog een hond hebben eigenlijk?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Daar gaat het toch helemaal niet om? Er staat: Ik vind dat je iemand altijd advies kan geven, ook zal ben je zelf geen "kenner".sample schreef:Zou je wél even voordat je dit soort uitspraken doet, met ideëen over een protocol aan willen komen, welke de mensen uitsluit die wel- of geen advies mogen geven betreffende honden?Martijn schreef:Jij niet.sample schreef:Ik vind dat je iemand altijd advies kan geven, ook zal ben je zelf geen "kenner".
Dank je wel hoor:
Tuurlijk moet iemand die niet weet waar hij/zij over praat geen advies gaan geven over levende wezens en hoe ermee om te gaan.
Vindt je zelf van wel?
Je brengt je auto toch ook niet voor advies naar je tuinman ofwel?
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mol
- Zeer actief
kijk maar uit voor je het weet krijg je zo kalkoenen krop ,en daar heb ik ook geen verstand vanMarion. schreef:Jemig. Is het nou echt zo moeilijk om elkaar gewoon met respect te behandelen? Dat gegil over dom, dommer, domst gaat me echt de keel uit hangenMol schreef:whahahaha nee jij trekt volle zalen, met je beperke kennis
mol

- Mol
- Zeer actief
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
En al zou je er verstand van hebben, zou ik nog met mijn kalkoenenkrop geen raad bij jou vragen.Mol schreef:kijk maar uit voor je het weet krijg je zo kalkoenen krop ,en daar heb ik ook geen verstand van
Ik vind alleen het niveau van dit forum met de week ongeveer omlaag gaan. Jij bent stom, dus ik vind jou ook stom. Jij bent dom. Nee, jij bent nog veel dommer...
Kinderachtig. Ander woord kan ik even niet verzinnen.
- Mol
- Zeer actief
tja DENKEN dan moet je DENKENMarion. schreef:En al zou je er verstand van hebben, zou ik nog met mijn kalkoenenkrop geen raad bij jou vragen.Mol schreef:kijk maar uit voor je het weet krijg je zo kalkoenen krop ,en daar heb ik ook geen verstand van
Ik vind alleen het niveau van dit forum met de week ongeveer omlaag gaan. Jij bent stom, dus ik vind jou ook stom. Jij bent dom. Nee, jij bent nog veel dommer...
mol

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is mij niet opgevallen. Misschien worden bepaalde mensen eerder dom genoemd dan anderen?Marion. schreef:[Ik vind alleen het niveau van dit forum met de week ongeveer omlaag gaan. Jij bent stom, dus ik vind jou ook stom. Jij bent dom. Nee, jij bent nog veel dommer...

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oeioei! Jij hebt zin in een relEline* schreef:Is mij niet opgevallen. Misschien worden bepaalde mensen eerder dom genoemd dan anderen?Marion. schreef:[Ik vind alleen het niveau van dit forum met de week ongeveer omlaag gaan. Jij bent stom, dus ik vind jou ook stom. Jij bent dom. Nee, jij bent nog veel dommer...

Maargoed, ik blijf erbij dat het niet handig als als mensen allerlei adviezen gaan geven die nergens over gaan en vervolgens zorgen dat anderen ineens hun hond in de bench met van die discs gaan bekogelen als hij blaft, om maar wat te noemen.
Ik voel me ook niet geroepen iemand te helpen met pc-problemen of iets aan de auto

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
En wie bepaalt dan of je genoeg kennis hebt om advies te geven?
Volgens mij bepaal je dat dus gewoon zelf, en als het advies wat gegeven wordt echt kant noch wal slaat zal er echt wel iemand "fijntjes" vermelden dat dat advies beter niet opgevolgd kan worden en waarom niet.
Volgens mij bepaal je dat dus gewoon zelf, en als het advies wat gegeven wordt echt kant noch wal slaat zal er echt wel iemand "fijntjes" vermelden dat dat advies beter niet opgevolgd kan worden en waarom niet.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik heb geen zin in een rel. Het is de harde waarheid!MARC_S schreef:Oeioei! Jij hebt zin in een relEline* schreef:Is mij niet opgevallen. Misschien worden bepaalde mensen eerder dom genoemd dan anderen?Marion. schreef:[Ik vind alleen het niveau van dit forum met de week ongeveer omlaag gaan. Jij bent stom, dus ik vind jou ook stom. Jij bent dom. Nee, jij bent nog veel dommer...
Kinderachtig. Ander woord kan ik even niet verzinnen.![]()

Ik word arrogant genoemd en weet ik het wat nog meer..maar dom ben ik als ik me goed herinner nog nooit genoemd. Of ik heb het verdrongen!

Jij bent toch ook nog nooit voor dom uitgemaakt hier? Enige mensenkennis hebben de mensen hier een enkel keertje toch nog wel hoor!

Ik ben het met je eens. Als leken vragen stellen en zo mogelijk nog grotere leken gaan antwoord geven is daar de hond niet bij gebaat.Maargoed, ik blijf erbij dat het niet handig als als mensen allerlei adviezen gaan geven die nergens over gaan en vervolgens zorgen dat anderen ineens hun hond in de bench met van die discs gaan bekogelen als hij blaft, om maar wat te noemen.
Ik voel me ook niet geroepen iemand te helpen met pc-problemen of iets aan de auto
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Woody
- Actief
dat ben ik helemaal met je eens, iedereen heeft voor zich dingen die hij/zij goed kent of weet over honden. ik werk als dierenartsassistente, heb n hoop boeken voor mn neus gehad, maar de praktijk werkt toch vaak anders......en er veranderd continue wat, dus uitgeleerd ben je nooit.Inge schreef:En wie bepaalt dan of je genoeg kennis hebt om advies te geven?
Over hond en gedrag stond weinig in mn boeken maar krijg ik veel vragen over, dus dan loop ik mee met n gedragsdeskundige, wil ik andere dingen leren stap ik naar zo'n persoon toe. En zo blijft t doorgaan.
maar dit forum is natuurlijk om ideeen hierover uit te wisselen, en naar mijn idee werkt dat prima zo

Sonja